Fotomeetings: als paddenstoelen de grond uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:00

magda_90 schreef:
Klopt Amanda, maar Bokt zou wel een grote rol in de voorlichting kunnen geven alleen moeten jullie daar wel voor open staan.

En waar trek je dan de grens?
Moet bokt dan ook voorlichting geven over het gebruik van zadels, bitten, voeren van paarden, instructie (met of zonder diploma), wedstrijden, enz.?
Bokt biedt een platform, de gebruikers doen de rest. Geven de voorlichting, adviezen, tips, enz. Wat betreft alle facetten van paarden. Ook de fotomeetings. Er zijn toch topics met tips en adviezen? Het enige dat het team kan doen is belangrijke topics in de charter noemen. Dat is het bovenste topic op een forum. Dat is nu ook gebeurd. Net als op ieder ander forum.

De rest is een stuk eigen verantwoordelijkheid. Net als een goed passend zadel, gedrag op wedstrijdterrein, het zoeken van goede instructie, enz. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:00

Ik heb het topic een beetje gevolgd, maar moet zeggen dat het nu wel erg snel gaat :P

Vroeger waren fotomeetings speciaal, er was eens in de zoveel tijd een meeting. Super als je daar mee naar toe mocht, het was nog leuk omdat er maar eens in de zoveel tijd eentje was.
Ik moet zeggen dat ik het nu niet echt speciaal meer vind, en dat het opzich wel leuk is om z'n dag mee te gaan, maar elke week!? Dat gaat toch wel écht te ver! Geen wonder dat alle gebieden er zo aan gaan... -O-

Tuurlijk komt er een verbod op de gebieden als er elke week z'n paddock wordt opgezet, elke week weer door de heides wordt gestruind, rotzooi wordt achtergelaten, en bezoekers vinden het nu ook niet altijd even leuk.

Het is gewoon echt uit de hand gelopen, en ik weet een ding zeker. Lommel en de LDD zullen écht niet de enige gebieden zijn, die meetings gaan nu natuurlijk naar andere gebieden, daar worden dan weer teveel meetings gehouden, en gebied wordt verboden toegang. Hop, naar de volgende. etc. etc....

Jammer, erg jammer.. -O- -O- -O- -O- -O- -O-

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:01

Met je edit en je smiley leek het er anders wel héél erg op dat je dit gewoon rechtstreeks aan mij bedoelde. En dat kwam even niet zo lekker over, nee inderdaad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:02

Cynn_x schreef:
Met je edit en je smiley leek het er anders wel héél erg op dat je dit gewoon rechtstreeks aan mij bedoelde. En dat kwam even niet zo lekker over, nee inderdaad..

Met jouw woonplaats en mijn woonplaats leek het er verre van op.
Dus nee, dat het niet lekker overkwam, prima. Maar dit was echt een belachelijke reactie want ik had het over het algemeen, anders had ik je naam wel genoemd.

Beetje jammer, volgende keer graag waarschuwen voor ontploffingsgevaar. K nam jouw bericht toch ook niet zo achterlijk persoonlijk op over modellen die zelf meetings organiseerden en allen maar gratis foto's wilden..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-13 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:02

Amanda schreef:
Het enige dat het team kan doen is belangrijke topics in de charter noemen.

Maar er kunnen toch gewoon OP-regels vastgesteld worden?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:06

Tja, sorry dan. Ik heb denk ik gewoon mijn dag niet. En dat in samenhang van paar pagina's terug dat het soms lijkt dat de hobbyfotografen maar beter hun camera weg moeten leggen, dan weer prijzen te hoog, dan weer te laag.. niks goed, nja. Dan schiet er soms wel eens iets het verkeerde keelgat in. Daar heeft iedereen wel eens last van denk ik zo. We zijn maar mensen hoor.. :=

rommulusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:09

Ik zal mij dan ook maar mijn ei droppen hier..
Als eerst sil is een gewild model en ik heb 2 keer mee gedaan aan meetings.
Ik heb er prachtige foto's aan overgehouden en heb nog steeds in de planning na te gaan bestellen (ben er nog dankbaar voor).
En ik ben dochter van een fotograaf dus ik begrijp heel goed beide kanten.

