Zonsondergang paarden/pony's fotomeeting strand IJmuiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:06

LizMD schreef:
Pfff, fijne discussie al zo... Neem aan dat we gewoon aan kunnen nemen dat TS naar eer en geweten de keuze voor fotografen maakt. Of je het er nou mee eens bent of niet.

Dat is maar wat je er in leest :D Volgens mij is het een open discussie met uitleg van beide kanten toch?? Of is het verboden om visies te delen. Ik vond het een positief verhaal hoor, jij niet?

Anoniem

Re: Zonsondergang paarden/pony's fotomeeting strand IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:07

Ik zie het als meningen over en weer ! Het gaat over het algemeen :) geen kwade discussie :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:09

pimaude schreef:
Ik zie het als meningen over en weer ! Het gaat over het algemeen :) geen kwade discussie :D

Precies: zo is het ook bedoeld ! *-:)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:10

Netje schreef:
LizMD schreef:
Pfff, fijne discussie al zo... Neem aan dat we gewoon aan kunnen nemen dat TS naar eer en geweten de keuze voor fotografen maakt. Of je het er nou mee eens bent of niet.

Dat is maar wat je er in leest :D Volgens mij is het een open discussie met uitleg van beide kanten toch?? Of is het verboden om visies te delen. Ik vond het een positief verhaal hoor, jij niet?

Ik wilde net zeggen, waar zie je een probleem, dit is een positieve open discussie er gebeurt niks raars iedereen praat met respect. Ook met respect voor de Ts, er wordt niks raars gezegd. Snap je reactie dan ook niet echt. Beetje een probleem zoeken die er niet is..

En daarbij heb ik nooit gezegd dat ik het ergens mee oneens ben :D Dus waar dat vandaan komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:11

Justine :evaw:

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:13

pimaude schreef:
Justine :evaw:

????

Mijn reactie was overigens niet naar bedoeld ofzo laat dat even duidelijk zijn :)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:34

Zo had ik het ook niet begrepen :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:43

Netje schreef:
Zo had ik het ook niet begrepen :D

Top, maar om het even duidelijk te hebben ook voor LizMD die de discussie als negatief zag terwijl het een hele positieve en open discussie was waarin gewoon met respect naar elkaar wordt gesproken :D

Overigens kan ik me ook wel een beetje vinden in jou punt hoor, natuurlijk is het fijn om als model niet voor niks te komen om het zo maar even plat gezegd te zeggen :) Blijft een moeilijke kwestie , want een beginnersmeeting trekt nou ook niet de geweldigste modellen als je snapt wat ik probeer te zeggen met mijn stukjes :D

Ik ben ook beginner geweest en weet dat het erg moeilijk kan zijn (afgewezen worden bij alle gave meetings enzo) en daarom kom ik er ook voor op, neemt niet weg dat jij ook wel een punt hebt, en als de balans goed is het natuurlijk perfect is (als is dat uit ervaring vaak niet zo :) )

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 02:04

Ik gok dat ik jouw 1e berichtje verkeerd opgevat heb Justine. Dan lees je alles al met een compleet andere toon. Snap de punten verder ook prima hoor, das het probleem niet.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 02:09

LizMD schreef:
Ik gok dat ik jouw 1e berichtje verkeerd opgevat heb Justine. Dan lees je alles al met een compleet andere toon. Snap de punten verder ook prima hoor, das het probleem niet.

Kan gebeuren :) Is in ieder geval niet mijn insteek geweest :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 02:18

Das het belangrijkste!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:38

Ik heb een paar keer gehad met meetings dat fotografen werden gekozen op de person wie ze zijn. Ja das leuk als ik je niet ken.

Als ik fotografen loot helpt mijn hond altijd. Die kiest de fotografen door middel van de reepjes met hun naam erop te geven.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:29

kani_ejj schreef:
Ik heb een paar keer gehad met meetings dat fotografen werden gekozen op de person wie ze zijn. Ja das leuk als ik je niet ken.

Als ik fotografen loot helpt mijn hond altijd. Die kiest de fotografen door middel van de reepjes met hun naam erop te geven.

Haha wat een leuk idee!
Ik ben al een aantal keer "afgewezen" voor meetings omdat ik nog geen jaren ervaring heb. Maargoed ondertussen oefenen ik lekker door en komt het vanzelf wel :)
Ook ik wacht met spanning af wie ts gaat kiezen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:46

