Fotomeeting in België?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Re: Fotomeeting in België?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:39

Hoe gebeurt de selectie van de modellen nu eigenlijk? En hoeveel modellen mogen er max.?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:43

Laaste vernieuwde lijst

Fotograaf
- Hetlevenwint
- Silkaay
- Joycebunny (+ pup)
- kellykeuhh
- Selente (+ Labrador)
- Daaphh ( Vriendin)
- xLauLaUx
- _Sanne
-Dina Vierendeelfotografie
- Leen_
- - Obelix (ovb van datum en of ik met _Sanne mee mag rijden )
- tesseke (+hondje)
- lotte_horses (kan een fotograaf regelen)

Model
- _Michelleee ( TS)
- Jackytje
- Daaphh
- Keona
- Soprano
- Eastpak
- b485
- Evelienepien
- LindskeXxX
- xLauLaUx (eventueel)
- OlympicOrry
- equitricks ( Fjord met grote basis van Vrijheidsdressuur )
- equitricks vriendin & vervoer ( lusitano hengst )
- JPTinkers ( hangt van locatie af)
- Djeenie
- lotte_horses
- Quebelle
- keona+vriendin(misschien)-model (lusitano wildkleur valk 2jr/en bonte kruising met blauw oog of haar dochter van 2jr)
- Titsia
- Zetta

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:49

Als ik naar de lijst op FB kijk en hier, is het misschien een idee om wat knopen door te hakken? Er staan er op fb zeker 15 fotografen en 27 modellen ?? Lijkt mij erg veel,heel persoonlijk gezegd.
Ook word er gesproken over meerdere meetings daar.

Misschien is het makkelijker het hier centraal te houden? Anders is het niet te volgen nml.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:50

Ik vind 15 a 20fotografen voor de hoeveelheid paarden die er nu op staan juist ideaal...
Ik zou persoonelijk een stop trekken bij de paarden in te plaats, nu ja een reserve lijst starten..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:54

Voor 1 meeting?? :=

Wil jij van 27 paarden op 1 dag foto's gaan maken dan? :))
(plus nabewerken etc etc? )

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:01

Weet je, je snapt het niet we zijn met meeeerdere mensen wat betekend dat het verdeeld word maar er moet gezorgd worden dat alle paarden
dat we uiteindelijke toelaten ook aan bod kunnen komen :).

Hoop dat het nu wat duidelijker is voor u.

TS en Daaphh bedoel dit dus als uitleg, van mij mogen er nog 80paarden op die lijst komen, het word toch uitgeslecteerd uiteindelijk en er gaan er al veel afvallen als uiteindelijk een locatie vastligt (wat niet morgen al moet).

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:10

Inderdaad, wat Lor zegt, uiteindelijk blijven er toch maar bv 20 mensen over.. Mààr ik zou er idd wel na een week of 5 dagen een stop op zetten. Anders word het té veel vind ik dan..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:11

Ik zou zeker werken met een doorschuifsysteem, en de modellen beperken tot 8 à 12. Portret-/actiefoto's moet je al sowieso een halfuur per paard uitrekken. En dan zijn er mensen die nog foto's ohz willen. En het is fijn voor de eigenaren om van verschillende fotografen foto's te hebben. We hebben ook maar 1 dag hé, die zit (incl praktische organisatie, lunch en dergelijke) direct volgepland...

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:16

Ik heb het net op fb ook al gezegt maar doe het hier ook nog eens.

Ik wil ook hebben dat iedereen eens kan meedoen aan een meeting, veel mensen hier hopen daar al jaren/maanden op (incl ikzelf) dus ik zou het maar jammer vinden moesten we maar een 10/15 tal modellen uiteindelijk uitkiezen. En toch 30 modellen kiezen en die allemaal naar eenzelfde locatie laten komen met dan nog eens al die fotografen enzo dat wordt echt veel te druk, zowel voor de paarden als voor ons zelf, er zullen mensen in de weg lopen zowel in het beeld van de foto's als de fotografen onderling denk ik. Ook vind ik het niet verantwoord om met zoveel paarden samen op een lege (kwa omheining/stalling) locatie samen te komen en dan nog met hengsten en merries door elkaar.
En daarbij zal er niet veel tijd zijn als er 30 paarden op de foto moeten.

Wat volgens mij het beste is, is dat we eens kijken wie waar woont en wie waar een meeting wil doen. Ofwel kiezen we verschillende locaties en laten we de mensen dan zelf kiezen naar waar ze willen, zo om alles te kunnen verdelen kwa hoeveelheid maar ook zodat iedereen er aan kan meedoen. Niet iedereen raakt ook overal, zo zal ik jammer genoeg nooit in de Lommelse Sahara geraken, het is gewoon 3u rijden en dat wil ik mijn paardjes niet aandoen.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die zo denken en dat het ons lukt om er aan uit te komen. :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:17

Wat je ook kan doen, is in kleine groepjes werken met een soort doorschuifsysteem? :)

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:20

Ja maar dan moet je al een locatie hebben met erg veel plaats, want iedereen zal waarschijnlijk dat ene boompje/heuveltje of stukje water willen als achtergrond.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:21

Geven en nemen hé :) Nouja, mij maakt het niet zoveel uit :)
Zou graag als fotograaf meegaan dus :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:22

Mij ook niet, maar het is redelijk onduidelijk aant worden

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:23

Tja, ik vrees ook dat we niet iedereen blij kunnen maken.. Kortom snap ik je 'frustratie' wel hoor, Zetta, maar ik denk dat met een beetje hulp er nog vele andere leuke fotomeetings gehouden kunnen worden die bij jou in de buurt zijn. ;)

Het is voor mij ook anderhalf uur rijden, ik vind dit nog meevallen, maar voor een ander is dit weer te ver. Je gaat nooit iedereen blij kunnen maken..

