Fotomeeting Havelte najaar 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:35

Sharani schreef:
Hoe doen de fotograven het met hun copyright, heb n.l. wel eens van iemand anders gezien die op zo'n fotomeeting was geweest dat dat dwars door het paard stond. Dat vind ik wel erg zonde van de foto... gewoon netjes in de hoek vind ik veel mooier staan.

Dat is echt fotograaf eigen, hoevaak foto's misbruikt worden door de foto is moeilijker te omzeilen dan in de hoek.
Ik vind het moeilijk om te zeggen dat dat niet kan, maar het is inderdaad zonde!
Persoonlijk doe ik dat ook niet, soms een 'onzichtbare' watermerk maar echt met logo door de foto idd dan zie je niks van de foto terug.

Haha ja hoop inderdaad dat het mooi weer is/word

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:16

XiiaaooNaa schreef:
Ik heb gewoon in de hoek de link van mijn site staan .... een © dwars door de foto vind ik spuug lelijk en erg overdreven.

Mijn ©, ga je hiermee akkoord haha?:
http://i49.tinypic.com/2usk3z4.png

Haha, ja jij hebt inderdaad een mooi bescheiden copyright :D .

Winia4ever: als ik heel eerlijk ben zou ik die foto mooier vinden als het copyright verder aan de kant stond omdat het zo lang is. Bij een kort copyright stoort het weer niet als het niet aan de kant staat. Maar goed dat is mijn mening, ik ben geen fotograaf en heb er geen verstand van ;) .

NienSCHaap: ik kan me voorstellen dat je het doet bij foto's die nog verkocht moeten worden, maar als bij een meeting als deze de kleine documenten gegeven worden aan de modellen is het toch wel zo leuk als het ook mooie foto's zijn om op bokt en facebook enzo te zetten.

xliisaa

Re: Fotomeeting Havelte najaar 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:28

Kan iemand mij trouwens oppikken bij een station?
Ik kom vanuit deventer :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:43

Sharani, ik snap je punt volkomen maar ook ik geef vaak kleine documenten weg en dan nog, laatst ook iemand die de foto had bijgesneden, copyright er dus af.
Ik ben in staat om soms de copyright inderdaad door de foto te zetten om zulke dingen, maar persoonlijk vind ik dat ook lelijk en storend daarom doe ik het ook niet.
Maar dat ligt ook aan welke voorwaarden een fotograaf heeft, ken een aantal hier bijv op bokt die het wel gewoon door de foto zetten.
Maar of het nu een betaalde klant of een meeting is daarin maak ik weinig onderscheid in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:19

Welk station en Hoelaat ben je daar?

Ik denk dat we onderling nog even de afspraak gaan maken dat er alleen een klein copyright op de foto mag.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:31

Tanna had zaterdag ook model gestaan :D (voorproefje, de andere foto's moet ik nog binnen krijgen)
Afbeelding
Vraagje wat willen de fotografen graag met portret foto's, ik heb dit halster? een gewoon trenshoofdstel, stang en trens met lakneusriem en een bruine blingbling mexicaanse hoofdstel?
Roept u maar := eventueel kan ik foto's pben of ik neem gewoon de hele handel mee en laat jullie kiezen, ze is alleen niet altijd makkelijk met halster en hoofdstel om doen O:)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:08

WiancaR schreef:
Welk station en Hoelaat ben je daar?

Ik denk dat we onderling nog even de afspraak gaan maken dat er alleen een klein copyright op de foto mag.

Het blijft de keus van de fotograaf en dat zijn de voorwaarden van diegen ook, dus ik snap niet zo goed waarom dat voor meetings nu anders moet?

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:14

Kan ik mij nog aanmelden ? of is dat niet meer mogelijk?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:29

talievlietie schreef:
Kan ik mij nog aanmelden ? of is dat niet meer mogelijk?

Helaas niet meer, anders moet je de TS even pben voor eventueel op de reserverlijst, weet niet of dat kan.
Maar het programma is al helemaal uitgewerkt.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:35

Nou fijn, als ik niemand anders vind kan ik niet komen.. Staleigenaar heeft een verjaadag..

