[Fotomeeting Paarden] Vlietlanden , 2 maart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: [Fotomeeting Paarden] Vlietlanden , 2 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:29

Om gewoon lekker open kaart te blijven spelen ts, om je pb te beantwoorden:
Mijn doel is ervoor zorgen dat er geen fotograven/modellen ontzettend teleurgesteld worden, dat ze hier een hele hoop tijd in steken en uiteindelijk een paar vriendinnen voor de lens heeft die goedkope foto's wilde.
En om het fotomeeting idee dus leuk te houden, na zo'n ervaring denken mensen er wel 2 keer over voor ze nogmaals komen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:03

Marsha en jill zitten beide op bokt. Echter kunnen ze door aantal berichten noet reageren in het topic maar ze lezen wel mee. Iedereeb is dus wel gewoon van bokt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:50

Als ze nog niet genoeg berichten hebben hebben ze zich dus inderdaad hiervoor aangemeld? gezien 25 berichten zo geplaatst zijn?

Sorry maar mij klinkt het echt meer als een stel vriendinnen die leuke foto's willen ;) andere met nog geen 25 berichten kunnen zich ook niet aanmelden maar deze meiden omdat ze bij de ts op stal staan dus wel.
Wanneer de opzet ect beter is vind je meer fotograven (wij hebben binnenkort in wassenaar een meeting en ik geloof 16 fotograven die mee zouden willen?).
Ook omdat de fotograven echt komen voor portfolio werk zal je een duidelijk werk schema moeten hebben, anders is het zonde van hun tijd, moeite en geld.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:46

Maar wat krijg je dan als de fotograven mogen kiezen ; die kiezen liever voor die blinkende kwpn-er dan voor een tinker in wintervacht , bij wijze van...

Het is toch de kunst om als fotograaf elk paard mooi op de foto vast te leggen :)

Ik snap niet waarom er zo moeilijk over gedaan word.
Als je in de regio vlak bij je stal een meeting houd , dan is de kans groot dat idd meerdere mensen van dezelfde stal zich melden.

Het moet voor iedereen toch een leuke dag zijn zowel voor de modelen als de fotograven :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:55

dravergekkie schreef:
Maar wat krijg je dan als de fotograven mogen kiezen ; die kiezen liever voor die blinkende kwpn-er dan voor een tinker in wintervacht , bij wijze van...

Het is toch de kunst om als fotograaf elk paard mooi op de foto vast te leggen :)

Ik snap niet waarom er zo moeilijk over gedaan word.
Als je in de regio vlak bij je stal een meeting houd , dan is de kans groot dat idd meerdere mensen van dezelfde stal zich melden.

Het moet voor iedereen toch een leuke dag zijn zowel voor de modelen als de fotograven :)

Helemaal mee eens, want ik heb een shet en als we gaan stemmen mag ik nooit mee, want dat is meerdere malen gebeurt. Kom op jongens, hou het gezellig

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:07

Echter ben ik het wel volledig met Smurffie eens.
Wat zei verteld over de dag indeling is wel het handigst en meest voorkomend en ik krijg ook een beetje het idee dat het er om gaat dat je gratis foto's krijgt.

De fotografen zijn erg lang bezig met de foto's en eigenlijk zijn deze meetings bedoelt ter portfolio uitbreiding van de fotografen, niet voor gratis foto's voor moddelen (dan kun je ook gewoon een shoot boeken bij 1 fotograaf).

Het is jou meeting ;) dus you're choice, maar ik denk dat je veel fotografen verliest als ze niet mogen stemmen en het is idd vaak de fotografen de hele dag en de modellen wisselen.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:43

_Caitlinnn schreef:
Echter ben ik het wel volledig met Smurffie eens.
Wat zei verteld over de dag indeling is wel het handigst en meest voorkomend en ik krijg ook een beetje het idee dat het er om gaat dat je gratis foto's krijgt.

De fotografen zijn erg lang bezig met de foto's en eigenlijk zijn deze meetings bedoelt ter portfolio uitbreiding van de fotografen, niet voor gratis foto's voor moddelen (dan kun je ook gewoon een shoot boeken bij 1 fotograaf).

Het is jou meeting ;) dus you're choice, maar ik denk dat je veel fotografen verliest als ze niet mogen stemmen en het is idd vaak de fotografen de hele dag en de modellen wisselen.

