Fotomeeting Zeeland. Ook voor de BE buren dichtbij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

powiepower

Re: Fotomeeting Zeeland. Ook voor de BE buren dichtbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:14

Zijn sprong is echt 2x zo dik als normaal. Waarschijnlijk door een tik van zijn weidebuddy..Hij loopt er niet heel slecht op, maar ik neem het zekere voor het onzekere....op zijn leeftijd kan een aanslepende blessure al snel zijn pensioen betekenen en dat zou ik heel erg vinden (als dat zou komen omdat ik het te snel weer belast)
Ik mag begin deze week pas weer rustig iets gaan doen met hem..dus zaterdag met een fijn gevoel het strand op zit er niet in :-(

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:31

Mireille wat jammer zeg, hopelijk is je kanjer snel weer ok!

Hoop dat t beter weer is zaterdag, wat een pokkeweer zeg gister!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:37

ik hoop het ook :) maar volgends mij geven ze einde van de week beter weer op en misschien zelfs een zonnetje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:10

Ik zie anders nog steeds 60 % kans op regen / 8 mm staan voor de zaterdag, zondag zelfs 90 % kans op regen :+ Joh, we zien vrijdag wel. Zolang het maar droog blijft :) Ik kom niet als het giet in elk geval.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:10

Huh? Gister opt nieuws zeiden ze wat anders :') haha

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 12:11

Ik wil ook even mee geven dat mocht het slecht weer worden (de regen die ze voorspellen) dan gaat de meeting vanuit mijn kant niet door. De vele regen die er is gevallen de afgelopen dagen lijkt me net goed voor de camera's en niet prettig voor de ruiters.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:46

Word het dan wel verzet als het niet door gaat?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:52

ik stel voor dat we zaterdagochtend kijken, ik moet hier om kwart over acht weg dus even voor die tijd contact en kortsluiten wat we ermee doen.
Ik ga iig niet vlechten want dat ga ik niet redden qua tijd, moet ook mn kindjes nog naar oma brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:04

Wat is het geupdate schema trouwens? Zie als laatste een schema wat niet geheel correct is geloof ik gezien de laatste recente wijzigingen. ( Balou_k @ [FM] Fotomeeting Zeeland. Ook voor de BE buren dichtbij! )

Start eerste shoot was om 09.15 u ? Klaar... ergens rond 13.00 u toch? :o? Wordt dit nog korter of?

Dat betekent dat ik om 08u moet vertrekken thuis, wil namelijk gewoon in alle rust op pad gaan, het is een half uurtje rijden met de trailer, dan nog afladen, laatste zaken fatsoeneren, naar strand lopen.

Waar mogen we trouwens precies parkeren? Ben al lang niet meer op die manege geweest, gewoon erf op, helemaal langs de schuur, en dan daar achteraan ofzo?

Voorstel : om 08.00 u uiterlijk kortsluiten of het wel/niet doorgaat.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:26

Akkoord voor mij.

ja gewoon aan de achterkant parkeren.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:59

Is het niet handig om de avond van te voren kort te sluiten of het door gaat ja of nee? Want ik moet namelijk om kwart over 7 al vertrekken wil ik optijd zijn..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:14

Ik moet hier rond half 8 klaarmaken voor vertrek.ik zou het dus ook liefste avond van te voren weten!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:26

Ik ook, als het niet door gaat ga ik namelijk werken en ik begin op zn laatst om zeven uur.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 09:59

Ik ga nu even bezig met het schema sluitend te maken, heb het nogal druk gehad de afgelopen weken!!
Het parkeren zal helaas niet meer gebeuren op de manege, maar dit kan wel op de parking ongeveer 200 meter verderop!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 10:00

gossa4ever schreef:
Word het dan wel verzet als het niet door gaat?

Uiteraard wordt het verzet dat lijkt mij tenminste wel heb me er op verheugd!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 10:06

Goedemorgen,

Deze morgen ben ik bezig geweest met het plannen van het schema, en heb ik alle regels in een samenvatting gezet. Bij deze hoop ik jullie voor nu genoeg te hebben geïnformeerd. Mochten er nog vragen zijn, of wil je misschien iets inbrengen dan staat de PB natuurlijk gewoon open!

Zaterdag 19 oktober zullen wij onze meeting houden te Nieuwvliet Zeeuws Vlaanderen, het strand. Ons verzamelpunt zal de parkeerplek van manege Hippo d’or Nieuwvliet zijn. Ik heb contact opgenomen met deze manege en toestemming gekregen om hier te parkeren.

