Themameeting Steampunk Zwijndrecht Aug 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hamsterfan

Re: Themameeting Steampunk Zwijndrecht Aug 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:01

Ik weet dat ik hem nog moet invullen en zal dat morgen doen :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 23:06

AnneXxX schreef:
Er wordt lekker naar de instructies geluisterd :')

Haha
Ik wilde in eerste instantie de link onderin plaatsen zodat er wel gelezen moest worden.. maar dan was mn uitleg weer onduidelijk.

Achja ik puzzel wel :D

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:49

Sorry had gisteren een kleine medische ingreep en die hakte er meer in dan verwacht -O-
Heb de datumprikker zojuist ingevuld !

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 09:01

Geeft niet :)

Leo R
En ereprijs moeten de datumprikker nog invullen. Omdat dit niet gedaan is zijn alle uitslagen in de war.. heel vreemd :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 23:45

xDenies schreef:
Wie nog moeten invullen zijn:

7. Ereprijs

Trudy

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:28

Ben benieuwd wat de datum word :)!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 12:04

Ik ben ook heel benieuwd :)

Ik wil nog wel even heel duidelijk vertellen dat deze meeting voor de plezier is.
Ik hoop dan ook dat iedereen duidelijk en uitgebreide de openingspost heeft gelezen,
bij aanmelding ben je hier namelijk ook mee akkoord gegaan. Zo niet? Doe dit dan nog
even, het is vervelend om er op het laatste moment achter te komen.
Ik ben gewend van de andere meetingen dat het gewoon één gezellige boel is, maar niet
alleen óp de meeting, maar ook daarna. Als het gaat om het krijgen van de foto's en
wanneer deze nabesteld moeten worden.

Voor de mensen die zich hier helaas niet in kunnen vinden, en zullen vanaf het moment
dat de foto's gemaakt zijn; omslaan in mensen die het geen plezier meer zien .. zou ik willen
vragen om dit eerlijk aan te geven.
Het laatste waar ik zin in heb, is om mij straks in allerlei bochten te wringen om met een fotograaf
op één lijn te komen.
De lijn is zo goed als al uitgestippeld.

En hoe gemeen het dan ook klinkt. Dan geef ik liever de mogelijkheid aan iemand die zich wel
in het verhaaltje hier boven kan vinden, en de OP, dan iemand die straks helemaal om slaat.
Het is voor de sfeer niet goed, en voor je eigen werk ook niet :)

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, en het gaat ook over niemand persoonlijk. Maar wil het wel
even duidelijk hebben :D

ereprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:49

xDenies schreef:
xDenies schreef:
Wie nog moeten invullen zijn:

7. Ereprijs

Trudy

ereprijs = Leo Reints; inmiddels de datumprikker ook ingevuld.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:54

mooizo :D

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:36

Alleen het laatste puntje in de OP heb ik een vraag over. Natuurlijk zit je wanneer er een persoon op de foto staat altijd porertrecht (Dieren hebben dit niet). Bij mensen zul je altijd toestemming moeten hebben bij de geportretteerde.
Dus even van een "mensloze" foto uitgegaan, officieel is hier geen toestemming dan voor nodig om hem als stock foto oid te gebruiken.
Mochten er grote bezwaren tegen dat ook deze foto's hiervoor gebruikt worden, zouden die dat dan nu wel zsm willen melden? :)
Ook al zitten er geen portretrechten op betreffende foto's, zou ik hier best rekening mee willen houden als ik het dan maar wel van te voren weet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:41

Dat is nu toch voor iedereen bij deze aangegeven? Je gaat niet zomaar iemand uit een foto knippen om daar een bewerking mee te maken die heel het internet over gaat. Of dit nu in de wet staat of niet, zoiets doe je niet uit fatsoen :)

Iedereen heeft de openingspost gelezen, en gaat daar dus mee akkoord wanneer zij deelnemen.
Als men het ergens niet mee eens is, kan hij of zij dus ook nu nog stoppen met deze meeting.

De regels zijn niet voor niets opgesteld ;)
Ik heb dus inderdaad grote bezwaren als ik mijn merrie in iemands bewerking zie die terug gelinkt kan worden naar foto's die jij bijv. hebt gemaakt :)

Ik hoop zo je vraag te hebben beantwoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:59

Nouja bij mij is het simpel, alle fotos die ik maak mogen niet zelf of door anderen bewerkt worden :') of er nou mensen, paarden of kikkers op staan.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:18

Dat bedoelde ik niet.
Ik heb het toch nergens over knippen of bewerken.
Stel ik maak een foto en ik zou deze als stockfoto willen gebruiken.( gewoon precies dezelfde foto dus als ook op bokt komt).
Wanneer er een persoon op staat, moet je bij deze altijd toestemming vragen.
Bij alleen een paard in beeld, hoeft dit officieel niet.
Maar mochten er mensen zijn die er alsnog bezwaar tegen hebben, zou ik dit graag willen weten.
Laatst bijgewerkt door AvWShots op 18-01-14 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 21:20

Een stockfoto is in mijn ogen een foto die gebruikt mag worden voor bewerkingen(manipulaties etc). Leg mij dan even jouw definitie van stockfoto uit :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:22

Ze kunnen ook even goed gekocht worden voor bijvoorbeeld een blad. Gewoon de foto zoals gemaakt is door de fotograaf.
Als je een stockfoto verkoopt mogen ze niet eens aan de foto sleutelen. Tenzij je wat anders afspreekt natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:25

Zit dus wel een verschil in waar je m upload. Tevens zou de foto niet mogelijk zijn zonder het (paarden)model dus vind ik het netter om het aan de eigenaar te vragen of de foto gebruikt mag worden ipv dat een eigenaar moet vertellen dat ie t echt niet leuk vindt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:27

Bij deviantart kan iedere kneus erbij namelijk, op betaalde stockphotosites is dat toch anders maar dan is dat dus wel netjes om zelf aan de eigenaar te vragen ipv er klakkeloos vanuit te gaan

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 21:35

... De foto's voor de meeting mogen enkel en alleen als portfolio materiaal gebruikt worden.
Zoals de openingspost meld ..:
'Fotograaf krijgt de vrijheid om de gemaakte foto’s te gebruiken voor portfolio materiaal op website en/of facebook.'

