Fotomeeting, omg Arnhem (menselijk)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:48

Komt er dus wel een visagist? Ik kan wel aan mijn zus vragen maar kan zo zijn dat ze moet werken of geen zin heeft of niet mag van school.

Anoniem

Re: Fotomeeting, omg Arnhem (menselijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:49

Lijkt mij (handig) van wel. :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:51

Misschien is het sowieso handig als iedere fotograaf en ieder model voor zichzelf een moodboard maakt hoe hij het plaatje graag zou willen hebben? Dan kunnen we dat vooraf een beetje op elkaar afstemmen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:53

Wat mij handig lijkt is om 30 minuten per model per fotograaf in te rekenen. Dan kan je iets van 10 minuten nog wat dingen bespreken, instellingen netjes neerzetten etc. Die andere 20 minuten is dan shooten en eventueel kleding wisselen/napraten als je klaar bent? Dan hebben we ruim de tijd. :j

Hoe bedoel je vooraf op elkaar afstemmen?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:30

Het idee van een fotomeeting is toch ook dat het je portfolio aanvult? Dus als je als model bijv. nog bepaalde poses mist of als fotograaf foto's die een bepaalde sfeer uitstralen, dan kun je vooraf een beetje afspreken wat je wil gaan doen. Dat kan inderdaad in die tien minuten, maar dan is het handig als je er een plaatje bij hebt. :)

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:18

Leuk thema! Heb wel wat van dat soort kleren liggen, niet heel veel. Maar heb een fluffy vest + twee fluffy truien, skaterskirt en nog wel wat. Zal vandaag proberen wat foto's te maken en dit weekend een moodboard van wat mij mooi lijkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:36

Leuk Carmen!

Saar, daar zit inderdaad een kern van waarheid in. Maar ik denk niet dat je dat goed voor elkaar gaat krijgen. Het makkelijkste zou zijn als de modellen wat foto's met kleren aan kunnen sturen zodat wij als fotografen een beeld erbij krijgen. Dan kunnen we die mensen wel een paar foto's op sturen inderdaad voor overleg. Maar zoiets vastleggen van te voren lukt niet, ik heb namelijk geen flauw idee hoe de locatie eruit ziet eigenlijk. :') Maar je kan inderdaad wel een paar foto's uitwisselen ja. :j

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:09

Ik als 'fotograaf' maak natuurlijk wel een moodboard. Maar ik ga niet per model een ander moodboard maken (niet omdat ik lui ben :') ) Maar ik weet vooraf niet of dat model wel comfortabel is met de dingen die ik op mijn moodboard heb staan. Denk dat het makkelijker is om de modellen eerst een moodboard te laten maken zodat de fotografen daar op kunnen inspelen (een voorstel, weet natuurlijk niet hoe de andere hier over denken ;) )

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:12

Maar waarom zou een model een moodboard maken? ik snap dat niet helemaal.

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:17

Ik denk dat de meeste elkaar nog niet kennen, als fotograaf is het lastig inschatten hoe het model is en waar hij/zij zich comfortabel bij voelen. Verder zijn het makkelijke richtlijnen van wat beide kanten willen.

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:17

Julot_Engel schreef:
Maar waarom zou een model een moodboard maken? ik snap dat niet helemaal.

Wat voor een foto's zou je graag willen, welke positie wil je gefotografeerd worden, wat heb jij ongeveer in je kast, wat heeft een ander wat jij misschien wel kan lenen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:19

Ik wilde het inderdaad doen zoals jij het zegt Evi, alleen iets anders! Een paar dingen opzoeken, met wat modellen overleggen of ze dat wel/niet zien zitten. Of ze iets per definitie van te voren al niet willen doen (denk bijv. aan dat iemand misschien niet op de grond wil liggen etc.) Maar ik hoef geen hele moodboards van modellen. Is ook niet hun taak. Uiteraard mogen ze wel laten zien wat ze leuk vinden als input!

Maar wellicht is het een goed idee dat de modellen gewoon foto's maken met de kleren aan die ze mee willen nemen? Dan doen de fotografen die een moodboard willen maken dat. Modellen die het ook willen doen sturen dan naar die fotografen die het ook maken de foto's die ze qua pose ook wel willen doen?

