Amanda schreef:Het gaat mij er niet om waar het advies over gaat, maar waarom moet bokt iets doen aan iets dat mensen veroorzaken, omdat het toevallig gebruikers van bokt zijn? Het gaat om de eigen verantwoordelijkheid van deelnemers. Bokt biedt alleen een middel om zulke evenementen te organiseren, een ruimte om tips en adviezen te geven (zoals in de sticky het topic van Anoli). Maar waarom moet bokt verantwoordelijk gemaakt worden voor een oplossing omdat iets uit de hand loopt? Volgens mij zijn de gebruikers hier óók verantwoordelijk voor. In dit geval dus fotografen, organisatoren en paardeneigenaren die deelnemen aan meetings.
Ik heb nog niet het volledige topic gelezen, maar wil me bij deze alvast aansluiten bij Amanda's post.
Als forum bieden wij iedereen de mogelijkheid meningen te delen, adviezen te geven, hun verhaal kwijt te kunnen enz. Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om meetings te organiseren. Zie het als een soort van meetingforum voor nieuwe mensen die graag andere mensen willen ontmoeten.
Degene die een meeting organiseert is dan in feite verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gang van zaken, hierbij komt ook kijken dat er een eigen organisatie plan mag worden aangedragen en iedereen zijn eigen 'stijl' kan aanhouden. Wij kunnen als team eigenlijk dus alleen maar toezicht houden dat een topic 'gezellig' blijft. Natuurlijk mag er gediscussieerd worden als dit nodig is, maar het is niet nodig dat er ruzies ontstaan. Zo gauw er een ruzie ontstaat zijn wij er om in te kunnen grijpen en te kijken of de ruzie voorkomen kan worden of niet openbaar kan worden uitgevochten.
Wat betreft de fotomeetings zijn wij dus niet verantwoordelijk voor de hoeveelheid meetings noch aansprakelijk voor eventuele schade aan de natuur. Uiteindelijk zijn het de gebruikers die ervoor zorgen dat er meetings gehouden worden. Wij kunnen dus geen limieten stellen voor de meetings omdat het iedereen vrij staat een meeting te organiseren.
Wat betreft strakke regels voor het schrijven van een openingspost lijkt mij dit ook niet haalbaar. Iedereen mag zelf weten hoe hij of zij het organiseren wil, het is aan de deelnemers of deze stijl ze aanspreekt of niet.
Ik zal vanavond mijn best doen het hele topic nog door te lezen om te kijken of ik nog wat dingen kan bekijken, maar ik ben bang dat het voor nu even bij het praatje 'Eigen verantwoordelijkheid' blijft.