Fotomeeting Balloërveld 23.02.2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chaniek_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:53

BvanhetB schreef:
Daniella, je bent in ieder geval verder dan ik! Ik heb nu net Crockey afgerond. Heb nog wel heel wat leuke foto's, maar zit nu al op 14 foto's. Ga nu dus door met de rest van de modellen.

Hier de afsluiter voor Crockey :)

[ Afbeelding ]

Wauw ben echt super blij met de foto's, die laatste vind ik ook erg vet

Cadaz

Re: Fotomeeting Balloërveld 23.02.2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:50

Mocht je van viva bijvoorbeeld een foto willen nabestellen en mijn geplaatste bewerking vind je niet mooi kan ik hem altijd na wens aanpassen :)

Ben nog niet aan viva toegekomen maar zal dit weekend er mee aan de slag :)

Chaniek_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:29

Ik zal zo kijkrn of ik van iedereen al de foto's heb, als ik ze van iedereen heb zal ik een ITP topic openen

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:03

Noa_My schreef:
BvanhetB schreef:
Daniella, je bent in ieder geval verder dan ik! Ik heb nu net Crockey afgerond. Heb nog wel heel wat leuke foto's, maar zit nu al op 14 foto's. Ga nu dus door met de rest van de modellen.

Hier de afsluiter voor Crockey :)

[ Afbeelding ]

Wauw ben echt super blij met de foto's, die laatste vind ik ook erg vet

Ben blij dat je ze mooi vindt :j!

Alle foto's zet ik dus op mijn site (http://www.mpimage.weebly.com). Elke keer als ik wat af heb vul ik deze foto's meteen aan per model. Ik heb van iedereen ook meer die de moeite waard zijn. Zal als ik van iedereen 10 tot 15 foto's heb zorgen dat er eventueel nabesteld kan worden. Dit komt in een apart mapje en daar staan dan echt álle foto's in die (naar mijn mening :+ ) gelukt zijn.

En voor mij geldt ook: ik heb ook alle originele bestanden nog. Mocht er ergens een bewerking (al verander ik bijna niets aan de foto of de kleuren, hoogstens een touwtje weg of bijsnijden) gewenst zijn, dan kun je dat altijd doorgeven en kan de foto alsnog naar wens aangepast worden. Zelfde geldt voor foto's in bijvoorbeeld zwart-wit. Dit doe ik standaard niet. Mocht je er eentje in het zwart/wit of anders willen dan staat mail en/of PB open :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:23

Ik heb ook de originelen nog maar heb ook geen echt bewerkings programma dus ook voor mij geld ik heb niets aan de kleuren gedaan enkel de achter gronden wat opgelicht en touwtjes weg gewerkt.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:05

Royaltjuh schreef:
Ik plaats nog geen topic hoor :D Wacht eerst wel ff op de meeste foto's. Heb al wel een selectie voor een topic maar daar kunnen nog meer bij :P

Vraag voor de fotografen. Hebben jullie van alle foto's ook nog de onbewerkte versie? Moet nl bekennen dat ik niet alle bewerkingen even mooi en echt vind bij Viva. Ze heeft nl geen bijna oranje neus en al helemaal geen opvallende wenkbrauwen.
En hier en daar de voeten/hoeven eraf gehakt... Juist met het digitale tijdperk lijkt het me juist makkelijker om em desnoods wat te ruim te maken, kan je op de pc wel een mooie passende uitsnede maken.
En... Niemand heeft mij gevraagd of ik even een voetje bij kon zetten, teugel recht kon trekken of dat soort details. Denk om jullie composities! Een paard wat niet mooi vierkant staat komt er minder mooi op te staan. Ik let daar zelf heel erg op vanuit een keuringsoogpunt, maar jullie als fotografen mogen best aanwijzingen geven!
Ik noem expres geen namen. Iedereen was er om te leren dus helemaal top!

Ik wilde je vanmiddag net pben dat er waarschijnlijk nog nieuwe versies van Viva's foto's op mijn site komen omdat ik ook niet tevreden ben met de nabewerkingen. :D
Moet eerlijk toegeven dat ik Viva wel een super moeilijk paard vond om te fotograferen, want wanneer ik het neusje bruin probeer te houden worden de donkerdere delen echt een zwarte vlek, dat vond ik nog minder mooi.

