[H] hondenmeeting soesterduinen (4feb) gezocht fotografen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Re: [H] hondenmeeting soesterduinen (4feb) gezocht fotografen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 18:31

Zo alles aangemeld top !!
Ik heb idd pb gestuurd.
Ik wilde om 1 uur beginnen omdat het altijd wat uitloopt, en we dan niet hoeven te haasten.

Nee de honden blijven idd bij elkaar vandaan, gelieve met het los rennen graag elkaar de ruimte te geven.
Gouden uur is net voor zonsondergang en de zonsondergang ik weet niet hoe die daar zakt kunnen we mee nemen.

Dag indeling ziet er globaal zo uit
13.00 aankomst en begin
Fotografen maken 2 tallen, modellen hebben de hond uitgelaten en laten ze wennen aan locatie.
13.15 modellen laten de honden 1 voor 1 naar hun toe rennen
+-14.30 begin portret foto's ongeveer 10 min per model.
+-16.00 einde portrer
16.15 (modellen kwartier rust gehad)
Na dit tijd stip kijken hoever de zon is voor gouden uur.
De honden komen naast elkaar in een rij met voldoende ruimte. Ook hierbij honden apart houden en niet laten snuffelen. De modellen blijven zitten de fotografen wisselen plekken

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:35

Dus eerst actie foto's, dan portret, even pauze en dan nog portret/actie met zonsondergang?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:15

Ik heb zelf nog geen ervaring met hondenfotografie, maar bedoel je om 16:15 de honden in een rij als 'groepsfoto's'? Of iets anders? Want ik heb persoonlijk niet zoveel met groepsfoto's maken... :') Mij lijkt het leukste/fijnste om (in duo's) je eigen ideetjes uit te werken met portret/naar je toe laten rennen enzo. Of is dit ingewikkeld om de honden op commando te laten rennen? Zoals je hoort ben ik echt een honden-noob: allergisch, nog nooit echt gefotografeerd en dus 0 ervaring mee. :D

Mandarijn schreef:
Gezellig Caro! :D

:D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:24

Citaat:
De honden komen naast elkaar in een rij met voldoende ruimte. Ook hierbij honden apart houden en niet laten snuffelen. De modellen blijven zitten de fotografen wisselen plekken

Ik vind prima om de honden uit elkaars buurt te houden. Maar wil wel graag zelf een bepaalde vrijheid hebben in welke setting/achtergrond hond heb ipv dat je maar bepaalde voor aangewezen m2 mag gebruiken (die de rest van fotografen ook moet gebruiken voor die hond)

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:29

Ik heb 0 ervaring met het fotograferen van honden maar ik heb ook het idee dat het wel erg lang is. ben bang dat de honden snel van de concentratie af zullen zijn. kunnen we niet beter gewoon 2-tallen maken en dan per 2 fotografen 1 hond doen en dan doorwisselen. dat iedere hond 5x, 2 fotografen heeft gehad.
het rennen op het begin is opzich wel een prima idee als alle baasjes het hier mee eens zijn. het is maar een ideetje hoor :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:30

terrabeertje schreef:
Ik heb 0 ervaring met het fotograferen van honden maar ik heb ook het idee dat het wel erg lang is. ben bang dat de honden snel van de concentratie af zullen zijn. kunnen we niet beter gewoon 2-tallen maken en dan per 2 fotografen 1 hond doen en dan doorwisselen. dat iedere hond 5x, 2 fotografen heeft gehad.
het rennen op het begin is opzich wel een prima idee als alle baasjes het hier mee eens zijn. het is maar een ideetje hoor :)

Staan nu ook al gepland voor 2 tallen toch????

Of is dat voor actie foto's?

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:49

Ik ben nog nooit naar een fotomeeting geweest. Ik heb wel ervaring met fotograferen van honden, en lijkt me ook best lang voor ze.
Ik vraag me af hoe worden de 2 tallen gemaakt? En hoeveel foto's moet je minimaal sturen per model? :)
Laatst bijgewerkt door Gaby9 op 21-01-17 19:54, in het totaal 3 keer bewerkt

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:50

Ik vind het momenteel een erg lange meeting. :o Er is momenteel een uur en een kwartier uitgetrokken voor actie foto's. 30 minuten voor actie foto's is normaler bij een meeting, anders zijn de honden bekaf. Vervolgens is er anderhalf uur uitgetrokken voor portret bij normaal daglicht, terwijl je er met 5x10 minuten ook wel bent, anders is de concentratie weg. Daar komt bij dat er vervolgens bij het gouden uur ook nog geposeerd en gerend kan worden. Dan heb je dus ook nog ongeveer een uur. Dan zou misschien voor de honden beter zijn de meeting iets korter te houden.
Als om 17:30 de zon onder gaat, begint lijkt mij 16:30 ongeveer het gouden uur. Als je dan twee uur daarvoor verzameld heb je genoeg tijd om te wisselen, een pauze te houden en foto's te maken(actie en portret) en heb je vervolgens nog de tijd van het gouden uur, de zonsondergang dus.
Sorry als dit misschien hard aan komt/hard geformuleerd is. Het is niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:52

Ik ben ook bang dat t wel erg lang is. Zo lang kan Lucky zich echt niet concentreren op mij.
Ze kan het heel goed gelukkig maar niet zo lang -O-

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:02

Ik lees hier net even mee, maar zou als tip eerst de portretfotos doen en dan pas actie (al kun je tussen door wel wat actie mee pakken.) Anders heb je allemaal hijgende honden op de foto

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 20:10

Vindt ik ook prima dat we om half 3 afspreken en dan gwn 10 min per model en dan gouden uur ? Dat je met model portet en actie tegelijk doet ??

