[P] Fotomeeting Limburg BE

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:28

ah ok :) ik dacht wat gemist te hebben :) Vanavond word de datum afgesproken :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:46

Wat vinden de fotografen trouwens leuk van tuig voor de portretfoto's? ik heb ene mooi lederen halster maar ik twijfel om een touwhalster (zo'n mooie met veren van horse charms) aan te schaffen. Of hebben fotografen liever dat het paard een hoofdstel in heeft? :)
http://www.horsecharms.eu/nl/indianenstijlcompleet deze wilde ik bestellen :D (de 6e foto bruin en turqoise)
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 06-12-15 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Re: [P] Fotomeeting Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:15

Ja ik kan eventueel iets nieuws kopen voor Sansa, wat zien jullie graag? Iets wat makkelijk weg te werken is of iets van leer ofzo?
Hebben we dan nu genoeg modellen met 8? Kan iedereen dan mee als iedereen er eentje meepakt? Zou leuk zijn als iedereen dan aan de beurt komt zo :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:17

1 iemand kan dan niet mee volgens mij.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 16:53

Ja leverage (fotograaf) , maar zij kon wel eventueel vrij vragen op zaterdag.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:55

ik bedoel als je 8 modellen mee neemt kan 1 iemand niet mee (er zijn 9 modellen)

Marijke hoe ga jij harly meenemen en fotograferen? :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:04

Harley kan op de trailer blijven staan, maar kan ook heel braaf vastgebonden blijven staan aan een boom oid.
Het is een zeer makkelijk tweejarige pony die al veel gewend is... bijvoorbeeld in de manege in de bak bezig met harley ben kan er gerust iemand komen rijden op een ander paard. Harley weet dat hij zijn aandacht bij mij moet houden. Ik beloon hem daar ook voor. Roepen of lastig worden doet hij ook niet op zo een moment.

Eventueel neem ik zelf nog draad en prikpalen mee voor harley even op een paddockje te zetten terwijl ik fotografeer. Mijn kennissen hebben er 10 liggen van 1m50 hoogte (1m20 als ze in de grond steken).

Ik ben trouwens ook aan het nadenken, stalhalster, hoofdstel of touwhalster. Eventueel wil ik een showhoofdstel kopen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 19:13

Bij deze ligt de datum vast op 7 mei met een reserve datum van 21 mei.
De planning voor de modellen gaan we pas in april opstellen omdat we dan meer zekerheid hebben wie er zeker komt.

Maar als er mensen zijn die een voorkeur hebben of ze voor- of namiddag aan de beurt willen komen kunnen mij even een pb doen. Dan noteer ik dat al even.

Qua hoofdstel/halster/... Ik denk dat het voor de fotografen vooral belangrijk is dat ze er proper uitzien en zonder grote beschadigingen. Speciale dingen zijn zeker eens leuk, maar jullie hoeven absoluut niet iets speicaals aan te kopen voor de meeting.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:14

Ik heb alvast geen voorkeur in voor- of namiddag

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 19:15

Citaat:

Datum
Zaterdag 7 mei 2016
Reserve indien slecht weer: zaterdag 21 mei 2016

Citaat:
Uiteraard zal voor iedereen onder voorbehoud van datum en locatie zijn, dus dat hoeft niet per persoon extra vermeld worden. Kwestie van het overzichtelijk te houden

Fotografen (boktnaam | fotografienaam | link naar website)

- chimello | sk | website
- Leen | Leen Schaessens Fotografie | website
- Art_Ificious | Marico-Graphy | recente foto's
- Dejoni |-knip-
- JewEmm | Irene Lantman Fotografie | Flickr
- Leverage | Kim van der Veeke Fotografie | website

Reserve:
- Lynn85 | Lynn | website
- loveskiara | CaVaLa Photography | website

Citaat:
Modellen (naam | naam paard | kan los (binnen omheining) of niet, extra bijzonderheden... | link naar foto's)

- zoe_97 (Zoë) | Olaf van het biezenhof | kan los | schimmel, kan goed bewegen en kijkt meestal goed in de lens | profiel
- chimello | Sansa | Alleen aan de hand | Buckskin bont met maanoog | foto's
- Art_Ificious (Marijke) | Harley | Los mits hoge omheining en mensen errond, niet bereden | Foto's
- X_Kaat_X | Don Amigo (KWPN 1m75) | kan los afhangend van omheining en gedrag | Amigo1 Amigo2
- X_Kaat_X | Juliet (NMRPS) | kan los en heeft speciaal kleurtje, niet bereden | Juliet
- Snollygoster | Yutah | Kan los | Speciaal kleurtje (grullo bont), aansprekend hoofd en kijkt vrijwel altijd vrolijk op foto | Foto's
- Amaranth7 | Diiana (fries) | kan los | kent vd ohz en los | z2 dressuur (kent piaffe en passage) foto 1 foto 2
- Seltje | Black Beauty | Kan los | Mooi zwart met 4 witte benen, kan natuursprongen en wat dressuurplaatjes foto 1 foto 2
- spatter| Blue, am paint horse, blauwe ogen, kan los en western gereden foto
- spatter| Tika, muildier, roan in voor en najaar, niet bereden foto 1 foto 2
- neleehx | Cheyenne | Kan (eventueel helemaal) los, veel VD, barebackpad/bitloos | Collage, Rijfoto
Laatst bijgewerkt door Muiz op 11-04-20 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:09

Leen schreef:
Kaat, heb jij een voorkeur of je liever Don Amigo meeneemt of Julliet?
Of wil je dat aan de fotografen overlaten wat hun keuze is?

