fotomeeting paarden dijkgatbos, 23 November

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunnybellami

Re: fotomeeting paarden dijkgatbos, 23 November

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:50

Ik zal even kijken wat ik doe. Hoop vervoer te kunnen hebben in de middag groep. Baal ervan dat m'n ouders niet konden rijden maarja er is feest op Texel.. Dus zij zijn daar..

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:31

Je kan wel met mij meerijden! Ik ben er gewoon de hele tijd als fotograaf, dus ik geef je wel een lift terug als je dat wilt. :) Had je ook net een pb gestuurd met de vraag of je nog een lift nodig had, maar dat was dus een ja.

Letsdunit - mijn moeder heeft een Nikon D5100 die je zou mogen lenen met een 55-200 mm lens? Als je wilt kan ik die meenemen. Maargoed, dat is dan wel heel anders fotograferen dan wat je gewend bent. Zeg het maar. ;)

En ik houd ook van de spontane foto's, en van leuke acties. Dat hoeven dan niet per se de volle galop actie's te zijn, maar ook een spontane 'spelen met je paard' kan op de foto erg mooi zijn. Deze foto heb ik van mijn eigen paard gemaakt in het dijkgatbos - ook super blij mee. Paard liep hier trouwens wel echt los, zonder paddock. xD
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik nog niet drastisch veel ervaring dus wordt het voor mij ook één groot probeersel. Suggesties van de modellen mag dus altijd!

Ik ben overigens wel fan van een westernoutfit. Heb evt ook een bruinleren halster te leen voor de liefhebber?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:36

Ik vind dat de fotografen in eerste instantie gewoon moeten doen wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn. Dat levert vaak de mooiste foto's op.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:37

Oh als ik mee terug zou kunnen rijden zou dat top zijn! Dankjewel!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:28

Voorbereiding project fotomeeting is in werking getreden; bandages zitten in de was haha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:24

dames mogen er nu wel paarden vervoerd worden met die vogelpest gebeuren? hoorde dat er vervoers verbod is op alle dieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:55

NathalietjeB schreef:
dames mogen er nu wel paarden vervoerd worden met die vogelpest gebeuren? hoorde dat er vervoers verbod is op alle dieren

Ik kan er op Google niets over vinden. Dus ik kom gewoon hoor :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:56

saga schreef:
Voorbereiding project fotomeeting is in werking getreden; bandages zitten in de was haha

Heb al een beetje Cowboy magic in staart gesmeerd, morgen ook nog een beetje en dan glimmen we zondag als een regenworm!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:56

jawel alleen voor de zekerheid zou je zo'n eigenverklaring uit kunnen printen en mee nemen.
Alleen mensen die van een pluimveebedrijf komen of in een straal van 10 km om het besmette bedrijf wonen mogen niet met hun paard van de dam af.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:57

Mogen paarden in deze periode worden vervoerd?

Paarden in Nederland mogen vervoerd worden mits ze niet van een commercieel pluimveebedrijf afkomstig zijn, daarbij geldt wel het volgende:

Om tijdens vervoer onderscheid te kunnen maken tussen paarden afkomstig van/bestemd voor bedrijven met commercieel pluimvee en bedrijven zonder commercieel pluimvee moeten “eigenverklaringen” de paarden vergezellen. De formulieren voor ontheffing en de “eigenverklaringen” zijn opgenomen in het beleidsdraaiboek Aviaire Influenza opgesteld door het ministerie van Economische Zaken en te vinden in bijlage 9 op bladzijde 191 en verder.

Ik kom gewoon.
Vandaag ga ik mijn harnachement poetsen, morgen is Twister aan de beurt.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:58

[***] schreef:
saga schreef:

Heb al een beetje Cowboy magic in staart gesmeerd, morgen ook nog een beetje en dan glimmen we zondag als een regenworm!

Ik ga morgen eerst mijn paard even wassen. De manen en staart zijn zo vies door de modder dat het wel nodig is haha. En dan zondag een beetje Peppyspray en je kan jezelf zien in haar vacht!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:07

Myca schreef:
Mogen paarden in deze periode worden vervoerd?