Als ik gratis foto's wil, bel ik mijn vriendinnen wel met hun camera´s. Alleen zijn ze dan niet proffesioneel. Ik zou graag eens een meeting willen mee maken met mijn pony. Ik dacht zelfs dat je voor een meeting iets van 75 euro ( of meer) moest betalen, dus in mijn spaarpotje zit 150 euro... :o Het leek, mij een vrij interessante dag, en vooral gezellig. Alhoewel ik daar nu niet zo zeker van ben.
Jammer dat het zo moet lopen, en dat er fotografen weggaan, want plotseling is iedereen het er niet meer mee eens.
Nou sorry hoor, de pret is er bij mij redelijk vanaf, helaas. -O-

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:50

Ik snap dat de fotografen willen stemmen ! :j
Want hun moeten wel modellen hebben die wat kunnen hebben voor hun portfolio :)

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:58

@dantelover, de sfeer is toch niet bepaald door dat niet iedereen het eens is met de manier van zaken. Wij geven alleen te kennen dat het op deze manier inderdaad overkomt als een goedkope manier om mooie foto's te krijgen. Ik neem aan dat ts nog nooit eerder een meeting heeft georganiseerd dus ik hoop dat ze wat met de tips doet!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:14

Lieees schreef:
@dantelover, de sfeer is toch niet bepaald door dat niet iedereen het eens is met de manier van zaken. Wij geven alleen te kennen dat het op deze manier inderdaad overkomt als een goedkope manier om mooie foto's te krijgen. Ik neem aan dat ts nog nooit eerder een meeting heeft georganiseerd dus ik hoop dat ze wat met de tips doet!

Maar helaas blijven het niet bij tips, er is al wat afgemeld. ;)

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:46

Als ts het niet aanpast zullen er inderdaad afmeldingen volgen. Maar de rest komt toch gewoon wel? Ik zie niet in welk opzicht dat de steef zou beinvloeden!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 10:12

Mijn menng :
Jullie kwamen met zijn 3en opeens binnevallen en jullie tips kwamen over als afkraken.
Zo kwam dat bij mij.

Het ging niet om gatis foto's het gaat om dat we wat leuks kunnen doen. Ook dat we een gezellige dag hebben. En ook waar de fotografen zelf ook wat van kunnen leren.

Bedoel er zullen vast een paar fotografen tussen zitten die liever een Z dressuur paard voor hun neus hebben dan een lekker stevige tinker.
Sorry maar ik vind zelf gewoon dat het is de mensen die op de lijst staan als modellen die kunnen komen. We hebben zelfs /pagina's terug/ gezegt dat als er meer mensen als fotograaf gezellig mee wouden dat het dan zo maar kon zijn dat we meer modellen mee namen.

Ik zou het niet leuk vinden als ik helemaal me best voor alles loop te doen , proberen schema's te maken en ik er op verwacht dat ik mag komen omdat ik bijvoorbeeld op 3 sta dat ik opeens niet mag komen omdat paard 10 'mooier' is.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:19

Dat is dus het risico van als model een meeting organiseren ts, daarom word dat veelal ook afgeraden.
Je wilt dus ook graag gratis foto's anders had het niet uitgemaakt of jou paard nou mee ging of niet?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 10:22

Heb je me bericht wel gelezen?!!!!!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:28

Ja maar jij de mijne? iets leuks doen kon ook zonder jou perse jou paard ;)
Waarschijnlijk ben je nog nooit naar een meeting geweest.. maar die zijn eigenlijk voor de fotograven.
Die willen hun portfolio uitbereiden en hebben daarvoor paarden nodig die daarin passen.

Als jij van jou paard leuke foto's wilt kun je beter een fotoshoot betalen bij iemand, dan zonder ervaring een meeting organiseren.
Het is gewoon zonde van de andere modellen die er veel tijd in steken en voor de fotograven.

