Foto meeting Hargen aan Zee in de kerst vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Foto meeting Hargen aan Zee in de kerst vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:06

Bij mijn meeting had ik dus eerst portretten in de duinen dan naar het strand voor actie. Zodra jouw paard klaar is ga je zadelen en dan rijden of mennen.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:19

15 min is genoeg! Als we dan portret in de duinen doen en los/actie op het strand!?
Heeft iemand wel paaltjes/lint enzo?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:23

Lees even mijn berichten...

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 16:26

sunnybellami schreef:
Ja strand alleen is idd saai, accu maar 5 uur is wel erg kort haha.
Ik wil ook graag de duinen daar in..

Dan moeten wij een extra accu hebben, heeft iemand een extra nikon,sony en/of samsung accu voor onze camera's??

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:27

sorry mijn telefoon had niks geladen, zie die berichten nu pas ;)

Ik heb geen extra accu maar mijn nikon accu gaat zo 7/8 uur mee, welke camera heb jij?

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 16:29

sunnybellami schreef:
sorry mijn telefoon had niks geladen, zie die berichten nu pas ;)

Ik heb geen extra accu maar mijn nikon accu gaat zo 7/8 uur mee, welke camera heb jij?

Ik heb de samsung nx20 en mijn vriendinnen hebben een nikon d5200 en een sony (verder weet ik de naam niet precies)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:31

okej die nikon gaat toch wel langer dan 5 uur mee? Gewoon eventjes uitzetten als je niet fotografeert en dan weer aan als je hem gebruikt.. Die andere camera's ken ik niet hihi.
Eventueel extra accu bestellen is altijd erg handig, ook voor eventuele volgende meetings/shoots.

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 16:34

sunnybellami schreef:
okej die nikon gaat toch wel langer dan 5 uur mee? Gewoon eventjes uitzetten als je niet fotografeert en dan weer aan als je hem gebruikt.. Die andere camera's ken ik niet hihi.
Eventueel extra accu bestellen is altijd erg handig, ook voor eventuele volgende meetings/shoots.

Ja is goed, ik ben even opzoek naar een accu en even kijken hoelang ze kunnen misschien kan die van mij ook wel langer maar ik heb nog nooit aan een meeting mee gedaan :D

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:35

ik heb een sony ax300.

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 18:04

Ik zal een nieuwe planning maken, zou iemand die al een fotomeeting georganiseerd heeft mij daarmee kunnen helpen, zodat er geen verwarringen enzo zijn?? :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:09

TS, misschien is het handig om een masterpost te maken met wie er komt, de reservelijsten, de planning en een kaartje met waar iedereen verzamelt. Dan is all up-to-date informatie op een plek, maakt het makkelijker voor iedereen :)

Is het de bedoeling dat jullie verantwoordelijk zijn op de dag zelf? Het kan best hectisch worden, zeker als je ook fotografeert. Je moet er zijn voor iedereen er is zodat men weet waar ze heen moeten, de groep bij elkaar houden, paaltjes neerzetten, de wissels aanduiden, etc. En wat als er een paard uitbreekt, of iemand raakt gewond? Niet dat die verantwoordelijkheid alleen bij de organisatoren ligt, maar zonder goede organisatie wordt een meeting heel snel een grote chaos, en dat zou zonde zijn. Denk dat het handig is als er een volwassen fotograaf is die op de dag zelf die verantwoording op zich neemt?

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 18:27

Killyenn schreef:
TS, misschien is het handig om een masterpost te maken met wie er komt, de reservelijsten, de planning en een kaartje met waar iedereen verzamelt. Dan is all up-to-date informatie op een plek, maakt het makkelijker voor iedereen :)

Is het de bedoeling dat jullie verantwoordelijk zijn op de dag zelf? Het kan best hectisch worden, zeker als je ook fotografeert. Je moet er zijn voor iedereen er is zodat men weet waar ze heen moeten, de groep bij elkaar houden, paaltjes neerzetten, de wissels aanduiden, etc. En wat als er een paard uitbreekt, of iemand raakt gewond? Niet dat die verantwoordelijkheid alleen bij de organisatoren ligt, maar zonder goede organisatie wordt een meeting heel snel een grote chaos, en dat zou zonde zijn. Denk dat het handig is als er een volwassen fotograaf is die op de dag zelf die verantwoording op zich neemt?

