[P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yacintha

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:23

Ik weet niet wat ik precies ga doen, maar ik kan van iemand eventueel een mooie paarse jurk lenen. Zit er aan te denken om dat te doen en dan verder zo min mogelijk dingen en hulpmiddelen (blote voeten, enkel touwhalster of zelfs los als hij binnen de touwtjes blijft). Ik zou vooral op de vrijheidsdressuur richten, rijden is een beetje afhankelijk van hoe mijn Arabier tegen die tijd is.. Maar dat wordt dan sowieso met western tuig en heeeel misschien zonder zadel als ik daar genoeg op heb geoefend :')

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:07

ik heb eventueel ook wel een trouwjurk te leen (durf ik bij mijn huidige paard niet aan). dus wie wil is welkom. heb m alleen niet laten stomen na het laatste gebruik.. zal eens kijken hoe hij er uit ziet.. whaa

toen in ieder geval zoAfbeelding

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:37

Wat gaaf Joltsje!

Ach het maakt mij niet zoveel uit. Fries sowieso in de knotten, dat vind ik gewoon heel mooi. Ze kan in wedstrijdset of een andere set. Neem maar van me aan dat ik er wel wat moois van maak.

Ik heb Marloes haar benen moeten scheren. Mijten, gezondheid gaat voor mooie foto's. Al groeit de boel erg hard en is de kans groot dat ze wel weer aardige sokken heeft. Ik twijfel of ik haar scheer of gewoon laat verharen.

Ik zou foto's in haar westernset of zonder zadel samen wel erg gaaf vinden voor mezelf.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:51

Ik was mijn paard helemaal en weet nog niet of ik knotten of losse manen doe. Verder netjes opgeschoren en getoiletteerd.

Ik zelf kom netjes. Ik denk donkerblauwe rijbroek, laarzen en bijpassend netjes bovenkleding. Als ik dan kan rijden natuurlijk ook een net dekje.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 23:18

Ik weet nog niet wat de ruiter aan trekt die riley rijd bij de foto's, maar ikzelf kom gewoon in nette kleding, geen rijkleding. En riley is gewoon netjes geschoren/opgeschoren, uitgeplozen en gewassen.
Willen de fotografen graag een vol golvend pak manen of stijle manen bij riley zien?

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:28

Kiekeboefje schreef:
Voor ons wat gewenst is, naturel, knotjes, zou ook wel iets met bloemen willen doen trouwens; leuke uitdaging! Kan ook stoer, met westernhoofdstelletje. Geen sprookjesthema.
[ [url=m/2RD43U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: even voorbeelden van bloemenkransen. Dit heb ik eerder gemaakt. De halskrans kan ik echter alleen met nepbloemen. Welk kleur touwhalster zou hier mooi bij staan?
[ [url=m/xstwfR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aDQtLF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat klinkt hardstikke leuk!
EmmyJoycee schreef:
Ik zal met mijn paard in een bijpassende set komen. Heb geen idee als hij een beetje relaxed is maar als dat het geval is zal ik ook gaan rijden. Zal hem wel wel in knotten als roosjes :)

Dat klinkt mooi verzorgd ! Leuk plan!
Nynkster schreef:
Ja maar zwart paard met witte bandages en Dekje. Dan iemand in witte broek en zwart jasje. Ik vind het niet mooi en fotografeert ook niet echt lekker :P

Als je het niet mooi vind moet je dat niet doen. Gewoon nette kleding is prima (rijden in iets als een polo oid is meer dan voldoende als je het allemaal een beetje afstemt en niet als regenboog aankomt)
Joltsje schreef:
voor mij dus geen wedstrijd outfit dan. eens amanda, vind dat ook wat nep.

dan paard wel in wedstrijdlook, ga ik in donkerblauw

Donkerblauw lijkt idd netjes en verzorgd over het algemeen.
kim_1990 schreef:
Nienke (laatst toegevoegde model) komt dan met haar paard in wedstrijdoutfit, vlechten/knotten is haar om het even, wat jullie het mooiste vinden. Haar paard wordt gereden met stang en trens en ze komt zelf dan gewoon in een net setje (geen wedstrijdtenu dus) ivm jullie voorkeur. :)

