Themameeting Steampunk Zwijndrecht Aug 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AvWShots

Re: Themameeting Steampunk Zwijndrecht Aug 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:38

Naja het zal allemaal wel, als jullie het niet willen begrijpen wat ik vraag dan niet he.
Amanda begrijpt het duidelijk beter, mocht er zoiets komen dat het dan nog op dat moment zelf persoonlijk wordt geregeld met het model ipv van te voren. Prima.
En wie zegt er dat ik 3 jaar geleden geld in mijn camera heb gestoken? Ook weer een aanname dit op werkelijk niets is gebaseerd.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:45

Ik vind de reacties op de vraag erg onvriendelijk... Er zijn namelijk ook modellen die niet eens weten dat de verkoop van foto's op die manier gaat dus ik vind het wel fijn dat het besproken en aangehaald wordt. Gelukkig zijn er nog mensen die in ieder geval de moeite doen om het gewoon even netjes te vragen..

Mocht het zo zijn dat een foto van mijn paard goed verkocht kan worden voor een blad verneem ik dat graag via pb en kunnen we daar afspraken over maken. Ik zou mijn paard niet in ieder blad terug willen zien, maar bijvoorbeeld bij een artikel in paardenbladen of sfeerplaatjes of iets, tja, ik vind het wel een eer.

Laten we het verder maar gezellig houden, het is pas over een paar maanden... :P

Zijn er al modellen die kostuums/ideeen etc. hebben? En de losse modellen, wat doen die qua kleding/stijl? Kun je als model met paard uit de andere modellen "kiezen" of worden er groepjes ingedeeld?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 10:50

Nu wordt ie mooi. Ik heb al drie keer geantwoord maar mijn antwoord wordt duidelijk ontlopen of niet gelezen, en dan reageer ik onvriendelijk?

Ik vond haar eerste reactie heel onduidelijk uitgelegd, my bad. Ik ben ook niet moeders slimste. Ik heb geprobeerd om het uit te leggen op de manier hoe ik het begreep, ohjee - dat was niet helemaal correct. Toen heb ik nog tot twee keer toe gequote hoe het in de openingspost staat, en dat wordt gewoon genegeerd.

Prima toch? Als er verder problemen zijn kan ieder voor zich opstappen. Het is allemaal uitgelegd in de openingspost, daar is akkoord mee gegaan - en dit zijn de laatste woorden die ik er over te zeggen hebt.
Voor vragen kan je een persoonlijk bericht sturen, en foto's mogen enkel en alleen als portfolio materiaal gebruikt worden. Portfolio materiaal op een website en/of facebook, dus niet op een website waar tijdschriften een aanleiding hebben tot het kopen van de foto's. Daar is deze meeting ook nooit en te nimmer voor bedoeld. Oók niet als alleen een paard er op staat. :)

@ Smart,
Je krijgt alle modellen een keer bij je op de foto, dus er hoeft niet gekozen te worden.
Ik heb zeker al een idee hoe ik mijn kostuum wil gaan doen, en ik denk dat ik een combinatie van een broek/rok ga doen. Klinkt even heel apart, maar het wordt wel mooi gok ik :3
Ik heb een extra werkdag gekregen, dus mijn salaris wordt weer wat groter, haha. En ik hoop deze maanden alleen nog veel geld uit te geven aan mijn rijbewijs, en dan gaan we verder met het kostuum :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:11

Rijsbewijs is inderdaad ook wel handig.. ;-)... Extra werkdag is wel prettig, dan heb je wat meer te besteden.. Ik wil iets maken wat ik kan veranderen, dus een soort "donkere" versie die ik met een aantal dingen aan kan passen naar een minder "donkere" versie.. Nog even tekenen en over nadenken en dan maar eens gaan beginnen .... :j... Leuk hoor, heb er zin in... :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 18:05

Ja, en ik sta op een best prijzige stal (dan heb ik ook wel alles) dus alle extraatjes zijn welkom.
Als ik straks 21 ben gaat mijn alimentatie ook weer weg, dus ja ..

Oeh jij tekent het? Ik ben benieuwd :) Ik zoek gewoon foto's bij elkaar :D

Ik heb net nog even met Anne persoonlijk gesproken, en er was een miscommunicatie.
Ik ben gewend dat stock photos, foto's zijn die bewerkers zoeken om te gebruiken
voor hun manipulaties (paard uit foto knippen en naast de rocky mountains plakken) Deze
mensen hoeven hier aan niemand niet toestemming te vragen wat stock photo's zijn 'open'.