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:28

Jackytje schreef:
Tja, ik vrees ook dat we niet iedereen blij kunnen maken.. Kortom snap ik je 'frustratie' wel hoor, Zetta, maar ik denk dat met een beetje hulp er nog vele andere leuke fotomeetings gehouden kunnen worden die bij jou in de buurt zijn. ;)

Het is voor mij ook anderhalf uur rijden, ik vind dit nog meevallen, maar voor een ander is dit weer te ver. Je gaat nooit iedereen blij kunnen maken..

Nou tot nu toe heb ik dan nog geen geluk gehad.
Ik val er telkens tussenuit.

Heb dan eens het heft in eigen handen genomen en besloten zelf een te organiseren maar daar kwam niemand op af. :n

Maar ik denk dat ik het begin volgens jaar toch nog eens probeer want zoals ik nu kan zien zou er toch responds zijn.

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:02

Hey iedereen,

ik wel nog eens laten vallen dat ik een fotografiemeeting eind maart ga organiseren, waarschijnlijk in Oost-Vlaanderen.
Het zal een beetje op dezelfde manier georganiseerd worden als de grote paardenfotografiemeeting Horse Photo event :)

LindskeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:06

Zetta schreef:
Jackytje schreef:

Nou tot nu toe heb ik dan nog geen geluk gehad.
Ik val er telkens tussenuit.

Heb dan eens het heft in eigen handen genomen en besloten zelf een te organiseren maar daar kwam niemand op af. :n

Maar ik denk dat ik het begin volgens jaar toch nog eens probeer want zoals ik nu kan zien zou er toch responds zijn.

dan heb ik ook geen geluk hoor, ik ben ook nog nooit gekozen. Ik wil anders dol graag wat bewijzen met mijn paard, ik heb haar in de zomer verwaarloosd gekocht met een enorme wonde en ik wil met haar bewijzen dat ook die paarden prachtig kunnen zijn zowel innerlijk als uiterlijk
maar ja word maar is gekozen er zijn zoveel mooie paarden

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 22:10

Er is nog geen stop omdat er een selectie gebeurd bij de modellen. :) De fotografen kiezen bijvoorbeeld 10 modellen. Je kan niet iedereen gelukkig maken, jammer genoeg. Maar die mensen kunnen altijd een fotograaf vragen voor een shoot. Er zijn er héél veel bij die nog geen 25 euro vragen voor een shoot, dat is toch bijzonder weinig.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:13

Inderdaad. Een fotografiemeeting is er in de eerste plaats nog steeds om portfolio's uit te breiden, dan is het ook normaal dat fotografen leuke, rastypische en bijzondere paarden/pony's uitkiezen. Inderdaad ik ken héel goede fotografen die voor €20-€30 een shoot doen op locatie en als je kijkt wat sommigen kwijt zijn aan vervoerskosten naar een meeting is dat niet zoveel geld :n

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:15

HorsePhoto schreef:
Hey iedereen,

ik wel nog eens laten vallen dat ik een fotografiemeeting eind maart ga organiseren, waarschijnlijk in Oost-Vlaanderen.
Het zal een beetje op dezelfde manier georganiseerd worden als de grote paardenfotografiemeeting Horse Photo event :)

Ik ben wel geïnteresseerd! Alleen heb ik geen idee hoe het er met het de fotomeeting Horse Photo event aan toe ging :)
Als hier een topic van komt wil je me dan de link geven? :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:20

als er nu gewoon een plek aangegeven word dan vallen er al een hoop af.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:26

Ik ben trouwens in de kerstvakantie enkele dagen in en rond Antwerpen om te fotograferen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:31

lotte_horses schreef:
HorsePhoto schreef:
Hey iedereen,

Ik ben wel geïnteresseerd! Alleen heb ik geen idee hoe het er met het de fotomeeting Horse Photo event aan toe ging :)
Als hier een topic van komt wil je me dan de link geven? :)

Ik heb dan ook wel interesse. Heb 4 kerels voor je in de aanbieding waarvan 1 onder het zadel en 2 shetjes. De andere is tinker x halfje maar voorlopig nog onbeleerd. En als je wil kan ik je ook nog wel een KWPN Tuigpaard bezorgen :)

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:35

Ik heb een 22 jarige D-pony valkkleurige merrie, waarvan veel mensen zeggen dat ze een echte eye-catcher is en ze er vele jonger uitziet (heeft nog genoeg pit).
En misschien een 8jarige draver (hangt er vanaf of die tegen dan ontspannen buiten kan wandelen en op de trailer kan)
Foto's --> profiel ;)

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:39

Zal zeker een linkje plaatsen als ik een topic heb geopend.
Zal normaal binnen 2 weken ofzo een topic openen :)
En bij de Horse Photo Event gaat het er het volgende aan toe: als eenmaal de schrijvingen open gaan kunnen de fotografen zich zo snel mogelijk inschrijven. Er zullen maximaal 8 fotografen kunnen deelnemen. Eenmaal de fotograafplaatsen vol zijn wordt er een wachtlijst opgesteld. Dus het is gewoon om ter snelst eigenlijk. Bij de modellen kun je je tot een beperkte tijd inschrijven. De fotografen zelf zullen niet kunnen kiezen welke paarden ze willen fotograferen. Die zal ik kiezen om het voor iederen interessant/ spannend te houden. Ik zal zorgen dat er voor elk wat wils is :)