Fotomeeting Oktober Zeegserduinen (Zuidlaren) paarden/honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:39

Ik had het al eerder aangegeven maar is het niet een idee dat we 0,50/1,00 euro bij een bepaald persoon inleveren en die daarvoor wat te eten en wat te drinken voor koopt?

QueenE

Re: Fotomeeting Oktober Zeegserduinen (Zuidlaren) paarden/honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:41

Wordt het zo niet ontzettend druk met zoveel modellen??

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 15:42

Is zes modellen dan zoveel? Wat ik zag adhv andere meetings leek me dit wel een fijn aantal?
Honden zal 2 om 2 zijn maar die dieren zijn wat kleiner :) Daarom heb ik wel drie uur per gedeelte.

Laat maar horen hoor, wat of hoe jullie anders zouden doen.

Prima idee van het drinken! Voor mij op het paard alleen wat lastig. Groom komt wel met de auto, zal eens overleggen wanneer ik haar weer spreek.

Ga er nu van tussen, paardje wacht :)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:46

Ik vind het modellen aantal prima te doen hoor. :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:48

Oh echt ja? Ik heb dat nog nooit zo meegemaakt dan, totaal 8 dat wel. Vorige keer bij Balloërveld waren er 6 totaal, 4 in de ochtend en 2 in de middag, en de ochtendgroep liep ook al uit en dan had je er dus nog maar 4 :P

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:50

HijadelaLuna schreef:
Ik heb overal benadrukt dat honden en paarden samen moeten kunnen, daar ga ik ook vanuit, verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaren. Op buitenrit kan je ook te maken krijgen met honden, dus ook voor de paardeneigenaren geldt dat ik verwacht dat ze weten wat hun paard doet icm een hond en daar attent op zijn.

Mijn merrie is zelf heel braaf met honden, maar ik denk dat wanneer er een aan dr sokken gaat hangen ze hem ook wel even lanceert, vind ik niet zo raar eigenlijk :o

Ik zag het, mijn paard kan prima met honden en is over het algemeen heel braaf, maar vreemde honden die blaffend achter 'm rennen of z'n staart grijpen vind ie niet zo leuk :D

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:11

Ik ga in principe mee, maar nog ff ovb. Kan alleen met mob niet quoten, dus als iemand dat kan doen

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:24

Voor mij zijn de tijden heel goed te doen :-)

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:53

Sodeletuut schreef:
Hihi ja wel veel dezelfde inderdaad! :)

Ik heb even gekeken op routenet, er staat dat van station Haren naar Zeegse 2,94 aan brandstof kost. :') Geen idee of ze dan al rekening houden met de torenhoge benzine prijzen en de nieuwe BTW, maargoed. Volgens dat ding is een retourtje dus een kleine 6 euro. :)

Ohw,
Dan rijd ik graag mee :) Lekker makkelijk. Met de bus naar groningen, en dan met de trein naar haren :) Hopen dat het een beetje aansluit :D

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:00

Hinkewal er was geloof ik ook iemand die mensen gewoon vanaf het groningen CS kon ophalen maar zo'n klein stukje met de trein maakt natuurlijk ook niet veel verschil.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:49

Ahum, Pepito is dol op honden: hij vindt ze hartstikke lekker als toetje...
Zelfs kwade honden eindigen meestal met de staart tussen de poten als een haas richting de uitgang van de wei met een opgewonden hengstje er al bijtend achter aan. Gelukkig is-ie klein genoeg om hem in toom te houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:40

Ik ben misschien een beetje dommig, maar hoe ziet zo'n dagdeel er eigenlijk uit? Waar zet je de trailer neer (als model) en waar worden de foto's gemaakt? De fotograaf zoekt een stel uit? Of meerdere paarden tegelijk?
De paarden zonder tuigage en/of met ruiter er op?