Persoonlijk was het mij ook al opgevallen dat er het laatste jaar de meetings explosief gestegen zijn.
Ik word nog steeds regelmatig benaderd of ik met sil naar meetings wil komen, deze wijs ik vriendelijk af.
Ik ben ook persoonlijk een paar keer benaderd door fotografen en hier heb ik een paar van geaccepteerd maar ook een paar van afgewezen.
Waarom ?
Het verschil van een professionele houding en niet.
Midden in de winter je paard wassen met koud water dus paard nat en koud zelf drijf nat en koud zijn en half bevroren terug rijden om thuis er achter te komen dat de fotograaf heeft gecanceld.

Ik begrijp het werk van de fotografen om alle foto's na te bewerken maar veel vergeten bv mijn werk om sil schoon te krijgen.
Dus persoonlijk ben ik dat ge klaag over werk en kosten een beetje beu.

Even het werk en kosten die ik kwijt ben voor een meeting.
Ik ben hier zeker minimaal 4 uur mee bezig (alleen het wassen !) en dan komt het vlechten ed er ook weer bij, en dan maar hopen dat ie de volgende dag/middag nog schoon is.
Waarom ?
De fotografen verwachtten als ze sil voor de lens krijgen ook een wit wit paard en ik wil niet teleurstellen gezien deze er ook erg veel werk in steken.
Zeep ed om hem schoon te krijgen koste me gemiddeld per was beurt ook een 10 a 20 euro.
Tuigage moet ook schoon zijn dus daar ben ik dan ook weer een kleine 2 uur mee bezig hier gaat ook weer een paar euro in zitten aan wassen en poetslappen olie ed dus laten we 5 euro nemen.
Dan komt het logistieke verhaal er ook nog eens bij kijken ik had geen eigen trailer dus is het de hoop dat ik vervoer kon regelen.
Het kost me 60 euro een trailer te huren en een 50 euro brandstof kosten (afhankelijk waar de trailer op te halen en waar de meet is).
Dan is de meeting zelf waar je ook weer een dag voor bezig bent (hier krijg ik vaak een schuld gevoel tegenover de andere modellen gezien sil wel wat bekijks trekt).
En na de meeting je spullen weer opruimen ed.

Kortom het kost mij een kleine 2 dagen en een 115 tot 125 euro.
En de volgende dag weer een smerig paard!

En waarom ?

Voor prachtige foto's een leuke dag en voor sil weer een beetje ervaring op vreemd terrein !
En achteraf geklaag van fotografen en je geweten wat jou paard aan natuur gesloopt heeft.

Het werk en de kosten van een fotograaf

Aanschaf van de camera lenzen ed vanaf 800 euro tot 8000 euro, iedere keer weer te gebruiken.
Pc en softweare ook van de 500 tot 5000 euro, ook weer keer op keer te gebruiken.
Brandstof kosten wilde greep 50 euro.
Een uurtje voorwerk kaarten leeg maken en zooi opladen dag fotograferen en afhankelijk van de snelheid van de fotograaf een dag tot een week bewerken.
En een uurtje aan de slag met een doekje en of kwastje camera weer schoonmaken.

De kosten van de fotograaf zijn lastig in kaart te brengen maar ze zullen minder zijn dan de mijne.
Even de edit als ik het heel cru wil bekijken kan ik de kosten van mijn paard en alles er omheen ook wel er neer zetten
Wel steken ze er meer tijd in.

Waarvoor doen ze het ?

Mooie portfolio foto's en een leuke dag.
En achteraf blije model eigenaren, de kans dat je foto's nabesteld worden, het gezeur van model eigenaren en ik hoop een schuldgevoel van het vernielde stukje natuur.

Ik heb hier niet het organisatorische deel mee genomen gezien ik persoonlijk dit een onderdeel van de organisatoren vind (paddock opruimen ed ).
Wel vind ik je eigen zooi ruimen wel een voorwaarde.

Kortom het kost een hoop voor zowel de paarden eigenaren als voor de fotografen.

Nu mijn ei voor het explosief groeien van de meetings.
Ik ben ook zeker van mening dat hier zeker een rem op moet komen.
De schade aan de natuur kost vaak wel wat tijd om hiervan te herstellen en als het deze tijd niet krijgt gaat het van kwaad tot erger en vind dit echt not done zeker niet op onze postzegel die we Nederland noemen.

Nu weet ik niet of ik alles goed verwoord heb dus als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot alvast mijn excuus.

