[fm] Bijzonder paarden omg Westland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:59

Stalgenootje en ik zijn er bij! Ik heb ooit een shoot gedaan op strand bij Wassenaarse slag en was toen volgens mij nog net voordat je er niet meer op mag. Je mag daar zeker niet alle dagen met paarden op het strand.

Aangezien dit ook in de omgeving van westland is, vind ik ook wel dat wel iets moeten kiezen in de buurt.

Is foppenplas of abtwoudse bos nog iets?

AvWShots

Re: [fm] Bijzonder paarden omg Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:46

Je mag wel het hele jaar in Wassenaar op het strand, dat is veranderd.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:38

Dat is echt een stuk vanaf westland hoor!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:46

Oke, dat is dan echt nieuw nieuw want aantal jaar geleden mocht dat echt niet. Anyway, sowieso lijkt me met een groep paarden EN fotografen op een zondag in juni, dus redelijke kans op mooi weer, op het strand waar paarden dan wel toegestaan zijn maar tussen de mensen niet ideaal voor een fotoshoot. En idd, best een eind van het westland, dus liever iets dichterbij.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:03

Sinds 2013 inderdaad.
Wel een eindje van westland af ja. Ik zou zelf zo snel even geen andere locatie weten waar we in die tijd van het jaar wel terrecht kunnen.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:19

In een ander topic vraag je 3x wat de locatie is en hier is nog steeds geen keuze gemaakt wordt het nou wassenaar of iets anders??

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:25

ohmydeem schreef:
Ja ik vond zelf toen Stand en Duinen in Hoek van Holland wel gaaf, ik moet dan even kijken wanneer je daar mag komen.
Ja Rockanje, maar dit is de andere kant op :')

Dit kwam in de andere topic voor - Ideeen: madestein, broekpolder of foppenplas ofzo of strand?

Erna_ schreef:
Zonsondergangmeeting kan wel, maar dan met hooguit 5 modellen. Is wel héél leuk! Heb ik al eens een keer gedaan in Ter Heijde :)

Broekpolder is mooi, het probleem daar is dat er niet veel plek is om auto's met trailers te parkeren. In het weekend staat alles vol door sportwedstrijden (Mandy en ik hebben er vorige zomer al eens naar gekeken).
Hoek van Holland en bij Noordland is prima, alleen mag je dus in de zomer overdag het strand niet op. Madestein is ook mooi, maar daar heb je dan weer last van dagjesmensen die daar hun tent gaan opzetten

Naoom_ schreef:
Meijendal is ook erg leuk, weet alleen niet of dat een beetje in de buurt is..

mowgli7 schreef:
Bij Naaldwijk schijn je ook een mooi bos te hebben
(kan alleen even niet op de naam komen)

MaximeFlame schreef:
Prinsenbos?

Erna_ schreef:
Staelduinse bos?

_Lisaa_ schreef:
Duinen mag je absoluut niet in met je paard, wordt hier zeker ook niet op prijs gestelt doe je het wel en ze zien je heb je een hele dure boete aan je kont hangen. Ik woon naast t strand en ben er dagelijks te vinden met paard of zonder haha. Strand hier is wel heel mooi dus dat is nog een optie maar dan inderdaad zoals jullie al zeiden voor mei. Prinsenbos mag je zover ik weet niet met paarden komen, zeker de zomer niet is namelijk voor kinderen.
Stealduinse bos is wel mooi! Je hebt ook nog een stuk dat zit vlak bij scheveningen heet zoals wij t noemen de bosjes van poot weet de echte naam niet haha dat is veel bos met bergen ook wel grappig wel veel honden.

Ik wil me graag opgeven als fotograaf demi als het wel beter gaat als vorige keer haha ik stuur je een pbtje ik woon in monster dus voor mij naast de deur t westland xd

erna jaa leuk he dat was die van mij vorig jaar in terheijde zonsondergang die was zeeeer geslaagd maar dat is idd niet te doen met 8 modellen maar idd 5 is beter is ook wel onwijs gaaf hoor demi zonsondergang vond dat echt heel gaaf om te doen!!:d

ilovepuckk schreef:
Plas van alle winden? Daar rij ik altijd.. Tis wel redelijk klein ..

MaximeFlame schreef:
Bij Manege Noordland mag het inderdaad wel de duinen in daar :D en links van de strandopgang heb je ook nog een dijkje voor paarden. Laatst nog gereden met zn 2 uursrit namelijk :o

Mag het bij Monster helemaal niet de duinen in ? :o Dacht altijd van wel haha

Erna_ schreef:
Ik reed vroeger op manege Hoek van Holland en daar gingen we ook altijd de duinen in. Kunnen we de paarden altijd nog op een duintop zetten met de zee als achtergrond :D

:)* Dat zijn natuurlijk dezelfde duinen als van Noordland

mowgli7 schreef:
Uithof heeft meer dan ruiterpaden, je hebt mooie grasvelden etc.

MaximeFlame schreef:
http://fotograaghanneke.nl/?p=1053 dit zijn die open zand vlaktes die Milord bedoelt denk ik ? Enorm gaaf vind ik, en genoeg ruimte!

AvWShots schreef:
Wassenaar mag wel het hele jaar.

