Menselijke modellen fotomeeting 6 januari 2013 - Beilen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Menselijke modellen fotomeeting 6 januari 2013 - Beilen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:27

Waar is TFP eigenlijk de afkorting van?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:29

Jorinda__ schreef:

Dat vraag ik me ook af. :') Snap wel wat ermee bedoeld wordt, maar de exacte betekenis weet ik niet. :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:29

Jorinda__ schreef:

Time for print (althans die wordt het meest gebruikt, soms ook wel trade for print)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 19:31

Fiffill, wat bedoel je met TFP?

Bij voorgaande meetings (nu in eerste instantie vergeten in de OP) had ik al de regel, en dat is dat iedere fotograaf zijn foto's op 800x600 formaat met copyright aanlevert aan de modellen, de fotograaf bepaalt zelf hoeveel foto's dit zijn en hoe groot zijn copyright op de foto staat. De modellen krijgen dus alle foto's op webformaat gewoon, die zijn niet klein, maar niet geschikt voor goede fotoafdrukken nee.

Ik neem toch wel aan dat modellen deze foto's met copyright gewoon in hun portfolio kunnen gebruiken? En anders kunnen ze die inderdaad bestellen, zou zelf niet echt zien waarom dat niet kan, maar heb er dan ook geen ervaring mee ;) Iemand die daar wat over te zeggen heeft mag mij altijd een PB sturen, dan wordt het ook niet zo ingewikkeld hier in het topic, ik sta wel voor alles open :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:32

Even voor het zicht, dit is 600x800 en dit is het formaat wat ik dus lever.
Afbeelding

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:36

YamaSaki schreef:
yaylavb schreef:
Auditie portfolio? Wil je in.films dan ?

Ik heb best wat gefigureerd enzo, daar willen ze ook een foto van je zien, voordat je mag komen.
Ik heb ook wel eens auditie gedaan voor rolletjes, uiteindelijk een keer een rol gekregen, voor een film...die stop werd gezet xD
Maar het is altijd handig om een portfolio te hebben, mocht er een leuke advertentie voorbij komen :)

Oke kei leuk joh
Maar hoe doe je dat ? Waar meld je je dan aan ofzo ?

Edit : sorry zal ik doen :o
Laatst bijgewerkt door yaylavb op 11-11-12 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:36

Kan dat anders ook via PB jongens, heeft verder niets met dit topic te maken waar je je voor filmrollen kunt inschrijven..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:37

TFP is heel simpel gezegd gewoon een afspraak tussen fotograaf en model en vaak teken je ook een contract. Gaat over hoeveel foto's je krijgt, in welke vorm, wat voor shoot het is, en hoe de foto's gebruikt mogen worden door zowel fotograaf als model (website, commercieel, etc).
Je zou dus ook best af kunnen spreken dat je wel alleen kleine formaten krijgt, maar in mijn ervaring komt dit minder vaak voor en persoonlijk zou ik daar zelf ook niet zo snel voor komen dat hele eind :D gaat mij er meer om dat het me handig lijkt als er duidelijke afspraken zijn. 800x600 vind ik wel een netter formaat dan 640x480 :j
Overigens heb ik niks tegen (kleine) copryrights hoor, maar van die grote watermerken door de hele foto heen bijv. vind ik persoonlijk vreselijk. :)
Ik heb zelf eigenlijk altijd grote formaten zonder watermerken/copyrights gekregen, maar vermeld wel de naam van de fotograaf als ik ze gebruik voor mijn port bijvoorbeeld. Of bijv 10 kleinere foto's (800x600) en dan 5 naar keuze op groot formaat. Hangt af van je afspraken.

Overigens fotografeer ik ook zelf, als dat nog wat toevoegt aan deze discussie :+

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 19:49

Ik snap ook jou gedachtegang wel Fiffill, maar ik zie dat meer voorkomen bij enkele shoots van 1 fotograaf, ik vind dat voor een meeting met zoveel fotografen eerlijk gezegd niet zo van toepassing... Ik ken de meeste van de fotografen die mee gaan wel een beetje, en weet ook dat ik nog bij geen een een copyright dwars door de foto heb zien staan :) Ik weet uit ervaring dat bijna iedere fotograaf (bij de dieren dan) +/- 25 foto's per model aanlevert. Dat komt dus met 12 fotografen neer op +/- 300 foto's per model := Lijkt me dat daar genoeg portfoliomateriaal tussen zit?