Even een edit !!
Laatst bijgewerkt door rommulus op 15-08-13 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:10

Amanda, nu trek je mijn bericht wel door hoor. Ik heb het puur over de fotomeetings om de gebruikers meer inzichten te geven voordat het uit de hand loopt. Dat is toch echt iets anders dan advies over zadels en bitten.

Daihyo

Re: Fotomeetings: als paddenstoelen de grond uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:19

Het gaat mij er niet om waar het advies over gaat, maar waarom moet bokt iets doen aan iets dat mensen veroorzaken, omdat het toevallig gebruikers van bokt zijn? Het gaat om de eigen verantwoordelijkheid van deelnemers. Bokt biedt alleen een middel om zulke evenementen te organiseren, een ruimte om tips en adviezen te geven (zoals in de sticky het topic van Anoli). Maar waarom moet bokt verantwoordelijk gemaakt worden voor een oplossing omdat iets uit de hand loopt? Volgens mij zijn de gebruikers hier óók verantwoordelijk voor. In dit geval dus fotografen, organisatoren en paardeneigenaren die deelnemen aan meetings.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:20

mooi geschreven rommulus.
Hoewel die fotograafkosten grotendeels een stuk lager zullen liggen denk ik tegenwoordig en wij inderdaad ook niet de aanschafkosten en onderhoudskosten van ons paard rekenen.

amanda ik vind jullie niet verantwoordelijk, maar als jullie regels stellen aan OP's waarom dan niet op dit deel van bokt?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:20

[FM] Fotomeeting Zeeland. Ook voor de BE buren dichtbij!

En wat vinden jullie hier dan van? Qua regels, moet hier meer in vermeld staan qua natuur niet te veel belasten? Ook voor mij is het de eerste keer dat ik dit zou organiseren maar ben van mening dat hoeveel meetings er ook zijn, voor de Belgische mensen uit bijv. Oost Vlaanderen en de Zeeuwen is het toch een stuk minder!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:22

opisop_shop schreef:
Hoewel die fotograafkosten grotendeels een stuk lager zullen liggen denk ik tegenwoordig en wij inderdaad ook niet de aanschafkosten en onderhoudskosten van ons paard rekenen.

amanda ik vind jullie niet verantwoordelijk, maar als jullie regels stellen aan OP's waarom dan niet op dit deel van bokt?

Regels stellen aan OPs laat ik aan mods over, dat is niet mijn zaak. Stel het voor zou ik zeggen :j
Al vraag ik me af wat een OP voor effect gaat hebben aan gedrag op locatie.
Maar als die regels gesteld worden is dat iets om over na te denken.

rommulusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:24

opisop_shop schreef:

Ik hoop niet dat ik hier iemand voor het hoofd stoot.
Ik heb geprobeerd alles zo fair mogelijk van beide kanten te beschrijven.

Ik heb het daar ook puur over de meetings.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:25

Amanda, lees nu even goed. Ik zeg nergens dat Bokt verantwoordelijk is, ik vraag enkel of er iets van een richtlijnen topic (zoiets als dat sticky) periodiek mag rouleren op de voorpagina. Eventueel aangevuld met een checklist waaraan de FM-topics aan moeten voldoen.

Wat is er toch steeds mis met voorlichting geven. -O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:31

Magda: er is niks met voorlichting geven. Maar er wordt ook geroepen dat bokt de boel moet bewaken, zorgen dat het niet gebeurt zoals nu, enz. Geen idee wie het was die dat zei, maar dit lijkt me niet de taak van bokt.
En volgens mij staat er een sticky op het forum. Bokt biedt voorlichting, eigen verantwoordelijkheid van mensen om dit ook te lezen of andere mensen er op wijzen.
Wat is er mis met mensen op hun eigen verantwoordelijkheid wijzen? :)

Rommulus: Ik denk dat er qua tijd en kosten wel het 1 en ander te vergelijken is.
Wat je zegt, je wil goed voor de dag komen. Dat betekent wassen, tuig poetsen, eventueel vlechten en in de make up zetten. Ik ben er al snel 1,5-2 uur mee bezig op zo'n dag.
Qua kosten minder. Alleen wasspullen, want vervoer heb ik niet nodig.
Camera aanschaffen staat tegenover paard en tuig aanschaffen (zo heb ik bijvoorbeeld een ander hoofdstel en bijpassend borsttuig voor de show, wat ik voor foto's graag gebruik, maar met rijden nooit).

