Fotomeeting Arnhem-Noord Herfstbos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Fotomeeting Arnhem-Noord Herfstbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:35

Ja hoor, geen probleem! Ik weet niet of 't kan in de bus, maar anders kan je ook met 40% korting met mij meereizen :)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:44

Staan we niet op elkaars achtergrond dan op een breed bospad?
Voldoende ruimte, licht en kleur is nog vrij lastig in te vinden in Schaarsbergen :)

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:26

Thnx Shauniraquel voor jouw update. Voor mij wel fijn als ik straks weet waar ik moet zijn. Ik kom waarschijnlijk in m'n up met de trailer, vandaar.

Nu fingers-crossed op mooi weer en niet dit twee-weken-durende-slechte-aftreksel van fifty shades of grey in the sky :')

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:32

Vanaf station Arnhem kunnen er wel mensen met mij mee rijden!

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:49

EquiPhoto schreef:
Staan we niet op elkaars achtergrond dan op een breed bospad?
Voldoende ruimte, licht en kleur is nog vrij lastig in te vinden in Schaarsbergen :)

Een goede plek is echt wel een must idd! Een breed bospad zorgt er idd ook voor dat je in elkaars achtergrond staat. Tenzij er bochten/vertakkingen zijn waardoor we dit kunnen voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:56

Er zijn 3 bossen in Schaarsbergen... in die bossen weet ik veel hoe veel paden. Lijkt me niet zo'n probleem om een paar goede paden te vinden hoor.

Lijkt we wel erg prettig om een punt af te spreken waar we treffen... Dat is me nog altijd onduidelijk.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:28

Keona1 schreef:
Vanaf station Arnhem kunnen er wel mensen met mij mee rijden!

Heel fijn! :D

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 13:59

Wubwub schreef:
Er zijn 3 bossen in Schaarsbergen... in die bossen weet ik veel hoe veel paden. Lijkt me niet zo'n probleem om een paar goede paden te vinden hoor.

Lijkt we wel erg prettig om een punt af te spreken waar we treffen... Dat is me nog altijd onduidelijk.

We kunnen 4 plekken opstellen. Dan wisselen we deze plekken af!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:07

Shauniraquel schreef:
Wubwub schreef:

We kunnen 4 plekken opstellen. Dan wisselen we deze plekken af!

Dus we moeten per model naar 4 plekken racen binnen een kwartier tijd? Of hoe bedoel je dat? Als fotograaf zijnde heb je dan toch niet de achtergrond die je zelf uitzoekt?

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 14:33

Uhh nee, ik dacht afwisselen. Maar dan moeten de fotografen ook afwisselen, dus inderdaad niet heel handig.. We moeten denk ik gewoon even kijken hoe groot genoeg alles is en dan het op dat moment beslissen hoe en wat.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:35

Shauniraquel schreef:
Uhh nee, ik dacht afwisselen. Maar dan moeten de fotografen ook afwisselen, dus inderdaad niet heel handig.. We moeten denk ik gewoon even kijken hoe groot genoeg alles is en dan het op dat moment beslissen hoe en wat.

Verstandig lijkt het me dan wel dat er iemand (ik denk jij TS) even van te voren even gaat kijken, niet dat we daar met z'n allen staan en dan tot de conclusie komen dat dit echt geen handige plek is :+

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:37

Wubwub schreef:

Ben ik niet helemaal met je eens, ik rijd al heel wat jaartjes rond in Schaarsbergen, werkelijk prachtige paden en een super omgeving, maar niet veel plekjes die geschikt zijn voor fotoshoots. Bedenk dat als je onder de bomen zit je nooit genoeg licht hebt (op de paden sta je immers altijd in de schaduw omdat je onder de bomen staat). Daarnaast staan er in Schaarsbergen veel dennenbomen die onder bij de stam kaal zijn en boven in de top groen, terwijl we juist een herfstmeeting willen met kleur en bomen die ook ter hoogte van de stam blad hebben.

Mijn voorkeur gaat daarom uit naar de rand van een bos of een open plek, zodat we de mooie kleuren hebben van de oranje/rode/gele bomen maar wel met voldoende zonlicht.
Laatst bijgewerkt door EquiPhoto op 21-10-15 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:40

EquiPhoto schreef:
Wubwub schreef:

Ben ik niet helemaal met je eens, ik rijd al heel wat jaartjes rond in Schaarsbergen, werkelijk prachtige paden en een super omgeving, maar niet veel plekjes die geschikt zijn voor fotoshoots. Bedenk dat als je onder de bomen zit je nooit genoeg licht hebt (op de paden sta je immers altijd in de schaduw omdat je onder de bomen staat). Daarnaast staan er in Schaarsbergen veel dennenbomen die onder bij de stam kaal zijn en boven in de top groen, terwijl je juist een herfstmeeting willen met kleur!

