Fotomeeting Strijen 4 augustus 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:06

Strijen sas, is denk ik een 5 km van het bosje vandaan. Daar heb je parkeerruimte en een ingang voor paarden voor het natuurgebied.
Maar weet dus niet of het haalbaar is voor iedereen (en Bink zijn conditie _O- )

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:07

Je bedoeld dat die weg die je op google maps ziet er ook nog steeds is? Dus naast de 80km weg?

Maar dat zullen de mensen die in Strijen wonen beter kunnen vertellen.

Dat klinkt beter Theedoos.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:08

Er zijn daar vast voldoende polderwegen in de buurt, het is immers het platteland van Strijen. Een totaal nieuwe verzamelplek lijkt mij niet slim op dit moment, dat heeft lang niet iedereen op tijd gelezen. Als het er dichtbij is kunnen we er heen lopen, natuurlijk.

theedoos

Re: Fotomeeting Strijen 4 augustus 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:18

Het is dat het donker is, anders had ik ernaartoe gegaan en een foto gemaakt voor jullie. Dan kun je het zien hoe het er nu uitziet en dus niet zo 'polderig'. Sorry voor mijn gezeur erover.

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:21

Naar mijn idee valt het best mee, ik fiets er regelmatig langs, er is langs de Moricaanseweg toch genoeg polder? Tenminste, dat is mijn mening, vind dat het er ruim genoeg voor is.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:23

Kan een paard dan makkelijk van de polderweg op de randweg komen? Of zit er iets van een afscheiding tussen?

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:26

Afbeelding
dit is het uitzicht, met je rug naar het bosje en de randweg aan je linkerhand. Of klopt dit helemaal niet meer. (Na de 4 weken vakantie)

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:30

het is er inderdaad open. Maar is een open vlakte leuk voor foto's?
Bink is vrijwel niets geen verkeer meer gewend, en wil niet het risico lopen dat er ongelukken gebeuren naast een randweg. Ik woon zelf in Strijen en weet hoe idioot mensen daar rijden, al meerdere malen iemand in de berm zien hangen, daarbij is het mooi weer dus ook nog is veel motoren.

Al met al, als dus deze locatie doorgaat moet ik er helaas vanaf zien. Dit voor mijn eigen en anderen hun veiligheid.

*Ik rij er even langs met mijn man, dan gaan we het even bekijken*

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:33

theedoos schreef:
het is er inderdaad open. Maar is een open vlakte leuk voor foto's?
Bink is vrijwel niets geen verkeer meer gewend, en wil niet het risico lopen dat er ongelukken gebeuren naast een randweg. Ik woon zelf in Strijen en weet hoe idioot mensen daar rijden, al meerdere malen iemand in de berm zien hangen, daarbij is het mooi weer dus ook nog is veel motoren.

Al met al, als dus deze locatie doorgaat moet ik er helaas vanaf zien. Dit voor mijn eigen en anderen hun veiligheid.

*Ik rij er even langs met mijn man, dan gaan we het even bekijken*

Fijn dat je er nog even langsrijd!

Ik weet het anders gewoon ook niet, hierop ook niet gerekend, je neemt namelijk iets over waarvan je dacht dat locatie gewoon vast stond zonder problemen.

Ik hoor nog graag je mening als je terug komt, maar dan. Andere locatie is zo snel niet mogelijk, de meeste hebben voor morgen al alle voorbereidingen getroffen, en hoe verder de polder hoe minder last van de randweg. Een polder achtergrond moet voor fotograven niet het grootste probleem zijn. Is toch weer eens wat anders dan duin of bos.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:37

Het is meer het probleem waar je gaat staan. Midden op de weg gaat niet en je kunt ook niet zomaar op iemand zijn land gaan staan
Bovendien zijn we ook met meerdere paarden, kun je die zo neerzetten dat je geen last van elkaar hebt
Laatst bijgewerkt door Erna_ op 03-08-13 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:39

Dat is inderdaad het hele euvel Erna.
Dat denk ik dus ook. + dat het zo dicht bij die randweg ligt vind ik echt geen prettig idee en zie al hele cenario's voor me hoe het allemaal mis kan gaan. *sorry, ben nogal een beelddenker..*

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:40

Ik ook :D

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:44

En als fotograaf lig je vaak op de grond en dat kan niet als er verkeer is.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:45

Ik heb nu helemaal beeld _O-

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:48

Erna_ schreef:
Ik heb nu helemaal beeld _O-

hier nog een :')

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:04

Ik ben de laatste die zegt dat er geen klootzakken in het verkeer zitten, daarvan draag ik niettemin de littekens van op mijn gezicht en heb ik tevens ook zicht problemen.

