[P] Herfstmeeting Gelderland/Duitse Grens, 10 oktober

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:19

De zandbult in stokkum is niet toegestaan voor paarden zonder toestemming.

Edit: laura was we voor

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:21

Zo! Wat een uitzoekwerk...

Ik heb niet een heel goed idee meer waar nu het beste is.

Ik hou wel in de gaten waar ik heen moet :')

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 23:14

Wauw Francii, super uitzoekwerk bedankt!! Die sites kende ik ook nog niet. Maar dan houden we het op de oorspronkelijke locatie, aan de andere kant van die 'bult' die je gefotografeerd hebt, ligt 't zandgat waar we dan beginnen met de foto's. En dan voor de rijfoto's het ruiterpad wat er dus toch langs op loopt!
Gelukkig, ik heb er zin in!!!! :D :D
We spreken af bij de parkeerplaats onderaan het montferlandbos, net als je beek uit rijdt. Tegenover restaurant/uitspanning t' Peeske.
Hebben we zand, bos met al mooie tinten + een ruiterpad

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:20

Wauw, gave foto's Laurahh !!

En wat handig dat jij die plek in Stokkum al kent! Weet jij toevallig ook welke bult groter is? En welke plek zou jij aanraden met paarden?
Bij het ruiterpad achter het peeske was deze zomer volgens mij grasland, dus dan heb je als achtergrond een strook gras en daar achter bos, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe het er nu uit ziet.

De plattegronden zijn trouwens screenshots van de site ruiterenenmennen.nl, super handige site! :D

desi92

Re: [P] Herfstmeeting Gelderland/Duitse Grens, 10 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:27

Ik bedenk me trouwens net, na het eerste kaartje beter de hebben bekeken dat De ruiter route die links langs de parkeerplaats loopt ook gewoon een openbare zandweg is, die francii dan volgens mij bedoeld. Hier rijden dus ook gewoon auto's, motoren ed.

Qua zandbult is stokkum groter maar veel te klein voor de trailers en met mooi weer giga druk en dus ook officieel niet toegestaan voor paarden. Er ligt een ruiterpad langs maar je komt zelf niet over de bulten heen

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 23:32

desi92 schreef:
Ik bedenk me trouwens net, na het eerste kaartje beter de hebben bekeken dat De ruiter route die links langs de parkeerplaats loopt ook gewoon een openbare zandweg is, die francii dan volgens mij bedoeld. Hier rijden dus ook gewoon auto's, motoren ed.

Qua zandbult is stokkum groter maar veel te klein voor de trailers en met mooi weer giga druk en dus ook officieel niet toegestaan voor paarden. Er ligt een ruiterpad langs maar je komt zelf niet over de bulten heen

Maar het heeft mij voordat ik deze meeting ging plannen veel tijd gekost om bij de gemeente een vergunning aan te vragen. Dit gaat ons voor Stokkum (specifiek daar) niet meer lukken denk ik?!
Dan zou ik het liever op deze locatie bij t Peeske houden, die bult is ook groot genoeg om de paarden mooi tegenop te zetten. Plus het mooie rood getinte bospad en de zandvlakte daarachter

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:38

Bij t peeske is ook prima hoor ! :)
Ik dacht alleen dat Stokkum misschien minder druk was, maar blijkbaar valt dat wel mee.

Ik zal de plattegrond met de ruiterpaden bij t peeske nog even wat duidelijker maken, want van de arnhemseweg tot peeskesweg is inderdaad bedekt met steentjes, daar rijden ook auto's en fietsers. Maar als je vanaf de peeskesweg verder naar onder gaat heb je alleen nog zandpad, die voor ruiters en mtb'ers is, en daarna splits het ruiterpad nog af waardoor er alleen ruiters en wandelaars komen. Lekker duidelijk allemaal haha

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:43

Zo is hij duidelijker denk ik

Afbeelding

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:17

Waa heel bericht getypt alles weg...

Ik kwam er toch langs dus even foto's gemaakt. Gewoon met telefoon dus vandaar wat donker af en toe.

Beek: het stuk dat francii bedoeld

Afbeelding
Het pad

Afbeelding
Het veldje, niet toegestaan voor paarden en een plek voor vrij kamperen
Afbeelding
Afbeelding
Het pad verder doorgelopen
Afbeelding

Zeddam :
Parkeerplaats
Afbeelding
Aansluitend pad loopt door tot stokkum
Afbeelding

Zij pad, als je deze uitloopt kom je op de parkeerplaats die anoek aangaf
Afbeelding

Ruiterpad naast parkeerplaats
Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal overgestoken:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door desi92 op 07-10-15 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:22

op die foto van 'pad verder doorgelopen' gaan we indd weer links, dus daar staat nu gras gelukkig !!

