Fotomeeting Schoorsle bos 28 juni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:26

Hallo,

Ik zie nu pas dat ik met 2 paarden mag komen. Dat lijkt mij niet handig. Ik kan moeilijk op het zelfde tijdstip met 2 paarden op de foto... beetje lastig.
Ik neem alleen Farousha mee, dus op de plaats van Roos mag iemand anders.

Is de parkeerplaats vlak bij de locatie van de foto's? Ivm eventueel opzadelen voor rij foto's.. Of longeerfoto's.

Groetjes,
Marianne

KimdeGroot94

Re: Fotomeeting Schoorsle bos 28 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:30

Ik heb er zin in! Is er al iets bekend van een indeling? :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:01

Eline gaf aan vandaag met meer info te komen, dus ik wacht even af. Met wie kon ik ook alweer mee rijden vanaf Alkmaar??

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:06

Ik ben vast ongeduldig, maar ik merk dat het wachten en verloop van het plannen van de meeting bij mij de zin in de meeting heeft weggenomen. Dus bij deze meld ik mij af.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:38

Vanky schreef:
Fijn! Dan kan ik mee! :D
Ik moet dan ongeveer anderhalf uur heen moeten rijden, zou ik dan misschien nog over geplaatst kunnen worden naar de middaggroep?

Verder voor de fotografen, wat is er gewenst? Kwa kleding, thema oid? Rijkleding bij de portretfoto's of een jurkje?

Fenomeen zal sowieso worden geknot, en verder gewoon met engels hoofdstel en dressuurzadel.
Welk kleur dekje vinden jullie fijn? Ik heb bij wit ook bandages, en bij de rest alleen een dekje.
Ik heb; zwart met zilver, groen, blauw, oranje, geel/roze en wit.

Persoonlijk vind ik het altijd het mooist als iig kleuren van ruiter en paard beetje matchen en niet te fel zijn, of bijv felle accentjes (zelf had ik gister zwarte rijbroek, felblauw shirtje en had paardlief n hoofdstel met diezelfde blauwe accenten en een zwart sjabrak met blauwe bies).
Wit kan weleens wat fel overkomen in de zon, maar is wel sjiek. Maar t blijft verder aan jou om te kiezen :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:42

hyppolyte schreef:
Dit is de locatie: https://maps.google.nl/maps?saddr=52.71 ... sz=18&z=18

Zoals gezegd kun je daar op zich prima parkeren met de trailer, als iedereen ervoor zorgt dat ze 'm netjes tegen de rand zetten dan kan het overige verkeer er gewoon langs. Het is een rustig weggetje. We zitten daar direct naast de bosopgang, dus wat dat betreft kun je meteen naar boven lopen. De bospaden zijn daar mooi breed en als je iets verder doorloopt heb je een paar prachtplekken voor foto's :j.

*edit* zie dat Eline de locatie wel al gepost had, had ik even gemist ;).

@margarita, er is altijd wel iemand die en van de paarden even vast kan houden, ik was de vorige keer ook met 2 paarden op pad, ging prima :j.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 23-06-14 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:47

Citaat:
Datum: 28 juni
Plaats: Bos in Schoorl
Modellen
1. xDorientj – Epona – Foto
2. Margarita_ - Farousha - Arabier, vos - Foto
3. Kimmsel - Kim - Marano - volbloed arabier - Western/bitloos/engels rijden - Foto
4. Vanky – Fenomeen - KWPN, roodbruin incl. vier zwarte benen en zwarte manen -foto
5. Nikki - Esprit - Shetlander
6.
7. wolfopdetop – Haflinger
8. xloeladyx - Lady Brienna van de drinkbeker – NRPS - met witte beentjes - FotoFotoFoto

Er kan dus nog 1 model mee. Als het zo blijft is het ook geen probleem, maar het kan dus wel.

Fotografen
1. eline95enile - Eline
2. MZorro – Marieke
3.
4. eline1991 – Eline - EbShots photos
5. kimmm94 - Kim- Kim de Groot Fotografie
6. Darkadia - Karen
7. sunnybellami - Sunny - SHshots
8. Strasshorse - Keeley - PW Shots

Er is ook nog ruimte voor 1 fotograaf, zonder is ook geen probleem, maar er is dus ruimte voor.

Wel even heel duidelijk nog:
-We blijven óp de paden fotograferen, met een maximum van 1 meter afstand naast het pad. Dit heb ik met de boswachter afgesproken en is goedgekeurd mits we natuurlijk de natuur daar niet kapot maken.
-Ik neem een vuilniszak mee voor papiertjes/lege flesjes en dat zal ook de énige plek zijn waar we onze troep neergooien.

Groepswhatsapp 2 dagen van te voren is inderdaad een slimme! Dat ga ik doen. Zou iedereen zijn telefoonnummer nog even kunnen doorsturen?

Afbeelding
Dit is de locatie. Op een korte afstand van elkaar zitten hier heel veel mooie plekken Is natuurlijk wel heuveltje op door het zand, maar daar ontkom je sowieso niet aan in schoorl. Het is de bosopgang in de buurt van groetn. Je kunt er wel een trailer kwijt, weg is redelijk breed daar en zolang het er niet al teveel zijn en iedereen netjes langs de kant parkeert komt het goed.

