Foto meeting Eiland van Maurik 3 april 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Animo fotomeeting Betuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:41

Arhnem/nijmegen word mij te ver helaas.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 17:49

Marienwaerdt is toch tussen Deil en Beesd? Dat zou voor mij net aan zijn. Ik ben er trouwens nog nooit geweest.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:53

Ja klopt in beest ligt het
Dit is even via me telefoon ik zal vanavond even noteren wie er nog meer ja zeiden tegen 1 november

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:55

Ghostattack , ja dat klopt ongveer, als het omgeving arhem/nijmegen word is het voor ons ook helaas te ver!

BETUWE

Dichtbij de marienwaerdt is trein station dus het is wel makkelijk te bereiken het laatste stukje is ook makkelijk lopends te doen.

borstnoot

1 november kan ik ook. Wat zouden de tijden worden dan? Ik moet op 31 oktober werken in de horeca (lees: tot 6 uur 's morgens werken) dus mij zou het niet echt lukken om om 11 uur aanwezig te zijn. (zouden we naar dat eiland van maurik zouden gaan dan zou het voor mij al een rit van een uur en een kwartier worden)

Misschien een ochtend- en middaggroep?
En is een whatsappgroep ofzo geen plan?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 18:16

Ik word net via Facebook getipt over een stukje natuur in Zoelen (bij Tiel). Achter de Lingebrug.

Ik kan daar eventueel dit weekend even langsgaan en foto's maken? Dan kunnen we kijken of dit misschien ook geschikt is als locatie. Als anderen dat ook een goed idee vinden tenminste.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:34

Ik vind het prima als je daar gaat kijken! Dat is nog zelfs te doen met de fiets :D

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:27

Dat is helemaal perfect! Als ik de pony's niet mee had hoeven nemen, had ik dat ook welop de fiets af gekunnen.
Ik heb trouwens al vaker gehoord dat het daar heel erg mooi is, helaas zelf nog nooit geweest.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:18

Ik kan niet op 1 november zoals al eerder vermeld. Jammer genoeg moet ik dan toch echt leren voor mijn toetsweek

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:32

Volgens mij mag je daar bij zoelen niet met de paarden komen. Maar dat kan gevraagd worden natuurlijk

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:36

Een whatsapp groep is wel een goed idee maar dan moet er wel duidelijk zijn wie er allemaal zijn op 1 november :)Dus ik zal ff kijken of iedereen geantwoord heeft

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:46

Alleen Equiphoto heeft niet gereageerd op 1 november..

@Horserider misschien kan je een halve doen? Aangezien Louka niet in de ochtend kan ivm vroeg werk, kan jij misschien mee id ochtend en daarna terug naar huis dan wisselen jullie af?

Als verder iedereen zijn telefoon nummer wilt PB-en maak ik een whatsapp groep aan

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:25

Nicky91 schreef:
@Horserider misschien kan je een halve doen? Aangezien Louka niet in de ochtend kan ivm vroeg werk, kan jij misschien mee id ochtend en daarna terug naar huis dan wisselen jullie af?

Ik ben die dag er voor ook al niet thuis, dus dat wordt hem echt niet.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 17:10

Is 1 november al vast of kunnen we nog meer data prikken en dan stemmen via zo'n stemdinges (jullie snappen wat ik bedoel toch :+ )?

Morgen ga ik even langs de locatie hier vlakbij, ik denk dat het niet geschikt is voor een fotoshoot maar wie weet. Het thema maar gewoon Herfst houden en dan lekker rijfoto's (als mogelijk) en los/portret foto's? Hoe is de verhouding tussen onervaren en ervaren fotografen eigenlijk? Het beste is namelijk om onervaren en ervaren bij elkaar te doen in een groepje, zodat de onervaren kan leren van de ervaren. Maar als er meer onervaren zijn, dan moeten we maar van elkaar leren haha.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:11

Ik weet alleen dat iedereen kan op 1 november behalve julia.. Derest vd maand kan Janneke niet.. en ik kan 22 november niet.. dus of we moeten het helemaal verplaatsen naar het voorjaar?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 17:14

Of we doen nu op 1 november inderdaad en dan in het voorjaar nog een shoot, maar dan met bloesem!

