Paardenfotomeeting duin/strand katwijk aan zee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Re: Paardenfotomeeting duin/strand katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:47

Ja, is altijd leuk om mee te beginnen! Kijk ik wil ook nog véééél beter worden, maar daarom vraag ik lage prijsjes voor mijn shoots :) Ze kunnen dan niet zulke kwaliteit als bij Hypofocus (of een van de andere super goede fotografen hier op bokt) verwachten. Ik noem mijzelf ook zeker geen 'professionele fotograaf'.. Ik ben een hobbyfotograaf waar ik zo nu en dan wat mee bijverdien :)
Ik zal m'n tarieven ff via pb naar je toesturen :D

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:53

Thanks ik ga eens kijken. K zat er wel aan te denken om een cursus te doen over de technische kant van fotografie. K moet zeggen ( klinkt misschien een btje kapsones) dat ik inleving en creativiteit wel heb maar soms moeite met de technische aspecten. :) moet gewoon bijspijkeren haha..

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:01

Ja, dat kan heel goed helpen!
Heel toevallig ga ik morgen een dagje cursus volgen om m'n camera nog beter onder de knie te krijgen :D

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:08

Ow wat leuk. Waar ergens?

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:18

Zelf zit ik dus te denken aan een opleiding op het Grafisch Lyceum, met een diploma kan je ook naar bedrijven toestappen om foto's van hun producten te maken bijvoorbeeld (studio etc) maar ik zou echt niet weten of het slim is !

Stalshoot is ook een geweldig idee! Als ik met mn vriendin meega op wedstrijd dan zal ik ook wat foldertjes maken en meenemen. :D

Reneefotografie is mijn voorbeeld. Echt superfoto's! En wat jullie zeggen, ik noem mezelf ook een hobbyfotograaf. :)

Mijn tarief is 15,- per paard. Dan is het echt heel goedkoop vergeleken bij andere hobbyfotograven die 50/65,- voor een shoot vragen en dan het zelfde werk leveren.. :=

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:20

Hier zijn trouwens de 'voor' foto's ! :D

Afbeelding

Afbeelding

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:22

In Haarlem, bij Han Schnek Fotografie :) Ben benieuwd!

RdLFoto: ik vind je 'naturel' foto's mooier :j Zien er veel scherper uit! Bij die andere lijkt er zo'n waas over te zitten..

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:27

naturel is hij mooier Ddlfoto...

dames moet echt effe op me gemak gaan zitten ben alleen effe druk en weinig tijd voor bokt
om te kijken samen met gem om na te bestellen
komt echt dames..

de laatste op forum volgens mij killyenn.
zijn ook gaaf alleen vind King ook hier te donker te rood.
wat heb je er aan veranderd.of zou je een orginele willen plaatsen

dais had jij al topic geopend

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:31

K vind die ook mooer rdl foto :). Dankjewel voor de tips. K heb ook op t grl gezeten. K heb daar de opl multimedia vormgeving spec animation and games. Daardoor leerde k photoshop kennen en lightroom heb ik mij zelf aangeleerd. Glr s wel een leuke school maar als je echt fotografie wil doen zal k naar de fotovakschool gaan. Daar wilde k een deeltijd ook gaan doen met mijn zwager. Maar helaas kost t onwijs veel geld en t viel op za. En helaas moet k werken op za dus dat kon niet doorgaan. Baal er tot de dag van vndaag nog steeds van.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:39

'k moet het bewerken nog onder de knie krijgen, maar dan hoef ik ze niet meer te bewerken. :D

Jaa,, ik ken het Stef, als ik geld had gehad was het ook de fotovakschool geworden. Sowieso ga ik naar een open dag om te kijken wat ze van mijn werk vinden (is dit raar?) maar ik zou wel iets met fotografie willen doen later. :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:43

Waarom zo goedkoop dan RdL? Ik kan me niet voorstellen dat je met 15,- zelfs maar aan het minimum loon per uur komt, laat staan dat je materiaalkosten e.d. covert. Als je als minimumloon 6 euro neemt, gemiddeld een totaal van 4 of 5 uur per shoot (inc. nabewerken ed.), dan zit je al op 25/30 euro per shoot, en dan voer je je materiaalkosten nog niet eens door aan de klant. Dat zou toch eigenlijk echt wel een minimum moeten zijn :) En wat mij betreft kan je dat ook zeker al vragen, je bent nog zoekende naar een eigen stijl maar de technische kant is echt wel in orde. En als je tijdens betaalde shoots je nabewerking nog wat rustig houdt en de meetings gebruikt om wat meer te experimenteren en je stijl te ontwikkelen zit je wat dat betreft 'safe'.

