Zonsondergang Meeting 8 juni Ter heijde.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:33

Ik heb jaren in de Hoek gestaan met Indy en daarvoor reed ik daar op manegepaarden. Als we 's avonds gingen rijden in de zomer, reden we altijd door de duinen richting 's-Gravenzande en gingen dan bij slag Vlugtenburg het strand op (dat is dus de Nieuwlandsedijk).
Daar heb je dan wel een stuk waar catamarans, surfers e.d. zijn, maar een stuk verderop was het meestal rustig. Zeg maar tussen slag Vlugtenburg en manege Noordland.
Er is daar ook een redelijk grote parkeerplaats

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:39

De strandopgang bij mij is dezelfde als bij Lisa haar paarden. Ik wilde al zeggen; die kunnen we ook pakken. Parkeren kan wel tegenover daar waar je richting het Westerhonk gaat, bij dat gele landhuis. Heb ik al wel eens eerder iemand met een trailer laten parkeren. Mag officieel.niet, maar ik.heb er nog nooit een probleem mee gehad, zeker in het weekend zijn ze daar niet voor dat bedrijf aan het rijden. Ik parkeer er zelf.ook.regelmatig. En als.trailers gewoon netjes geparkeerd worden?
Trailers parkeren bij ons op stal is helaas geen optie. Auto's evt wel voor mijn huis (vlak bij de stal waar ik sta), maar dat kan dan ook in de berm vanaf waar je wel.mag parkeren (ongeveer bij jouw paarden voor is dat Lisa?). Tis allemaal wel ietsje verder lopen. Je moet het schelpenpad af voordat je op.het strand bent. Hoe ver zal dat zijn? Zo'n 600 meter.over een verharde weg, ruiterpad ernaast, geen auto's.

Voor ons is HvH trouwens geen optie. Momenteel geen auto om de trailer.te trekken en ik betwijfel of die.voor zondag geregeld is. Ik rij zelf niet onder het zadel buiten dus over het strand is geen optie en dan zouden ze ook flink bezweet aankomen, zonde.
Verplaatsen lijkt me wel.een heel goed idee, zeker met dat warme weer en de maandag vrij zal de drukte wel blijven hangen savonds. Maar ik.duim echt wel heel hard voor het Schelpenpad dan :D

Ik neem trouwens wss ook mijn bijrijder mee, ik weet dat ze.hier ook al mee leest maar ze heeft zich nog niet gemeld. Joehoe! Sanne! :wave:

Jitske

Re: Zonsondergang Meeting 8 juni Ter heijde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:43

Ik moest nog een stukje bijlezen, maar als er daar waar ik zei richting het Westerhonk.geen plek is.kunnen er ook trailers.voor mijn huis.geparkeerd worden. Voor een braaf verkeersmak paard is het dan ook breed genoeg om uit te laden. Of anders kan ik mijn stalhoudster lief aankijken dat we op ons terrein in- en uitladen maar dat tussendoor de trailers boven voor mijn huis.geparkeerd staan. Het zijn immers maar 2 trailers.als we hier gaan.

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:47

Ik ben twee keer bij vluchtenburg op het strand geweest een keer met onze vorige hond en een keer met Teun was bij alle twee in de winter, maar was goed te doen het is wel een stuk lopen naar het strand.

Alleen als je naar hvh dus ook vlugtenburg gaat zit je nu wel heel erg met de oranjesluis daar staat constant file en je kan daar best wel lang staan te wachten. Alle stranden hebben wel wat anders houden we het gewoon op ter heide, of iets daar in de buurt liever niet heel ver lopen naar strand.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:58

De file staat de andere kant op :D
Om 7 uur gaan de mensen naar huis en wij willen juist naar het strand toe.

Plek van Jitske lijkt me ook prima.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:59

Ik denk dat het strand bij Jitske het rustigste is en dat heeft mijn voorkeur. Anders is het misschien beter te verplaatsen want ik zie het niet zitten met veel paarden op een druk strand te zijn.

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:04

Waar is dat dan Jitse is dat ook monster?

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:05

Ik dacht langs de Haagweg, Monster
Laatst bijgewerkt door NESCAFE op 03-06-14 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:06

Ja dat is ook Monster. Eén opgang dichter bij Den Haag dan Ter Heijde.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:08

Is idd dicht bij de Paardenhoeve, daar sta ik. Adres van de PH is Haagweg 77, opgang Schelpenpad is dan iets verder richting Monster (iets meer dan 500 m en dan nog een meter of 600 voordat je op het strand bent, maar als.het goed is.kun je.dus ook.dichter bij parkeren)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 22:36

Dames, lief dat jullie allemaal meedenken heel fijn!
ik dacht, als we nou gewoon de trailers bij jou stal jitske en tussen mij stal parkeren langs de weg? Gewoon waar de auto's normaal parkeren maar dan in de winter en dan een stukje terug, net voor het bord. Aan de kant van de duinen heeft niemand daar last van. Anders zou het eventueel inderdaad daar bij het westerhonk kunnen, hier woon ik trouwens op het westerhonk.

Schelpenpad is trouwens idd altijd rustig hier kom ik ondertussen al zo'n 13 jaar op het strand en de laatste 4 jaar met paard savonds en is altijd rustig geen kip te bekennen ohja en geen storende elementen zoals strandtenten enzo haha!

zullen we hier gewoon aanhouden?
Het adres van mijn stal is haagweg 46, als je daar heen rijd, en dan zie je vanzelf een bord met parkeren verboden van 1 april tot 1 oktober, als je achter dat bord gaat staan dan zou dat goed moeten zijn!

