Dressuurpaarden en pony's meeting Groningen/Drenthe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Re: Dressuurpaarden en pony's meeting Groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:18

Aiii 5 á 10 minuten is heeel weinig. En met zn 4en voor een paard is heel beroerd. Ik zeg zelf als fotograaf een kwartier per paard en een groepje van 2 fotografen. En ongeveer 5 minuten om op locatie te komen aangezien we niet met zn allen op een kluit kunnen staan. Als iedereen op zn plek is dat dan de tijd gaat lopen.

Rij foto's is meestal idd een kwartier á 20 minuten daar heb ik vaak wel genoeg aan. Het gaat meestal toch zo mocht elke fotograaf genoeg hebben dat we dan wisselen vaak valt het wel binnen de 20 minuten

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:10

Ik wou vandaag een filmpje laten maken tijdens het rijden, maar werkt niet echt als er vergeten wordt om op rec te drukken... Morgen weer een poging!

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:39

Ik ben het met Naomi eens :) Soms willen de paarden ook net niet stilstaan of iets anders en dat is zonde als je dan geen goede foto's kan maken lijkt mij.

Ben erg benieuwd naar de locatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:27

Het valt reuze mee hoe onrustig een paard is op een andere locatie wat mijn ervaring is. Vaak toch onder de indruk van de locatie en van de fotografen. 5 minuten is absoluut te weinig. Maak er 15 van in tweetallen, dan wordt het stukken beter!

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:18

Geen idee of het nog kan, maar ik zou wel graag mee willen gaan als beginnersfotograaf :)
Ik heeel weinig ervaring met het fotograferen van het rijden, en dus lijkt me dit een goed begin! Ik zie dat er al een lijst is met reservefotografen, dus daar zou ik me dan graag bij aansluiten. Ook zou ik het fijn vinden om bij iemand in het groepje te komen, met verstand van een Nikon D3100, zodat ze mij kan helpen met bepaalde instellingen. Mócht ik mee kunnen dan natuurlijk.

sannerocky - Sanne - 17 jaar - Nikon D3100 - Geen website

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:52

Emmen wordt mij echt te ver. Exloo is de grens. Maar als ik het zo lees zijn er best een aantal die meer uit het noorden komen en bv tolbert als betere lokatie zien qua afstand. Er zullen ook fotografen bij zijn uit die buurt.
Is het dan een idee om het te splitsen. Dan zullen er veel minder afvallers zijn.
Wat ik mij afvroeg; zijn er fotografen bij die mij en mijn haffie willen fotograferen? Ik zie zoveel mooie paarden en als er gezocht wordt naar beweging... Hij kan goed lopen maar het blijft een haf

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:15

@Wesabo Ik zou je haf wel op de foto willen zetten! Je mag me wel pben voor meer informatie als je geïnteresseerd bent :)

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:28

Ik ben het met Wesabo eens; Exloo is voor mij ook de grens, maar vind het stiekem nog best ver. Tolbert is ook een mooie locatie!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:41

Ik ben het ik met wesabo eens. Tolbert is voor mij om de hoek en ook ik heb n haflinger
Dus inderdaad misschien splitsen.
En chelsea staat bij mij op stal dus die moet ik ook rijden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:50

Ik kom uit zuid Drenthe, grens Overijssel. Dus het moet voor mij wel echt Drenthe blijven. Emmen is 3 kwartier. Exloo dik een uur. Vind ik prima.

Richting Assen of zuidlaren is ook een idee misschien. Dan kom je al wat centraler, exloo is veel meer richting oosten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:52

Maar misschien is het handiger om eerst af te wachten welke modellen überhaupt mee gaan en daarná pas locatie te gaan bekijken.

Ik debk dat er binnenkort wel gestemd kan worden voor de modellen. Het zijn er al aardig wat.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:24

Voor mij is Tolbert bijna 3 kwartier rijden. Maar ben het met cp112 eens we kunnen beter eerst stemmen en dan kijken waar iedereen vandaan komt en gebaseerd daar op een locatie zoeken!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 09:58

Verder dan Exloo wordt het voor mij en PieternelMi ook niet. Exloo is al een uur en een kwartier rijden voor ons. Tolbert is heel erg fijn!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:16

Voor mij is exloo kleine 3 kwartier, tolbert een uur maakt mij niet veel uit wat dat betrefd.
Qua portretfotos niet te lang aangezien dat ook niet de opzet van deze meeting was en vooral als er wat jongere dieren zijn die hebben vaak niet lang de aandacht erbij en als ze ook beetje leuk gereden moeten worden dan is het beter om de portret kort te houden zodat ze nog niet leeg zijn van alle indrukken.
Zelf is de optoming voor mij met portret anders, wil dan graag wel showhalster en losse manen en schminken (niet te extreem overigens t)erwijl ik voor het rijden wel een vlecht wil maken dus ik heb als het ter plaatse moet wel even tijd nodig om hiermee re wisselen enzo.