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:38

wat is er dan precies?

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:56

De staleigenaar rijd altijd met mij heen, en die hebben verjaardag 18 november dus kunnen ze mij niet brengen en halen.. Hoop dus dat ik iemand anders kan vinden en anders houd het op..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:57

magda_90 schreef:
WiancaR schreef:

Het blijft de keus van de fotograaf en dat zijn de voorwaarden van diegen ook, dus ik snap niet zo goed waarom dat voor meetings nu anders moet?

Heb net nog gezocht of ik de foto's die ik bedoel terug te vinden maar dat lukte me niet zo snel, het was van een meeting dit voorjaar ook hier ergens in het noorden. Ik heb met 99,9% van de copyrights geen probleem maar dit was echt lelijk, was ook een flinke discussie in het topic erover achteraf. En om zoiets achteraf te voorkomen begon ik erover. Bij een meeting zoals dit weet je als model niet vooraf welke fotograven er precies komen en wat voor voorwaarden die hebben.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:58

Ah oke, ja dat word wel lastig :j ik kan je idd ook niet ophalen :=

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:00

Sharani schreef:
magda_90 schreef:

Heb net nog gezocht of ik de foto's die ik bedoel terug te vinden maar dat lukte me niet zo snel, het was van een meeting dit voorjaar ook hier ergens in het noorden. Ik heb met 99,9% van de copyrights geen probleem maar dit was echt lelijk, was ook een flinke discussie in het topic erover achteraf. En om zoiets achteraf te voorkomen begon ik erover. Bij een meeting zoals dit weet je als model niet vooraf welke fotograven er precies komen en wat voor voorwaarden die hebben.

Als ik me niet vergis was dat met de copyright van Ilona van Baalen? althans dacht (ergens in me geheugen) dat daar toen ook veel reactie's achteraf in het topic zijn gekomen.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:03

Heb er echt al zin in!

mijn logo staat ook gewoon in de hoek :D

Is het misschien mogleijk da tik samen met XiiaaooNaa in een groep kom? tijdens het fotograferen?

ben nog even aan het bespreken of ik kan, maar het is eigenlijk al 99,99% zeker :D

NienSCHaap@ het is wel een gaaf hoofdstel, maar mexiaans hoofdstel is ook wel gaaf. kan je anders wat foto's laten zien?

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:46

Ik neem beide hoofdstellen mee, mexicaans en gewoon aansnoer. Een zwart leren halster en een bruin leren halster!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:52

Ik zal ze straks even opzoeken, even mijn bestanden doorspitten, durf niet met zekerheid te zeggen of ik de maxicaanse al op de foto heb overgens (gebruik hem niet heeeel vaak)
maar inderdaad denk dat ik gewoon de hoofdstellen tas meenemem :j

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:53

Als ik er kom natuurlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:56

Stang en trens met lak <3

@ Magda: Modellen stellen zich beschikbaar, zorgen er voor dat ze er spik en span uit zien en je kunt er als fotograaf je portfolio mee uit breiden. Daar tegen over staat de modellen mooie foto's krijgen om te laten zien op bokt/Facebook/etc. En daarom zetten de fotografen een klein copyright in een van de hoeken op de foto. Als je het daar niet mee eens bent kun je er voor kiezen om niet mee te gaan met meetings.

Volgens mij ging het inderdaad Om Ilona van Baalen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:09

Dit is dus het halster:
Klik

Zwarte Trens hoofdstel met wave frontriem:
Klik

S&T hoofdstel met lakneusriem:
Klik

Heb geen eigen foto van de mexicaanse op Tanna, maar even van internet welke het zeg maar is.
(sorry kon geen beter foto vinden)
Klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:22

Ik vind de Mexicaanse er mooi!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:26

Op de foto lijkt die echt 'donker bruin' maar dat valt mee, al hoewel ik hem dan nu wel denk ik alvast ga poetsen.
Ligt al enige tijd stil := kan wel een doekje en een likje gebruiken denk ik zo.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:32

Ik vind het halster eigenlijk het mooist :)

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:35

Ik vind het halster ook het mooist :j