Het is een wisselwerking :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:24

Ik weet dat het geroepen werd, maar dat was ik niet, nimmer dat ik daarover aanspraak maakte bij jullie. :n

Dat sticky staat er inderdaad, maar het valt niet op en daarom vraag ik om het periodiek eens voorbij te laten komen op de voorpagina om de urgentie ervan onder de aandacht te brengen (of wellicht een boktwikipagina aan te maken hierover). Dat is toch een kleine moeite als ik kijk naar al die andere voorpagina berichten? Voor de rest blijft het inderdaad de verantwoordelijkheid voor de medemens dat klopt. Deze verantwoordelijkheid wordt echter niet genomen met ontsluitingen van gebieden tot gevolg. Daarom kan een roulatie van richtlijnen wellicht een stap in de goede richting zijn om nog meer problemen te voorkomen.

Want een mogelijk scenario kan wel zijn dat de buitenstaander straks wel de vingers naar Bokt gaan wijzen omdat de meetings van daaruit georganiseerd worden. Dat willen jullie toch ook voorkomen? M.a.w. als we met zijn allen nu eens gaan zorgen voor een goede voorlichting dan hebben wij ons best in ieder geval gedaan.

Maar door gewoon niets te doen, wordt de situatie ook niet beter en kan het escaleren.

rommulusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:28

Amanda schreef:
Rommulus: Ik denk dat er qua tijd en kosten wel het 1 en ander te vergelijken is.
Wat je zegt, je wil goed voor de dag komen. Dat betekent wassen, tuig poetsen, eventueel vlechten en in de make up zetten. Ik ben er al snel 1,5-2 uur mee bezig op zo'n dag.
Qua kosten minder. Alleen wasspullen, want vervoer heb ik niet nodig.
Camera aanschaffen staat tegenover paard en tuig aanschaffen (zo heb ik bijvoorbeeld een ander hoofdstel en bijpassend borsttuig voor de show, wat ik voor foto's graag gebruik, maar met rijden nooit).

Het is een wisselwerking :j

Idd dat is wat ik duidelijk wilde maken.
Met een meeting hebben beide er kosten en profijt van dus vind het ge klaag af en toe erg hard aankomen en zeer jammer.

Maar de oorspronkelijke reden van dit topic vind ik wel dat bokt daar enigsins wel een voorlichtende en evt beperkende stukken in kan gooien.
Mensen zijn niet allemaal even begaan met het kleine beetje natuur op onze post zegel.
Veel mensen snappen bv niet dat de grotere heide planten daar 10 jaar voor nodig hebben om zo groot te worden.

Als bv bokt stelt dat in het openingstopic verplicht een aantal regels staan met betrekking behoud natuur en het schoon houden.
Als het al iets helpt ieder beetje is weer wat toch ?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:33

Een meeting is absoluut een wisselwerking en vanuit dat oogpunt is deze discussie ook niet ontstaan (mijn mening dan). Wel dat een groot deel van de deelnemers ervoor gezorgd hebben dat er overlast is ontstaan met ontsluitingen als gevolg. Daar moet nu wat aan gebeuren om erger te voorkomen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 08:18

magda_90 schreef:
Een meeting is absoluut een wisselwerking en vanuit dat oogpunt is deze discussie ook niet ontstaan (mijn mening dan). Wel dat een groot deel van de deelnemers ervoor gezorgd hebben dat er overlast is ontstaan met ontsluitingen als gevolg. Daar moet nu wat aan gebeuren om erger te voorkomen.

Precies... Ik als TS wil toch even een berichtje achterlaten. Het topic is gister erg snel gegaan, maar ik vind het jammer dat jullie elkaar bijna aanvallen. Daarom ga ik eens temmen, want ik denk dat sommige reacties er helemaal niet toe doen.

Verder heb ik niks losgelaten over het kostenaspect. Dit heb ik bewust gedaan, dit is al vaak genoeg wel gedaan en daar zijn andere reactietopics voor. Dus misschien is het een idee om daar te reageren als je graag iets wil zeggen daarover? :) Dus ook hiervoor ga ik even temmen.