Zaterdag 19 oktober
Tijdstip Hoogwater cm Laagwater cm
02.13 uur 239
08.38 uur -176
14.29 uur 240
21.03 uur -203

Naar aanleiding van het getij, lijkt het mij verstandig om de meeting in de ochtend te houden. Tussen half 9 in de ochtend en á 13.00 uur in de middag lijkt mij het ideaalst. Natuurlijk moeten wij ook rekening houden met de opkomst van de zon en ook dat heb ik eventjes opgezocht. Let hier wel op dat op dit tijdstip de zon dus opkomt, dit betekent niet dat het gelijk klaarlichte dag is.

Zaterdag 19 oktober
Tijdstip Opkomstzon
08.12

Het lijkt mij verstandig om te verzamelen om 08.45 uur. De schemer zal dan al een stukje zijn weg getrokken. Iedereen kan rustig het paard begeleiden naar het strand en zijn of haar spulletjes mee nemen.

Vaste regels:
- Al het vuil word in de hiervoor bestemde plastic zakken gedeponeerd. Het is niet de bedoeling om dergelijk vuil op het strand neer te gooien of in het duingebied.
- Voor de modellen is het de bedoeling dat het paard netjes gepoetst is, vlechten etc. is niet verplicht. Tuig als halsters, zadel en hoofdstel behoort wel netjes te zijn.
- Voor de fotografen is het verplicht dat zij van een ieder paard foto’s maken, er is geen minimaal aantal foto’s met copyright dat geleverd moet worden, dit is per fotograaf verschillend. Ook zal er geen grote tijdsdruk op staan, maar lijkt het mij redelijk om per model minstens een foto te laten zien in laten we zeggen een week of twee.
- Slechts een paard per keer aan de longe.
- Slechts een paard per keer op de foto’s voor het rijden. Losrijden mag maar dan een stukje afgezonderd alsjeblieft. En geen gecross!
- Samen rijden mag als dit even gemeld word.
- Tijdens het rijden voor de foto’s mag er een rengalopje worden gedaan, maar hou het verantwoordelijk.

Zorg dat er geen spullen vergeten worden, zorg dat alles de avond van te voren klaar staat zodat het pakken en weg wezen is. Immers te laat komen is nooit leuk!
Momenteel komen we eigenlijk een fotograaf te kort, ik probeer zelf een fotograaf te regelen, ik hoop iemand van mijn stalling te kunnen charteren, mocht iemand anders nog iemand weten dan mag dit altijd geopperd worden!!
Tijdstip Model Fotografen
09.15 uur Peetje82 xMathilde
09.15 uur Chivaldi Kayleigh
09.15 uur Kellyheidi Dais
09.15 uur Gossa4ever paard 1 Michelle
09.15 uur Gossa4ever paard 2 Jinte
09.15 uur Maya Balou_k
09.30 uur Wissel 5 min
09.35 uur Peetje82 Kayleigh
09.35 uur Chivaldi Dais
09.35 uur Kellyheidi Michelle
09.35 uur Gossa4ever paard 1 Jinte
09.35 uur Gossa4ever paard 2 Balou_k
09.35 uur Maya xMathilde
09.50 uur Wissel 5 min
09.55 uur Peetje82 Dais
09.55 uur Chivaldi Michelle
09.55 uur Kellyheidi Jinte
09.55 uur Gossa4ever paard 1 Balou_k
09.55 uur Gossa4ever paard 2 xMathilde
09.55 uur Maya Kayleigh
10.00 uur Wissel 5 min
10.05 uur Peetje82 Michelle
10.05 uur Chivaldi Jinte
10.05 uur Kellyheidi Balou_k
10.05 uur Gossa4ever paard 1 xMathilde
10.05 uur Gossa4ever paard 2 Kayleigh
10.05 uur Maya Dais
10.20 uur Wissel 5 min
10.25 uur Peetje82 Jinte
10.25 uur Chivaldi Balou_k
10.25 uur Kellyheidi xMathilde
10.25 uur Gossa4ever paard 1 Kayleigh
10.25 uur Gossa4ever paard 2 Dais
10.25 uur Maya Michelle
10.40 uur Wissel 5 min
10.45 uur Peetje82 Balou_k
10.45 uur Chivaldi xMathilde
10.45 uur Kellyheidi Kayleigh
10.45 uur Gossa4ever paard 1 Dais
10.45 uur Gossa4ever paard 2 Michelle
10.45 uur Maya Jinte
11.00 uur Pauze/longeerpaarden klaar maken/tijd om te zadelen

Na de portret foto’s is er tijd om even te pauzeren, om wat te drinken of te eten. Ook is er nu tijd om de paarden welke gereden zullen worden op te zadelen. De paarden welke niet gereden worden, of welke ook gelongeerd worden zullen eerst op de foto worden gezet. Er staat 20 minuten voor pauze en zadelen, dit zal in de praktijk langer zijn omdat er natuurlijk ook paard gelongeerd worden welke op de foto moeten! Tijdens het longeren kan elke fotograaf foto’s maken, er zal 5 minuut per paard gerekend worden.

