Paardenfotomeeting duin/strand katwijk aan zee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephzdesign

Re: Paardenfotomeeting duin/strand katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 06:38

Dat is zeker weten waar. Ik vind t een goede manier van werken hoe je te werk gaat. Ik wil alleen wel ff rond kijken hoe ik een betere preview kan laten zien aan klanten. Ik ga eens rond snuffelen haha.. thanks

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:56

leuk om te lezen hoe jullie er mee bezig zijn :) lijkt me ook lastig om je prijs te bepalen.

ik zou eerlijk gezegd wel pas hoger gaan zitten als je iedere shoot ook tenminste 10 echt goede foto's af kan leveren die portfolio waardig zijn. zodra je geld vraagt verwachten mensen ook wat en zeker zodra je boven de 40/50 euro gaat zitten.

persoonlijk zou ik geen shoot boeken bij een fotograaf waar ik alleen afdrukken kan kopen. ik hoef niet perse originele bestanden, maar ik wil de foto gewoon op m'n computer kunnen hebben. ik lijst niet alle foto's die ik mooi vind in, maar wil ze gewoon graag hebben voor later ofzo, om nog eens terug te kunnen kijken, of voor in een digitaal foto album/ kalender ofzo. alleen afdrukken heb ik niet zoveel mee.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:48

Dat heb ik inderdaad ook Loulou, ik wil ook altijd graag de foto's op mijn pc hebben.. Daarom wil ik ook zowel afdrukken als digitale bestanden gaan aanbieden.. Maar dan miss de digitale bestanden op kleinere formaten ofzo, moet ik nog ff uitzoeken hoe ik dat precies ga doen in de toekomst :P

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:58

Ja precies. T s natuurlijk de keuze aan de desbetreffende persoon wat die wilt zeg maar. T kan een voordeel geven ala je t beide kan aanbieden :). . Ik zit nu bij mijn ouders dus t word morgen prijzen bepalen en website up to date maken. En nog eens schilderen. Phoe waarom zitten er ni meer uren in een dag haha..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:44

Yara staat op het forum! :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk niet dat er fotografen zijn die geen digitale bestanden verkopen? Ik zie niet in waarom je dat niet zou doen, het is de makkelijkste manier om foto's te verspreiden en mooie reclame :j En inderdaad, niet iedereen hoeft elke foto afgedrukt thuis aan de muur te hebben :))

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:50

@ my little P; als t goed is mijn site weer helemaal snel ;). zou je een kijkje kunnen nemen of t bij jou dat ook het geval is:) *andere mogen uiteraard ook kijken :). Heb een aantal fotos van de modellen ook geplaatst :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:01

Killyenn schreef:
Yara staat op het forum! :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik denk niet dat er fotografen zijn die geen digitale bestanden verkopen? Ik zie niet in waarom je dat niet zou doen, het is de makkelijkste manier om foto's te verspreiden en mooie reclame :j En inderdaad, niet iedereen hoeft elke foto afgedrukt thuis aan de muur te hebben :))

*\o/* *\o/*

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:05

Stephzdesign schreef:
@ my little P; als t goed is mijn site weer helemaal snel ;). zou je een kijkje kunnen nemen of t bij jou dat ook het geval is:) *andere mogen uiteraard ook kijken :). Heb een aantal fotos van de modellen ook geplaatst :)

Laadt inderdaad goed nu ;)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:11

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:19

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:20

My_Little_P schreef:
kaniche schreef:
jullie praten te snel! ben op vakantie dus kan pas over een paar dagen bijlezen haha

Ik zag het ja! Leuke shoot met je pa!

