Vervolg fotomeeting voor mensen met een beperking ~ 24 Aug.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:41

Helaas Killyenn.

Jammer Nathalie dat die periodes hier net in vallen, we wachten nog even totdat iedereen die uitgenodigd is hem ingevuld heeft en kiezen dan een datum. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:43

_Cowgirl schreef:
Tot nu toe is dit de lijst van modellen en fotografen die mee zouden gaan (ovb. datum ed.)

Modellen:
1. tante _Cowgirl.
2. hannahaapje en N.aladi.
3. Nijn.
4. nathalie_v.
5. judith_irene.
6. Gemmeke en Rinus.
7. PB!
8.

Fotografen:
1. XxJustinexX
2. Marjoow en chanelle14.
3. kani_ejj.
4. pimaude.
5. Magrathea.
6. meijer1990
7. valiantS.
8. moonforever.

Reserve:
1. Suuszels.

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:26

Ik vind het zelf ook fijn om in duo's te werken. Als de zon schijnt dan neem ik mijn scherm mee voor extra licht en dan kunnen we afwisselend hem vast houden en eventueel aanwijzingen geven. ;)

Bij mij in na 15 minuten de inspiratie soms weg :+

En ik hou van uitwisselen en ideeen van de andere fotografen. Hier leer ik nog erg veel van.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 17:34

Meijer1990 schreef:
Ik vind het zelf ook fijn om in duo's te werken. Als de zon schijnt dan neem ik mijn scherm mee voor extra licht en dan kunnen we afwisselend hem vast houden en eventueel aanwijzingen geven. ;)

Bij mij in na 15 minuten de inspiratie soms weg :+

En ik hou van uitwisselen en ideeen van de andere fotografen. Hier leer ik nog erg veel van.

Okee, het is niet helemaal de bedoeling dat nu opeens iedereen in duo's wil. :oo

Eunomia

Re: Vervolg op fotomeeting voor mensen met een beperking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 17:35

Ik zal het bericht nogmaals typen, bij deze meeting staan de modellen centraal, wanneer er dus in duo's gefotografeerd wordt, kan dit te druk zijn om bij te houden óf er mogen "maar" 4 modellen mee omdat er anders teveel fotografen zijn.

Sorry, maar mensen die (m.u.v. Marjoow en chanelle14) per se in duo's werken en écht niet alleen willen kunnen zich dan beter afmelden.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:43

Ik heb mijn reflectie mee zijn er paarden of mensen die hier niet van gecharmeerd zijn ?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:03

Die knol van mij is niet gauw onder de indruk van gekke dingen :)

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:39

De vorige keer was er ook iemand met een reflectiescherm.

Nadat mijn paard er even aan heeft mogen ruiken was het geen probleem :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:41

Oke is goed :) mocht iemand nou niet met reflectie geef me even van te voren aan op de meeting ;)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:32

Wel is het misschien handig als de modellen een handje extra meehebben, zo kunnen zei de fotografen helpen met bijvoorbeeld een reflectie scherm

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:39

Justine @ Dat is eventueel ook prima. Vind het zonde als ik het scherm (met mooi weer ) niet kan gebruiken. Maakt de foto namelijk scherper en mooiere belichting.

Ik wil nog graag mee hoor met de meeting.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:48

Oow dat is handig ja, zo'n scherm. Misschien heb ik er ook nog een boven liggen.
Heeft er toevallig iemand een 60mm lens? Ik ben namelijk op zoek naar zo'n soort lens en zou
als het mogelijk is er heel graag eentje een keer willen proberen. :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:50

Ik kan helaas geen helpend handje mee nemen, maar er zijn vast wel mensen die willen helpen ;-)

Dat ging de vorige keer ook erg goed :-)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:51

Meijer1990 schreef:
Ik wil nog graag mee hoor met de meeting.

Gezellig :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 19:55

Sorry voor mijn ietwat vervelend post, maar ik vind het gewoon ontzettend irritant dat alles nu voor de fotografen aangepast "moet" worden omdat mensen niet alleen willen fotograferen. Sorry, maar het is de vorige keer ook goed gegaan en toen waren er uiteindelijk ook genoeg fotografen die het wel gewoon alleen wilden doen.

Als mensen per se in duo's willen, wil ik het best nog organiseren, maar dan kan mijn tante gewoon niet mee als model omdat dat voor haar gewoon niet kan en veel te druk is en er dus geen mooie resultaten komen omdat ze dat niet bij kan houden met haar hoofd. Dus prima, vind ik het dan nog leuk? Nee! Maar goed, ik heb aangekondigd deze meeting te doen, dus ik houd me aan mijn woord.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:07

Ik hoef niet in duo hoor vooral met deze meeting vindt ik 1 op 1 erg fijn zodat ik alle tijd kan nemen ;)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:11

Ik vind je post niet vervelend Anna, begrijp je frustratie wel. De mensen die wel in staat zijn zich aan te passen zullen óf zich aan moeten passen, of een andere oplossing moeten zoeken, of niet meedoen. De dag zal moeten aangepast worden aan je tante en aan de mensen die het nodig hebben. En het laatste wat we willen is dat de plannen die we gaan maken ten koste van kwetsbare personen gaan, omdat we de meeting voor hen organiseren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:13

Ik vind alleen prima :j Ik heb alleen geen reflectiescherm... Dus dat wordt even goed mezelf positioneren :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:27

kani_ejj schreef:
Ik hoef niet in duo hoor vooral met deze meeting vindt ik 1 op 1 erg fijn zodat ik alle tijd kan nemen ;)

En dat is bij deze meeting gewoon heel belangrijk! :)

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:36

Anna, jouw tante gaat er bij zijn, punt.

Jouw tante is de hoofdreden dat jij de vorige en deze meeting bent gaan organiseren. Het kan niet zo zijn dat jouw tante het onderspit gaat delven door fotografen die onhaalbare eisen gaan stellen (onhaalbaar voor deze meeting).
Jij organiseert het perfect. Verlies jouw hoofddoel (jouw tante) niet uit het oog, de rest is eigenlijk bijzaak en mag meeliften.

Durf ook nee te zeggen. Dat is geen falen, maar zelfrespect. Je kan niet de hele wereld tevreden houden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:38

judith_irene schreef:
[naam], jouw tante gaat er bij zijn, punt.

Jouw tante is de hoofdreden dat jij de vorige en deze meeting bent gaan organiseren. Het kan niet zo zijn dat jouw tante het onderspit gaat delven door fotografen die onhaalbare eisen gaan stellen (onhaalbaar voor deze meeting).
Jij organiseert het perfect. Verlies jouw hoofddoel (jouw tante) niet uit het oog, de rest is eigenlijk bijzaak en mag meeliften.

Durf ook nee te zeggen. Dat is geen falen, maar zelfrespect.

Bedankt! :+:

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:40

Ik vind het ook allemaal prima, en vind het wel jammer dat hier fotografen zijn die een beetje meer aan de foto's denken dan de mensen waar je mee werkt, gaat niet met opzet natuurlijk!

Vind het echt top hoor TS , en doe het lekker zoals jij het wil organiseren, mensen die hier problemen mee hebben moeten een beetje hard gezegd zich er dan niet voor opgeven

Ik vind alleen fotograferen prima, dit moet je immers gewoon kunnen als fotograaf, want ga je op reportages ook iedere keer iemand meenemen? Wat ik wel fijn vind maar geen must is, is dat de modellen een handje extra meehebben (begeleiding lijkt me in dit geval best wel handig) voor evt. aandacht trekken van paarden/honden. Dit omdat dat gewoon het mooiste effect geeft, en evt voor reflectieschermen die kan je moeilijk tegelijk vasthouden en fotograferen, alleen moet je ook prima dezelfde kwaliteit foto's kunnen leveren zonder scherm...

Ga zo door TS!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:45

Ja, tuurlijk moet jouw tante mee! :D Daarvoor organiseer je het deels toch ook?
Ik vind het heel tof van je dat je mij samen met Marjoow heb gezet, maar als het echt een probleem is met
z'n twee dan probeer ik het wel alleen, hoor. Het is voor mij gewoon een steuntje in m'n rug en
een beetje zekerheid dat er leuke foto's uit komen omdat er iemand is die mij kan helpen.
Dat zit misschien ook wel gewoon tussen mijn oren, ik ben gewoon nog wat onzeker, terwijl
ik best wel met mijn camera overweg kan.
Maar nogmaals, als het niet anders kan dan kan het niet anders en wil ik me best aanpassen.
Als ik alleen sta moet ik dingen zelf uit zoeken en dat is ook alleen maar leerzaam.
Nogmaals, het is jouw meeting, voor jouw tante en dat moet niet veranderen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:48

Klopt, ik vind het ook jammer dat het zo moet gaan, de vorige keer ging het allemaal zo leuk en gezellig en heel eerlijk: ik baal er ontzettend van dat het nu zo moet gaan. Maar we laten de pret hierdoor niet verpesten.

Het is heel hard gezegd inderdaad, maar deze meeting is gewoon heel anders dan "normaal" dus als je hier niet mee om kunt gaan is het inderdaad beter om je niet aan te melden. Dus als je niet alleen kunt fotograferen is het denk ik ook beter om naar een standaard meeting te gaan waar ze wel aan duo's doen..

Lijkt me ook dat als je boekingen krijgt je niet een tweede fotograaf vraagt om mee te gaan? Maar dat kan aan mij liggen hoor. :+

Over de extra handen: dit komt allemaal goed. Hannah's ouders + bijrijder waren de vorige keer mee, ook de ouders van Paulien (die deze keer helaas niet kan) en de bijrijder van Judith. Mijn opa en oma gaan sowieso mee voor mijn tante en ik heb dus zelf ook mijn handen vrij (mits ik mijn Shetlandertje mee ga nemen, maar dit in overleg). Mocht het nodig zijn heb ik ook nog ouders die bereid zijn te helpen dus dat zit allemaal wel goed.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:50

Het kan gewoon niet met veel mensen, daar kan de tante van Anna niet tegen.

Bij de vorige meeting waren we met 6 modellen en 6 fotografen. Maar door de noodzakelijke extra helpende handen waren we wel met een man of 30 :wow: , en met 6 honden en 2 paarden.

Nu zijn er al 8 modellen en dus ook minimaal 8 fotografen. Reken dan maar uit met hoeveel man en dier we in totaal gaan zijn.
Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat het niet kan :o?

Sorry, maak ik maak me hier een beetje boos over. Anna is nog een jonge meid die met heel veel liefde voor haar tante dit organiseert. En dat doet ze heel goed!! Anna is de organisator, zij bepaalt de regels en "take it or leave it". Ik vind het verschrikkelijk dat Anna nu zelfs overweegt om haar tante thuis te laten om de fotografen tevreden te stellen. Dat kan en mag niet gebeuren!

Ik stel voor dat je nu gaan stoppen met de discussie van duo's. De discussie geeft ook veel verwarring voor de mensen die de structuur nodig hebben. Dit kan en mag niet.

Anna bepaalt! En dat houdt in dat er zo min mogelijk mensen zijn (maar zoveel als nodig)!