Ik ga echt niet wassen Paard staat 24/7 buiten, en ook in maart kan het nog vies en guur zijn. Hij heeft z'n vacht en vetlaag hard genoeg nodig. Ik probeer hem zo schoon mogelijk te krijgen en zal z'n manen en staart uitpluizen, maar hij gaat niet spierwit en brandschoon worden.
Naja qua kleding kunnen we denk ik niet veel eisen stellen, als het nou zomer was waren jurkjes e.d uiteraard erg leuk maar dit kan nu natuurlijk niet. Ik zou zeggen trek gewoon iets aan wat je er zelf leuk uit vindt zien
Daarom vraag ik het even, dan gooi ik de neckrope om zijn nek en dan kijken we of dat lukt. Want om nou 5 keer 'dezelfde' fotos te hebben met dezelfde kleding, zelfde tuig, zelfde paard, alleen andere achtergrond wordt ook wat saai denk ik . Misschien dat de ene fotograaf graag actiefotos doet, de andere liever stand. Die van mij kan trouwens ook voetjes geven en rondjes draaien op commando, voor de liefhebbers, haha!
@Berdien: Ik ga zijn lijf ook niet wassen hoor! Maar zijn staart in een emmer sop kan sowieso en met een zonnetje zoals gisteren durf ik zijn manen ook wel aan .
Mijn ruin heeft manen tot halverwege zijn bovenbenen, als ik die nu ga wassen zijn zowel hij als ik zeiknat na die tijd Staart is verrassend genoeg nog redelijk schoon. Het zijn vooral z'n sokken die ik echt niet wit ga krijgen...
Ik kijk wel even wat ik meeneem, kom sowieso rijdend, met zadel en hoofdstel, schuurplekken op schouder zijn t lelijkst. Kan tussendoor zadel er nog wel even afgooien, kan namelijk ook prima zonder zadel! Neem misschien wel verschillende vestjes mee en een haarborstel voor als de cap af gaat :p. En halster met touw neem ik ook wel mee! Gisteren staart compleet schoongemaakt, goed gelukt. Aankomende week nog even de manen mooi knippen....
Hoe gaat het bij jullie, fotografen en modellen? Al een beetje begonnen met voorbereidingen?
Ik heb voor de zekerheid nog een SD-kaartje (16GB) erbij gekocht, kan je lekker doorklikken En even een moodboard gemaakt. Erg handig om die bij je te hebben op je mobiel.
Moodboard is idd wel leuk om te maken goed idee! Ik ga misschien nog een nieuwe lens kopen (50mm f/1.8), dus misschien kan ik die ook nog even testen volgende week!
Hebben jullie ook nog dingen die jullie graag willen zien? Of gaan jullie ter plekke bedenken wat/ hoe? Heb nog niet eerder een fotomeeting meegemaakt, dus geen idee wat normaal is
Nou, het is altijd handig om bijvoorbeeld snoepjes mee te nemen, zodat je je paard de aandacht kunt trekken. Dit is handig voor verschillende soorten foto's. En misschien ook leuk als jij een leuk trucje met je paard kunt of iets typisch voor jullie samen. Misschien wel iets heel grappigs. Het is voor mij vooral belangrijk om de band tussen jou en je paard goed vast te leggen
Fearn
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-15 09:11
Het ziet er tot nu toe naar uit dat het vrijwel droog blijft en zelfs nog een beetje zon erbij. De neerslagkans is gedurende deze week slechts 0 t/m 10%. Hopen dat het zo blijft
Ik heb er zin in . Hopelijk kan ik Sting woensdag nog even flink wassen en blijft hij dan schoon (vooral dat tweede is een puntje... ). Dan vrijdag op stal met dubbele portie hooi, ook direct zijn ontbijt.
Ik wilde alleen komen, maar wellicht komt mijn vriend mee en dan kunnen we ook eens samen op de foto . Of de verzorgmeisjes, maar moet even bedenken of die dat lang genoeg volhouden.
Eigenlijk was het ook de bedoeling om maximaal een week van te voren af te melden.. het is nu al maandag Dus alsjeblieft mensen, alleen afmelden als je echt een goede reden hebt! Anders komen we nogal in de problemen met het schema enzo..
Hahaha ja die zijn ook super duur! Ik heb een zoom lens maar dat is ook geen f2.8 hoor haha. Maar vind zoom fijner bij paarden. Dus dan met een maar iets minder lichtsterke lens aha