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:28

Dat is beter ja, Dees :P
Ik heb eventueel ook nog een trui voor iemand (voor iemand die niet heel lang is haha, ben zelf klein).

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:40

Ik heb even snel gezocht, heb bij mn vader nog wel wat meer liggen maar dit zijn iig dingen die ik mee kan nemen en wel een beetje op het thema lijken!
Afbeelding

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:43

ooh zo! Dus alleen een beetje van je kleren enzo? want positie die ik niet wil is er niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:46

Ziet er allemaal goed uit Carmen! Daar zitten vast wel wat leuke outfits bij. :D Kunnen jullie als model er meerdere meenemen?

Zoiets ja Julot! Dan kan ík bijv. ook een beetje kijken wat erbij past qua pose. :P

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:47

Misschien is het voor de modellen handig hun eigen foundation/concealer mee te nemen want dan heb je als het goed is precies jou kleur.

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:47

Deetjeeuh schreef:
Ziet er allemaal goed uit Carmen! Daar zitten vast wel wat leuke outfits bij. :D Kunnen jullie als model er meerdere meenemen?

Zoiets ja Julot! Dan kan ík bijv. ook een beetje kijken wat erbij past qua pose. :P

oke dan doe ik zo ook even wat aan en maak wat foto's en maak wat foto's

Willen jullie ook 1 kleur niet of is er een soort kleurcode :')

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:48

Carmenxoxo schreef:
Misschien is het voor de modellen handig hun eigen foundation/concealer mee te nemen want dan heb je als het goed is precies jou kleur.

Ja, dat is wel slim inderdaad. En uitkijken met verschillende mascara want als je hem van iemand anders gebruikt kan je oogontsteking krijgen

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:49

Deetjeeuh schreef:

Ik neem i.i.g dit allemaal mee, wie weet vindt ik nog wat bij mn vader en ga zaterdag de stad in :D

Qua broeken, heb ik een spijkerbroek, zwarte broek en eventueel wat leggings ( gewoon zwarte maar ook zwart-wit gestreepte en een zwart witte met soort aztec) misschien is het leuk om bij sommige outfits onder de lange truien bijv een legging aan te doen zodat je net wat meer afwisseling hebt qua kleding?

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:54

Ik heb wel een vraagje ik wil wel meerdere kleren meenemen maar hoe en vooral waar gaan we ons omkleden? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:56

Ja, dat lijkt me erg leuk Carmen! Dat wilde ik net gaan voorstellen. :D

Eigen foundation en mascara meenemen is inderdaad een goed idee, maar het wel laten doen door de visagisten dan? Dat lijkt me misschien wel handig. :j

Kleurencode heb ik niet. Maar het liefste wel een beetje bloemetjes/rood/bruin etc. Gewoon wat zachtere kleuren en geen neon kleuren. :+

Julot, we zouden bijv. na 10 minuten wel van kleren kunnen wisselen. Als we gewoon 30/40 minuten per model inrekenen. :') En waar? Dat is zeker een goede :Y)

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:59

Deetjeeuh schreef:
Ja, dat lijkt me erg leuk Carmen! Dat wilde ik net gaan voorstellen. :D

Eigen foundation en mascara meenemen is inderdaad een goed idee, maar het wel laten doen door de visagisten dan? Dat lijkt me misschien wel handig. :j

Kleurencode heb ik niet. Maar het liefste wel een beetje bloemetjes/rood/bruin etc. Gewoon wat zachtere kleuren en geen neon kleuren. :+

Julot, we zouden bijv. na 10 minuten wel van kleren kunnen wisselen. Als we gewoon 30/40 minuten per model inrekenen. :') En waar? Dat is zeker een goede :Y)

oke, die kleuren heb ik wel. Aan neon kleuren doe ik sws niet :')

hahah, moeten we even goed over nadenken want ik ga niet midden in een park me omkleden :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:19

Hoe wil ik van kleren wisselen dan? Ga niet in het bos ineens mn kleren uittrekken en andere aandoen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:21

Nee, dat is logisch! Dat zou ik ook niet doen. Daar moeten we nog even een oplossing voor bedenken. :) En anders doen we dat niet. ;)