Kiddokids, ik zal er nadat ik de rest heb afgerond nog even naar kijken! Ik heb momenteel even geen gekalibreerd scherm ter beschikking dus het kan zijn dat de foto's wat afwijken. Over een tijdje heb ik mijn goede beeldscherm terug en weet ik zeker of ze kloppen :)

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:58

Killyenn schreef:
Waarom zo goedkoop dan RdL? Ik kan me niet voorstellen dat je met 15,- zelfs maar aan het minimum loon per uur komt, laat staan dat je materiaalkosten e.d. covert. Als je als minimumloon 6 euro neemt, gemiddeld een totaal van 4 of 5 uur per shoot (inc. nabewerken ed.), dan zit je al op 25/30 euro per shoot, en dan voer je je materiaalkosten nog niet eens door aan de klant. Dat zou toch eigenlijk echt wel een minimum moeten zijn :) En wat mij betreft kan je dat ook zeker al vragen, je bent nog zoekende naar een eigen stijl maar de technische kant is echt wel in orde. En als je tijdens betaalde shoots je nabewerking nog wat rustig houdt en de meetings gebruikt om wat meer te experimenteren en je stijl te ontwikkelen zit je wat dat betreft 'safe'.

Kiddokids, ik zal er nadat ik de rest heb afgerond nog even naar kijken! Ik heb momenteel even geen gekalibreerd scherm ter beschikking dus het kan zijn dat de foto's wat afwijken. Over een tijdje heb ik mijn goede beeldscherm terug en weet ik zeker of ze kloppen :)

Serieus? Zo heb ik er dus nog niet over nagedacht? 'k dacht dat ik duur was voor een beginner met 10/15,- voor een shoot waarbij ze toch alle goed gelukte foto's krijgen.. :')
Hmm, dan ga ik mn prijzen maar eens omhoogschroeven. Dankjewel _/-\o_

Edit; Ik ben pas 14 ehh? :')

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:12

Ind 10./ 15 euro s ind te goedkoop. K ga waarschijnlijk wel stukken hoger zitten maar dat is meer omdat ik de tijd reken dat ik bij een model ben, t nabewerken kost natuurlijk ook zoveel tijd. En elke klik van je toestel, word je apparatuur ook minder zeg maar. Verder wat k misschien al eerder zei, dat ik pas meer ga vragen als k meer ervaring heb. T enige waar k bang voor ben als k te hoog ga zitten dat t mensen afschrikt. En dat ze liever naar een professional fotograaf gaan.
Soms vraag ik me ook af wat mensen ong zouden willen betalen voor een shoot van mij en wat mensen van mijn foto's vinden en dat ze prijs die ik ga vragen ook wel reëel is voor wat ik doe. En er lopen natuurlijk zoveel fotografen rond dat t super moeilijk word. Mmm misschien tog maar eens een topic plaatsen van portfolio materiaal en kijken wat mensen er voor zouden geven. Of is dat gek? Want uiteindelijk wil k samen met mijn schilderijen, dit voor mijn living doen. Maar dat is denk voor elke hobby fotograaf hun doel of droom.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:19

Tjaa, dat zou ik ook graag willen!

Het is niet raar, zelf had ik ook in gedachten op een topic te openen om te vragen of mensen een portfolioshoot bij mij wilden doen, maar dat zou weer te raar overkomen denk ik? Of zou dat gewoon kunnen?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:30

Als jullie mijn foto's nu zo'n beetje gezien hebben, wat zouden jullie dan voor een shoot bij mij willen betalen? Er van uit gaande dat ik een prijs vraag voor de shoot, reiskosten en nabestellingen :) Ben ik wel benieuwd naar! Zou ik graag van zowel fotografen als modellen willen weten :)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:31

Ja da weet Ik dus niet precies. Ik weet wel als Ik toendertijd topics openende kreeg Ik altijd rel topics haha.. niet dat Ik bang voor commentaar. Maar t s meer dat ik liever tips heb dan commentaar haha. Zit sport van verschil in ;). En tja niet iedereen houdt van t zelfde. Misschien tog maar de knoop doorhakken haha.. spannend

@ channiejj heel goed. Deze vraag van haar geldt ook voor mij. ;)
Ik ga eens goed naar je foto's kijken en dan zal ik eens kritisch kijken ;).