Ik ben van mening dat het inderdaad de verantwoordelijkheid is van iedereen die op de een of andere manier een steentje bijdraagt aan een meting. Het is zonde als allerlei mensen - die totaal buiten de metings staan - de dupe zijn van alle natuurschade die aan wordt gebracht tijdens de meeting. Met in het ergste geval verbod op allerlei paardgerelateerde activiteiten in bepaalde natuurgebieden. Ik hoop alleen dat mensen die deenemen op de een of andere manier aan meetings bewust worden van het feit dat deze meetings meer kapot maken dan gedacht wordt. Eerder is al het kostenplaatje besproken in andere topics, in dit topic wil ik het graag hebben over de natuur.

In principe denk ik niet dat Bokt een voorlichtende rol moet hebben. Toevallig wordt dit nu georganiseerd via Bokt, maar het had ook net zo goed via Facebook kunnen zijn waar het bereik veel groter is dan via Bokt. Ik ben alleen wel van mening dat ik via deze manier de meeste mensen bewust kan maken van het feit dat er gewoon ontzettend veel natuur kapot gaat, omdat de meeste deelnemers aan Boktmeetings Bokkers zijn. Voor dit probleem heb ik een aantal oplossingen genoemd waarover natuurlijk gediscussierd kan worden. :) En het is mooi om te zien dat deze discussie ook verweven is in dit topic.

Als mogelijke oplossing zag ik het verminderen van meetings. Minder meetings is ook minder schade. Maar goed, het zal in praktijk erg lastig werken om dit toe te passen.

rommulusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:56

@ SSDesign Ik heb idd niet geheel gereageerd op jou intentie van het topic.
Mijn excuus wilde graag mijn ei kwijt ..

Maar ook ik denk niet dat bokt heel veel kan doen afgezien van een de voorlichtingsverplichting (mooi scrabble woord of galgje :+ ) in de openingsposten.

Als je echt wat wil beereiken zou je gemeentes en natuur organisaties moeten gaan aanschrijven.
Hiermee zou je hun er op attent kunnen maken over beperkingen en evt zouden zij locaties kunnen aanwijzen voor bv meetings.
Als je dit doet zal het de kortste klap zijn, als er meer beperkingen zijn in locaties en er meer regels aan komen zullen meer mensen afzien van het organiseren van een meeting wat je dus weer besparing van natuur oplevert.

Er zijn een hoop bokkers en een hoop mensen die graag nog naar een meeting zou willen gaan voor wat foto's, dus voor deze rage afneemt gaat het vrees ik nog lang duren.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:39

Amanda schreef:
Het gaat mij er niet om waar het advies over gaat, maar waarom moet bokt iets doen aan iets dat mensen veroorzaken, omdat het toevallig gebruikers van bokt zijn? Het gaat om de eigen verantwoordelijkheid van deelnemers. Bokt biedt alleen een middel om zulke evenementen te organiseren, een ruimte om tips en adviezen te geven (zoals in de sticky het topic van Anoli). Maar waarom moet bokt verantwoordelijk gemaakt worden voor een oplossing omdat iets uit de hand loopt? Volgens mij zijn de gebruikers hier óók verantwoordelijk voor. In dit geval dus fotografen, organisatoren en paardeneigenaren die deelnemen aan meetings.

Ik heb nog niet het volledige topic gelezen, maar wil me bij deze alvast aansluiten bij Amanda's post.
Als forum bieden wij iedereen de mogelijkheid meningen te delen, adviezen te geven, hun verhaal kwijt te kunnen enz. Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om meetings te organiseren. Zie het als een soort van meetingforum voor nieuwe mensen die graag andere mensen willen ontmoeten.
Degene die een meeting organiseert is dan in feite verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gang van zaken, hierbij komt ook kijken dat er een eigen organisatie plan mag worden aangedragen en iedereen zijn eigen 'stijl' kan aanhouden. Wij kunnen als team eigenlijk dus alleen maar toezicht houden dat een topic 'gezellig' blijft. Natuurlijk mag er gediscussieerd worden als dit nodig is, maar het is niet nodig dat er ruzies ontstaan. Zo gauw er een ruzie ontstaat zijn wij er om in te kunnen grijpen en te kijken of de ruzie voorkomen kan worden of niet openbaar kan worden uitgevochten.