Wij staan overigens gewoon elke dag voor stal geparkeerd waar het niet mag, als ik op stal ben en heb daar inderdaad zelf ook nog nooit problemen mee gehad!

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:39

Dat is wel gelijk weer een stuk verder rijden en verder lopen naar het strand, zullen we anders gewoon op ter heide houden voor twee trailers moet toch wel een plekje te vinden zijn en de andere auto's zijn makkelijker te parkeren.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:15

Het gaat niet zozeer om de parkeerplek denk ik maar meer om de drukte die nog op het strand zal zijn. Ik denk dat je ook met jouw jonkie (tis een jonkie toch?) liever een stukje langs een rustig pad naar een rustig strand loopt dan dichtbij naar een kort strand? Als we parkeren bij het Westerhonk (dan hoeft niemand langs de weg te laden) dan is het zo'n 700m lopen. Valt echt mee, en als ze makkelijker achter een ander paard aanlopen zorg ik dat wij jullie opwachtem indien nodig ;)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 23:40

Het gaat om de drukte op het strand. Het is gewoon niet verstandig en gevaarlijk wil het risico niet lopen dat er wat gebeurd. Het is 2 slagen verder als terheijde nog geen 10 min rijden.

idd doen we dat, parkeren bij het westerhonk, zal morgen even een adres opzoeken. Dit is net zo ver lopen van terheijde naar t strand daar kwa afstand dus zo erg is dat niet toch?

Ik zorg dat ik voor jullie aanwezig ben dus vang jullie gewoon op en begeleid je naar de plek waar je kunt parkeren!

De rest allemaal mee eens?:)

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 00:05

Hey! Als het het schelpenpad word en jullie missen nog een model wil ik wel mee met mijn haflingerruin! Hij is ohz nog nooit op het strand geweest maar aan de hand wel en als Jitske mee gaat durf ik ook wel :P

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 00:12

Ow oké! Ik kwam op ruim 20/25 minuten verder rijden, 10 minuten verder maakt niet veel uit.

Hij is jong ja, Teuntje is 1 jaar!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 05:26

Wat mij betreft prima, ik wil ook geen risico's lopen op een druk strand.

Is er nog iets bijzonders waar we rekening mee moeten houden op de zandmotor?

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 08:44

Zandmoter lopen we voorbij, k blijf dat eng vinden. We gaan gewoon het strand op en gelijk naar rechts naar het meertje waar ik zelf altijd rijd das op de zandmoter althans ervoor maar daar is het wel veilig, ik wil niet de berg over naar het water aan de zandmoter het is en blijft mij daar te gevaarlijk rijd daaar zelf ook nooit. of naar links richting de zee naast de zandmoter is een klein stukje lopen dus is makkelijk te doen!

Leonie, ik hou je even in gedachte als ik nog een andere fotograaf kan vinden kan je mee met wimpie kan ik m eindelijk een keer op de foto zetten!
wie weet er nog een fotograaf?

Vanavond komt het adres voor het parkeren enzo!
ik heb er echt zin in dames, k ga zaterdag kijken voor een nieuwe lens voor mijn camera!
ik wil graag een lens die me kleuren goed behoudt en een redelijk klein diafragma en dat sie haar scherp is. Iemand nog adviezen??:)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:33

Watis het nou dan? Ik rij dan wel met erna mee. Maar ik ken niet zo ver lopen met mn enkel. Vond toen van de parkeerplaats naar het strand van de wassenaar's slag echt te ver en zwaar voor mij. Ik ken dan moeilijker ademhalen en ga dan best veel piepen :o

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:41

Jeej schelpenpad *\o/*
Het is zo'n 600 meter lopen tot strand over een verharde weg. Als je even rustig nodig hebt dan kan dat toch gewoon? En krijg je het echt benauwd wil ik mijn fiets wel afstaan, dan loop ik zelf verder ;)

Hee Leo! Zou Stitch ook wel gezellig vinden als jullie mee gaan! Maar wel nog een fotograaf nodig dan!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:59

Wat is het precieze adres nu? Kan zijn dat ik er overheen lees..

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:09

We gaan naar het strand bij de opgang Schelpenpad. Als je op Maps de Haagweg in Monster op zoekt, dan naar het strand kijkt, dan is het bij dat grote meer dat op het strand ligt (dat is de zandmotor). Lisa geeft nog een precies adres (zie haar vorige post ;) ) voor parkeren e.d.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:59

Top, dat is voor mij 35 min rijden dus prima te doen :). Ik wordt wel gebracht en gehaald (vriend en moeder) maar ik ben er nog nooit geweest dus het zou wel fijn zijn als er een precieze plek (specifiek adres) van verzamelen komt, ook omdat ik nog niemand van jullie ooit gezien heb haha!

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:43

Ik hoor het wel! Hield het topic al een beetje in de gaten maar was eerst echt te ver! :-)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 15:28

Zoals ik inderdaad net al zij komt het precieze adres vanavond kan k t zelf even opzoeken op de pc!
Als er nog een andere fotograaf bij komt kan je mee leonie weet iemand nog een fotograaf?