Ja, ben het er mee eens! Ik zal even aan een fotograaf met ervaring vragen of zij onder andere kan helpen op de dag zelf. Reservelijsten zijn in de maak, Kaartje komt er ook aan en de planning gaan we op nieuw maken. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:44

photograph74 schreef:
Ik zal een nieuwe planning maken, zou iemand die al een fotomeeting georganiseerd heeft mij daarmee kunnen helpen, zodat er geen verwarringen enzo zijn?? :D

Je kunt mijn planning aanhouden? Moet je alleen de tijden aanpassen naar 8 modellen.

Nergens anders om, maar ik heb er begin dit jaar een succesvolle meeting gehouden en daardoor diverse tips gegeven. Ik heb het idee dat die tips alleen niet aangenomen worden. Wil je best helpen als je er voor open staat.

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 18:58

magda_90 schreef:
photograph74 schreef:

Je kunt mijn planning aanhouden? Moet je alleen de tijden aanpassen naar 8 modellen.

Nergens anders om, maar ik heb er begin dit jaar een succesvolle meeting gehouden en daardoor diverse tips gegeven. Ik heb het idee dat die tips alleen niet aangenomen worden. Wil je best helpen als je er voor open staat.

Tuurlijk sta ik er voor open, ik heb de tips ook gelezen, ik zal ze even in plaatsen. Ik zal kijken wat ik met je planning kan doen!

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 19:02

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:23

Sorry tijdje niet online geweest! Zal alles even teruglezen ;)

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 22:09

Dit is de planning.
Als in groep één de rij foto's zijn rijd er één iemand.
Ik dacht dat dan Beertje misschien wat vrijheidsdressuur kan doen en de andere twee portretten op het strand?

Hier wie welke model nummer is:
Model 1- geshahquille (met Arabiertje)
Model 2- Hulpje jolliej (met beertje)
Model 3- Jolliej (met de mini veulens)
Model 4- Fleur (met Faiza)
Model 5- Myca (met Twister)
Model 6- Arabesk (paard 1)
Model 7- Arabesk (paard 2)

En hier wie met welke fotograaf in de groep zit (groep nummers zijn voor ochtend en middag verschillend):
Ochtend:
Groep 1
Love__mandy
Lot
Sunnybellami
Groep 2
Magda_90
Maartje
Nathalietjeb
Groep 3
Diana
PlienR
Bibi

Middag:
Groep 4
Love__mandy
Lot
Groep 5
Diana
PlienR
Groep 6
Bibi
Nathalietjeb

Groep 7
Maartje
Magda_90
Sunnybellami

Fotografen en Modellen *let op* dat je bij de juiste persoon bent, misschien is het handig om dit in een doc te doen en te printen om mee te nemen zodat je precies weet bij wie je welke tijd moet model moet staan of fotograferen.

Nog vragen en/of opmerkingen??
Als er iemand mist meld het even maar volgens mij zit iedereen er in van de lijst die mee gaat.
Laatst bijgewerkt door maartje02 op 15-12-15 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 22:12

Afbeelding

Hier de planning. Hoop dat het een beetje duidelijk is?

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:39

Zat ik nu bij fotografen of nog op reserve?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:00

Ik denk alleen dat 16:00 al te laat is, dan is echt het meeste licht al weg, denk dat je beter met alles een kwartier a 10 minuten moet doen, ipv 20 minuten.

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:19

Ja dat klopt.. rond half 4/ 4 uur begint het al donker te worden .

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 08:18

PlienR schreef:
Ja dat klopt.. rond half 4/ 4 uur begint het al donker te worden .

Ik zal de met de groepen aanpassen, dat word een kwartier, dan zijn we eerder klaar.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:29

En er staat ook ergens een foutje zie ik net. Bij de middag groep eerste model. daar staat van 13:00 tot 13:50 dat lijkt me een beetje lang

En ik zou tussen de verzamel en begin tijd ook dat minder doen. Ik snap dat mensen later kunnen maar als de rest daar een half uur op moeten wachten is de ook best lang

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 09:41

love__mandy schreef:
En er staat ook ergens een foutje zie ik net. Bij de middag groep eerste model. daar staat van 13:00 tot 13:50 dat lijkt me een beetje lang

En ik zou tussen de verzamel en begin tijd ook dat minder doen. Ik snap dat mensen later kunnen maar als de rest daar een half uur op moeten wachten is de ook best lang

Ja ik zie het ik zal wat aanpassingen doen om het duidelijker te maken. Komt vanavond zeker online!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:05

photograph74 schreef:
love__mandy schreef:

Ja ik zie het ik zal wat aanpassingen doen om het duidelijker te maken. Komt vanavond zeker online!

Ik wil me er anders ook wel even over buigen? School begint voorlopig toch nog niet