Klinkt prima! Wat zou het vlechten inhouden ? Hengtenvlecht of gewone vlechtjes ? Voorkeur is in dat geval een hengstenvlecht voor mij of roosjes !
Yacintha schreef:
Ik weet niet wat ik precies ga doen, maar ik kan van iemand eventueel een mooie paarse jurk lenen. Zit er aan te denken om dat te doen en dan verder zo min mogelijk dingen en hulpmiddelen (blote voeten, enkel touwhalster of zelfs los als hij binnen de touwtjes blijft). Ik zou vooral op de vrijheidsdressuur richten, rijden is een beetje afhankelijk van hoe mijn Arabier tegen die tijd is.. Maar dat wordt dan sowieso met western tuig en heeeel misschien zonder zadel als ik daar genoeg op heb geoefend :')

Dat is voor de afwisseling erg mooi! Mocht je een basic touwhalster hebben (dus zonder neusband enz) vind ik het een leuke uitdaging om ook eens te kunnen proberen of ik dit weg kan krijgen :o
Blote voeten vind ik wel wat griezelig , maar jij kunt dit het beste inschatten denk ik!
Joltsje schreef:
ik heb eventueel ook wel een trouwjurk te leen (durf ik bij mijn huidige paard niet aan). dus wie wil is welkom. heb m alleen niet laten stomen na het laatste gebruik.. zal eens kijken hoe hij er uit ziet.. whaa

toen in ieder geval zo[ [url=m/qbCkcO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk aanbod ! Ben benieuwd wie hier misschien iets leuks mee aandurft !
zorro schreef:
Wat gaaf Joltsje!

Ach het maakt mij niet zoveel uit. Fries sowieso in de knotten, dat vind ik gewoon heel mooi. Ze kan in wedstrijdset of een andere set. Neem maar van me aan dat ik er wel wat moois van maak.

Ik heb Marloes haar benen moeten scheren. Mijten, gezondheid gaat voor mooie foto's. Al groeit de boel erg hard en is de kans groot dat ze wel weer aardige sokken heeft. Ik twijfel of ik haar scheer of gewoon laat verharen.

Ik zou foto's in haar westernset of zonder zadel samen wel erg gaaf vinden voor mezelf.

Ik word ook wel gelukkig van een fries met knotten
Ik heb dan voorkeur voor de gewone set ipv wedstrijd :o
welmoed__ schreef:
Ik was mijn paard helemaal en weet nog niet of ik knotten of losse manen doe. Verder netjes opgeschoren en getoiletteerd.

Ik zelf kom netjes. Ik denk donkerblauwe rijbroek, laarzen en bijpassend netjes bovenkleding. Als ik dan kan rijden natuurlijk ook een net dekje.

Fijn dat je er over na denkt ! Ik vind de keuze qua wat je doet met de manen afhankelijk van de sfeer die je wilt neerzetten. Ga je voor plezier (dus bijv zoals hiervoor met een touwhalster etc) dan hoef je geen knotten oid , maar voor andere dingen passen knotten bijv beter.
kim_1990 schreef:
Ik weet nog niet wat de ruiter aan trekt die riley rijd bij de foto's, maar ikzelf kom gewoon in nette kleding, geen rijkleding. En riley is gewoon netjes geschoren/opgeschoren, uitgeplozen en gewassen.
Willen de fotografen graag een vol golvend pak manen of stijle manen bij riley zien?

Het hangt denk ik van de manen af ! Hoe lang zijn ze / veel dunne stukken (dat word gecamoufleerd (?) Door de dikke krullen) etc ?
Ik ben zelf opzich niet zo van de lange manen , maar er zijn echt wel uitzonderingen !

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:29

Jullie hebben de moeite genomen om op mij te reageren , dan moet ik die moeite ook nemen! :)
Fijn weekend allemaal!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 23:43

marleen_a_a schreef:
Jullie hebben de moeite genomen om op mij te reageren , dan moet ik die moeite ook nemen! :)
Fijn weekend allemaal!