Vind je op deze foto de kleuren wel kloppen? Even afgezien van het korrelige, want dat moet ook nog anders. :)
Afbeelding

Je mag me best een pbtje sturen met de foto's waarop je de kleur niet goed vind hoor, daar leer ik ook alleen maar van en dan kan ik het direct aanpassen. :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:25

Ik denk eerlijk gezegd juist dat het voor de fotografen fijner is als je specifieker bent welke foto's je dan bedoelt (met de niet realistische bewerking bijvoorbeeld), want nu is het voor de fotografen zo van "oef, misschien vindt ze mijn foto's helemaal niet mooi"... Tenminste, ik zou het als fotograaf fijn vinden als er specifiek verteld werd om welke foto het ging, vooral als het om foto's van mij gingen. Dan kan ik er wat aan doen, ten eerste de foto's opnieuw voor jou bewerken en ten tweede kan ik er dan in het gevolg van leren. Maar goed, misschien denken deze fotografen er anders over, dat kan :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:36

Jorinda schreef:
Ik denk eerlijk gezegd juist dat het voor de fotografen fijner is als je specifieker bent welke foto's je dan bedoelt (met de niet realistische bewerking bijvoorbeeld), want nu is het voor de fotografen zo van "oef, misschien vindt ze mijn foto's helemaal niet mooi"... Tenminste, ik zou het als fotograaf fijn vinden als er specifiek verteld werd om welke foto het ging, vooral als het om foto's van mij gingen. Dan kan ik er wat aan doen, ten eerste de foto's opnieuw voor jou bewerken en ten tweede kan ik er dan in het gevolg van leren. Maar goed, misschien denken deze fotografen er anders over, dat kan :j

Inderdaad, desnoods in een pbtje!
Ik wil graag dat de modellen tevreden zijn met hun foto's, als ze de nabewerking niet mooi vinden, of ze zijn niet tevreden met de foto's, dan doe ik het overnieuw! :)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:07

@ Kirsten: Ja zo heeft ze een mooie bruine neus en geen oranje :) Haar oogopslag blijft nu ook mooi, anders wordt namelijk dr wenkbrouw ook zo oranjeachtig en dan krijgt ze een hele rare blik.
Dit vind ik een hele mooie foto :)

Het ging overgens niet over jou foto's, ik ga diegene wel even een pb sturen want dat over de nabewerking gaat over 1 serie.
Dat maakt ze nog niet niet-mooi, en zo bedoelde ik het ook niet. Alleen foto van een paard waarvan ik de neus bijna oranje vind, bestel ik niet. Als ik dan niet weet of de fotokleuren zo ZIJN, of dat ie alleen zo bewerkt is, dan weet ik ook niet of dat anders kan zodat ik em evt nog wel wil bestellen. En dan zie ik nog liever een minder bewerkte, wat donkere foto maar dan wel zoals ze is, dan het contrast wat tever doorgeschoven... Het was tenslotte niet het beste fotoweer, dat weten we allemaal.

Voor de compositie geldt natuurlijk voor iedereen. Iemand heeft van Vief en mij een supergave standfoto gemaakt, maar zowel haar als mijn voeten zijn er op de enkels afgehakt :( Dat wordt helaas geen 20 x 30 nabestelling... 1 foto later kijken we al niet meer zó leuk, al staan onze voeten daar dan wel op.

Dus vat het niet te zwaar op lady's. Ik doe het jullie écht niet na en al helemaal niet in die weersomstandigheden, maar ik werk al jaren samen met een goede fotograaf en die heeft me redelijk opgevoed in waar ik op moet letten.

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:47

Moniquex schreef:
Sterkte en succes nog even met school! Dat gaat zeker voor! En examenjaar VWO is wel ff belangrijk! Vind het dan wel stoer stoer dat je zaterdag wel tijd hebt kunnen vrij maken voor de fotoshoot dan _/-\o_

Dankje. Af en toe moet een beetje ontspannen en wat leuks doen ook kunnen.. Had er alleen niet zo bij stil gestaan hoeveel werk er achteraf nog in gaat zitten. Oeps. Maar dit weekend hoop ik alvast een deel van de foto's te plaatsen! (: Mijn foto's komen trouwens op photobucket te staan: Linkje naar de Fotomap.

Er komen erg leuke foto's voorbij! Zag ook al een paar topics. Leuk om te zien.