En het schema:
Iedereen moet 20 minuten van te voren aanwezig zijn! Mocht er dan nog iets niet goed gaan/ of dat iemand het niet kan vinden hebben we nog de tijd om het rustig op te lossen.
Afbeelding

Ivanka: Ik heb je nu in de ochtendgroep staan, als er iemand wilt wisselen vind ik het prima maar wil niet iemand zomaar van de middag naar de ochtendgroep verplaatsen. Snap wel dat je liever smiddags wilt als je zo'n end moet rijden. Hopelijk wilt er iemand wisselen met je ;)

Als er verder iemand wilt wisselen en beide groepen zijn het er mee eens vind ik het prima, maar laat het dan wel even weten :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:49

Als je trouwens te weinig modellen hebt kan ik eventueel ook nog met fenna komen trouwens hoor, moet dan alleen even kijken hoe ik dat logistiek moet doen.

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:49

Prima Mandy! Kijk maar even of dat lukt :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:02

Vind de indeling van tijd en met rijden enzo helemaal prima, ook erg duidelijk :)
Hoe zit dat verder met wisselen van locaties? of staan we allemaal in de buurt van elkaar?

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:04

Ah, dus het lijkt er op dat ik mee kan? Super! (Nog even op bevestiging wachten dan.) En in welke groep kom ik dan?

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 12:05

De locaties zijn heel dicht op elkaar, overal zitten hele mooie plekken, en wil geen vaste locaties uitkiezen. Elke fotograaf en model kan zelf een mooi plekje uitkiezen en we spreken gewoon 1 verzamelpunt af voor bij het wisselen van de modellen.

Kim: je staat met Marano in de ochtendgroep! Als je het schema bekijkt zie je het staan, schema staat in de vorige quote :)

En dankjewel voor het compliment Keeley!

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:12

Ohja, zie het al. Superleuk!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:47

Helder schema :)
Er zijn dus geen paaltjes oid voor het losgooien begrijp ik?? Of is er geen locatie waar dit mag van de boswachter?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:30

Echt losgooien gaat niet lukken daar, hooguit dat je ergens een beetje kan longeren, maar het is allemaal wel heel mul zand en het is niet vlak daar. Maar je kunt evengoed prachtige plaatjes schieten, nu nog hopen op mooi weer ;)!

De opgang is trouwens wel redelijk steil en het zand is mul, weest voorbereid ;)!

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:35

Duidelijk, super! Heb er zin in!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:48

Hadden bij meeting gister ook n paddockje die niet veel groter was dan een longeercirkel, maar vrij bewegen ze toch net wat rechter dan aan longeerlijn ;)

Heeft bij mijn paardje toch nog wel leuke plaatjes opgeleverd...

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:10

Ik ken het gebied daar heel goed en het breedste pad daar is echt pittig mul! Je hebt wel meer brede stukken maar ik weet niet of dat breed genoeg zou zijn voor een longeercirkel/afzetstuk.

Eline: m'n zusje stuurt je vandaag een PB met haar telefoonnummer!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:49

hyppolyte schreef:
hyppolyte schreef:
Dit is de locatie: https://maps.google.nl/maps?saddr=52.71 ... sz=18&z=18

Zoals gezegd kun je daar op zich prima parkeren met de trailer, als iedereen ervoor zorgt dat ze 'm netjes tegen de rand zetten dan kan het overige verkeer er gewoon langs. Het is een rustig weggetje. We zitten daar direct naast de bosopgang, dus wat dat betreft kun je meteen naar boven lopen. De bospaden zijn daar mooi breed en als je iets verder doorloopt heb je een paar prachtplekken voor foto's :j.

*edit* zie dat Eline de locatie wel al gepost had, had ik even gemist ;).

@margarita, er is altijd wel iemand die en van de paarden even vast kan houden, ik was de vorige keer ook met 2 paarden op pad, ging prima :j.

Dan neem ik ze beide mee. Is dat nog mogelijk?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:53

Heb er zin in :)

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:25

Iedereen gaat dus naar achterweg 2 toe? Daar spreken we af? :)

En inderdaad, over outfits:
Ik heb voor Marano zijn western of spring-outfit. Nog voorkeur? (Ikzelf een lichte voorkeur voor western.)

Wil waarschijnlijk ook wel even zonder zadel (en als hij braaf is zonder hoofdstel, doen we thuis ook wel eens). Moet maar even kijken hoe ver ik hem strip als we eenmaal aan het rijden zijn. ;) Is voor de foto's natuurlijk wel mooi om een naturel foto te hebben.

Neem aan dat Cap niet verplicht is? (Is voor foto's mooier zonder.)

Heb er zin in!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:28

Doe westernn( western ruiter/fan hier haha )

Eline ik kon met jou meerijden toch?:)

IK heb er ook heel veel zin in! Vind het leuk dat ik bijna alle fotografen al ken:)

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:36

Leuk dat ik ook mee mag/kan
Ik heb er Zin in!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:00

Kwam er nog een groepsapp?

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:48

Sunny, met welke van de twee Eline's?
Heel handig :P

Nummer zal ik even doorsturen!

Edit: Is het voor de fotografen ook niet leuk om af en toe met iemand anders te fotograferen?
Dan kunnen we ook van elkaar leren ;)