Hihi ja die foto's op mijn facebook zijn met een digitale camera gemaakt, de foto's van de fotografe die ik had laten komen ontvang ik over een week :) ben er heel erg benieuwd naar!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:22

kaniche schreef:
Channiiiej schreef:
Ik heb een FOTO topic gemaakt met foto's van de meeting :) [FK] [FOTO] Paardenfotografie

En op mijn website staan ook een aantal foto's van jullie :D http://www.chantaldegoede.fotoport.nl

En nog een keer mijn oproepje, willen jullie mijn facebook liken? https://www.facebook.com/ChantaldeGoedeFotografie

Ik wilde net in je topic reageren maarja ik vind al je foto's mooi dus en heb geen verstand verder van fotografie :')

Je mag ook gewoon een 'Vind ik leuk' reactie plaatsen hoor haha :P Vind ik alleen maar leuk :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:15

Ik zal later eens reageren op je topic! :)

Rayo staat er ook op! Three more to go, morgen verder :)

Afbeelding

Afbeelding

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:19

Sweet. Ik ga ook eens je topic morgen bekijken.
Klopt t kilyenn dat jou foto's aan de rode kant zijn? Anders ligt t aan mijn telefoon. :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:24

Zou niet moeten kunnen, ik heb ze bij gebrek aan gekalibreerd beeldscherm op drie verschillende schermen gecheckt, maar ik zal ze morgen op de laptop van een vriend nakijken :=

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:02

Mooi Killyenn! :) bedankt!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:19

Stephzdesign schreef:
Sweet. Ik ga ook eens je topic morgen bekijken.
Klopt t kilyenn dat jou foto's aan de rode kant zijn? Anders ligt t aan mijn telefoon. :)

Viel mij bij king al op had het al gezegd

Maar wist ook van je beeld scherm...

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:49

Ik denk dat je ze gewoon iets te enthousiast verzadigd met kleur...

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:05

Ik haal bij de meeste foto's de verzadiging juist omlaag. Zijn de paarden te rood of zijn de hele foto's te rood? En heeft er iemand van jullie wel een gekalibreerd beeldscherm? :))

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:15

ik vind de foto's van killyenn juist prachtig op mijn scherm
totaal niet te rood!

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:46

T s ni banketstaaf bedoeld hoor. ;) maar k zie ze op mijn telefoon wat roder en op me laptop en pc ;).. maar goed.. de foto's zijn cker weten mooi :) alleen vroeg k t me af ;)

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:03

Killyenn ; hoe bewerk jij je foto's na? Zelf verklein ik ze alleenmaar en gooi mijn logo in een hoekje.. Maar ik denk niet dat jij dat doet?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:07

Bij mij zijn de foto's ook niet rood :)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:09

Killyenn schreef:
Ik haal bij de meeste foto's de verzadiging juist omlaag. Zijn de paarden te rood of zijn de hele foto's te rood? En heeft er iemand van jullie wel een gekalibreerd beeldscherm? :))

Ikke ikke ikke :D

Beetje lastig te zeggen omdat het paard de enige is met roodtinten. Er zit in ieder geval geen rode zweem over je foto's ofzo!
(overigens bedoelde ik het ook niet vervelend hoor, maar ik ging ervan uit dat je dat wel begreep?)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:29

Dat hangt af van de foto, sommige zijn vrijwel onbewerkt (bijv. die van Yara), anderen wat meer (oa. die van Rayo). Mijn foto's van Rayo waren bijvoorbeeld erg donker, terwijl delen van de witte vlekken tegen overbelicht aan zaten. Daarom heb ik ze opgelicht dmv het wijzigen v/d curves, zodat ik de foto's kan oplichten en tegelijkertijd contrast kan behouden, maar met name bij paarden met een rode ondertoon kan dit de kleur (naar smaak te veel) versterken. Ik heb bij deze foto's niets aan de kleuren veranderd en mijn camera geeft voor zo ver ik weet geen afwijkend rode foto's, dus daarom vroeg ik me af of het de paarden zijn die te rood lijken, of de hele foto's. Either way, mocht een model de foto's graag anders zien omdat ze te veel afwijken van de kleur van het paard dan kan dat uiteraard geregeld worden :)

En ik vatte het ook zeker niet vervelend op hoor! Het is alleen lastig dat ik het momenteel niet zelf kan nakijken -O-