Paarden in Nederland mogen vervoerd worden mits ze niet van een commercieel pluimveebedrijf afkomstig zijn, daarbij geldt wel het volgende:

Om tijdens vervoer onderscheid te kunnen maken tussen paarden afkomstig van/bestemd voor bedrijven met commercieel pluimvee en bedrijven zonder commercieel pluimvee moeten “eigenverklaringen” de paarden vergezellen. De formulieren voor ontheffing en de “eigenverklaringen” zijn opgenomen in het beleidsdraaiboek Aviaire Influenza opgesteld door het ministerie van Economische Zaken en te vinden in bijlage 9 op bladzijde 191 en verder.

Ik kom gewoon.
Vandaag ga ik mijn harnachement poetsen, morgen is Twister aan de beurt.

dankje voor de info :D denk kan t beter even zeggen hoorde t op de radio

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:44

Ik kan helaas geen camera lenen, ik heb een spierziekte dus moet echt een steadyshot hebben anders hebben julile allemaal bewogen beeld :) maar heel erg bedankt voor alle aanbod.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:51

Letsdunit schreef:
Ik kan helaas geen camera lenen, ik heb een spierziekte dus moet echt een steadyshot hebben anders hebben julile allemaal bewogen beeld :) maar heel erg bedankt voor alle aanbod.

ik kan eventueel ook een statief met camera voor je meenemen hoor

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:44

Jeetje Letsdunit, een spierziekte, wat naar!
Kom je wel, met je jaarling?

Mijn spullen zijn gepoetst, alles is weer blinkend schoon.
Afbeelding

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:23

Afbeelding

Ik heb mijn zadel, hoofdstel en halster ook al weer gepoetst. Paardje beetje bijgeknipt. Nu morgen mijn laarzen nog even schoonmaken en CC helemaal tip top in orde maken.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:30

O jee, dat poetsen red ik pas morgenmiddag. Morgen eerst nog even lekker rijden. Moet lukken allemaal. :=

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:03

Die Western-outfit is cool, Sage!
Is het nog gelukt met je hoedje?

Gewoon even flink er tegen aan Sil, dan gaat het zeker lukken!

We moeten niet vergeten een groepsfoto te maken.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:11

Nee helaas geen hoed gevonden. Vind het zonde om nu paar honder euro uit te geven aan een goede hoed zonder deze eerst te kunnen passen. Over paar weken ga ik naar de kerstsale bij Arthurs westernstore. Hopelijk kan ik daar dit jaar wel slagen voor een goede hoed.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:13

Dochterlief maar aan het werk zetten :)
Ben heel benieuwd en heb er zin in.

Een groepsfoto is zeker een leuk idee!

Ik heb evt. nog een gevlochten cowboyhoed... Meenemen is een kleine moeite.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:26

Mooi, al die voorbereidingen! Morgen gaan mijn twee accu's op de lader en wordt het kaartje helemaal leeg gehaald. Toevallig net vandaag het extra geheugenkaartje van 32 gb binnen gekregen, dus daar kunnen zat foto's op. :'D

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:03

silmitan schreef:
Dochterlief maar aan het werk zetten :)
Ben heel benieuwd en heb er zin in.

Een groepsfoto is zeker een leuk idee!

Ik heb evt. nog een gevlochten cowboyhoed... Meenemen is een kleine moeite.

Er was al iemand die aangeboden had een hoed mee te nemen. Maar neem voor de zekerheid maar mee, kijken we zondag even of een van de hoeden past en leuk staat bij mijn outfit

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:13

Heeft iedereen verder alles? Kunnen we elkaar misschien nog helpen dingen die ontbreken?

Silmitan en NathalietjeB, nemen jullie een Westernhoed voor Saga mee?
Kimmsel, neem jij dat bruin leren halster ook mee?
Letsdunit, neem jij prikpaaltjes en draad mee? Kom je nog als model?
Sunnybellami, ben jij ook happy met de taxi-service? Misschien is het handig om per pb mobiele nummers uit te wisselen zodat je elkaar niet mis loopt.
xCarlosx, stel dat dingen op het laatste moment anders gaan dan gepland. Kunnen we je dan bereiken? Het is misschien handig als jij onze mobiele nummers hebt en wij de jouwe.
Alle modellen, http://www.licg.nl/contentsuite/upload/ ... 2013_0.pdf Blz 192, 193 en 194 zou je voor de zekerheid uit kunnen printen. Dijkgatbos en omstreken ligt niet in vogelgriep gebied, dus waarschijnlijk niet nodig, maar je weet het nooit.

Vergeet ik nog wat?

xcarlosx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 22:54

Als struren jullie je tel nummer via pb maak ik even een groep app aan!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:57

Komt er nog een aangepast schema?