Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LynnDenise schreef:Bagheera_206 schreef:Dat is al fijn dat je dat van je lens weet. De meeste lenzen zijn niet superscherp als ze wijd open op bijna helemaal dicht staan. Dat wat jij doet door met iets kleiner diafragma te fotograferen heet afstoppen. Als je 1 of 2 stapjes (stops) afstopt is hij vaak stukje scherper, maar is wel je achtergrond minder wazig. Dat is even zelf testen wat de beste stand is voor stand/portret en hoever de achtergrond moet zijn voor een mooie boterzachte achtergrond.
Klopt, daarom heb ik ook het liefste mijn model een meter of 100 van een groene achtergrond af, of de achtergrond moet iets bijdragen aan de foto.
Soms heb ik nogsteeds niet die boterzachte achtergrond waar jij het over hebt, maar daar moet ik echt keuzes over maken.
Hopelijk kan ik volgend jaar een betere telelens kopen. Daar ben ik nu al erg nieuwsgierig naar, omdat ik klaar ben voor een stapje beter
Bagheera_206 schreef:Iedereen weet nu inmiddels wat ISO is, wat ISO doet en welke ISO standen op je camera zitten? Is dat duidelijk en zijn daar geen vragen meer over?Geloof niet dat ik antwoorden/vragen/opmerkingen heb gezien van alle 12 de deelnemers.
Muurp schreef:Modellen:
- Laat even weten of je in de ochtend- of in de middaggroep wilt.
- Laat ook even weten of je wil rijden en/of losgooien.
Fotografen:
- Mocht je voorkeur hebben voor bepaalde mensen in je groep kun je dit aangeven (maar dit wil niet zeggen dat het ook gaat gebeuren).
- Wat verwachten jullie van de mentoren? Noem bijvoorbeeld iets wat je wilt leren, of wat onze rol moet zijn tijdens het fotograferen.
Ik ga nu een pb sturen naar de mensen waarvan ik nog niks heb gehoord.
Muurp schreef:En nog een puntje...
Hou er rekening mee dat de mentoren ook maar amateurs zijn!
We fotograferen misschien wel een stukje langer, en hebben wat meer kennis wat betreft de instellingen enz. maar dat wil nog niet zeggen dat dit een echte workshop is!
Ik verwacht dat iedereen wel iéts kan leren tijdens de meeting, maar de hoeveelheid zal bij iedereen verschillend zijn. Het zou zonde zijn als je achteraf een beetje teleurgesteld bent.