Fotomeetings: als paddenstoelen de grond uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:34

magda_90 schreef:
Dergelijke voorlichting wat steeds herhaald wordt is nog niet toegepast, dus wacht eerst die resultaten maar af. Daarnaast kun je van een forum niet verwachten dat er daadwerkelijk een "politieteam" opgezet gaat worden, de leden moeten gewoon bewust worden gemaakt en dat kan echt primair alleen door voorlichting.

Maar goed, wie niet waagt...

Hoe had je het nog meer gezien dan? Veel meer dan een topic kunnen we niet starten. En om nou élke meeting te bestoken....

Ik heb er een hard hoofd in :\

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:35

liedje89 schreef:
Kneusjes fotografie is wel heel origineel :j en meestal beter van toepassing :P . Ik ken serieus fotograven die hun camera nog niet recht en stil kunnen houden, maar zichzelf wel een bedrijfsnaam aanmeten ed :? . Leuk als je lol hebt hoor, maar ik vind dat soort pagina's gewoon niets mag toch ook >;). Imo is fotografie een kunstvorm en is een beetje creativiteit en orginaliteit wel een vereiste, het is allemaal zo 13 in een dozijn :O

Maar wanneer is iets kunst dan? Zijn die dertien in een dozijn paardentekeningen ook geen kunst meer? Moet je per se met een apart idee of een aparte snede komen om iets kunst te noemen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de creatievere foto's ik mooier. Maar een goed geschoren portretfoto is daarom niet minder knap en kunstzinnig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:36

Marjoow schreef:
Miracle_ schreef:

Tsja, als jij er niet bij bent is dat niet jouw probleem? Je kan niet alles in de hand hebben.
Hondenpoep geeft ook overlast.. Gaan wij "bokthelden" dat ook eens aanpakken? Bokt is nog steeds geen overheid.

Als mensen fotomeetings willen organiseren moeten ze dat lekker doen, ieder zijn ding. Al ga ik in mijn blote kont, dat moet ik toch zelf weten? :)
Natuurlijk is het vervelend als sommige mensen het niet netjes achterlaten of zich misdragen, maar dat gaan wij echt niet tegen. Dan moeten de mensen die wel alles netjes doen daar maar voor boeten??

De zomer is zo weer voorbij, dus dan nemen die meetings vanzelf af.

Hondenpoep word niet veroorzaakt door fotomeetings georganiseerd vanuit BOKT. Dus dat slaat finaal nergens op.

Dat kúnnen wij tegengaan. Als we in overleg iedereen bewust kunnen maken van het feit dat er al zoveel mis gaat.

En zoals ik al zei: Meetings nemen niet af. Dit is een trend die begonnen is in 2009 en is alleen maar toegenomen.

Nu moet ik je helaas tegenspreken. Er worden ook fotomeetings met honden als modellen georganiseerd via bokt. :Y)

Ik snap het af en toe werkelijk waar niet hierzo.
Eerst werd er alles op alles gezet om het zo leuk mogelijk te houden. BM werd teveel gespammed met fotomeetings, dus moest er kostte wat het kost een FM subforum komen.
Nu zijn er dappere dodo's die geen rekening houden met de natuur en nu mag ineens niemand meer een FM organiseren of mag het maar 1x per maand of mogen alleen de 'uitverkorenen' een meeting organiseren.

Mensen organiseren toch wel meetings. En op betaalde shoots zullen er ook genoeg mensen zijn die geen rekening houden met de medemens of de natuur. Dan moeten we maar niemand laten fotograferen in het wild he..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:36

Wat ik al reeds gezegd heb, laat het op de voorpagina zetten, rouleer het op Facebook. Belaag steekproefsgewijs inderdaad topics.

Doen ze met andere voorlichtingen ook en ook díe werpen vruchten af.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:37

misschien zouden er regels opgesteld kunnen worden voor het openen van een meetingtopic, net zoals een OP van HAW aan regels moet voldoen bijvoorbeeld.
Daarin kunnen dan enkele belangrijke richtlijnen verplicht genoemd worden?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:38

Het gaat imo niet om het niet mogen organiseren, maar dat wat er georganiseerd wordt zorgt vaak voor problemen door al dan niet uit onwetendheid. Dat is het punt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:39

opisop_shop schreef:
misschien zouden er regels opgesteld kunnen worden voor het openen van een meetingtopic, net zoals een OP van HAW aan regels moet voldoen bijvoorbeeld.
Daarin kunnen dan enkele belangrijke richtlijnen verplicht genoemd worden?

Dat is bijvoorbeeld een heel goed idee en diegene die er niet aam voldoen worden dan gesloten. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:39

Richtlijnen vind ik op zich geen slecht iets :) Misschien dat daar inderdaad dan al een hoop schade mee beperkt kan worden.

