die laatste is cool.. ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. kun je dat buiten ook zo creeren dan? en is dat niet hetzelfde als het effect van de zon op een reflectie scherm?
Misschien kan je zelf ook even googlen om te kijken naar uitleg en voorbeelden Die foto's zijn btw toch beide buiten gemaakt? Moet lukken dus, in ieder geval gaaf om mee te experimenteren. Het licht is duidelijk heel anders dan met alleen reflectiescherm, en je kan veel meer sturen erin (welke kant, hoe sterk, meerdere flitsers opstellen, etc)
Zoetje, jaaa die zijn mooi! In de duinen lijkt mij ook mooi om te flitsen in combinatie met een jurk, of iemand die met zand gooit (leuke effecten met licht te creeëren) etc.
Oh wauwie! Dat lijkt me gaaf om te doen. WildWings, beschik jij over apparatuur of niet ? Hoe ben je hier zo bij gekomen eigenlijk? Want ik zou geen flauw idee hebben als ik zo'n foto zie hoe ze het nou zo geklaard hebben.
Anoniem
Geplaatst: 14-02-13 23:41
Mijn eerste studioshoot heb ik zo gedaan, zonder studiolichten maar door mijn 'gewone' flitsers zo te gebruiken met een paraplu, hihi Bijv foto 2 en 3 uit mijn portfolio zijn op die manier gemaakt (maar dan binnen) http://fotogenikki.nl/portfolio/portretten/index.html
Maar buiten is natuurlijk weer compleet anders, dus misschien leuk voor iedereen met een opzetflitser (meeste zullen die wel hebben?) om te proberen. Sommige camera's kunnen de flitser al 'los' aansturen, andere moet je even een triggersetje (a 30 euro) kopen als je het wilt proberen.
Mijn vriend gaat denk ik wel mee die vind dat allemaal wel interessant en leuk. Ik ga van weekeind ook wel even aan de slag met moodbord.
Ik heb zelf geloof ik wel 2 gala jurken en nog contactail jurkjes die erg leuk zijn. Zal kijken of ik daar foto van kkan maken.
Hoe zien jullie het met omkleden enz... Wil je dat midden op drunese duinen doen? Ik heb nog nooit zo'n meeting gedaan dus vandaar dat ik het vraag.
En hoe zit het met de foto's . Normaal als ik model sta werk ik tfcd diat houd in dat ik al de foto's op cd krijg en dat ik ze ook allemaal mag gebruiken voor mijn portfolio. Meestal wordt er ook met een modellen contract gewerkt waar bvb instaat wat ik wel en niet met de foto's mag doen en wat de fotograaf wel en niet met de foto's mag doen.
Aangezien het nog ver weg is laat ik het zo even staan. Het gebeurd vaak dat er later nog afmeldingen komen. En het zou niet eerlijk zijn om het anders te doen
Misschien wil Lisa wel helpen met assisteren? Anders staat ze ook niks te doen
Is wel een goede om over na te denken @Kady1, zo te lezen heb je hier wel wat ervaring mee en is handig om met de fotografen onderling te beslissen hoe we dat gaan regelen (denk ik zo)
sMieke
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-13 21:11
ja dat mogen jullie zelf uitzoeken haha. ik heb er bij bokt meetings nog nooit van gehoord maar als er vraag naar is waarom niet. ik denk dat ik die dag wat vroeger ben om wat dingen klaar te maken. maar alle hulp is welkom!
ik hoop dat madelon mij wil helpen met de planning want ik heb er weinig kijk op hoeveel tijd er nodig is per model
Ik kan ook altijd eerder komen, is lekker dichtbij. Dus eventuele hulp zal er zijn
sMieke
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-13 21:18
Jikkeee schreef:
Ik kan ook altijd eerder komen, is lekker dichtbij. Dus eventuele hulp zal er zijn
super!! wat betreft het omkleden.. zat eraan te denken om een soort kleedhokje te maken. wellicht met een oude douchestang en een kleed in een boom ofzo hahah
Geld voor iedereen, Lisa wil de make-up aanbrengen. Maar dingen zoals foundation zelf meenemen, en eventuele extra's kwa make-up zoals steentjes ook zelf meenemen!
sMieke
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-13 21:24
mooi want de planning zie ik niet zo zitten, de attributen en het bomen klimmen gaan me beter af haha
@jikkeee heel logisch! ik heb ilona nog niet gevraagd..
Oke, ja Lisa geeft heel duidelijk aan dat ze alle make-up zo goed als kan aanbrengen. Natuurlijk zal het ene meer tijd kosten dan het andere en de make-up zal aangepast worden op de kleding!
Zoetje_
Geplaatst: 15-02-13 21:30
als modellen gewoon zelf make-up meenemen? lijkt me ook qua hygiëne wel fijn. eventuele extra speciale make-up kan dan aangeschaft worden door fotografen/modellen oid?
we kunnen vast wel wat fabriceren van een wat kleden of eventueel een tentje waarin de modellen om kunnen kleden