Anne bedoelde hier dus iets anders mee. Zij bedoelde dat bijv Bit een e-mail kan sturen of
de foto gebruikt kan worden.

Het komt er nu dus op neer. De fotografen mogen de gemaakte foto's gebruiken voor hun
portfolio (facebook/website). Als zij dan een e-mail krijgen van bijv Bit voor een bepaalde
foto, dán wordt er eerst overlegd met het model van de betreffende foto.

Ik wil er even bij vertellen dat dit echt een 'regeltje' is van deze fotomeeting en dat je er niet
vanuit moet gaan dat dit altijd is :)

Ik hoop dat het nu voor ieder duidelijk is :D

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:50

Inderdaad, van mij mogen de foto's gewoon door de fotograaf gebruikt worden voor van alles maar ik weet dat er mensen zijn die dat juist niet fijn vinden. Dus goed overleg plegen zal de vrede bewaren :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:46

xDenies schreef:
... De foto's voor de meeting mogen enkel en alleen als portfolio materiaal gebruikt worden.
Zoals de openingspost meld ..:
'Fotograaf krijgt de vrijheid om de gemaakte foto’s te gebruiken voor portfolio materiaal op website en/of facebook.'

Alle mensen hebben de datumprikker ingevuld.

Op Zondag 20 juli kan eigenlijk iedereen :)
Alleen ereprijs kan nog niet met enige zekerheid melden of dat hij er op
die dag kan zijn. Dat weet hij in mei pas, ivm werktijden van zijn vrouw.

Dus ik gok dat we van deze datum uit kunnen gaan? :D
20 juli it is! :)

CRAP m'n ouders hebben gisteren bekend gemaakt dat we 19 juli op vakantie gaan. :')

Nouja, veel plezier bij de meeting iedereen he :D Mag ik wel mee blijven praten voor ideeën? O:) Maak sowieso een kostuum, ga naar de Elf Fantasy Fair namelijk in steampunk! :)

Ben gisteren namelijk naar een soort rommelmarkt geweest, voor nog geen 10 euro lappen leer, tandwielen, drukmeters, etc.! Ga zo'n hele arm maken met buizen en dingen! :D Alles kan eventueel gespoten worden, dus het maakt niet zo veel uit wat je koopt.
Ohja had ook een soort camera uit 1928 dacht ik! Ziet er ook onwijs steampunk uit, en ik houd van fotografie, dus die moest mee! O:)

Afbeelding
Deze heb ik dan gekocht in het bruin! Bruin past wat mooier bij m'n outfit hahaha!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 10:49

Nou, dat is wel heel vervelend .. :) Tuurlijk mag je mee blijven kletsen, we kunnen een hoop inspiratie van elkaar op doen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 10:52

[quote="xDenies"]
1. XxJustinexX
2. Bagheera_206
3. Goof
4. RDLfoto
5. Nescafé
6. ValiantS
7. Ereprijs
8. _l_amanda_l_
9. Chelle_dora
10. AnneXxX

De reservefotografen.

11. Hamsterfan
12. Stephzdesign
13. Snikky
14. suus___
15. Galeo
16. Zanakuzies
17. Hoffa

De Modellen
1.
2. Lyla // https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=52D0DBD9
3. Trudy // https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0263_n.jpg
4. Jennifer // https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 1057_n.jpg
5. Monique // https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 6004_n.jpg

De Paard&Modellen
1. xDenies // Denise met Shine Like A Star // Quarter Horse merrie
2. _Tristan // Myrthe met Tristan // Haflinger ruin
3. Solvy // Lianne met Solvy // Fjord merrie
4. Smart // Baukje met Silver // Arabier ruin
5. Nobje // Mariska met Femke // Friese merrie

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:10

Oww ik hoop dat ik mee kan :D!!!! Zal het zooo vet vinden :D!
Ik heb t een btje meegelezen over t idee van stockfotos. Vind het ook erg interressant. Dus als ik mee kan als fotograaf, dan wil ik het misschien ook gaan doen ( alleen voor fotos waar ik superrrr tevreden over ben)

MMm.. ik kan natuurlijk ook als model mee gaan :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:46