Dus bij deze:
Er worden geen originele bestanden aangeleverd aan de modellen.
Fotografen leveren hun foto's op 800x600 formaat met copyright aan, aantal foto's is vrij, en ook de grootte van het copyright is vrij.
Wil de model een origineel bestand of afdruk kan deze die bij betreffende fotograaf bestellen, de betreffende fotograaf hanteert zijn eigen prijzen. :)

Wie nog op of aanmerkingen heeft, kan bij mij via PB terecht :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:54

Heel fijn. :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:58

Milan_lover schreef:
Ik snap ook jou gedachtegang wel Fiffill, maar ik zie dat meer voorkomen bij enkele shoots van 1 fotograaf, ik vind dat voor een meeting met zoveel fotografen eerlijk gezegd niet zo van toepassing... Ik ken de meeste van de fotografen die mee gaan wel een beetje, en weet ook dat ik nog bij geen een een copyright dwars door de foto heb zien staan :) Ik weet uit ervaring dat bijna iedere fotograaf (bij de dieren dan) +/- 25 foto's per model aanlevert. Dat komt dus met 12 fotografen neer op +/- 300 foto's per model := Lijkt me dat daar genoeg portfoliomateriaal tussen zit?

Dus bij deze:
Er worden geen originele bestanden aangeleverd aan de modellen.
Fotografen leveren hun foto's op 800x600 formaat met copyright aan, aantal foto's is vrij, en ook de grootte van het copyright is vrij.
Wil de model een origineel bestand of afdruk kan deze die bij betreffende fotograaf bestellen, de betreffende fotograaf hanteert zijn eigen prijzen. :)

Wie nog op of aanmerkingen heeft, kan bij mij via PB terecht :)

Je hebt een PB van mij. :j

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:07

Nou ik woon redelijk in de buurt en heb een auto en groot 2 paards trailer dus die kan ik wel mee nemen
Als daar behoefte aan is.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:09

Ik vind het allemaal best, ben niet zo moeilijk :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:11

Ik denk dat je met menselijke modellen op een stuk minder per fotograaf uit komt, althans dat is meestal zo (of misschien moet je de modellen los gooien tussen de prikpaaltjes? :') ) Nee, maar lijkt me vooral handig als er duidelijke afspraken zijn :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:16

Dat kunnen ook mooie foto's zijn: model in actie. ~~}>

Nee, zonder gekheid ik zat rond 18 foto's toen die tijd, inclusief verschillende thema's. Bij paarden/honden houdt ik ongeveer 30 aan, maar per model lijkt mij dit weinig ja?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 20:19

Momentje, ben eventjes in overleg met zo weer een update wat betreft de foto's :)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:20

We wachten rustig af TS.
Kun je nog iets met het aanbod van Andewi?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:21

Als het wel sneeuwt...kan er altijd een sneeuwballen gevecht gehouden worden, sneeuwman maken...sneeuw engeltjes etc :)

Het aanbod van Andewi is misschien wel leuk als iemand inderdaad ook een paard op de foto wil :)
Als er een paardje is dat het leuk vind :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 20:22

Zoals ik zei, ik ben nog een beetje aan het brainstormen, we kunnen ook ivm de kou een kleine pauze hier bij mij thuis nemen, en dan kunnen de modellen evt. ook warm omkleden :)

Heb evt. wel een mooie fries hier in de wei staan, maar dat zien we dan nog wel :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:22

Ik heb wel een paardje die goed bij het winterthema past. O:) Als nou iemand in een trouwjurk op hem kan gaan zitten :oo

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:23

Ja er wordt heel veel gebrainstormd zie ik haha
Alleen maar leuk :P

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:23

YamaSaki schreef:
Als het wel sneeuwt...kan er altijd een sneeuwballen gevecht gehouden worden, sneeuwman maken...sneeuw engeltjes etc :)

Het aanbod van Andewi is misschien wel leuk als iemand inderdaad ook een paard op de foto wil :)
Als er een paardje is dat het leuk vind :)

Het aanbod van Andewi gaat om een trailer, niet om een paard. :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:25

Sodeletuut schreef:
Ik heb wel een paardje die goed bij het winterthema past. O:) Als nou iemand in een trouwjurk op hem kan gaan zitten :oo

Maar jou paardje is te knap, dat leidt de aandacht af.. <<)
Wil dat knappe paardje nog steeds nog een keer op de foto zetten... O:)

Jorinda

Ik heb ook wel een paard met een enorme wintervacht, alleen die krijg ik niet meer schoon tot die vacht eraf valt vrees ik :')

Maar in ieder geval, een trailer om tussendoor om te kleden is misschien wel handig, dan hoef je niet constant heen en weer te lopen van huis naar bos om je 'eventjes' om te kleden. Het is wel 5 minuten lopen minstens.. :P "Enkele reis" ( :')) dan he.
Laatst bijgewerkt door Jorinda op 11-11-12 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

YamaSaki

Ja dat snap ik, maar als iemand in de buurt een paardje heeft dat het leuk vind, maar geen trailer heeft ;)
Op die manier bedoel ik het hihi

En als omkleed plaats inderdaad een goed idee denk ik :)