Mijn voorkeur gaat daarom uit naar de rand van een bos of een open plek, zodat we de mooie kleuren hebben van de oranje/rode/gele bomen maar wel met voldoende zonlicht.

Ik ben het hier helemaal mee eens en dit heeft ook mijn voorkeur!

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 14:41

EquiPhoto schreef:
Wubwub schreef:

Ben ik niet helemaal met je eens, ik rijd al heel wat jaartjes rond in Schaarsbergen, werkelijk prachtige paden en een super omgeving, maar niet veel plekjes die geschikt zijn voor fotoshoots. Bedenk dat als je onder de bomen zit je nooit genoeg licht hebt (op de paden sta je immers altijd in de schaduw omdat je onder de bomen staat). Daarnaast staan er in Schaarsbergen veel dennenbomen die onder bij de stam kaal zijn en boven in de top groen, terwijl we juist een herfstmeeting willen met kleur en bomen die ook ter hoogte van de stam blad hebben.

Zoals ik al eerder had vermeld, ga ik inderdaad van te voren zelf kijken en zou dan foto's plaatsen. :Y)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:42

Had mijn post nog wat aangepast M_M_F, maar de essentie is hetzelfde gebleven als wat jij gequote had.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:44

Shauniraquel schreef:
Zoals ik al eerder had vermeld, ga ik inderdaad van te voren zelf kijken en zou dan foto's plaatsen. :Y)

Je zei net dat we op het moment zelf gingen beslissen, dus vandaar dat ik dacht dat je dus niet meer van te voren ging kijken haha. "even" naar de andere kant van Schaarsbergen lopen omdat het daar toch beter is, is ook niet echt een optie natuurlijk. :+
Toppie als je gaat kijken en foto's plaatst, dan moet het goed komen!

Ik zal ondertussen mijn ogen open houden, maar nogmaals helaas staat mijn eigen paard stil dus ik rijdt alleen met de auto door Schaarsbergen :+

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:45

EquiPhoto schreef:
Had mijn post nog wat aangepast M_M_F, maar de essentie is hetzelfde gebleven als wat jij gequote had.

+:)+

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 16:21

Yes yes :D

Ik heb dinsdag toevallig vrij dus zal mijn camera eens mee op pad nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:19

EquiPhoto schreef:
Wubwub schreef:

Dat snap ik zeker, daar ben ik het ook mee eens hoor. Ik denk alleen niet dat het zo moeilijk hoeft te zijn met zo gigantisch veel bos (en dus ook randen) als dat eerder gezegd werd. Dat is alles wat ik er mee aan wilde geven. Meer een optimistische 'het gaat vast wel goed komen' bedoeling dus... :D

Overigens denk ik dat met jouw expertise als fotograaf en eveneens mede bekende in dat gebied jij vast ook wat stukjes weet die wel aan de vereisten voldoen? +:)+
Dan kan de TS daar wellicht ook een kijkje nemen. :)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:26

Ik zou het dus zo 1,2,3 niet weten in dat gedeelte van Arnhem :+. Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik dus al een tijd niet op de ruiterpaden ben geweest, maar ik heb werkelijk waar niet echt een goede locatie in dat deel van Schaarsbergen. Vandaar dat ik ook mijn zorgen uit.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 12:32

EquiPhoto schreef:
Ik zou het dus zo 1,2,3 niet weten in dat gedeelte van Arnhem :+. Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik dus al een tijd niet op de ruiterpaden ben geweest, maar ik heb werkelijk waar niet echt een goede locatie in dat deel van Schaarsbergen. Vandaar dat ik ook mijn zorgen uit.

Ik pak dinsdag even een groot rondje! We zullen het zien en anders wordt het een beetje aanpassen. Maar ik heb er wel vertrouwen in.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:10

:D We wachten rustig af, komt vast goed

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:34

Ik moet me helaas afmelden als fotograaf want ik heb mijn pols gebroken, en inzoomen/uitzoomen + scherpstellen lukt niet |( Heel erg jammer!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:26

Getver wat rot zet! Beterschap!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:55

Wat vervelend zeg! Veel beterschap :(:)