Ik ga mijn best doen om iedereen mee te kunnen nemen, nu er zijn 3 mensen die nog niet gestemd hebben op de datum, dus het kan zijn dat zij nog afvallen mocht de datum niet passen. Maar dat weten we dan waarschijnlijk vanavond.

Sorry voor de late reactie!
Mijn voorkeur gaat voor deze meeting uit naar Don Amigo aangezien het zo dichtbij is.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:14

Ik heb mooi tuig liggen, mooi dekje enzoverder en ik neem extra hoofdstel mee voor ect het losgooien/ standfoto's ? Heb helaas geen mooie leren halster voor paardlief. Heb wel een touwhalster maarja..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:44

komt goed, mooi setje werkt prima toch ;)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 15:11

Prima, dan noteer ik dat ook.
Als je echt graag een leren halster wil, kan ik er wel eentje meebrengen. Maar voor de fotografen is dat zeker geen must hoor.

Het enige waar wij eigenlijk vooral naar kijken is of het tuig proper is, liefst zonder te grote beschadigingen. En dat de kleuren die jullie dragen niet vloeken. Matchend is altijd leuk, maar hoeft ook zeker niet. Maar bijvoorbeeld fel roze met rood vloekt en staat niet mooi op de foto. Nu, ik zou dat dan gewoon bewerken dat het wel past voor in portfolio, maar het is natuurlijk weer meer werk.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:30

ik kom matchend natuurlijk :p
en als je een lederen halster op overschot hebt dan mag dat altijd :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:36

Ik kan altijd vrijvragen :) Moet het wel een aantal maandjes van te voren doorgeven, maar als die datum vast blijft staan is dat geen enkel probleem!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:42

Ik vind 8 modellen echt het maximale aantal. Na 8 paarden ben je echt gesloopt :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:54

Ik fotografeer voor de ervaring, heb er zin in :) ik heb al een aantal keer paarden gefotografeerd maar ik ben nog op zoek naar m'n stijl dus ben benieuwd :D dat nabewerken is alleen zoveel werk. Dus me beperken qua foto's per model anders ben ik dagen bezig :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:00

Is er op de locatie trouwens water beschikbaar om de paarden te laten drinken?

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:31

ik denk dat ik zelf wel zo'n kan water meenemen en wat emmers ? maar in het teut is ook wel een meer waar paarden kunnen drinken meende ik? maar dat hangt er dus vanaf waar we precies foto's gaan trekken enz.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:37

Ik kan ook wel een bak meenemen :) maar ik ga niet onnodig daarmee zeulen :p

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:04

chimello schreef:
Ik fotografeer voor de ervaring, heb er zin in :) ik heb al een aantal keer paarden gefotografeerd maar ik ben nog op zoek naar m'n stijl dus ben benieuwd :D dat nabewerken is alleen zoveel werk. Dus me beperken qua foto's per model anders ben ik dagen bezig :')

Als je 5 tot 10 foto's per model heb is dat ruim voldoende. Doe dat maal 6 val alle fotografen en dan hebben de modellen 30 tot 60 foto's waar ze hooguit met 10 wat doen. Extra foto's kunnen ze altijd vragen als ze willen. Die kan je dan alsnoch onbewerkt laten zien en bewerken als ze hem leuk vinden.
Maar in het uitsorteren kruipt gewoon erg veel tijd, help wel als je een beetje selectief foto's maakt op het moment.

8 modellen lijkt mij ook een max, ik ga me er straks even achter zetten. Want we hebben er uiteraard reserve nodig, kan is groot dat er toch iemand niet kan komen (paard ziek, mens ziek, trailer stuk,...).

Sowieso wil ik wel een stukje zoeken daar wat dicht bij de parking is, eventueel gaan we voor het rijden dan wat verder het gebied in. Maar anders is het een gesleur met spullen, of een half uur dat iedereen terug moet om op te zadelen,...

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:06

Leverage schreef:
Ik kan altijd vrijvragen :) Moet het wel een aantal maandjes van te voren doorgeven, maar als die datum vast blijft staan is dat geen enkel probleem!

Deze datum staat vast, de reserve dient voor als het echt slecht weer is, maar deze ligt dan ook al vast.
Ik heb ook gekeken of er geen activiteiten waren op die datum maar dat was niet het geval.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:44

Leen schreef:
Leverage schreef:

Deze datum staat vast, de reserve dient voor als het echt slecht weer is, maar deze ligt dan ook al vast.
Ik heb ook gekeken of er geen activiteiten waren op die datum maar dat was niet het geval.

Oke, dan ga ik die dag vrij vragen :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:49

Anders moeten jullie Harley als reserve model opzetten? Ik kan sowieso komen als fotograaf met de auto. Is namelijk niet zeker dat ik een trailer vind die ook veilig is. Sinds mijn zus haar paard door een trailer gezakt is ben ik toch wat banger geworden om ene te huren.