Qua manen van riley, deze zijn een meter lang. Voor foto. Zie begin.van het topic of mijn profiel :j

Qua invlechtwerk van nienke en haar fries weet ik niet precies wat ze doet, maar ik ga er vanuit dat ze of een hengstenvlecht of knotten doet, geen losse vlechten naar beneden zeg maar, ze wil haar fries in wedstrijdoutfit steken.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:40

Ik zorg in ieder geval voor een gewassen, strak geknipte fjord. We hebben een aantal opties verder: in zijn Noorse set (Noorse shabrak en Noorse frontriem), een andere nette set (donkerblauw/ zwart/ bruin/ appeltjes groen), voor portretfoto's heb ik ook een mooi Barefoot hoofdstel en ik heb een heel mooi bruin leren gevlochten halster in bestelling. Voor Iwan is alles mogelijk: portret, rijden, los tussen prikpaaltjes als die er zijn...

Afbeelding

Afbeelding
(inmiddels wel wat strakker geknipt en wat minder harig :D )

Afbeelding
Plaatje van vorige week

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 13:04

Ik zou graag willen weten of er ook forogtafen/modellen zijn die prikpaaltjes/lint hebben om eventueel een paddock af te zetten?

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:17

Ik niet helaas!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:04

Jawel, heb ik wel. Ik zit nog wel met het hekjes probleem, is daar een oplossing voor? Want als we perse daar langs moeten, door een te smal hekje, dan hoef ik Loes niet mee te nemen want dat past niet.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 20:08

Volgens mij kan je het pad aflopen naar achter en dan via de achterkant binnen komen...maar ik wil binnenkort wel een x heenrijden om te kijken of dit kan

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:09

Dat zou super zijn! Ik ben niet bekend aan die kant.. ik kom alleen aan de kant bij dat bezoekers centrum.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:16

kim_1990 schreef:
Volgens mij kan je het pad aflopen naar achter en dan via de achterkant binnen komen...maar ik wil binnenkort wel een x heenrijden om te kijken of dit kan

Ja dat kan zeker, maar is wel een eind lopen... zeker een half uur denk ik?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 18:54

nog 1 dag de tijd om op te geven!
morgennacht 00.00 uur sluit de opgave...na 12 uur 's nachts opgeven ben je dus te laat mee en kan je dus niet meer mee.
zondag gaat er een mail naar alle fotografen waarin alle modellen die zich voor 12 uur 's nachts hebben opgegeven staan. de fotografen hebben dan 1 week de tijd (VOOR 1 april graag antwoord terug) om hun lijstje terug te sturen. tussen 1-3 april wordt bekend gemaakt welke paarden er mee gaan op de meeting en welke reserve staan.

bentefoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:51

Is de datum al vast?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 21:53

27 mei is voor alsnog favoriet, dan kan iedereen, alleen welmoed staat op deze datum als "misschien" aangegeven...er vanuit gaande dat dit is vanwege vrij vragen?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:55

Ik heb eigenlijk een familie weekend dat weekend, maar al besloten niet te gaan. Dus, als het mag van de DA, kan ik gewoon.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 22:06

welmoed__ schreef:
Ik heb eigenlijk een familie weekend dat weekend, maar al besloten niet te gaan. Dus, als het mag van de DA, kan ik gewoon.

In dat geval, dan kan letterlijk iedereen :j
Degene die niet kon heeft zichzelf namelijk al van de lijst gestreept.
Welmoed, wanneer weet je het van de DA?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:11

Aankomende woensdag denk ik. Maar als ik gekozen word en ik kan uiteindelijk niet, kan natuurlijk de eerste op de reservelijst mee. :)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 01:11

Beste mensen, de inschrijving van de modellen is bij deze gesloten. Het is dus niet meer mogelijk je op te geven!
Fotografen kunnen zich eventueel nog wel als reserve opgeven.
De mail voor de stemkeuze van.de fotografen is inmiddels verzonden.

De favoriete datum is nog altijd 27-05.
Bij deze staat de datum dus vast.
De fotomeeting gaat gebeuren op 27-05 want dan kan iedereen in principe, alleen van welmoed is het nog niet zeker ivm een blessure? Van haar paard en dus hopend zowel voor welmoed als harmony/harry als voor de meeting dat de dierenarts snel groen licht afgeeft :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:18

Lief van je, dat hoop ik ook zeker!!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:48

Ik moet me helaas afmelden. Paardlief moet nogmaals 3 maanden op rust. :(

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 23:04

welmoed__ schreef:
Ik moet me helaas afmelden. Paardlief moet nogmaals 3 maanden op rust. :(

Jammer welmoed! Heel veel succes met de revalidatie! Hopelijk komt harmony er snel bovenop