ShadowFax schreef:
Is foppenplas of abtwoudse bos nog iets?

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:55

Ja en zoals ik al eerder zei: De ruiterpaden in de duinen in Hoek van Holland hebben regelmatig zeer brede stukken en open vlaktes er in dus dat is ook nog een optie.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:31

Is dat gewoon toegestaan daar in de duinen met paarden? Das ook wel tof dan!!
Zo dat was vast een hoop werk shadowfax haha, wel handig alles op een rijtje nu kan er vast wel een keuze gemaakt worden :p

edit; op deze site kun je zien als je stukje naar beneden scrolt allemaal op een rijtje tot wanneer je op t strand mag in zuidholland dus ook westland stukken je mag best op een hoop stukken komen volgens mij! http://www.strandnederland.nl/strandinf ... n-paarden/

oh even gelezen maar gaat voor namelijk over honden

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:05

In de duinen zelf niet maar de ruiterpaden lopen daar dwars doorheen en dus ook door die open plekken. Zat mooie plekken te vinden waar je met een groep paarden terecht kan.
En als je het zeker wil weten kan je altijd nog contact opnemen met de strandwacht van HvH om te vragen en als het mag/kan zelfs door te geven dat je daar rond die tijd bent. Mijn ervaring met deze strandwacht is dat je veel mag als het maar met eerbied gebeurd.
Zo ben ik ook wel eens midden in de zomer overdag over het strand gereden. Het was niet al te best weer en best rustig. Even daar gestopt om te vragen of het kon in stap en draf en toestemming gekregen zolang ik maar langzaam ging bij mensen in de buurt.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 19:13

Ik weet nou echt niet meer waar we mogen :r
Ik baal er echt van. Het lijkt me nog steeds leuk in Bergschenhoek, maar denkt dat vele eigenaren hier niet heen willen!

LisaaSophieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:03

Plas van alle winden? Duinen van sgavenzande?

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:49

duinen zijn wel erg gaaf, en aangezien sommige geen trailer hebben en dus te paard moeten, lijkt mij die redelijk haalbaar.. :o

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 20:50

MaximeFlame schreef:
duinen zijn wel erg gaaf, en aangezien sommige geen trailer hebben en dus te paard moeten, lijkt mij die redelijk haalbaar.. :o

Maar mogen we wel in de duinen? ;(

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:52

Volgens mij mag dat het hele jaar door, althans, er is een heel ruiterpad, en nergens staat een datum dat het daarna niet meer mag :D of ik kijk er overheen xd

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:52

Ik zeg zoals we al eerder besproken hadden inderdaad de duinen van sgravenzande dat was een mooi gebied zeiden er meer en daar mocht je gewoon komen geloof ik! Dus dan doen we t toch gewoon daar?

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 20:54

Dan gaan we dat doen, ik hoop dat het wel gaat lukken.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:04

Als de datum al bekend was wat was dat ook al weer?

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:08

1 juni :D toch Demi ? :o

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 21:10

Ja zoals Maxime al zei, 1 juni was die.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 21:11

ohmydeem schreef:
Citaat:
Fotograaf
Ohmydeem - Demi - https://www.facebook.com/pages/Demi-van ... 8265551842 - xx
Maximeflame - Maxime - In de maak - Mei/Juni/Juli/Augustus!
Marion82 - Marion Roosen Fotografie - http://www.marionroosen.weebly.com - Mei/Juni/Juli/September
Mowgli7 - Katja - Link - Iedere maand maar een aantal data's
JastieHorse - Christa - https://www.facebook.com/CDKfotografie?fref=ts - kan alle maanden
Naoom_ - Naomi - x - Mei, juni, augustus en september
ingvild - ingvild - http://www.cain-photos.nl - Ik heb in meedere maanden nog weekenden leeg in de agenda.
_lisaa_ - lisa - http://www.lmphotoart.weebly.com en http://www.facebook.com/lisamorrisfotografie

Reserve
ilovepucck -???

Modellen
Shadowfox - Gandi - 17 - ijslander - Mei/juni
Stal genoot van Shadowfox - Brin - 21 - ijslander - Mei/juni
Annexxx - Tinka - 9 - tinker/arabier 1.38 -Mei/Juli/Augustus
Merlinde - Ollie - 3 wordt in mei 4 - Tuiger - Mei/Juli/Augustus
vriendin van ilovepuckk - olilly - 18/20 - kwpn of 10 jaar - welshje b/c - Mei/juni
Joysieee - Larissa - x - Shetlander - heeft lange mannen - http://i58.tinypic.com/33cm637.jpg
[/quote]

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:52

Duinen van 's Gravenzande zijn voor mij net te ver weg helaas. Hoek van Holland was net aan te rijden geweest.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:59

Helaas ga ik me afmelden, ik zit net te kijken in me agenda en heb t er van de week dood leuk ingezet maar kom er net achter dat ik me eigen verjaardag 31 mei vier met vrienden dus dat wordt vast laat dus dat gaat hem helaas niet worden. Sorry!! Echt stom van me baal er echt van had graag mee gegaan :(

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:56

Word het definitief de duinen?

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:25

ik hoop het :)