Jouw argument van 'moeite doen' begrijp ik wel, maar toch kan een fotograaf die wat minder foto's levert waarover hij/zij écht tevreden is, ook heel veel moeite doen om die foto's zo te krijgen. Ik ben bijvoorbeeld al heel wat tijd kwijt met het wegwerken van paaltjes en lijnen op een paar foto's. Als een andere fotograaf dat niet doet, kan die in dezelfde tijd meer foto's leveren, dat klopt. Maar wie doet er dan meer of minder moeite? Dat is niet altijd een eerlijke maat om mee te meten.
Ik neem aan dat de fotografen die zich hier hebben aangemeld allemaal de motivatie hebben om beter te worden in het fotograferen, of om in ieder geval een leuke dag te hebben met leuke resultaten... dus laten we niet teveel pushen achter het aantal foto's (dat is mijn mening). Uiteindelijk zal iedereen er heus wel meer dan 5 hebben (portret, losgooi én rijden helpt daarin ook heel erg), maar de drempel is dan wat lager begrijp je? Dan is er niet te druk om veel te 'moeten' knippen en ik denk dat dat betere, spontanere foto's kan opleveren

Dus bedankt dat je de regel wat versoepeld hebt! En don't worry, het loopt echt wel los uiteindelijk, denk ik