[FM] STAD [plaats] Mensen / Honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FM] STAD Nijmegen Mensen / Honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:58

Wauw, dat lijkt me echt ontzettend gaaf! Knap dat ze dat allemaal doet. Heb je toch zeker de perfecte hond. :D Vind het ook echt een onwijs leuk ras! Je hond is inderdaad heel knap (en fotogeniek). :j
En ach, een close up moet lukken toch?

Ik zal proberen gewoon een lijstje op te stellen met dingen die zowel met als zonder jou kunnen. Bijv. 'buigen'? Ik zeg gewoon wat in me op komt. :+ http://data2.whicdn.com/images/130043297/large.jpg
Eventueel het compliment? Springen? :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:12

Leuk!

Springen kent ze, twee pootjes ergens tegenaan ook. (Tegen het voorbeen van mijn paard, zodat ik de riem aan en af kan doen op buitenrit...)

Buigen moet wel lukken.
Compliment, dat is buiging met 1 voorpoot naar voor, 1 voorpoot naar achter, en kop naar beneden??
Lijkt me ook wel leuk.

Net even snel begonnen met springen door armen. Springen over 1 arm lukt al, met gesloten armen nog niet. (Zou ook wel erg gek zijn, in 5 minuten...) Voor 11 januari moet dat wel lukken...

Die houding zoals met die golden retriever op die foto, vanuit zit met twee pootjes op mijn schouder en dan kop gebogen is lastig. Habibi is vrij klein (8,95 kilo) , en zij kan die houding haast niet vanuit de zit. Vanuit de sta zou wel kunnen (Staand op 2 achterpootjes dus) maar dan is hij meteen minder leuk.
Ik ga de komende tijd eens even kijken of ik een variant kan bedenken die voor haar haalbaar is. (Als ze ergens op zit of zoiets)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:16

Die van mij kunnen het wel, maar voeren t af en toe niet perfect uit :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:21

Super! Je hoeft ook inderdaad niet alle foto's precies zo te doen, maar het gaat meer om het idee. Daarvoor is zo'n moodboard ook (in dit geval nog maar 1 foto), om je eigen variant erop te bedenken.
Dat is inderdaad het compliment, ik bedacht me gewoon welke kunstjes van paarden ook uitvoerbaar zouden kunnen zijn voor honden. :+
Dat komt dan zeker goed, ook al eentje die zo snel leert! Ik vind alle kunstjes die ze kan al enorm leuk, dus dit zouden alleen maar leuke toevoegingen zijn. :j
http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/94/6f/79/946f79db9ba5c2376f94a1235ff4e765.jpg

Roos, ach, bloopers zijn alleen maar grappig. Toch? :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 21:59

Jeej activiteit in het topic, leuk! :D

Even voor de duidelijkheid: Zoals in de titel staat: Het is een stadsfotomeeting. Dit betekend dat er alleen foto's worden gemaakt in de stad zelf, waar het dus ook druk kan zijn (ook al is het op zondag). Wij kunnen niet een stuk afzetten wat van ons is, we moeten dus rekening houden met andere weggebruikers, mensen die zomaar in beeld kunnen lopen... Mensen met honden, fietsers etc etc. Ik ga wel kijken naar een stuk waar geen auto's komen, maar: Er worden geen actiefoto's gemaakt, de honden gaan NIET los. Houdt hier rekening mee! Heb je een hond met veel energie en luistert hij beter als hij wat energie kwijt is, zorg dan dat je hem hebt uitgelaten voordat je naar de meeting komt!!

Wat betreft trucjes: Ik heb genoeg ideeën hoor :D Wat ik zelf leuk vindt bijv:
-opzitten
-high five
-buigen (dus de beweging die ze maken als ze willen spelen)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:04

Euh, Habibi loopt eigenlijk altijd los?

Moet ik haar echt aan de lijn gaan doen dan?

Ik bedoel los, en volledig onder controle. Geen ongeleid projectiel natuurlijk. Maar fotos met de riem eraan vind ik eigenlijk niks.
Dat het stadsmeeting is besef ik me, en dat er dus geen ruimte is voor enorme stukken rennen ook.
Maar ik train ook gewoon mijn oefeningen in de stad, normaal gesproken.

