Fotomeeting paarden Zeegse (DR) zo 02/03

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

Re: Fotomeeting paarden Zeegse (DR) zo 02/03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:22

Ik kom daar wel langs, kom vanaf marum :)

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:08

Ging zo straks Stip rijden, en vond dit ook wel een leuk setje om mee te nemen naar de meeting:

Dekje
Afbeelding

Dit hoofdstel neem ik sowieso mee, niet zo goed te zien maar zijn gouden diamantjes.
Afbeelding

Mevrouw wou niet echt meewerken. :')
Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 15:58

Ik kan niemand oppikken (en Carmen), want wij gaan vanuit Onnen rechtstreeks naar Zeegse en dan komen we geen stations tegen verder...

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:17

Ik kom ook weg rond Marum, dus ik zou je eventueel de terugreis wel af kunnen gooien in Groningen!

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:45

Ik vind dat een leuke set!
En wat lijkt jouw zadel mij fijn zitten! _/-\o_

Ik kom vanaf Borger met de bus, deze stopt bij de halte Westlaren. Ik zou niet weten hoe ik bij Zeegse moeten komen verder, is er iemand die zo vriendelijk is om mij daar op te pikken? :) Ik zou het heeel erg waarderen :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:05

Alles wat op de route van Leeuwarden - Zeegse ligt, kan ik langs rijden om mensen op te halen. Maximaal 3 en de reiskosten worden dan verdeeld. :)

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:15

Ik geloof niet dat dat het geval is bij mij, helaas

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:24

Waar ligt die bushalte precies? Ik kan je daar wel ophalen en weer droppen dat is geen probleem. Ik moet namelijk via Groningen en het is niet veel om.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:56

Nog een paar vragen. :)

Komt er ook een algemene verzamelplaats voor de foto's of is dit ieder voor zich? Zelf lever ik de foto's via Dropbox als het ieder voor zich is. Is er ook een max/min aantal? En qua resolutie? Of is dit ook voor zich?

Een beetje een late reactie van mijn kant... maar ik zie dat er per groep 3 fotografen zijn. Op de ochtend fotografeer ik met Naomi en Marriët en op de middag met Renate en Elvi (leuk!). Ik heb zelf een paar kleine ideetjes qua compositie die ik wil uitwerken, vinden jullie dat goed?

Eerder werd de vraag gesteld aan de fotografen wat zij willen hebben qua tuig etc. Ik ben zelf erg voor neutrale kleuren, dus geen knal dekjes of printjes als dat kan dito met de beenbescherming en kleddij. Hoofdstel/halster etc. is mij om het even, zolang ze maar heel zijn, netjes gepoetst en de lijnen mooi passen bij het geheel. Van mij mogen de schone en nette teugels om blijven tijdens de portretten, zolang ze mooi gedrapeerd zijn laat ik ze ook op de foto staan. Dito met gladlederen voorbrenglijnen en hengstenkettingen.
In het geval van een S&T-hoofdstel, bitloos hoofdstel of westernhoofdstel met scharenbitten: heel graag de teugels eraan laten zitten. Hetzelfde indien ophaaltrenzen worden gebruikt.

Bijvoorbeeld:
- http://makwafotos.nl/1/wp-content/gallery/paard/m3.png
- http://makwafotos.nl/1/wp-content/gallery/paard/z1.png
- http://makwafotos.nl/1/wp-content/gallery/paard/f3.png
- Hier heb ik ze weggehaald omdat ze gedraaid zaten: http://makwafotos.nl/1/wp-content/gallery/paard/a3.png

Tot slot, fotoreportages zijn wisselwerkingen tussen eigenaren en fotografen. Als de modellen bepaalde ideeën in het hoofd hebben dan hoor ik die ook graag zodat we tijdig kunnen brainstormen met zijn allen. :)

En nog als tip voor alle eigenaren met de paarden: zouden jullie alvast kunnen oefenen met de paarden zodat ze mooi stil op de plek kunnen staan? Eventueel ook alvast kunnen kijken waar ze van onder de indruk zijn zodat de oortjes er mooi op komen? 20 minuten per paard is kort, vooral als het paard meer om zich heen staat te draaien dan dat ie stil staat namelijk. :)

[edit] Wellicht ook als tip om eventuele issues later te voorkomen: wellicht dat de modellen van te voren de algemene voorwaarden lezen van de fotografen zodat je weet wat wel en niet mag?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:40

Magda kan ik dan een plaatsje bij je reserveren vanaf Groningen? :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:44

Natuurlijk! Vanaf het station of waar precies? Anders moet je even op Google Maps de route Leeuwarden - Zeegse opzoeken (kortste route) en dan kijken wat voor jou handig is. :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:47

Ja vanaf station is prima :) Geef maar een gil wanneer je de kosten weet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:55

Prima, de kosten weet ik pas als ik weet hoeveel er uiteindelijk nog meerijden.