Met gouden uur weet ik niet hoelang we hebben natuurlijk ivm bomen

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:10

maj0 schreef:
Ik lees hier net even mee, maar zou als tip eerst de portretfotos doen en dan pas actie (al kun je tussen door wel wat actie mee pakken.) Anders heb je allemaal hijgende honden op de foto

Dat is inderdaad ook een puntje. Nu is dit bij honden wel minder dan bij paarden (die zijn ook helemaal bezweet na het rijden), maar toch is het wel handig misschien eerst portret te doen, tenzij de hond natuurlijk eerst zo druk is dat ie niet stil kan zitten.

Als je half drie afspreekt heb je nog genoeg tijd voor portret en actie voor het gouden uur gok ik zo.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 20:14

Dan krijgen de fotografen / modellen tijd dat ze kunnen fotografen per model zonder en apart actie die doe je dan in die tijd.

Dan wordt t zo ?

14.30 verzamelen
20 min ong per fotograaf (werken in 2 tallen)
Dan zijn we half 5 klaar met de hondjes en dan tijd voor gouden uur / zond ondergang ? Dan min of 10 denk ik per model ?

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:38

Als je 14:30 wil beginnen zou je denk ik zo'n soort schema aan kunnen houden (even snel in elkaar gezet).
Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 20:53

Ik was van plan de actie foto's gelijk tijdig te doen metdeportret dus de tijd die je dan krijgt z'n schema wat jij hebt dan 20 min per hond en dat je in die tijd dus portret en actie doet

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:55

SternPhoto schreef:
Ik was van plan de actie foto's gelijk tijdig te doen metdeportret dus de tijd die je dan krijgt z'n schema wat jij hebt dan 20 min per hond en dat je in die tijd dus portret en actie doet

Vanwaar die keuze? Ik ben zelf beetje "bang" dat je dan krijgt dat bij laatste 2 honden die je dan voor je lens krijgt, de concentratie wel weg Is en de fut ook :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 20:58

Kan ook apart doen maar dacht is makkelijker om meteen te doen.
Ik merk aan m'n eigen honden dat als ze continue moeten zitten de aandacht weggaat terwijl als ik ze even laat rennen dan zijn ze weer bij de les

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:04

Dan zou ik alleen wel een kwartier per fotograaf doen in plaats van 20 minuten, anders is de concentratie helemaal weg bij de zonsondergang denk ik.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 21:07

Kwartier kan ook idd.
Wil je voor mij z'n schema maken maar dan kwartiertje per hond ? Ben zo druk op werk geen tijd om dat de doen helaas.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:16

Voor de fotografen: als er bijzondere dingen zijn die jullie willen uitproberen: laat maar even weten.

Habibi leert snel, dus iets nu nog aanleren kan.

Alle basisdingen beheerst ze méér dan prima.
Kan haar in een gewenste houding vragen, en dat houdt ze dan lang vol. (zit, sta, af, twee poten ergens op of tegenaan)
Rennen, snel, langzaam, voorlangs, recht op fotograaf af kan allemaal.
Dingen vasthouden/apporteren kan ook.

Eventuele bijzondere wensen hoor ik graag al, dan kan ik kijken of ik het nog kan intrainen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 21:20

Wat zien de fotografen het liefst ? Halsband tuig of geen ?

Die van mij kunnen los kunnen ook samen op de foto kennen allerlei posities en een hele boel trucjes

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:46

Heb even een moodboard gemaakt van foto's die ik leuk vind om te maken!

https://nl.pinterest.com/carovanh/fotomeeting-honden/

En ik fotografeer het liefste zonder tuigjes of alleen halsband, en liefste hondjes los van elkaar, maar kan uiteraard ook enkele foto's samen :)

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:51

Inderdaad het liefst los of alleen halsband, maar als een hond niet los kan of mag is het voor mij ook geen probleem een lijntje weg te werken.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 21:54

Potverdikkie zeg wordt ik net gebeld door werk dat ik vanaf maandag naar Duitsland moet voor werk voor 2,5 week.

Als jullie willen mogen jullie de meeting voorzetten dat de corgi in mijn plaats gaat

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:11

Zijn er mensen die een Nikon body hebben, die even met mij body/lens wissel willen doen? Ik heb verschrikkelijke issues met mijn camera en vermoed uit de body.. als deze meeting er niet stond had ik hem al opgestuurd :( Maar zou graag even met een andere body paar foto's willen klikken om te kijken of het toch niet aan mij ligt :(