Voor gewoon wandelen in het drukke stadsgedoe heb ik ze soms wel aan de lijn. Maar oefeningen áltijd los. In mijn wedstrijden mág ik niet eens meer met een lijn de ring in...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:05

Edit: en Nijmegen is in de stad sowieso druk. Dat is niet eens twijfel....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 22:06

Als jouw hond perfect luistert en voor geen overlast zorgt, dan kan ik je niet verplichten je hond aan de riem te houden. Het is wel je eigen verantwoordelijkheid. Mensen die hun hond wel aan de lijn houden: Een langere lijn is handiger om zelf uit beeld te zijn. De riemen kunnen de fotografen gewoon weg werken. (als het goed is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:09

Saskia, ik ben me inderdaad bewust van het feit dat het een stadsmeeting is. Echter betekent dat niet dat honden persé vast moeten of dat we geen plek kunnen opzoeken waar de honden wél los kunnen lopen. Zo druk is het meestal niet op bijv. de waalkade of ergens wat afgelegener in de stad. Ja, hoofdstraat met winkels zijn natuurlijk wél druk.

Verder wordt het anders een beetje onmogelijk vrees ik om leuke foto's te maken. Hoe zie jij het voor je? Honden aan de riem lijkt me geen succes (behalve wanneer ze niet (volledig) onder controle zijn). Je hebt natuurlijk wel van die typische foto's like this: http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... c2a2d6.jpg
Maar dat ga ik niet de hele fotomeeting doen, I'm sorry. :Y)

Lange riemen zijn dan inderdaad een must, liefst zo dun mogelijk.

Echter, Femke, [plaats] is absoluut niet altijd druk. Behalve zoals eerder gezegd de hoofdstraat. Wat voor beeld hebben jullie er verder bij? Ik ken wel wat prima straten waar het niet zo enorm druk is. ;)

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:09

Maar honden mogen überhaupt toch niet los in de stad?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 22:13

Wat is er mis met honden vast? Doen we met paarden ook en daar werken we toch ook een halstertouw of teugels weg? Lijkt me bij een riem alleen makkelijker... ;) Ik weet nog niet waar we de meeting gaan houden, maar wel degelijk in straten en steegjes dus niet in een afgelegen stuk buiten de stad ofzo. Je kunt juist ook spelen met mensen op de achtergrond in je foto. Je moet net wat meer out of the box denken en loslaten hoe je gewend bent om foto's van honden te maken. Ik zal binnenkort wat foto's opzoeken als voorbeelden als er mensen nog inspiratie nodig hebben. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 22:14

NikkiEnJij schreef:
Maar honden mogen überhaupt toch niet los in de stad?

Klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:18

Saskia, daar heb je een punt. Dat is inderdaad niet zo'n probleem, maar meestal staan paarden (mijn ervaringen, wellicht dat dit een nieuwe ervaring wordt :P ) beter stil wanneer de eigenaar een meter ervan af staat dan bij honden. Ik doelde ook inderdaad niet op afgelegen stukjes buiten de stad, maar plekken rondom het centrum waar niet álle drukte is zoals in de winkelstraten. Verder ben ik het inderdaad mee eens dat we 'out of the box' moeten denken, maar dan wil ik wel dat het haalbaar is. Als je begrijpt wat ik bedoel. :Y)

Inspiratie, graag! :D

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:19

Ik zal eens kijken of ik die van mij nog wat bij geleerd krijg.

Behalve lekker dutsig zitten op commando (waarbij ze er eerst van uit gaat dat die commando voor iemand anders bedoeld is, incl bijbehorend rond kijken tegen wie ik dat commando gaf) kan ze niet zo heel veel geloof ik.
Ja likken, dat kan ze als de beste als ik probeer haar een poot of high five te laten geven.
Ze luisterd verder prima maar niet in kunstjes.
Zelf is ze van mening dat ze een prinsesje is die dom mag spelen.
(De engelse stafford heb ik het dan over)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:20

Kijk maar wat jullie willen. Tijdens het verzamelen etc vind ik riem geen probleem. Tijdens de fotos en de commando's wel. Als dat echt moet, haak ik af. Ik geef in ieder geval aangelijnd geen commandos, met uitzondering van volg.