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:35

Daarbij is het grappig om te zien hoe mensen werken. Mijn vriend werkte jaren geleden bij een kantoorwinkel. Ze verkochten daar ook een type printer, het was een prima printertje maar een vrij goedkoop modelletje. En ironisch genoeg koos iedereen voor de duurdere kan-net-zoveel printer om er zeker van te zijn dat ze een goed ding hadden aangeschaft. Hoe ze uiteindelijk de goedkopere printer verkochten? 100 euro bovenop de verkoopprijs en in de reclameboekjes "AANBIEDING!!" ... ze waren binnen 3 dagen uitverkocht ;)

Mensen kiezen niet zo snel voor té goedkoop omdat ze dan bang zijn kwaliteit mis te lopen, vreemd maar waar, hoe duurder jij bent, hoe 'beter' je eruit ziet voor de klant (tuurlijk zijn hier grenzen aan, maar het werkt wel zo).

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:36

Tjaa, voor mij geld ook hetzelfde :+

Met prijzen berekenen ben ik echt superslecht ! Voor Channiiiej rond de 30,- en voor Stephzdesign rond de 20,- denk ik ? Zou het me god niet weten.. _O-

-De gok nemen en een topic openen?-

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:41

Ik vind het zelf ook best wel lastig om prijzen te bepalen voor een fotoshoot + het nabestellen van foto's.. Ik vraag 5euro voor een origineel bestand en de een vind het superweinig en de ander vindt dat een groot bedrag voor 1 foto. Toch moeilijk om de goeie keuze daarin te maken dan. Ik vraag 30 euro voor een shoot, vinden jullie dat normaal? Of zou ik hoger/lager moeten zitten?

Wees vooral eerlijk, daar heb ik het meest aan :).

Chantal, ik vind dat jij sowieso hoger kunt gaan zitten met je prijs voor een shoot, je foto's zien er echt heel goed uit en daar mag best voor betaald worden. Maar de prijs precies vind ik ook moeilijk.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:43

sommigen vragen 50,- voor een orgineel bestand, anderen 2,- dus het verschilt enorm..

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:46

Hoe duurder ik word, hoe meer klanten ik krijg en hoe serieuzer ze me nemen! Echt heel leuk. Ook grappig is dat mensen me nu via via via weten te bereiken!

Ik zit te denken cursussen voor beginnende fotografen te geven. Merk dat veel mensen een mooie camera hebben, maar vervolgens alles op de automatische stand zitten te fotograferen en echt niet weten hoe ze hun camera moeten bedienen. Beetje zonde natuurlijk!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:47

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:53

Haha vind t erg grappig dar je 20 euro zou willen neerleggen haha.. maar daar zit mijn start bedrag niet. Ik ga wel hoger zitten. Zoals ik al eerder zei net zoals meerdere hier, je moet ook de tijd reken wat je bezig bent met handwerken en fotograferen. Ff een ander voorbeeld. Ik verkoop natuurlijk ook schilderen. Mijn prijs voor een schilderij van 50x60 vraag ik 100 euro excl verzenden. Dit heb ik berekend van de tijd die ik bezig ben voor iemand en mijn spullen wat ik insla. Dit werkt precies t zelfde met fotografie.
Ik zal bij de meeste fotografen en dan kijk k naar creativiteit en ervaring begin prijs vanaf 45 - 80 euro. Dit is dan incl bewerken en excl eventuele nabestellingen. Ik zou ook inderdaad min 5 euro per na bestelling vragen. En dat is nog redelijk voordelig. Verder zou ik bijv aanbieden 50 foto's zoiezo wat een klant krijgt en dat is dan 50 foto's met logo en 50 zonder logo voor eigen gebruik.
Sorry als t ni zo duidelijk geschreven is maar t lastig alles nalezen op mijn telefoon . ;)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:54

Handwerken s nabewerken. Stomme correctie

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:54

nobbie91 schreef:
Ik vind het zelf ook best wel lastig om prijzen te bepalen voor een fotoshoot + het nabestellen van foto's.. Ik vraag 5euro voor een origineel bestand en de een vind het superweinig en de ander vindt dat een groot bedrag voor 1 foto. Toch moeilijk om de goeie keuze daarin te maken dan. Ik vraag 30 euro voor een shoot, vinden jullie dat normaal? Of zou ik hoger/lager moeten zitten?

Wees vooral eerlijk, daar heb ik het meest aan :).

Chantal, ik vind dat jij sowieso hoger kunt gaan zitten met je prijs voor een shoot, je foto's zien er echt heel goed uit en daar mag best voor betaald worden. Maar de prijs precies vind ik ook moeilijk.

Bedankt! Welke richting op denk je dan aan kwa prijs? Hoeft niet precies maar een beetje een richtlijn? :) Ben benieuwd wat jij ervoor zou willen geven :o