Verbieden kan en doe je het toch niet. En het allemaal controleren heb je ook een dagtaak aan. Moet er dan bij iedere meeting een moderator aanwezig zijn? Wordt ook weer vrij lastig.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:40

chelle_dora schreef:
Marjoow schreef:

Hondenpoep word niet veroorzaakt door fotomeetings georganiseerd vanuit BOKT. Dus dat slaat finaal nergens op.

Dat kúnnen wij tegengaan. Als we in overleg iedereen bewust kunnen maken van het feit dat er al zoveel mis gaat.

En zoals ik al zei: Meetings nemen niet af. Dit is een trend die begonnen is in 2009 en is alleen maar toegenomen.

Nu moet ik je helaas tegenspreken. Er worden ook fotomeetings met honden als modellen georganiseerd via bokt. :Y)

Ik snap het af en toe werkelijk waar niet hierzo.
Eerst werd er alles op alles gezet om het zo leuk mogelijk te houden. BM werd teveel gespammed met fotomeetings, dus moest er kostte wat het kost een FM subforum komen.
Nu zijn er dappere dodo's die geen rekening houden met de natuur en nu mag ineens niemand meer een FM organiseren of mag het maar 1x per maand of mogen alleen de 'uitverkorenen' een meeting organiseren.

Mensen organiseren toch wel meetings. En op betaalde shoots zullen er ook genoeg mensen zijn die geen rekening houden met de medemens of de natuur. Dan moeten we maar niemand laten fotograferen in het wild he..

Je snapt best wat ik bedoel of niet soms? ;)
Er word nergens gezegd dat niemand meer een meeting mag organiseren.

Betaalde shoots --> Eigen pakkie 'an, jouw risico, boete is voor jou. En ik hoop ook echt dat die uitgedeeld worden.

Misschien is dát wel de oplossing. Voor elke meeting MOET er contact zijn geweest met de boswachter en/of staatsbosbeheer. Als je de boel vernielt, krijg je gewoon een fikse boete. Waar organisatie voor verantwoordelijk is.

chelle_dora schreef:
Richtlijnen vind ik op zich geen slecht iets :) Misschien dat daar inderdaad dan al een hoop schade mee beperkt kan worden.

Verbieden kan en doe je het toch niet. En het allemaal controleren heb je ook een dagtaak aan. Moet er dan bij iedere meeting een moderator aanwezig zijn? Wordt ook weer vrij lastig.

Richtlijnen zíjn er al.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:41

Richtlijnen die zijn er al.. kijk maar naar het topic van Ilona, helaas is dat helemaal afgezakt omdat er geen sticky van is gemaakt. :=
Volgens mij ben ik ook één van de weinigen die verwijs naar dat linkje in de openingspost van mijn meetings :=

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:42

Waar zijn die richtlijnen dan, het topic wat hier eerder werd aangehaald gaat toch vooral om sociaal doen naar elkaar niet naar sociaal doen tegen de buiten wereld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:42

Dat topic met de do's en don'ts is echter wel vermeld in de sticky.. Dus ook al istie naar beneden gezakt, hij heeft wel een vermelding.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:44

nee hoor Cynn, maar misschien kan er verplicht een aantal dingen uit die richtlijnen worden genoemd in de OP van een fotomeeting, aangevuld met omgevingsrichtlijnen, dat je toestemming moet hebben enz?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:44

Laat staan dat een moderator ook maar iets te zeggen heeft in het echte leven.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:45

hoeft ook niet, als de topics niet voldoen aan de (nieuw op te stellen) regels worden ze gewoon gesloten ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:45

opisop_shop schreef:
hoeft ook niet, als de topics niet voldoen aan de regels worden ze gewoon gesloten ;)

Dat is ook een goed plan inderdaad :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:47

Marjoow schreef:

Fotomeetings worden ook niet georganiseerd vanuit bokt, maar vanuit gebruikers van bokt. En die gebruikers van bokt moeten hier verantwoordelijkheid in nemen, niet het team van bokt. Wordt het niet via bokt georganiseerd, dan gebeurt het wel vanuit de Markt, Facebook of welk ander medium dan ook. Het gaat niet om het medium van waaruit het georganiseerd wordt, maar om de mensen die het organiseren.

Fotografen en paardeneigenaren zijn verantwoordelijk voor de acties tijdens meetings en de gevolgen daarop, niet een forum dat (notabene op verzoek van diezelfde gebruikers) een platform biedt voor het organiseren van fotomeetings. :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:47

En alsjeblieft de meetings waar een model het opzet ook op slot zetten.. dat vind ik toch wel van die 'ik wil gratis foto's, dus ik doe het maar zo, maar ik heb geen benul van organiseren' topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:50

Cynn_x schreef:
En alsjeblieft de meetings waar een model het opzet ook op slot zetten.. dat vind ik toch wel van die 'ik wil gratis foto's, dus ik doe het maar zo, maar ik heb geen benul van organiseren' topics.