Als mensen mijn foto's graag anders zouden willen zien, qua bewerking, graag even een pbtje sturen. Ik ben nog niet zo goed in bewerken, heb het nog niet zo vaak gedaan.. Maar ik wil graag, net als de andere fotografen, dat de modellen tevreden zijn met de foto's. Dus als je iets graag anders wil zien, ben ik zeker bereid om mijn best te doen het te veranderen. Ik heb de originele bestanden ook gewoon nog, dus opnieuw nabewerken kan altijd! (:

Bij deze twee foto's van mijn kant.

Afbeelding

Afbeelding

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:58

Ben weer druk bezig met Latruda :D.

En zij kan ook een kunstje :
Afbeelding

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:28

Haha leuk! Mevrouw ongedult.. :D

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:58

Ik vind deze ook lief:

Afbeelding

*edit:

Afbeelding

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:17

Mooie foto's! Echt leuk!

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:17

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:19

Latruda schreef:
Mooie foto's! Echt leuk!

Dank je :) ! Heb er mijn best op gedaan :j

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:29

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:41

Die vind ik ook leuk geworden ja :j. Vond het bij de foto's van jou en Latruda ook best moeilijk selecteren, van Latruda staat op heel veel foto's erg leuk, en de foto's waar jullie samen op staan zijn qua sfeer ook echt leuk :)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:52

Hihi toch fijn om te horen! :D

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:34

Jeej, Mariëtte is wat aan het opschieten. Ben nu ook al een heel eind gevorderd met Vonnie!

Afbeelding

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:12

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:16

Jacobeho schreef:
Dankje. Af en toe moet een beetje ontspannen en wat leuks doen ook kunnen.. Had er alleen niet zo bij stil gestaan hoeveel werk er achteraf nog in gaat zitten. Oeps. Maar dit weekend hoop ik alvast een deel van de foto's te plaatsen! (: Mijn foto's komen trouwens op photobucket te staan: Linkje naar de Fotomap.

Als mensen mijn foto's graag anders zouden willen zien, qua bewerking, graag even een pbtje sturen. Ik ben nog niet zo goed in bewerken, heb het nog niet zo vaak gedaan.. Maar ik wil graag, net als de andere fotografen, dat de modellen tevreden zijn met de foto's. Dus als je iets graag anders wil zien, ben ik zeker bereid om mijn best te doen het te veranderen. Ik heb de originele bestanden ook gewoon nog, dus opnieuw nabewerken kan altijd! (:

http://i143.photobucket.com/albums/r145 ... 3c3019.jpg

http://i143.photobucket.com/albums/r145 ... 5b8e21.jpg

Mooi!!! Ik kannie wachten op Viva-foto's van jou kant :D

En Mariëtte gaat ineens als een speer! Leuk, ben ook benieuwd naar jou foto's!

En naar de foto's van ons drieën. Zit nog steeds maar een half verhaal te vertellen aan de staleigenaar, omdat ik niks wil/mag verklappen. Dus niet te lang meer wachten hoor, dan kunnen we er 1 selecteren, bestellen en kado doen. :D Heb geloof ik van 2 mensen nu een foto met de 3 pony's gezien, maar er moeten er minimaal 9 komen lijkt me?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:25

Royaltjuh schreef:
Jacobeho schreef:

http://i143.photobucket.com/albums/r145 ... 3c3019.jpg

http://i143.photobucket.com/albums/r145 ... 5b8e21.jpg

Mooi!!! Ik kannie wachten op Viva-foto's van jou kant :D

En Mariëtte gaat ineens als een speer! Leuk, ben ook benieuwd naar jou foto's!

En naar de foto's van ons drieën. Zit nog steeds maar een half verhaal te vertellen aan de staleigenaar, omdat ik niks wil/mag verklappen. Dus niet te lang meer wachten hoor, dan kunnen we er 1 selecteren, bestellen en kado doen. :D Heb geloof ik van 2 mensen nu een foto met de 3 pony's gezien, maar er moeten er minimaal 9 komen lijkt me?

Sorry, het was mij niet gelukt om ze alle drie op de foto te zetten! -O-
Heb telkens maar een foto met 2 paarden, ipv 3. :o

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:30

Ohh dat is jammer!! Maar dan ben ik benieuwd naar de foto's met 2 :D

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:32

Anneloes, van Viva heb ik inderdaad ook nog heel wat in de wachtrij staan! :P
En heb er inderdaad nog een aantal met zijn drieën. En natuurlijk nog van jou en Joelle en Chantal :)

Mondriaan was ook erg gecharmeerd van de schapenkudde :')
Afbeelding