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:25

Francii schreef:
op die foto van 'pad verder doorgelopen' gaan we indd weer links, dus daar staat nu gras gelukkig !!

Dat is land van een boer ;)

Het maïs staat grotendeels (helaas) nog, anders had je daar wat meer speling in gehad.

Ik zie op beide plekken niet echt mogelijkheden om los te gooien

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:37

Ik weet zo niet precies meer waar we afspreken maar als het echt recht tegenover t peeske is dan denk ik wel dat het bij goed weer heel druk is.
Maar ben daar al heel lang niet meer geweest dus ik heb het niet zo heel goed in mijn hoofd zitten meer hoe groot het precies is.
Ik weet helaas niet of ik zelf in de gelegenheid ben om zelf ook te rijden dus weet niet of er rijfotos van mij gemaakt kunnen worden.
Mss wel erop zitten maar dan is het niet handig als er allemaal galopperend paarden om ons heen rennen dus dat moeten wecevdn bekijken voor ons zelf.
Desi super die uitgebreide foto's !!!
En ook alle kaartjes erbij is ook voor iedereen super handig!!!
Ik heb er echt zin in !!!!!

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:25

Desiree misschien moet je even beter lezen en naar de plattegrond kijken...

het ruiterpad gaat bij die foto van 'Pad verder gelopen' naar links, waardoor we weer dichter bij het bos komen waar we geen last hebben van die mais. We komen dus niet op het land van iemand anders, alleen op ruiterpaden. En de achtergrond bestaat dan dus uit een strook gras en de bosrand.

Losgooien gaat inderdaad niet op een ruiterpad, maar op de zandbult kan dit dus wel met longeerlijn. Of heb je een beter idee? :)

Maar zo te horen gaat het dus lukken qua locatie ! Alleen nog even kijken hoe ik mijn pony schoon ga krijgen haha :+

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:29

Francii schreef:
Desiree misschien moet je even beter lezen en naar de plattegrond kijken...

het ruiterpad gaat bij die foto van 'Pad verder gelopen' naar links, waardoor we weer dichter bij het bos komen waar we geen last hebben van die mais. We komen dus niet op het land van iemand anders, alleen op ruiterpaden. En de achtergrond bestaat dan dus uit een strook gras en de bosrand.

Losgooien gaat inderdaad niet op een ruiterpad, maar op de zandbult kan dit dus wel met longeerlijn. Of heb je een beter idee? :)

Maar zo te horen gaat het dus lukken ! Ik heb er echt zin in !

Wauw sorry hoor. Meer heb ik er ook eigenlijk niet over te zeggen. Zoals door anoek al aangegeven gaat uitgebreid rijden bij de zandvlakte niet worden, waaronder ik dus ook opvat dat ze het losgooien aan de longen niet echt waarderen. Ik hoor wel waar het uiteindelijk plaats gaat vinden

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:07

Aan de andere kant van de weg van Zeddam naar Beek (achter onze paarden) zijn ze inmiddels volop de mais van het land aan het halen, dus wellicht dat het bij jullie gekozen plek met het weekend ook wel weg is...
Al vind ik zelf de rijpe mais ws mooier als achtergrond dan de kale akkers :o

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:54

Sorry, ik bedoelde het minder aanvallend dan hoe je het waarschijnlijk hebt opgevat.

Ik probeer alleen gewoon opties te bespreken, en als je dan alles gaat 'afkeuren' door te zeggen dat je er niet met paard mag komen of dat het land van een ander is (terwijl we daar gewoon toestemming voor kunnen vragen) en vervolgens ook niet goed naar de plattegrond kijkt en daarmee suggereert dat ik zo dom ben dat ik een plek uitkies waar je een huis en hek op de achtergrond hebt ... dan erger ik me een beetje :o

Maar ik vind het wel super tof dat je bent wezen kijken en foto's hebt gemaakt !!

Die vraag of je een beter idee had was trouwens serieus, misschien dat ik een plek vergeten ben waar we wel in alle rust de paarden kunnen losgooien?

En ik moet ook wel bekennen dat ik vergat dat je voor het longeren van een paard meer ruimte nodig hebt dan voor een pony, ook al is mijn ervaring dat mensen vanzelf wel wat afstand gaan houden van paarden, vaak vinden ze het zelfs leuk om naar te kijken !

