Ik zal m'n tarieven ff via pb naar je toesturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Killyenn schreef:Waarom zo goedkoop dan RdL? Ik kan me niet voorstellen dat je met 15,- zelfs maar aan het minimum loon per uur komt, laat staan dat je materiaalkosten e.d. covert. Als je als minimumloon 6 euro neemt, gemiddeld een totaal van 4 of 5 uur per shoot (inc. nabewerken ed.), dan zit je al op 25/30 euro per shoot, en dan voer je je materiaalkosten nog niet eens door aan de klant. Dat zou toch eigenlijk echt wel een minimum moeten zijnEn wat mij betreft kan je dat ook zeker al vragen, je bent nog zoekende naar een eigen stijl maar de technische kant is echt wel in orde. En als je tijdens betaalde shoots je nabewerking nog wat rustig houdt en de meetings gebruikt om wat meer te experimenteren en je stijl te ontwikkelen zit je wat dat betreft 'safe'.
Kiddokids, ik zal er nadat ik de rest heb afgerond nog even naar kijken! Ik heb momenteel even geen gekalibreerd scherm ter beschikking dus het kan zijn dat de foto's wat afwijken. Over een tijdje heb ik mijn goede beeldscherm terug en weet ik zeker of ze kloppen
nobbie91 schreef:Ik vind het zelf ook best wel lastig om prijzen te bepalen voor een fotoshoot + het nabestellen van foto's.. Ik vraag 5euro voor een origineel bestand en de een vind het superweinig en de ander vindt dat een groot bedrag voor 1 foto. Toch moeilijk om de goeie keuze daarin te maken dan. Ik vraag 30 euro voor een shoot, vinden jullie dat normaal? Of zou ik hoger/lager moeten zitten?
Wees vooral eerlijk, daar heb ik het meest aan.
Chantal, ik vind dat jij sowieso hoger kunt gaan zitten met je prijs voor een shoot, je foto's zien er echt heel goed uit en daar mag best voor betaald worden. Maar de prijs precies vind ik ook moeilijk.