Ik hoop alleen dat ik het station probleemloos vindt, de laatste twee keren in Groningen centrum met de auto waren geen succes namelijk. :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:07

Weet je het julianaplein op de ringweg? Daar moet je namelijk eerst nog rechtdoor en dan de eerste afrit nemen, dan naar links onder de ringweg door en dan ben je op de hereweg, die rijd je gewoon helemaal af, over de spoorbrug heen en na de brug naar links en dan zie je het station al :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:12

Wellicht als ik het zie, zo uit mijn hoofd zeggen die straten mij niets. Ik zal de TomTom braaf volgen. :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 20:49

Om antwoord te geven op de vraag van Magda (die voor alle fotografen wel belangrijk is):

Ieder moet voor zich weten waar hij of zij de foto's upload. Er komt de avond voor de meeting een lijstje zoals deze. Hier zetten de fotografen dan hun eigen linkje in en hebben we ook gelijk in 1 overzicht welke foto's er nog geleverd moeten worden.

De algemene voorwaarden wil ik de verantwoordelijkheid niet voor dragen. Dit is aan de fotografen om het aan te geven dat deze gelezen worden en aan de eigenaren van de modellen om deze ook daadwerkelijk te lezen (het niet lezen van de algemene voorwaarden en er tegenin gaan heeft uiteraard gevolgen).

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:02

Voor Buster neem ik in ieder geval een hengstenketting mee. Zou graag in de rode set rijfot's willen en heb nog een westernhoofdstel met mooie lichtblauwe kraaltjes besteld. Hoop dat die op tijd binnen is voor de meeting :D
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:03

wauw! Dies gaaf!

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:04

Vind hem zelf ook heel kick :):) Zodra hij binnen is moet de frontriem ook nog even verlengd worden, want Buster past een standaard fullfrontriem niet := Wil deze eigenlijk heel graag gebruiken voor de portretfoto's

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:09

Wauw! Pas maar op met dat hoofdstel zeg. :~

ina_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:28

Wauw dat hoofdstel wou ik eerst ook altijd hebben, die was en is nog steeds enorm gaaf!!!!!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 22:51

Ik wil 'm ook hebben. :oo Waar heb je die gekocht? Vertel vertel!

Ik heb even mijn dekjes voor jullie op een rijtje gelegd.
Het liefste ga ik met mijn blauwe set, maar ik merk dat de fotografen daar totaal niet van gecharmeerd zijn :+ Dus dan de bruine/beige set?

Afbeelding

Bij de blauwe set heb ik dus bijpassende peesbeschermers, hoofdstel, jas en broek. Bij de bruine set heb ik eigenlijk alleen bijpassende 3-in-1 beschermers. :+ En dat zwarte hoofdstel wat erbij ligt + een bruine rijbroek, maar die kleur bruin is wel anders dan de kleur bruin van de buitenste rand, die heeft meer de kleur van de 3-in-1 beschermers.

Wat ik eventueel wel kan doen is ipv het blauwe dekje met de grijze rand, het grijze dekje met blauwe rand meenemen. Die past er ook bij, maar dan passen de peesbeschermers en mijn broek er niet helemaal meer bij. Plus dat het hoofdstel dan natuurlijk knal blijft :P

En wat ik ook nog kan doen is beide setjes meenemen. Dan kan ik de bruine doen voor de portfolio's en de blauwe voor mijn genot :))

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:06

Van mij mogen zowel de blauwe met grijze bies, als grijze met blauwe bies. En natuurlijk je blauwe hoofdstel. :j Eventueel kun je je normale hoofdstel ook meenemen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:26

Ik vind voor het rijden de blauwe set prima hoor, voor portretfoto's het normale hoofdstel wel mooier :)

Peesjes ed. hoeven voor mij trouwens niet zo, vind blote beentjes mooier haha :P

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:55

Door al deze voorpret krijg ik er alleen maar meer zin in :P. Ik borstelde vanmiddag trouwens Buster zijn sokken helemaal uit, maar dat wordt nog een hoop werk met wassen :+ Zijn er hier toevallig nog vrijwilligers die het leuk vinden om zaterdag een lijf, staart en sokken te wassen :') Alleen Buster zijn hele staart neemt ongeveer al 1,5 uur :=