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:34

Ik ben wel erg onervaren wat betreft fotoshoots. Nabewerking is mijn sterkere kant en door mijn nieuwe liefde (de camera, hihi) zijn eigenlijk ook bijna alle foto's scherp.
Off-topic: Heb vandaag voor school een opdracht gekregen om in zacht licht portretfoto's te maken.
Ik vind het op dit moment nog erg moeilijk om vreemde mensen aan te spreken om een foto van te maken. Heb het vandaag gewoon gedaan en ben er best trots op. Meer de emotionele waarde dus :')
Ook heb ik een eigen logo'tje ontworpen, heel simpel dat wel.. :D

ps. de mevrouw vond het niet erg als ik de foto ergens voor zou gebruiken

edit: balen.... -O- kwaliteit gaat dus echt zwaar achteruit door het uploaden. Je ziet op de geknipte foto echt ieder rimpeltje en haartje zitten...

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 17:37

Ik vind je logo hartstikke leuk gelukt hoor! Zelf heb ik niet eens een echt logo, gewoon mijn naam :+
Jij hebt de 5D toch? Zou ik die misschien eens mogen uitproberen tijdens de fotomeeting? :o Lijkt me gaaf om eens met zo'n professionele camera foto's te maken. Ik heb maar een 700D'tje haha. Als je het niet wil, maakt niet uit hoor, dat snap ik ook wel :)

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:38

Ghostattack schreef:
Ik vind je logo hartstikke leuk gelukt hoor! Zelf heb ik niet eens een echt logo, gewoon mijn naam :+
Jij hebt de 5D toch? Zou ik die misschien eens mogen uitproberen tijdens de fotomeeting? :o Lijkt me gaaf om eens met zo'n professionele camera foto's te maken. Ik heb maar een 700D'tje haha. Als je het niet wil, maakt niet uit hoor, dat snap ik ook wel :)

Natuurlijk! Is echt helemaal geen probleem!!
Ik zou de helft van de opleiding ook moeten doen met een 400D, zelfs bij iso100 was er ruis... Maar ie is kapot gegaan (hij was ook al bijna antiek, veel en veel en veel te veel clicks haha) en toen toch opzoek naar een betere camera. Pap kent een paar fotografen en heb zo de 5d best goedkoop op de kop kunnen tikken.

Ik schaam me bijna om met zo'n camera rond te lopen dus ik wil niks voor mezelf houden en er iedereen van mee laten genieten als ze daar om vragen. (Zolang dat maar netjes gebeurt natuurlijk, maar daar twijfel ik niet aan) :o
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 23-10-15 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:40

Ik heb de 600D, lijkt me lastig om iemand aan te spreken. Je kan tijdens de meeting portetfotos maken. Zeg maar gewoon dat het een voorwaarden is aan deelname. :')

Ik heb ook geen logo, ik zet op elke foto "Samfoto" ik ben niet origineel om een naam te verzinnen en shoot niet voor geld.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:44

Ik heb gewoon "mijn" letters. (Niet zo origineel als het lijkt, haha) Met doopnaam heet ik Louka Nita Rongen, best gemakkelijk in elkaar te shoppen en LNR fotografie bestaat nog niet. Ideaal dus :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:49

Oehh, een 5D! Stond ook heel lang op mijn lijstje, maar heb besloten om toch maar voor een 6D te gaan met een nieuwe lens. Hopelijk heb ik hem aan het eind van het jaar bij elkaar. :D

Je mag bij mij best oefenen op portretfoto's, hoor! Ben niet heel erg fotogeniek, maar heb bijna geen foto's van mezelf omdat ik altijd de foto's maak, haha.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:15

Portretfoto's kan ik nog 4 jaar oefenen :')
Ik ga nu lekker beestjes fotograferen en leren van anderen.
Ach, en heeeel misschien een paar portretfoto's erbij ;)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:24

Ik heb de 70d aangeschaft afgelopen mei en soms ben ik zelf nog erg zoekende... nu hen ik ook nog niet heeeeeel veel foto's gemaakt met die nieuwe camera

Afbeelding