En het gaat inderdaad om zowel portret- als rij-/losgooifoto's.
Mocht je 1 van de laatste 2 (of allebei) niet willen is dat natuurlijk geen probleem, maar het zou wel fijn zijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vivan schreef:Haaai
Ik vraag me af, is het mogelijk om nog aan te melden?
En welke dag is het geworden? Of moet ik nog een dag aangeven dan
Ik voel me dom als het niet meer kan, maar om nou 8 bladzijdes door te scrollen voor één antwoord, tja
LynnDenise schreef:Mijn lens gaat vanaf 4-5.6, maar ik hou hem eigenlijk altijd standaard op 6.3 omdat dit voor mijn lens (75-300) betere resultaten geeft. Ooit 1x een hele dag op 5.6 staan schieten en die foto's waren toch minder mooi dan ik ze op 6.3 schiet. Hoe hoog hij precies kan weet ik niet, maar ik heb hem wel eens op 22 zien staan
Bagheera_206 schreef:LynnDenise schreef:Mijn lens gaat vanaf 4-5.6, maar ik hou hem eigenlijk altijd standaard op 6.3 omdat dit voor mijn lens (75-300) betere resultaten geeft. Ooit 1x een hele dag op 5.6 staan schieten en die foto's waren toch minder mooi dan ik ze op 6.3 schiet. Hoe hoog hij precies kan weet ik niet, maar ik heb hem wel eens op 22 zien staan
Dat is al fijn dat je dat van je lens weet. De meeste lenzen zijn niet superscherp als ze wijd open op bijna helemaal dicht staan. Dat wat jij doet door met iets kleiner diafragma te fotograferen heet afstoppen. Als je 1 of 2 stapjes (stops) afstopt is hij vaak stukje scherper, maar is wel je achtergrond minder wazig. Dat is even zelf testen wat de beste stand is voor stand/portret en hoever de achtergrond moet zijn voor een mooie boterzachte achtergrond.
Bagheera_206 schreef:LynnDenise schreef:Mijn lens gaat vanaf 4-5.6, maar ik hou hem eigenlijk altijd standaard op 6.3 omdat dit voor mijn lens (75-300) betere resultaten geeft. Ooit 1x een hele dag op 5.6 staan schieten en die foto's waren toch minder mooi dan ik ze op 6.3 schiet. Hoe hoog hij precies kan weet ik niet, maar ik heb hem wel eens op 22 zien staan
Dat is al fijn dat je dat van je lens weet. De meeste lenzen zijn niet superscherp als ze wijd open op bijna helemaal dicht staan. Dat wat jij doet door met iets kleiner diafragma te fotograferen heet afstoppen. Als je 1 of 2 stapjes (stops) afstopt is hij vaak stukje scherper, maar is wel je achtergrond minder wazig. Dat is even zelf testen wat de beste stand is voor stand/portret en hoever de achtergrond moet zijn voor een mooie boterzachte achtergrond.