Crossmeeting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:35

Moeten we dan niet gewoon een ander terrein kiezen?

josewoos

Re: Crossmeeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:39

Oh maar op het veld heb je ook echt veel hindernissen hoor :)
Wat Marjoow al zei, de ruiters die willen kunnen als laatste nog hun rondje achterlangs doen om de moeilijke/uitdagende sprongen nog te pakken.
Als er behoefte naar is kan ik wel kijken in mijn foto's, denk dat ik wel heel veel sprongen op de foto heb :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:41

Even een tip voor fotografen, laatste weekend April en 17 + 18 mei is er een cross bij manege Beukers in Oudkarspel. In april betref het een internationale wedstrijd op 1 en 2 ster niveau. Terrein is open, dus geen last van lastige bomen en echt wel imposante hindernissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:00

Van Bronsveld niks meer gehoord marjoow? :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:03

Die viel toch al af? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:11

oh dat heb ik niet mee gekregen, sorry!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 00:14

Ik heb Lunteren eigenlijk gekozen vanwege de bereikbaarheid en de prijs.

josewoos: Ik snap je punt en vind het fijn dat je het aankaart. Ik denk ook dat iedereen die meedoet voor zichzelf moet beslissen wat hij of zij wel of niet kan.
Mbt echte lessen, dat gaat dit niet worden. Mocht er een les ergens georganiseerd worden zou ik misschien best fotos willen komen maken, maar daar is dit niet de insteek van.

Het lijntje achterlangs is inderdaad redelijk donker. Het begin gaat goed, met de heg waar je doorheen gaat en de punt die gesprongen kan worden. Verder is het wel echt dichte bebossing wat tijdens de fjordencrossles toen wel te donker was voor mijn lens. Al moet ik ook zeggen, ik heb nu weer meer ervaring enzo :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:15

Door 1 verhaal dat het mis is gegaan wil ineens niemand meer naar het terrein?

Het terrein heeft nog niet heel lang een nieuwe eigenaresse en het terrein wordt dan ook gewoon netjes onderhouden. Daarnaast worden er vanaf april op dat terrein wekelijks crosstrainingen gehouden dus ga er maar van uit dat het terrein er dan klaar voor is om gebruikt te worden. En zoals op ieder terrein geldt, spring nooit een hindernis voor eerst de afzet en de landing te hebben gecontroleerd en dit bij iedere hindernis. Overal kan er zonder opzet even iets niet helemaal perfect bij liggen, neem dan die hindernis gewoon niet.
Daarnaast vind ik het wel een goed punt wat iemand aankaart, er moet enige ervaring zijn, het is geen les maar het moet gezien worden alsof je zelf een training rijdt. Weet je van jezelf dat jij zelf op een terrein kan trainen, zelf weet wat je grenzen zijn en weet dat je zonder begeleiding geen moeilijkere sprongen moet nemen dan je zeker weet dat je kan dan kan je gerust met zoiets meedoen. Maar heb jij nog echt hulp nodig, ben je niet zeker van jullie kunnen en weet je de grenzen niet, neem dan gewoon les en doe later nog eens mee aan een meeting.

Het terrein in Lunteren heeft een mooie wal, een aantal losse sprongen op het weiland, aan 1 kant langs de rand is een leuk lijntjemet een heuvel waar geen bomen overheen hangen. 1 kant met gedeeltelijk bomen en een leuk lijntje en 2 echte in het bos lijntjes. Zoals op mijn foto's te zien kun je in mei mooie foto's maken in de bos sferen maar ook lekker in het zonnetje.

Dit is iig wat mijn mening is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 00:18

M_Vaingueur, er zijn ook afmeldingen door wedstrijden/locatie hoor :) Dus gelukkig niet alleen van 1 negatief verhaal. Zou ik ook wel jammer vinden, immers is er op elk terrein wel een negatieve ervaring te vinden :)

Ik kreeg inderdaad ook al te horen dat ze momenteel nog bezig zijn met groot onderhoud.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:19

Marjoow schreef:
M_Vaingueur, er zijn ook afmeldingen door wedstrijden/locatie hoor :) Dus gelukkig niet alleen van 1 negatief verhaal. Zou ik ook wel jammer vinden, immers is er op elk terrein wel een negatieve ervaring te vinden :)

Ik kreeg inderdaad ook al te horen dat ze momenteel nog bezig zijn met groot onderhoud.

Zoals in mijn ervaring is er elk jaar voor het cross seizoen begint weer groot onderhoud en houden ze het de rest van het seizoen bij.

Maar gelukkig dat het niet alleen daar aan ligt.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:23

M_Vainqueur schreef:
Door 1 verhaal dat het mis is gegaan wil ineens niemand meer naar het terrein?