Idd

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:30

Ik vind dat TS het goed doet, ze kiest ervaren fotografen en beginnende fotografen door elkaar. Dan houd je het voor iedereen leuk, de beginnende fotografen kunnen ervaring opdoen en de modellen hebben toch iets van garantie op leuke foto's. Ik denk dat dat de reden kan zijn ook dat er wel eens geen beginnende fotografen mee mogen, die moeten het allemaal nog leren. Bij ervaren fotografen heb je over he algemeen toch meer "garantie" op mooie foto's. Maar ik zeg niet dat je die niet krijgt met beginners, maar eerlijk is eerlijk de ervaren fotografen hebben er al meer verstand van en weten hoe ze een paard vast moeten leggen en een beginnende fotograaf niet altijd. Juist de variatie is leuk, want dan kunnen de fotografen ook weer van elkaar leren. ;)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:42

donnar schreef:
Ik vind dat TS het goed doet, ze kiest ervaren fotografen en beginnende fotografen door elkaar. Dan houd je het voor iedereen leuk, de beginnende fotografen kunnen ervaring opdoen en de modellen hebben toch iets van garantie op leuke foto's. Ik denk dat dat de reden kan zijn ook dat er wel eens geen beginnende fotografen mee mogen, die moeten het allemaal nog leren. Bij ervaren fotografen heb je over he algemeen toch meer "garantie" op mooie foto's. Maar ik zeg niet dat je die niet krijgt met beginners, maar eerlijk is eerlijk de ervaren fotografen hebben er al meer verstand van en weten hoe ze een paard vast moeten leggen en een beginnende fotograaf niet altijd. Juist de variatie is leuk, want dan kunnen de fotografen ook weer van elkaar leren. ;)

Ach maar zo hoort het toch ook?
Zelfs de ervaren fotografen worden wel eens afgewezen. Als je dat niet wilt moet je niet aan zoiets meedoen toch? :)
Zo hou je de spanning er een beetje in hahaha.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:12

Vind het inderdaad een nette en normale discussie.

Persoonlijk vertrouw ik gewoon op de TS dat zij een leuke en gevarieerde groep gaat samen stellen.
En natuurlijk hoop ik dat ik er bij zit, maar zo niet is dat jammer maar komt er wel weer een nieuwe meeting ;)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:18

Kimley schreef:
donnar schreef:

Ach maar zo hoort het toch ook?
Zelfs de ervaren fotografen worden wel eens afgewezen. Als je dat niet wilt moet je niet aan zoiets meedoen toch? :)
Zo hou je de spanning er een beetje in hahaha.

Klopt, maar dat was mn punt niet :)

Vooralsnog voor de 3e keer ofzo ik heb absoluut geen problemen met de manier van kiezen. Wilde het alleen eventjes kwijt omdat ik hier toen ik net begon ook steeds tegenaan liep. Omdat io nog niet genoeg ervaring had mocht ik niet mee, maar hoe kan ik dan ervaring opdoen? Nu al een aantal jaartjes verder en ik weet gewoon dat het beginastig kan zijn. Ik snap dat jullie allemaal zo mooi mogelijke foto's willen, alleen als je een aparte beginnersmeeting hebt, daar komen geen gave modellen op af omdat ze er allemaal hetzelfde over denken, ik wil de beste kwaliteit. Snap je?

Want wees eerlijk, iedereen wil even graag mee :D En nogmaal ik heb geen bezwaar op de ts en vind dat ze het super doet, dat is het niet :) Als de balans mooi verdeeld is is het het mooist ^^

En pradaan, daar ben ik het idd mee eens :) Hoop dat ik erbij zit, spannend :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:21

pradadaan schreef:

Persoonlijk vertrouw ik gewoon op de TS dat zij een leuke en gevarieerde groep gaat samen stellen.
En natuurlijk hoop ik dat ik er bij zit, maar zo niet is dat jammer maar komt er wel weer een nieuwe meeting ;)

En precies dit bedoelde ik ook :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:22

Komt vast en zeker allemaal goed! Ik hoop ook dat ik mee mag want heb erg mijn best gedaan om modellen te werven hier voor :D
En soms wordt je afgewezen helaas, maar gewoon verder kijken naar een andere meeting en het daar proberen!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:25

Astor super van je dat je geholpen hebt met de modellen! Er is echt keuze tussen hele leuke modellen!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:29

Kimley schreef:
pradadaan schreef:

En precies dit bedoelde ik ook :)

Ik ook :D

Iedereen wil graag mee :) Deze is voor mij gelukkig weer een keertje dichtbij , normaal ben ik flink geld kwijt voor een meeting, zoveel in de buurt heb je er hier niet en zonsondergang is super om te doen, zou mijn 2e keer worden, alleen vorig jaar had ik nog een prut lens en niet zoveel ervaring als nu :) Zou een leuke opkikker voor m'n portfolio zijn. En daarbuiten kan je echt prachtige plaatjes schieten met tegenlicht!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:35

Voor mij is het om de hoek, dus dat komt heel fijn uit inderdaad.

Maar meetings zijn niet de enige manier om ervaring op te doen. Ik ben begonnen door modellen te benaderen en vragen of ik ze mag fotograferen. :) er is niet per se een meeting nodig om te beginnen :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:43

Op de bokt markt staan inderdaad ook veel paarden aangeboden voor portfoliouitbereiding en ervaring opdoen, ik heb er zelf ook een advertentie staan.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:52

Ik ben ook begonnen door mensen te benaderen. En doe nu meetings om te leren en omdat ik er gewoon leuk vind.

Ik heb ook een advertentie voor portfolio modellen gezocht op boktmarkt staan.
En er staan in dit topic een aantal paarden die ik heel graag op de foto wilt zetten. (Dus heb je interesse in een privé shoot, in mijn onderschrift staat een link naar boktmarkt :D )