Een getrainde hond is wat mij betreft echt, écht iets anders dan een paard.

Stadsfoto's, en dus met bv graffiti, veel geparkeerde fietsen, straatmeubilair, mooie gebouwen, veel mensenetc is ook wat ik in mijn hoofd had.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 22:25

Het gaat mij er niet om dat ik een paard en hond vergelijk in de zin van vast of los, maar dat het voor de foto niet zoveel uit maakt, dat het prima kan... ;)

Het aangepaste schema, vraagteken is inmiddels vervangen voor een hond, engelse stafford.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:29

Femke, dat klinkt inderdaad heel tof. Zie alleen niet zo vaak graffiti in [plaats] voorbij komen. Of ik kom gewoon niet veel op dat soort plekken. :+ Voor de rest vermoed ik wel dat het mogelijk is. Zou jij binnenkort nog gaan kijken Saskia?

Femke, van mij part kan je haar gewoon loslaten. (De rest trouwens ook hoor). Een hond, zeker als ze prima luisteren, is inderdaad heel wat anders.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 22:33

Ja ik ga misschien donderdag :) In ieder geval binnenkort ja. Deze week of volgende week.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:34

Ik vind het -uiteraard- ook geen enkel probleem als andere mensen hun hond aangelijnd houden. Sterker nog: in de meeste gevallen liever zelfs, want aan ongevraagd buurtende honden heb ik een hekel.

Maar als de lijn er aanhangt, voert Habibi commando's in een enorm gedrukte houding uit. Was als pup al zo. Hier komen met een los slepend lijntje (zoals in puppytraining vaak gebruikelijk is) leverde al stress op, en angst.
Dat is er ondertussen goed uit natuurlijk, ze is ruim volwassen.
Maar met een lijn is haar hele houding dus gedrukt, terwijl ze los vrolijk en vrij qua houding en mimiek is.

Voor de foto's is aangelijnd dus echt niet leuk.

Overigens zal Habibi ook echt niet zomaar op een vreemde afgaan, of op een hond afstuiteren of wat dan ook.
Zit is zit, en dan kunnen er bijvoorbeeld groepen konijnen voorbij komen, ze blijft op haar plek. (Gebeurt tijdens training wel eens, het veld waar onze hondensportvereniging traint barst van de konijnen)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 22:38

Ik neem aan dat mensen zelf kunnen inschatten of het verstandig en verantwoordelijk is hun hond los te laten, zoals ik het lees heb je een hele gehoorzame hond Femke, maar geloof me dat is maar een x aantal procent van de honden in Nederland en ik weet natuurlijk niet wat voor honden mee gaan :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:47

Eens.

Ik kom helaas vaker honden tegen die zich storend gedragen. (Of eigenlijk de baasjes dus, die dat moeten voorkomen) (ongewenst benaderen, lomp gedrag, springen, blaffen of zelfs gerichte agressie, ik maak het helaas allemaal mee)
En ik denk dat je midden in de stad nog géén half procent van de honden in NL los zou moeten willen laten.
Maar ik denk echt dat Habibi in dit geval bij de uitzonderingen hoort.

Terecht dus dat je aangeeft dat het in principe aangelijnd is.

Maar ik wil daar wel graag zelf een keus in kunnen maken. (evt boete is uiteraard mijn eigen risico)
Ik durf echt garanties te geven dat Habibi zich fatsoenlijk gedraagt, en dus geen hinderlijk gedrag vertoont.

Mocht ik het op de dag zelf niet vertrouwen, dan houd ik haar natuurlijk aangelijnd. Maar dat zal niet gebeuren...

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:59

zoeken jullie nog modellen? :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 21:05

In principe niet maar je mag natuurlijk altijd op de reservelijst :)

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:01

saskiakefie schreef:
In principe niet maar je mag natuurlijk altijd op de reservelijst :)

ohja, dat zou ik wel willen hoor

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:35

Ik kan helaas niet meer mee wegens omstandigheden :)