Ik heb namelijk werkelijk geen idee :P
Laatst bijgewerkt door Karma op 06-10-12 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:43

Ik moet er even bij vertellen dat mijn grote ruin (1.76m) overigens een mietje eerste klas is. Hij is niet bang, maar wel een beetje een zenuwpees op onbekend terrein. Ook niet bang voor honden trouwens. Maar hij mag wel graag dribbelen als ik hem op wil zadelen of wil poetsen.
Ik ga de komende tijd veel met hem grondwerken en gewoon veel met hem werken, dus hoop dat het voor de meeting dan wel beter is.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:46

Oei, nee ik ga mijn honden niet los laten bij de paarden en de rottweiler al helemaal niet. Die is best wel bang voor paarden en ik denk dat we die niet weer terug zien. De golden retriever weet ik niet hoe zij erop reageert. Geef anders beide plekjes van mijn honden maar weg als ze geacht zijn tussen de paarden los te lopen.. :P Ik wil dat risico niet nemen en heb ook niet gelezen dat honden en paarden allemaal tegelijk gingen.

Ik vind als fotograaf 8 modellen op 1 dagdeel (want 6 paarden en 2 honden maakt toch echt 8, hoe groot of klein ze ook mogen zijn) écht veel te veel. Met 4 modellen op 1 dagdeel is het al ongelooflijk krap...

Citaat:
Fotografen op zaterdag 20 oktober
01. Hinkewal
02. Sodeletuut
03. Jorinda__
04. Blacky
05. Elvi_Elisa
06. Essy87
07. _Daniella
08. Monica_86

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 00:53

Ik heb nergens gezegd dat ze los moeten hoor :o Honden en paarden hoeven ook niet door elkaar, onbekende paarden bij elkaar is ook risico, met honden is dat risico er ook, maar niet meer of minder als je het mij vraagt. Maar als je hond idd niet voldoende onder apel staat om in bedwang te houden (eigen verantwoordelijkheid om wel/niet los te laten).

Jorinda, als je liever de andere hond meeneemt, prima hoor :) Ik ben niet zo lastig, zeer flexibel ingesteld :P Had de RW op de lijst gezet ivm variatie, maar als de GR beter luistert kan ik begrijpen als je anders beslist.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:56

De Rottweiler staat prima onder appel, daar heeft het helemaal niets mee te maken. Het gaat erom dat ze als de dood is voor paarden en dat ze dus al aan de riem met de staart (als ze die had gehad, want ze komt uit Hongarije, waar couperen nog toegestaan is) enorm tussen d'r benen zal staan en dat als ze los is denk ik iedere kans schoon ziet om weg te komen van die 'enge monsters'. En geef haar eens ongelijk. Als jij oog in oog staat met bijvoorbeeld een spin 5x zo groot als jij... De GR wil ik wel meenemen, zal haar binnenkort ook eens mee naar stal nemen om te kijken hoe zij op paarden reageert :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 01:00

Ik krijg net de tip om misschien de honden tussen de ochtend- en middengroep te doen. Is dat een beter idee?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 03:00

Ik ben begonnen met alles netjes in Excel te zetten, als het af is zal ik het proberen online te krijgen.
Ga een klein beetje schuiven met modellen ochtend/middag, maar probeer dat minimaal te houden. Nu is er in de ochtend een model wat weg valt terwijl er in de middag nog bij is gekomen, dat is niet handig ivm wachttijd fotografen.

Ik heb momenteel een start om 10.00 met de ochtendgroep, dan door tot 13.00, pauze tot 14.00 waarbij er ook ruimte is voor eventuele honden, ik heb daar 4 opgave's voor; hond van fotograaf (Jorinda), hond van mijn groom, hond van iemand die ook met paard komt plus nog een iemand met twee honden die om de hoek van het gebied woont, dus in het gunstigste geval zullen er 5 honden aanwezig zijn wat op 12 min per hond neer komt, dat lijkt me voldoende?

Bij de paarden heb ik gerekend op portretfoto's met twee fotografen per model, kwartier per paard. Dan hebben de modellen twee keer 10 min pauze voor eventueel tuig veranderingen of gewoon even ontspanning voor de paarden. Vervolgens 10 min per paard voor actie/losgooifoto's, waarbij eventueel ook weer met twee groepen gewerkt kan worden. Dan houden we nog een half uurtje over voor rijfoto's.