Alle mensen hebben de datumprikker ingevuld.

Op Zondag 20 juli kan eigenlijk iedereen :)
Alleen ereprijs kan nog niet met enige zekerheid melden of dat hij er op
die dag kan zijn. Dat weet hij in mei pas, ivm werktijden van zijn vrouw.

Dus ik gok dat we van deze datum uit kunnen gaan? :D
20 juli it is! :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:37

Daarom vraag ik het toch ook -O-
Deviantart lijkt me inderdaad niet zo fijn. Maar daar zou ikgewoon sowieso een foto van mij als een foto door mij gemaakt niet op willen.

Ik heb het over betaalde stocksites, dus niet voor bewerking, maar sites waar tijdschriften en sites foto's kunnen kopen die zij zonder er zelf aan te versleutelen, overnemen.
Het lijkt me dat bij dit de bezwaren al heel anders liggen, mijn paard als poster in de Penny oid lijkt me voor zowel de eigenaar van het paard als de fotograaf een enorme eer.
Ook lijkt het mij voor de fotografen die zich hiermee bezig houden wel zo eerlijk als dit gewoon mag, aangezien ze er al genoeg geld en tijd insteken en het officieel gewoon is toegestaan.
Bij mensen MOET je altijd expliciet toestemmingen hiervoor vragen. Bij enkel dieren hoeft dit niet, dus mocht iemand er bezwaar tegen hebben, hebben ze geen poot om op te staan.
Ik wil alleen zelf graag weten of iemand van de modellen hier bezwaar mee heeft, dan kan daar uit loyaliteit rekening mee gehouden worden, zodat er achteraf geef vervelende situaties ontstaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:39

xDenies schreef:
Dus ik gok dat we van deze datum uit kunnen gaan? :D
20 juli it is! :)

+:)+ +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:41

Dat het jou als eigenaar een hele eer lijkt, wil niet zeggen dat iedereen ervan gecharmeerd is... Ik zou t niet zo tof vinden als zoiets achter mn rug om gebeurt

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:45

Lees je wel de hele tekst...?
Volgens mij niet.
Daarom nog maar een keer de rest.

AnneXxX schreef:
Ook lijkt het mij voor de fotografen die zich hiermee bezig houden wel zo eerlijk als dit gewoon mag, aangezien ze er al genoeg geld en tijd insteken en het officieel gewoon is toegestaan.
Bij mensen MOET je altijd expliciet toestemmingen hiervoor vragen. Bij enkel dieren hoeft dit niet, dus mocht iemand er bezwaar tegen hebben, hebben ze geen poot om op te staan.
Ik wil alleen zelf graag weten of iemand van de modellen hier bezwaar mee heeft, dan kan daar uit loyaliteit rekening mee gehouden worden, zodat er achteraf geef vervelende situaties ontstaan.

Er gebeurd dus niets achter iemands rug om.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 21:46

xDenies schreef:
... De foto's voor de meeting mogen enkel en alleen als portfolio materiaal gebruikt worden.
Zoals de openingspost meld ..:
'Fotograaf krijgt de vrijheid om de gemaakte foto’s te gebruiken voor portfolio materiaal op website en/of facebook.'

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:40

AnneXxX schreef:
AnneXxX schreef:

Er gebeurd dus niets achter iemands rug om.

Maar het staat toch woord voor woord uitgelegd in de beginpost? :')
Als de TS het zo wil, lijkt me dat het wel zo fijn is als het dan ook zó gebeurd.
De kans dat er een paardentijdschrift een steampunkfoto gaat kopen lijkt me sowieso vrij klein, :D maar aangezien TS zoveel moeite heeft genomen om alles al van te voren te besluiten, regelen, en uitleggen, is het wel handig als iedereen het leest, akkoord gaat en zich daarna er ook aan houdt. Wil je je foto's toch verkopen aan tijdschriften/welke stock-bedoeling dan ook, moet je niet meedoen.
(daarbij, àls de situatie zich dan toch voordoet, kan je het toch naderhand met de betreffende Bokker kortsluiten? Doe je TS een pb-tje, en het model wat op die foto staat/wiens paard het is. Regel je het zó.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:48

Helemaal eens met Amanda.

En ja Anne, ik heb je hele post gelezen, ik ben niet achterlijk, maar je moet niet als fotograaf voor de eigenaar gaan denken en dat doe je wel zo'n moment wel:
Citaat:
mijn paard als poster in de Penny oid lijkt me voor zowel de eigenaar van het paard als de fotograaf een enorme eer.

Of een eigenaar in een blad en daarmee ge asocieert wil worden, is niet aan de fotograaf om te bepalen maar aan de eigenaar.

En zoals Amanda zegt, het stond al lang en breed in de OP, misschien een gevalletje van zelf ook eerst alles lezen voordat je aanpassingen gaat vragen omdat jij misschien 3 jaar geleden geld in je camera hebt gestopt en erheen reist.