11.20 uur Peetje82
11.25 uur Chivladi
11.30 uur Kellyheidi
11.35 uur Gossa4ever paard 1
11.40 uur Gossa4ever paard 2

Tussen het longeren en het rijden zullen wij wederom 5 minuutjes pauze nemen, in deze tijd kunnen er nog paarden gezadeld worden. Neem dit niet al te strikt want in de praktijk zal men zien dat de een sneller gezadeld is dan de ander. De volgorde kan dus afwijken van wat er nu in dit schema staat dit word nog aangepast zodra ik weet welke paarden er worden gelongeerd. Wederom zal bij het rijden elke fotograaf foto’s kunnen maken.

12.00 uur Peetje82
12.10 Chivaldi
12.20 Kellyheidi
12.30 Maya
12.40 Gossa4ever Paar 1
13.00 Groepsfoto

Ik wil nog even benadrukken dat er niet wordt losgegooid, ook niet tussen prikpaaltjes.

Ik zal het schema ook nog even naar iedereen mailen, daarbij ook de tel lijst.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 10:14

Ik heb het naar iedereen gemaild waar ik de mail van heb, ik zie net dat in de mail het verzamel/parkeerpunt niet up to date is.. Dit is dus de parkeerplaats een +/- 200m van de manege af.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:17

heb je ook een adres van dat parkeer terrein of een straat naam?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 11:21

gossa4ever schreef:
heb je ook een adres van dat parkeer terrein of een straat naam?

Straat naam: Baanstpoldersedijk
Heeft niet echt een nummer zeg maar dat maakt het wat lastig..

Ik kan hier op stage niks met een plattegrond doen, maar dat kan ik thuis proberen als mijn laptop mee werkt!!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:35

Super :D dan kan ik dat in de Tom Tom invoeren :) k kom nooit aan de overkant :') haha dus dan is een Tom Tom wel handig :j

Kheb er mega veel zin in :D

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:48

Ik heb er ook zin in! Nu maar flink duimen voor het weer, de regen zal toch ooit een keer op moeten houden :Y)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:56

Ik hoop het ook! En ik heb ook het idee dat her droog gaat worden/ blijven int weekend :) weg gaant zien :D vrijdag word iig een tut dag met me paarden ^^ lekker wassen en toiletteren zodat ze er zaterdag op hun best uit zien :) de voorbereidingen alleen al zijn leuk :D

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 07:22

ben benieuwd of de weergoden ons gunstig gezind zullen zijn.

Gaan jullie trouwens vlechten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 07:43

Gossa, anders zoek je even het op Google Maps ofzo op, het is nl aan het einde van de Baanstpoldersedijk, daar zit de manege en dan die rijd je zeg maar voorbij, links de Zeedijk op, en dan zie je de parkeerplaats eigenlijk wel liggen. Die ligt pal tegenover de manege. Tis een enorme parking. Succes! :)

Ik ga niet vlechten (heb een Haflinger) ik hoop vanavond even een laatste check te doen qua tuigage etc., het is hier enorm druk qua werk, werk bij een bedrijf met landbouwproducten, dus oogstomstandigheden zijn belangrijk. In het allerergste geval ga ik ook moeten afzeggen, maar dat is nu nog onduidelijk of dat het geval is. Mochten jullie die onzekerheid te lastig vinden, dan moet je het zeggen. -O- Y;(

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 07:59

Maya schreef:
Gossa, anders zoek je even het op Google Maps ofzo op, het is nl aan het einde van de Baanstpoldersedijk, daar zit de manege en dan die rijd je zeg maar voorbij, links de Zeedijk op, en dan zie je de parkeerplaats eigenlijk wel liggen. Die ligt pal tegenover de manege. Tis een enorme parking. Succes! :)

Ik ga niet vlechten (heb een Haflinger) ik hoop vanavond even een laatste check te doen qua tuigage etc., het is hier enorm druk qua werk, werk bij een bedrijf met landbouwproducten, dus oogstomstandigheden zijn belangrijk. In het allerergste geval ga ik ook moeten afzeggen, maar dat is nu nog onduidelijk of dat het geval is. Mochten jullie die onzekerheid te lastig vinden, dan moet je het zeggen. -O- Y;(

Lastig, maar het weer is net zo lastig imo, als dat ook vies en nat is moeten we het alsnog verzetten! Wel erg jammer maar niks aan te doen. Net als dat jij er niks aan kan doen.
De parkeerplaats is erg groot, mijn laptop wilt helaas absoluut niet meewerken, ik kan het niet aan kruisen.