Het terrein heeft nog niet heel lang een nieuwe eigenaresse en het terrein wordt dan ook gewoon netjes onderhouden. Daarnaast worden er vanaf april op dat terrein wekelijks crosstrainingen gehouden dus ga er maar van uit dat het terrein er dan klaar voor is om gebruikt te worden. En zoals op ieder terrein geldt, spring nooit een hindernis voor eerst de afzet en de landing te hebben gecontroleerd en dit bij iedere hindernis. Overal kan er zonder opzet even iets niet helemaal perfect bij liggen, neem dan die hindernis gewoon niet.
Daarnaast vind ik het wel een goed punt wat iemand aankaart, er moet enige ervaring zijn, het is geen les maar het moet gezien worden alsof je zelf een training rijdt. Weet je van jezelf dat jij zelf op een terrein kan trainen, zelf weet wat je grenzen zijn en weet dat je zonder begeleiding geen moeilijkere sprongen moet nemen dan je zeker weet dat je kan dan kan je gerust met zoiets meedoen. Maar heb jij nog echt hulp nodig, ben je niet zeker van jullie kunnen en weet je de grenzen niet, neem dan gewoon les en doe later nog eens mee aan een meeting.

Het terrein in Lunteren heeft een mooie wal, een aantal losse sprongen op het weiland, aan 1 kant langs de rand is een leuk lijntjemet een heuvel waar geen bomen overheen hangen. 1 kant met gedeeltelijk bomen en een leuk lijntje en 2 echte in het bos lijntjes. Zoals op mijn foto's te zien kun je in mei mooie foto's maken in de bos sferen maar ook lekker in het zonnetje.

Dit is iig wat mijn mening is.

Sluit me er helemaal bij aan :j

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:25

Fijn dat er nu weer onderhoud is dan! Ik praat dan ook over 6 jaar geleden.
En ik spreek puur voor mezelf, dat ik daar mijn topper verprutst heb en daardoor er met mijn jonge paard niet heen wil, dat zit vooral tussen mijn oren :o

Moppie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:25

Ik denk dat ik te weinig ervaring heb voor dit crossterrein, dus ik meld me af

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:31

Het terrein in moordrecht is ook af te huren toch? Volgens mij zijn daar best wat sprongen die ook door iets minder ervarene combinaties genomen kunnen worden.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:31

Heleen, het is toch verstandig om niet naar een terrein te gaan als je weet dat je niet met 100% vertrouwen daar rond kan rijden... Met vaste hindernissen moet je er volledig achter staan anders wordt het echt een gevaarlijke sport!
En Moppie, heel verstandig van je dat je zelf je niveau inschat en daarmee wel helaas iets leuks voorbij moet laten gaan:( maar als iedereen hier een voorbeeld aan neemt en men alleen gaat als diegene. Het kan, dan zie ik geen problemen wbt veiligheid en verloop van de meeting!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:34

AnneXxX schreef:
Het terrein in moordrecht is ook af te huren toch? Volgens mij zijn daar best wat sprongen die ook door iets minder ervarene combinaties genomen kunnen worden.

Moordrecht ligt volgens mij minder centraal, minder (en mooie) sprongen dan bijvoorbeeld Lunteren, plus dat je per combinatie iets van 20 á 25 euro moet betalen.
Zie ik zelf in Lunteren meer voordelen

Moppie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:39

M_Vainqueur schreef:
En Moppie, heel verstandig van je dat je zelf je niveau inschat en daarmee wel helaas iets leuks voorbij moet laten gaan:( maar als iedereen hier een voorbeeld aan neemt en men alleen gaat als diegene. Het kan, dan zie ik geen problemen wbt veiligheid en verloop van de meeting!

Ik vind het ook heel jammer dat ik niet mee kan, het lijkt me namelijk onwijs leuk. Maar mijn paard en ik hebben er gewoon te weinig ervaring voor, en ik wil ongelukken voorkomen.
Ik blijf het topic wel volgen, want ik ben erg benieuwd naar de foto's :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:39

Ik zat ook meer er te aan denken om degene die nu het niveau van Lunteren te hoog vinden of nare ervaringen daar hebben, dat die zich zouden kunnen verzamelen en naar bijvoorbeeld moordrecht gaan :)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:41

Buiten het feit dat Moordrecht voor mij heel dichtbij is, denk ik dat het voor deze activiteit wat te 'klein' is. Wat meer ruimte is denk ik een stuk prettiger.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:41

Maar dan krijg je 2 losse meetings, lijkt me wat minder handig. De meesten hebben niveau B toch? De foto's van hindernissen die ik ben tegen gekomen zijn volgens mij dan prima te doen :) of zie ik dat verkeerd? :')

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 07:30

Ik heb Z gestart, planning is om dit jaar weer te starten met haar, maar ik zal ook niet zonder enige vorm van begeleiding aan zo'n meeting mee doen. Voor fotografen moet het ook interessant zijn (denk dat die toch ook wat M hindernissen uitkiezen) en best kans dat modellen hindernissen boven hun kunnen aanrijden. Ik kan me juist goed vinden in het commentaar van Heleen.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:00

Zijn er ook fotografen die naar de oefencross gaan in putten?
je zou dan eventueel samen een tijd kunnen afspreken..
bovendien kan je daar iedereen op de foto zetten die daar komt om te oefenen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 17:22

Ik zou het fijn vinden als je nu stopt over Putten. We gaan naar Lunteren en niet naar Putten. Als je graag fotos in Putten wilt stel ik voor dat je zelf een meeting organiseert of gewoon wat fotografen benadert voor fotos :) .

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:04

allrighty,
had dat meteen gezegt ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:06

Was al duidelijk dat het Lunteren was voordat je het topic in kwam ;)