Iemand op-/aanmerkingen of tips? Mag hoor, volgens mij zijn hier genoeg mensen met meer ervaring dan ik :Y)

Over eten en drinken trouwens: Dat wordt ieder voor zich, gezien er best wat mensen zijn die dag (12 eigenaren en 8 fotografen, plus nog meekomend "personeel". Dan verlies je waarschijnlijk heel veel aan restjes wil je voor ieder wat wils meenemen, dan is het voordeliger als ieder voor zich wat meeneemt. Uiteraard kunnen jullie onderling wel wat regelen :)

Hoe het verwerken van de foto's verder gaat laat ik aan de fotografen over, ik weet of hun erop staan dat ik daar regels aan verbind?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 04:23

Even een kleine tussenstand. Morgenavond ga ik verder met de schema's, oa indeling fotografen, iemand voorkeur qua duo?

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 4024_n.jpg

Zoals je ziet wat modellen van middag naar ochtend gezet om gat op te vullen, een enkeling overgezet naar de middag, ivm met een hengstje 's ochtends, hoe klein ook, geen risico. Dekken zal hij niet doen, maar een spontaan hengstige merrie is ook niet altijd lekker :P

Mijn eigen merrie heb ik wel bij de ochtend gezet, kan ik haar eventueel 's middags ergens "wegzetten" met een hooinetje. Als het Evelyn beter uitkomt voor de ochtend dan kan ik het eventueel ook ruilen, maar dan heb je wel 's middags drie Tinkers, en ik weet niet of mn paard (die toch al niet vaak dr oren naar voren doet als het moet) nog zo vrolijk is. Drie Tinkers biedt mogelijkheden, maar ook wel kleine variatie dan. Een Tinkermerrie is gewoon opgeven, schimmelkleurig, dan die van mij (zwartbont) en de laatste van iemand die via mijn fb hoorde van de meeting en haar dame ook wel wil laten zien (ook zwartbont). Omdat er verder geen andere modellen zijn opgegeven en 6 om 6 volgens mij een prima verdeling is, is ze wat mij betreft gewoon welkom.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:33

Jorinda__ schreef:
Ik vind als fotograaf 8 modellen op 1 dagdeel (want 6 paarden en 2 honden maakt toch echt 8, hoe groot of klein ze ook mogen zijn) écht veel te veel. Met 4 modellen op 1 dagdeel is het al ongelooflijk krap...

Eens! Plus dat de paarden na 3 rondes er helemaal klaar mee zijn en voor die fotografen onmogelijk is nog mooi op de foto te krijgen.
Balloerveld, zoals Jorinda zegt, hadden we 's ochtends 4 modellen. Bij de 3e was het lastig, bij de 4e zijn we eerder gestopt omdat het paard niet meer wilde stilstaan en mooi zijn.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:44

Ik kom overigens ook met eigen auto. En kan gewoon mee :j

Ik vind het aantal ook te veel, dan haal ik het ook niet tot he ik eind. Ben dan doodop :=

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:47

Ik blijf erbij dat ik 6 modellen echt teveel vind sorry :o
Als ik zo kijk, we hebben al 3 tinker merries, twee kwpners en twee dravers.. Dan kan er, in mijn ogen, best 4 om 4 van gemaakt worden, wat al redelijk krap is. Kwartiertje per paard is iets te kort als er een paard tussen zit wat even niet meewerkt.
Het is geen kritiek van mij, ik probeer je alleen maar te helpen en irritaties van fotografen en modellen op de dag zelf te voorkomen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:52

Hebben de fotografen dan nog wel pauze? Als je honden in de pauze wil doen? :+
Ik hoop van wel, want wil wel ff wat eten en drinken ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:54

Nja als we 5/6 (?) honden hebben en 12 minuten per hond, en dan daarna weer de middag groep, lijkt het mij van niet haha. Ik dacht ook dat de paarden in de ochtend kwamen en de honden gewoon als middag groep. Of andersom :P Dacht dat dat de bedoeling was, haha.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:25

hinkewal schreef:
Ohw,
Dan rijd ik graag mee :) Lekker makkelijk. Met de bus naar groningen, en dan met de trein naar haren :) Hopen dat het een beetje aansluit :D

Is goed! :)