En dan ook gelijk maar de beginnende fotografen ook geen meetings laten organiseren, of fotografen zelf. Iedereen heeft belang bij een fotomeeting.
Behoorlijk over 1 kam scheren ook hoor trouwens. Niet ieder model doet het voor de gratis foto's, en sommigen hebben dus wel een benul van organiseren. En wie zegt dat de organisator niet op het laatste moment toch z'n pony meeneemt? :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-13 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:50

Klopt Amanda, maar Bokt zou wel een grote rol in de voorlichting kunnen geven alleen moeten jullie daar wel voor open staan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:51

waarom, misschien zitten er wel modellen bij die het wel kunnen, dan zou je die over 1 kam scheren en benadelen. Vast ook niet alle fotograven (of in dat geval misschien "fotograven" ) zijn hier goed in en voor iedereen is een eerste keer. Anders heb je alleen maar dezelfde kliek.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:53

wat ik vooral als niet foto meeting mens en niet fotograaf mens erg jammer vind, dat tegenwoordig op bokt zo'n 40% ineens fotograaf is en rustig tot 80 euro of meer voor een foto shootje vraagt :x
in 2008 is er op de stal waar ik toen stond een vrouw geweest die fotograaf was als extraatje, voor 20 euro maakte ze foto's van je paard(en echt mooie foto's scherp rechte horizon noem maar op) en kreeg je ze op cd zodat je ze wel uit kon printen enzv.
tegenwoordig moet zo'n fotoshootje 80 euro of meer kosten.
ik heb 3 paarden, en dan ben ik een bak aan geld kwijt ik snap heel erg goed dat er steeds meer foto meetings georganiseerd worden omdat het gewoon veel te duur word om anders een fotoshoot af te spreken.
ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang maar van de fotograven hier op bokt zijn er maar een handje vol die echt hun dagelijks brood er mee verdienen en die dus het geld ook echt waard zijn.
verder dat er rommel achter gelaten word, dat is de mens en zo zal dat altijd blijven. gelukkig zijn er dan ook altijd weer mensen die het netjes opruimen omdat een ander het niet doet.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:57

Heb je het nou over mij? Dat ik bij een meeting op het laatste moment mijn pony meeneem, omdat er zoveel afmeldingen waren en ik even dat plekje wilden opvullen? Lekker kinderachtige reactie. :roll: Ik had toevallig even die mogelijkheid, om zelf met het organiseren bezig te houden en fotograferen en een ander persoon bij me had die met mijn pony stond. Als ik die mogelijkheid niet had en er zelf mee moest lopen, dan was het maar een leeg plekje geweest. Het was helemaal niet de bedoeling om mijn eigen pony mee te nemen, zeg kom op hè. |o

En ja, er zullen best mensen tussen zitten die goed kunnen organiseren die hun eigen paard willen meenemen, maar de meeste meetings die je nou tevoorschijn ziet komen kan je aan de beginpost zien dat het een vraag om gratis foto's is en dat ze zelf geen idee hebben.. sterker nog: enkelen die hebben dat ook toegegeven.

Dus wat is er in godsnaam mis met mijn reactie? >;)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:58

Luf_Midnight schreef:
wat ik vooral als niet foto meeting mens en niet fotograaf mens erg jammer vind, dat tegenwoordig op bokt zo'n 40% ineens fotograaf is en rustig tot 80 euro of meer voor een foto shootje vraagt :x
in 2008 is er op de stal waar ik toen stond een vrouw geweest die fotograaf was als extraatje, voor 20 euro maakte ze foto's van je paard(en echt mooie foto's scherp rechte horizon noem maar op) en kreeg je ze op cd zodat je ze wel uit kon printen enzv.
tegenwoordig moet zo'n fotoshootje 80 euro of meer kosten.

ik heb 3 paarden, en dan ben ik een bak aan geld kwijt ik snap heel erg goed dat er steeds meer foto meetings georganiseerd worden omdat het gewoon veel te duur word om anders een fotoshoot af te spreken.
ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang maar van de fotograven hier op bokt zijn er maar een handje vol die echt hun dagelijks brood er mee verdienen en die dus het geld ook echt waard zijn.
verder dat er rommel achter gelaten word, dat is de mens en zo zal dat altijd blijven. gelukkig zijn er dan ook altijd weer mensen die het netjes opruimen omdat een ander het niet doet.

Zo werkte ik nog geen half jaar geleden ook.. maar toen kreeg ik heel bokt over mij heen dat ik geen 'gratis' origineel formaat bestanden mocht weggeven. Het is niet goed of het deugt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:59

Cynn_x; sorry hoor maar dat wist ik geeneens, want ik ken jou niet, jouw pony niet, en jouw meetings niet.

Kon ik toch niet ruiken dat jij dat daadwerkelijk had gedaan.
Ik woon niet eens bij je in de buurt dus ik zou al geeneens een meeting van je bijwonen, dus nee, ik had het niet over jou.
Laatst bijgewerkt door Ann_moi op 20-08-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt