Fotomeeting in het Gooi (Hilversum/Laren)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Fotomeeting in het Gooi (Hilversum/Laren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:24

Maar dat is niet echt een heel mooi stuk om te fotograferen.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:55

Volgens mij heb je bij de heide in blaricum/laren ook geen vergunning nodig? (bij schaapskooi/tafelberg) En het is prachtige plek om te fotograferen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 17:56

Hm, lastig. Ik ben al van alles en nog wat aan het bellen een uur lang en ik ben bang dat je sowieso die dagpas moet aanvragen, waar je ook gaat. En misschien is het werken in een tijdsschema (10:30 tot 13:00 en 13:30 tot 16:30) wel zo makkelijk. Het valt minder op als je 5 paarden tegelijk hebt dan 10...Zeker als je gewoon normaal op een rustig stuk staat/ruiterpaden.

saSalover: *gecheckt* Dit is ook van het GNRS, Gooisch Natuur Reservaat. Ik denk dat zij weer zo moeilijk gaan doen. Desondanks maak ik wel even een kaartje van de potentiele natuurgebieden en stuur deze door naar de boswachter; dan kan hij vertellen wat het minst lastig is om toestemming te krijgen.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:51

Top dat je zo druk bent met de locatie!! Een dagpas van €6 per paard lijkt me prima te overzien en geen reden om een mooie locatie over te slaan. Hoe werken die dingen, staan die op naam of kunnen die worden gedeeld als we een ochtend en middagploeg hebben? Dan is het nog maar de helft natuurlijk :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 18:58

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de boswachter en gevraagd of hij een juiste locatie weet waar het er iets minder moeilijk aan toe gaat. Helaas is het hele GNR dus wel 6 euro per paard maar dat is nog te doen.

Ondertussen ga ik een vragenlijstje per PB sturen aan de modellen waarin ik met hun bespreek wat voor thema zij voor ogen hebben voor zichzelf. Samen komen wij er dan vanzelf uit wat bij je past. Een en hetzelfde thema is misschien saai en ik zou er graag een soort fotoshoot van maken waarbij je in de foto's een soort verhaal ziet. Uiteraard zijn normale foto's ook mogelijk maar dit is natuurlijk het exclusieve van deze shoot (thema's).

Als dan de locatie geregeld is, krijgen jullie een lijstje met de modellennamen en in het kort wat zij willen gaan doen (qua thema en bijbehorend paard met foto).

*\o/*

@Tenshi: het lijkt mij dat deze overdraagbaar is trouwens, goed dat je dat zegt! Misschien weet iemand hier dat??

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:03

6 euro is denk ik wel te overzien voor de meeste. :)

Als het goed is kan een vergunning alleen uitgegeven worden op een ruiterbewijs en staat dus gekoppeld aan een persoon. Ik weet verder niet in hoeverre hier op gelet word en of het met foto en al er op staat.

Moet ook zeggen dat ik maar 1x een boswachter gezien heb op de hoorneboegse en kom er toch al aardig wat jaren. Zowel met paarden als honden.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:16

Ik heb een ruiterbewijs dus voor mij is het in ieder geval geen probleem

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:07

Ik heb geen ruiterbewijs, maar ga dan ook niet rijden. Als het toch een probleem ia gok ik het er wel op, woon hier nu 3 maanden, ben elke dag op de hei en nog nooit een boswachter gezien!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:22

Volgens mij is het volgens de ruiterbewijs regels zo dat een ieder 1 persoon "mee" mag nemen onder zijn hoede?

Of is dat niet meer zo? Heb mn ruiterbewijs sinds mn 11e.. ben nu 27.. tis al ff geleden dus hahaha

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:23

Ik heb een vergunning voor GNR dus ik kan er gewoon in.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:26

Ah had beter moeten lezen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:29

Hier ook een vergunning voor gnr. Dus kan er ook gewoon in

Je pbtje antwoord ik morgen via de pc

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:20

Je hebt een pbtje terug :D

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:36

Ik heb ook een vergunning. Tegenwoordig mag je niemand 'onder je hoede' mee nemen op je ruiterbewijs. Sinds deze maand(februari) zijn er 20 nwe boswachters aangenomen om te controleren op vergunningen, gekoppeld aan het ruiterbewijs van de ruiter, dit omdat veel maneges/stalhouders hun vergunningen uitleende aan hun klanten en lopen hun inkomsten mis.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:38

Als er een ruiterbewijs nodig is, kan ik niet komen. Heb 25+ jaar rij- en wedstrijdervaring, gediplomeerd instructeur, ga geen geld uitgeven aan een papiertje wat verder waardeloos is...

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:35

SaSalover schreef:
Volgens mij heb je bij de heide in blaricum/laren ook geen vergunning nodig? (bij schaapskooi/tafelberg) En het is prachtige plek om te fotograferen?

Ja heel mooi daar! Kom je ook? Met bynck?

tinkerkyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:36

Vergunning en ruiter bewijs heb ik ook niet.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:37

StillAngel schreef:
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de boswachter en gevraagd of hij een juiste locatie weet waar het er iets minder moeilijk aan toe gaat. Helaas is het hele GNR dus wel 6 euro per paard maar dat is nog te doen.

Ondertussen ga ik een vragenlijstje per PB sturen aan de modellen waarin ik met hun bespreek wat voor thema zij voor ogen hebben voor zichzelf. Samen komen wij er dan vanzelf uit wat bij je past. Een en hetzelfde thema is misschien saai en ik zou er graag een soort fotoshoot van maken waarbij je in de foto's een soort verhaal ziet. Uiteraard zijn normale foto's ook mogelijk maar dit is natuurlijk het exclusieve van deze shoot (thema's).

Als dan de locatie geregeld is, krijgen jullie een lijstje met de modellennamen en in het kort wat zij willen gaan doen (qua thema en bijbehorend paard met foto).

*\o/*

@Tenshi: het lijkt mij dat deze overdraagbaar is trouwens, goed dat je dat zegt! Misschien weet iemand hier dat??

Ik zou best in mijn hartjes onecee van de primark op mijn verzorgpony zittem hoor hahah lijkt me geweldig!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:46

Groeneveld in Baarn? Ook mooie plek met veel ruimte.. Alleen niet echt ergens een open vlakte..

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 02:01

Hebben jullie nog behoefte aan hulp? :)

Ik heb geen mogelijkheid om te komen met een paard en 0,0 fotografie ervaring maar het lijkt me heel leuk om zo wat bokkers uit de buurt te leren kennen en denk dat een extra paar handen misschien wel handig zijn :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:22

Ja voor mij os t ideaal heb een reflectie scherm dus hoe meer handen hpe beter

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:46

Ik heb ook geen vergunning of ruiterbewijs oid..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:51

Ik ben ook niet van plan om mijn ruiterbewijs voor dit jaar te verlengen. Vind het geen probleem om wat kosten te maken voor een shoot maar het verlengen van mijn ruiterbewijs vind ik wat te veel.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:45

In t heel t Goois reservaat dus de natuurgebieden heb je een ruiterbewijs nodig. Ik wilde een shoot doen in lage duinen, heb toen aardig wat natuurgebieden afgebeld en overal is ruiterbewijs nodig.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:07

Ik heb ook een vergunning, dus voor mij is het geen probleem.