Dan vrees ik dat je het verkeerd hebt gelezen, want het is dus juist niet de bedoeling dat je foto's express ergens gaat plaatsen waar mensen ze kunnen kopen ;)

ereprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:55

Zondag 20 juli wordt als vrije dag aangevraagd. Wanneer het echt zeker is van 20 juli kan ik ook andere opties (lenen van vervoer o.i.d. gaan regelen) Ik heb er zin in.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 21:11

Super!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:11

Zou ik trouwens met iemand mee kunnen rijden, ik kom van de richting Amsterdam af!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:23

:o oja, vervoer, ik zou graag ook meerijden met iemand vanaf EEN station, als het kan :D (Iquemon? O:) )

Ik ga met nobje ook naar de EFF, kan daar ook wel rondkijken voor mensen die model kunnen staan? Die hebben hun kleding dan al af, als het goed is :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 21:27

Even een stomme vraag tussendoor. .. Ik heb een NS dagretour gekocht voor een hele dag goedkoop reizen. Maar deze heb ik dus niet meer nodig .... Geldig van 6 januari 2014 t/m 16 maart 2014.
Alleen in de daluren uiteraard, en op za/zo de hele dag.

Voor één persoon.
Wel ik heb er dus niets aan .. wie heeft er wel iets aan en moet een reis maken die duurder is dan 15 euro?

En wilt mij er vanaf helpen? :P

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:32

_l_amanda_l_ schreef:
:o oja, vervoer, ik zou graag ook meerijden met iemand vanaf EEN station, als het kan :D (Iquemon? O:) )

:j ja hoor, gezellig. (Mariahoeve/Voorburg o.i.d.)

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:42

_l_amanda_l_ schreef:

Ik ga met nobje ook naar de EFF, kan daar ook wel rondkijken voor mensen die model kunnen staan? Die hebben hun kleding dan al af, als het goed is :D

Hi hi ..... dat word mega gezellig...
Ga binnenkort de kaarten vast halen *D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:19

_l_amanda_l_ schreef:

Ik ben ook dit jaar op de EFF! :) Ben dan zelf ook steampunk, kan alleen niet mee naar de meeting xD

Ik ga zelf een kanten rok maken in het wit, vind ik mooier dan die petticoat die ik toen had van de feestwinkel hahaha! Voor de EFF doe ik maar geen hakken aan haha, ik zorg wel dat ik platte schoenen pimp tegen die tijd :P Verder ga ik dus zo'n hele mechanische arm maken met tandwielen, slangen en buizen. Heb al veel onderdelen!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:04

Wat is EFF :o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 19:09

Elf fantasy fair :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:24

Aha :)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:59

xDenies schreef:
Elf fantasy fair :)

Ik wil daar ook heen gaan. Welke datum ga jij?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:02

Ik ga niet? Ben daar nog nooit geweest ..

Heb je overigens mijn reactie op jouw vorige post gelezen? :)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:10

xDenies schreef:
Ik ga niet? Ben daar nog nooit geweest ..

Heb je overigens mijn reactie op jouw vorige post gelezen? :)

Oww whaha. sorry bij de verkeerde gedaan. ik ga er wel heen 19 april. Ben erg benieuwd. ( ga zelf niet verkleed). Eventjes wat fotos maken. Heb echt geen idee wat ik moet verwachten.

xDenies schreef:
Dan vrees ik dat je het verkeerd hebt gelezen, want het is dus juist niet de bedoeling dat je foto's express ergens gaat plaatsen waar mensen ze kunnen kopen ;)

ik heb je reactie gelezen. Als ik dit zou doen, dan doe ik dit met toestemming (niet om fotos te manipuleren etc). Kijk, genoeg fotografen doen dit. Ik moet toch een beetje naamsbekendheid maken overal en nergens. En waarom als t model het niet erg vind, kan ik er iemand anders niet blij mee maken? Dont get me wrong.

nogmaals ik zou het alleen doen met toestemming. Als t model het niet wilt, prima. Dan niet, maar wil het model t wel, dan kan ik altijd kijken of ik het doe.

Maar goed er s geloof genoeg over gesproken hier in t topic, dus ik ga niet weer oude koeien de sloot uit halen haha..

Ik wil eventjes binnenkort een moodboard maken. Eventjes kijken wat ik er mee kan. Toevallig was ik een beetje aant googlen voor mijn nieuwe tattoo, en ik kwam met mijn onderwerp veel steampunk tegen. Dus wie weet kan ik iets gebruiken haha