Wat betreft de fotomeetings zijn wij dus niet verantwoordelijk voor de hoeveelheid meetings noch aansprakelijk voor eventuele schade aan de natuur. Uiteindelijk zijn het de gebruikers die ervoor zorgen dat er meetings gehouden worden. Wij kunnen dus geen limieten stellen voor de meetings omdat het iedereen vrij staat een meeting te organiseren.
Wat betreft strakke regels voor het schrijven van een openingspost lijkt mij dit ook niet haalbaar. Iedereen mag zelf weten hoe hij of zij het organiseren wil, het is aan de deelnemers of deze stijl ze aanspreekt of niet.

Ik zal vanavond mijn best doen het hele topic nog door te lezen om te kijken of ik nog wat dingen kan bekijken, maar ik ben bang dat het voor nu even bij het praatje 'Eigen verantwoordelijkheid' blijft.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 00:34

Ook mij valt het op dat de kwaliteit van de meetings steeds lager wordt.
meetings waarbij eerst 30 modellen en fotografen op de lijst stonden eindigen met 3 modellen en 5 fotografen.
Afhaken gebeurd meestal op het laatste moment, mensen schrijven zich in en houden het topic daarna nooit meer in de gaten.
Ook heb ik al meedere malen meegemaakt dat de organisatie het totaal liet afweten en wanneer de meeting werd overgenomen, zelf maar opnieuw weer een meeting ging organiseren.

Ook heb ik er ondertussen wel gemengde gevoelens bij.
Ik heb al meerdere modellen gehoord die van te voren al weten dat zuj toch niets gaan nabestellen omdat ze de webformaten al prima vinden voor op hun fb. Op deze manier zakt de vraag naar betaalde shoots natuurlijk in rap tempo. Want wil je foto's van je paard, ga toch 'ff' langs een meeting en je betaald niets. Maar om eerlijk te zijn komt dit de laatste tijd wel bij steeds meer meetings in mij op, omdat eerst alles er leuk uitziet en je uiteindelijk weer eindigt met een paar modellen die je al meerdere malen hebt gezien of gewoonweg niet de lijst waarop je je hebt ingeschreven.

Waar er eerst speciale modellen waren kom je nu vaak dezelfde modellen tegen omdat dit de vaste groep is die wel daadwerkelijk komt opdagen na een inschrijving (zelfde geld voor fotografen). Je portfolio vol met steeds dezelfde paarden heeft natuurlijk weinig nut en afhaken op het laatste moment wanneer je de definitieve modellenlijst ziet (die er eerst heel aantrekkelijk uitzag) zou ik ook niet doen.

Maargoed. Je moet toch naar de locatie, auto rijdt niet op water, camera slijt, je steekt er een dag in om foto's te maken en vervolgens eindeloze uren aan het uitzoeken, nabewerken en online krijgen.
dan wil je zelf ook wel wat leuks, portfoliowaardigs, aan over houden. ..
Over problemen in de omgeving kan ik gelukkig niet meepraten.

rommulusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:10

Ann_moi schreef:
Wat betreft strakke regels voor het schrijven van een openingspost lijkt mij dit ook niet haalbaar. Iedereen mag zelf weten hoe hij of zij het organiseren wil, het is aan de deelnemers of deze stijl ze aanspreekt of niet.

Ik snap dat bokt niet aansprakelijk is en of kan eisen wat er op zo'n meeting gebeurd.
Maar is dit zelfs niet mogelijk ??
Al is het maar een link naar een sticky waarin de risico's en de verantwoording in staan qua paarden en schade aan natuur ?

Is dit niet mogelijk ??

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:50

wanneer zou je je eigenlijk in mogen schrijven als fotograaf?
ik kan nog niet supergoed foto's maken, maar wil er wel mee oefenen. mag je dan gewoon mee als extra fotograaf om te oefenen :P of bezet je dan een plek van een fotograaf die wel precies weet wat hij doet? als dat laatste het is ... dan laat ik het wel uit me hoofd me op te geven :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:50

unihorses schreef:
wanneer zou je je eigenlijk in mogen schrijven als fotograaf?
ik kan nog niet supergoed foto's maken, maar wil er wel mee oefenen. mag je dan gewoon mee als extra fotograaf om te oefenen :P of bezet je dan een plek van een fotograaf die wel precies weet wat hij doet? als dat laatste het is ... dan laat ik het wel uit me hoofd me op te geven :=

Dat is dus aan de organisatie om te bepalen. Ik als organisator, stel als enige eis dat de fotografen beschikken over een DSLR. De kwaliteit, maakt mij niets uit. Een meeting is immers opgezet om te leren en te oefenen.