sasjaaa schreef:Het valt ook niet mee om de modellen model te laten zijn, ik ben nu naar 1 meeting geweest en de fotograven die daar waren zal ook wel opgevallen zijn dat mijn pony's, met name zipper geen held is in stil staan, ik kan dit ook niet zo goed oefenen.
Ik ga met regelmaat op wedstrijd waar de ponys echt vreselijk braaf zijn, zon meeting is voor hun toch weer anders, zeker mjjn ponys verwachten gewoon dat ze aan het werk mogen als ze ergens komen, het valt dan ook niet mee om stil te staan, daarom zie ik dit soort dingen als een mooie oefening en afwisseling, voor jullie zou het dan denk ik een uitdagong zijn om zon hittepetit mooi op de foto te krijgen, tja dan maar wat minder fotos..
Niet mee eens.
Je pony's verwachten iets wat ze geleerd hebben, en daarom moet je het stilstaan ook echt trainen.
Net zoals je wedstrijden traint. Je kunt niet verwachten dat een paard dit zomaar doet, die dieren snappen er vaak helemaal niks van.
Zo'n meeting is GEEN goede oefening om stil staan te oefenen. Vaak zijn de eigenaren niet geduldig, straffen enkel het verkeerde gedrag af want als het goede gedrag vertoond wordt, wordt er natuurlijk niet beloond omdat er dan foto's gemaakt moeten worden.
Het corrigeren van het ongewenste gedrag is vaak ook niet duidelijk en consequent.
Hierdoor ontstaan er frustraties bij zowel de eigenaren, de paarden als de fotografen.
En ik vind het persoonlijk wel een uitdaging hoor om een 'moeilijk' dier zo mooi mogelijk op de foto te zetten, kan er zelf niet zo goed tegen als fotografen alles de schuld geven behalve zichzelf.
Maar in ieder geval geef ik toch een advies mee aan de eigenaren om dit te oefenen, neem je paard eens mee, ga het daar oefenen als je de tijd hebt en mooie foto's wilt... Zo'n meeting is echt geen goede plek om het stilstaan te leren.