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:44

precies zoals smurffie het zegt, maar doe het vooral op je eigen manier! ik meld me iig ook af als reserve model :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:53

excuus dat ik even kom binnenvallen maar ik wil smurffie even ondersteunen in haar bericht. Als fotograaf (met ervaring) zoek je ook materiaal voor je portfolio. IK zou NETJES gepresenteerde paarden voor de lens willen hebben, geen dikke wintervacht, mooi tuig, mogelijkheid tot los tussen prikpaaltjes of longeren etc. etc. Maar als je dus idd kiest voor "fotografen die niet kunnen stemmen" trek je bijna alleen maar de net beginnende fotografen aan omdat zij nog moeten oefenen. Zij hebben inderdaad wat aan zo'n meeting en leren er ook van :) Maar mensen die al genoeg ervaring hebben met fotograferen die zullen niet op dit soort meetings afkomen

Ik ga er heen voor de gezelligheid en de leuke modellen, hoe banketstaaf het klinkt (en nee, ik heb liever een tinker voor de lens dan een KWPNer :)) ) Ik zoek iets dat binnen mijn portfolio past. Ik wil niet voor jan met de korte achternaam foto's staan te bewerken, gratis, waar ik normaal 90 euro per paard voor zou krijgen :+

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:20

Ik denk dat je het van 2 kanten kan bekijken.

Tuurlijk melden de modelen zich ook aan voor gratis foto's..
Maar hun daar in tegen moeten ook voorbereidingen treffen , eventueel trailer huren etc.

De fotograven daarin tegen hebben nieuw oefenmateriaal , voor eventueele uitbreiding van portfolio etc op een leuke locatie.

En voor ieder vooral een leuke dag , tenminste dat is toch de bedoeling ervan.

Het is volgens mij meer iets van de laatste tijd dat fotograven mogen kiezen welke modelen er mee gaan.
En eerlijk is eerlijk je ziet vaak toch bijna elke keer weer een aantal dezelfde modelen uitgekozen worden.

Overigens vind ik het nu overkomen alsof paarden in wintervacht niet netjes gepresenteerd zouden kunnen worden ?

Mischien kan er een lijstje gemaakt worden wie er nu wel nog mee willen ? :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 12:22

Fotografen :
1. Ingvild
2. Annexxx
3. Ash_
4. _Elaine
5. AZNLady (Ovb datum en locatie)
6. Okkieenjoy
7. _caitlinnn
8. hazira
9.
10.

Modellen :

1. Nvds_ - Nadia met Jewel
2. Dantelover - Caitlin met Coco
3. Fabienne_S - Fabienne met Zico
4. jolijneniris - Iris met Jolijn
5. Jill - Met Sam
6. Marsha - Met Haffy van Ash_
7. Dravergekkie
8. Desi - Met Bonjour

Reserve lijst Modellen :

1. Golddigger08. Lotte met golddigger
2. Deniisee - Denise met Aram
3. smurffie - Katja met Joy
4.
5.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 12:23

dravergekkie schreef:
Ik denk dat je het van 2 kanten kan bekijken.

Tuurlijk melden de modelen zich ook aan voor gratis foto's..
Maar hun daar in tegen moeten ook voorbereidingen treffen , eventueel trailer huren etc.

De fotograven daarin tegen hebben nieuw oefenmateriaal , voor eventueele uitbreiding van portfolio etc op een leuke locatie.

En voor ieder vooral een leuke dag , tenminste dat is toch de bedoeling ervan.

Het is volgens mij meer iets van de laatste tijd dat fotograven mogen kiezen welke modelen er mee gaan.
En eerlijk is eerlijk je ziet vaak toch bijna elke keer weer een aantal dezelfde modelen uitgekozen worden.

Overigens vind ik het nu overkomen alsof paarden in wintervacht niet netjes gepresenteerd zouden kunnen worden ?

Mischien kan er een lijstje gemaakt worden wie er nu wel nog mee willen ? :)

Ik ben het volkomen met je eens!
De lijst heb ik hier boven

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:50

Overingens snap ik niet waarom er zo moeilijk gedaan word aangezien mensen in dit topic die zo aan het klagen waren blijkbaar precies zo'n topic over dezelfde locatie hebben aangemaakt...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 12:58

Tja dat moeten ze zelf weten. Onze indeling is nu toch gewoon goed.

Ik ga wel samen met Ash_ regelen over de tijden enzo..

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 13:01

Dus hoe we het nu gaan doen is zo;

Veranderingen zijn altijd mogelijk

Zaterdag 2 maart op VLIETLANDEN.

De modellen/fotografen die zich aangemeld hebben moeten even laten weten of ze nog willen komen/meedoen.

Er kunnen altijd nog reserve bij!

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:18

Ik meld me af als fotograaf

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:42

Zou ts foto's kunnen plaatsen in de deelnemers lijst van alle modellen?
Dus de naam even doorlinken naar een foto, dan is het voor de fotografen ook duidelijk wat zij voor de lens krijgen.
Misschien ook de site's van de fotografen achter de namen in de lijst.