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 20:47

Bren79 schreef:
Voor mij is exloo kleine 3 kwartier, tolbert een uur maakt mij niet veel uit wat dat betrefd.
Qua portretfotos niet te lang aangezien dat ook niet de opzet van deze meeting was en vooral als er wat jongere dieren zijn die hebben vaak niet lang de aandacht erbij en als ze ook beetje leuk gereden moeten worden dan is het beter om de portret kort te houden zodat ze nog niet leeg zijn van alle indrukken.
Zelf is de optoming voor mij met portret anders, wil dan graag wel showhalster en losse manen en schminken (niet te extreem overigens t)erwijl ik voor het rijden wel een vlecht wil maken dus ik heb als het ter plaatse moet wel even tijd nodig om hiermee re wisselen enzo.

Dit is ook mijn gedachten over de portretfotos. Er zijn waarschijnlijk een hele hoop paarden die het niet veel uit maakt maar mijn ervaring met mijn paard is dat hij er flink vervelend van word als het allemaal zo lang duurt en dan kunnen er al helemaal geen mooie foto's gemaakt worden, vooral door de laatste fotografen niet. En daarna moet je nog rijden.

Ik zal morgen het stem lijstje maken en sturen naar de fotografen. Dan inderdaad een locatie kiezen want zo komen we er niet uit.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:57

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:11

Tolbert, exloo of emmen maakt alle kanten op voor mij niet uit, ik woon heel centraal ....

Ik zal als de pony weer goed loopt even een filmpje maken, momenteel is ze kreupel, wordt wel al weer steeds beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:22

Alleen van de galop is voor mij niet voldoende in dit geval, maar misschien dat er nog meer komt.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:26

pimaude schreef:
Alleen van de galop is voor mij niet voldoende in dit geval, maar misschien dat er nog meer komt.

Heb niet meer gemaakt, zal kijken of ik van de week nog eens kan filmen. :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:27

Wat willen jullie trouwens allemaal zien in een filmpje? Alleen stap/draf/galop of meer?

Chaniek_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:32

Ovb van locatie en datum wil ik mij ook graag opgeven

Crockey
KWPN
Ruin
L2
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:13

Ik wil me graag opgeven met mijn (net) nieuwe paard:

Afbeelding

Afbeelding

en ik wil graag mijn zusje (13 jaar) opgeven met mijn Z2 pony, zij rijd er op dit moment wedstrijden mee. Foto's zijn met mij erop, omdat ze net een nieuwe combinatie zijn nog geen foto's van ze samen.
Heeft erg gave gangen, vooral uitgestrekte draf!

Afbeelding

Afbeelding

http://oi60.tinypic.com/65mikx.jpg

xmaaiike | ruiter Anke | Micky | 11 jaar | pony's niveau is Z2 | combinatie niveau L
xmaaiike | ruiter Maaike | Diablo | KWPN | 6 jaar en M dressuur |

Sommige foto's waren te groot maar er staat meer in mijn profiel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:57

Voor het filmpje iig alle gangen. Stap is nooit zo heel bijzonder natuurlijk. Misschien een leuke oefening. Idk.

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 09:57

Ik heb besloten om iedereen tot a.s. woensdag de tijd te geven een filmpje in te sturen zodat iedereen ook even een recent filmpje kan maken, net zoals ik zelf. :o

Woensdag 5 februari om 22.00 uur moeten de filmpjes via PB in mijn bezit zijn. Daarna gaan de fotografen stemmen en dan gaan we de locatie kiezen.

De nieuwe aanmeldingen werk ik z.s.m. bij. :-)

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:01

Ik moet mij helaas afmelden. Verjaardag vergeten :( gelukkig kom ik er nu al achter. Have fun!!