Toch ga ik zeggen dat we het door laten gaan, verkeer of niet, problemen of niet. Het wordt fantastisch weer, hebben animo, en veel mensen gaan er van uit dat het doorgaat. We verzamelen op de afgesproken plaats en kijken ter plekke wat er allemaal voor mogelijkheden zijn. Ik ben er minimaal 1 uur van te voren zodat ik de planning heb zodra iedereen er is. We gaan er gewoon voor, en maken er een leuke dag van met de middelen die we hebben. Immers hebben fotograven en modellen wel slechtere omstandigheden gehad.

Risico's, gevaren, problemen, ik ken het, heb er slapelozenachten van, en hang niet voor niks volgens vele tegen een depressie aan. Maar een locatie probleem, met veel polder, dan moeten we maar creatief zijn. We hebben een ontmoetingsplek, ruimte om te verzamelen.

En een ding is zeker, hier niet nog een keer! Volgende keer, ergens anders!

Hopelijk is dat goed genoeg voor deze keer, heb spijt me heel erg als je je hiervoor moet afmelden. Hopelijk de volgende keer beter, of ik kom persoonlijk een keer langs, geen probleem!

Morgen weer een nieuwe dag, ik ga afsluiten voor vandaag. Tot morgen ochtend, Groeten Vera

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:05

Gaat deze meeting nou nog door of niet ? %) %) %)
Mijn moeder gaat zowiezo mee.
Dus mochten we fotografen te kort komen ?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:05

AZNlady; het gaat gewoon door. :)

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:07

Savonds 23.00uur reden we over de Polderweg richting de broekseweg vanaf de randweg, en er kwamen zoiezo al 3 auto's voorbij in een paar minuten..
De weg is inprincipe het laatste stuk wel gescheiden van de randweg, eerste stuk alleen met een klein strookje gras.

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:49

jeey een tolweg -O- 0 contant geld in huis natuurlijk en morgen weinig tijd om dat te regelen kan ik die weg vanuit dordrecht ook vermijden door een of andere omweg?????

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:55

Kun je dan niet gewoon door de Heinenoordtunnel? Of is dat erg om voor jullie?

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 01:05

Vanuit dordrecht kun je beter 2 euro spenderen aan de tol dan helemaal via barendrecht om te rijden.
Je kunt ook pinnen aan de hokjes waar een persoon zit.... iig...dat heb ik vaker kunnen doen als de telekaart opwaardeer apparaten het (weer eens) niet deden.
Dus geen contant geld noodzakelijk :)
*wanneer die tunnel nou eens gratis werd....zou al tig jaar geleden geweest moeten zijn....*

Maar voor degene die de tol willen vermijden: pak de a29 richting zierikzee (je komt dan langs de ikea) en ga eraf bij afslag oud beijerland (eerste afslag na de heinenoordtunnel). Dan rechts bij de stoplichten en dan alsmaar rechtuit tot je bordje strijen ziet :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 07:32

horseloverc schreef:
jeey een tolweg -O- 0 contant geld in huis natuurlijk en morgen weinig tijd om dat te regelen kan ik die weg vanuit dordrecht ook vermijden door een of andere omweg?????

GEwoon door de Beneluxtunnel gaan, bij Vaanplein richting Zierikzee, doe ik ook :)

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 07:43

Volgens mij moeten we niet te moeilijk doen, het bos is inderdaad officieel niet toegankelijk voor paarden, maar ik heb nog nooit een controle meegemaakt. Alleen parkeren met de trailer zou ik niet daar op het iniemini parkeerplaatsje doen, daar kan je niet manouvreren. Dus ik zou zelf aan de weg waar de watertoren staat parkeren of in de berm van het oude landweggetje parallel aan de randweg.

Edit: in groep 1 komt er maar 1 persoon met trailer en die wordt gebracht en dr chauffeur gaat meteen weer weg. Plus zij woont daar in de wijk naast t bosje en ging bij dr voor de deur parkeren.

Groep 2 komen er meer met trailer en die raad ik dus aan niet het parkeerplaatsje op te rijden maar de andere 2 opties.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:18

Wie komen er van groep 2 met trailer dan? Hooguit maar 1 hoor :P
Ik en Teddy (Partout en Jordy) komen onder de man :)