Desiree, ik heb je foto even bewerkt, hopelijk is het nu wel duidelijk dat we géén last hebben van maïs en lelijke akkers :)

Afbeelding

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:58

Helaas moet ik Disney toch thuis laten zaterdag.. Voor dit weekend hebben we helaas geen 2 paards trailer tot onze beschikking.. Ik kom dan dus alleen met m'n knappe valkje :)

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 22:25

Nou jongens we zijn er uit denk ik!!! Dus nu voor de duidelijkheid:
Afbeelding

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 22:26

lauxmautink schreef:
Helaas moet ik Disney toch thuis laten zaterdag.. Voor dit weekend hebben we helaas geen 2 paards trailer tot onze beschikking.. Ik kom dan dus alleen met m'n knappe valkje :)

Jammer, maar je valk is ook prachtig!! is er op het moment van Disney een pauze in het schema voor de fotograaf

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:32

Hoi mag ik even inspringen in het topic? Voor zover ik weet traint er een hondensport vereniging op zaterdag ook op dat terrein. Zij zorgen voor erg veel geblaf en onrust ook, soms zijn ze op het hele benedengebied bezig ook. Ik vermijd juist op zaterdag daar vanwege de onrust.

Eventueel is dat stuk te bereiken via een parkeerplaats dwars op dit stuk bos. Daar zit een gras/akkerland naast ook en een rustig zandpad dat een doorgaand pad is. Deze parkeerplaats zit aan het eind van de oude eltense weg (zandweg die ook op je kaartje staat). Een ingaand pad van die parkeerplaats komt uit op het groene rondje. Kan ook als uitwijk gebruikt worden als het erg druk is op de parkeerplaats bij het peeske. :j

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 22:48

karuna schreef:
Hoi mag ik even inspringen in het topic? Voor zover ik weet traint er een hondensport vereniging op zaterdag ook op dat terrein. Zij zorgen voor erg veel geblaf en onrust ook, soms zijn ze op het hele benedengebied bezig ook. Ik vermijd juist op zaterdag daar vanwege de onrust.

Eventueel is dat stuk te bereiken via een parkeerplaats dwars op dit stuk bos. Daar zit een gras/akkerland naast ook en een rustig zandpad dat een doorgaand pad is. Deze parkeerplaats zit aan het eind van de oude eltense weg (zandweg die ook op je kaartje staat). Een ingaand pad van die parkeerplaats komt uit op het groene rondje. Kan ook als uitwijk gebruikt worden als het erg druk is op de parkeerplaats bij het peeske. :j

Hmm volgens natuurmonumenten niet? Of nu even niet meer, seizoen is voorbij denk ik. Afgelopen zaterdag was er ook niets te doen dus ik ga er van uit dat er wat honden en mensen zullen wandelen, maar dat wij er ook gewoon de meeting kunnen houden :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:50

Ok dat zou fijn zijn dan is dat wel te doen daar en nu erg mooi met kleuren. Oefenen ze daar wil je er niet zijn :n

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 23:31

karuna schreef:
Ok dat zou fijn zijn dan is dat wel te doen daar en nu erg mooi met kleuren. Oefenen ze daar wil je er niet zijn :n

Toch bedankt voor de warning Karuna! :) Mocht het toch ineens niet te doen zijn door het een of ander, kunnen we ter plekke bepalen waar we heen gaan. Die andere plek is dichtbij. Maar ik ga er van uit dat dit nu goed komt.

Heb er zin in! Morgen voeg ik de mensen die mij hun 06 gestuurd hebben, toe in een whatsapp groep.

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 10:28

Nieuw schema voor de ochtendgroep:

Afbeelding

De pauze is in het schema gelaten zodat de twee zusjes + moeder met de paarden samen wat foto's kunnen maken. De fotograaf die op dat moment geen model heeft, kan er voor kiezen om met het model dat 'pauze' heeft mee te lopen en ook foto's van de twee paarden samen te maken.

En de middaggroep:

Afbeelding

Er zijn twee fotografen nog weer bij gekomen, 1 voor de ochtend en 1 voor de middag. Voor het gemak heb ik jullie op de plaats van Fotograaf 5 ingedeeld, maar we kunnen altijd beslissen dat je met iemand anders samenwerkt als mensen liever alleen fotograferen. Ik vind het niet erg om samen te fotograferen bijvoorbeeld.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:45

Hallo! Ik kan morgenochtend ook komen fotograferen en eventueel ook de middag (weet ik morgen pas met zekerheid). Ik zag dat ik al netjes ingedeeld stond, super! Ik heb alleen geen idee welke naam bij welke bokker en paard hoort haha! Staat er ergens in het topic een overzicht met alle namen? Ik zag wel een foto voorbij komen met alle paarden maar daar staan geen namen bij :+