Fotomeeting Bergen Op Zoom 18 augustus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Re: Fotomeeting Bergen Op Zoom 18 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:49

Misschien even heel stom.. maar hoe gaat het precies in z'n werk zo'n shoot? Ik heb een nieuw touwhalster besteld voor de shoot en het lijkt me mooi om ook een paar foto's met haar hoofdstel te hebben. Is het de bedoeling dat ik zelf ook op de foto ga, dat hoeft voor mij niet perse hoor? Of even zonder zadel of zo.

Nu heb ik haar vd week al getoiletteerd voor zondag maar haar manen een beetje veknipt... oeps... zijn knotten ook goed?

En ik heb nog wat prikpaaltjes, zal ik die meenemen?

blackqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:26

*\o/* Jeeeehj ik heb er zin in!!!

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 16:57

Tabaluga12 schreef:
Misschien even heel stom.. maar hoe gaat het precies in z'n werk zo'n shoot? Ik heb een nieuw touwhalster besteld voor de shoot en het lijkt me mooi om ook een paar foto's met haar hoofdstel te hebben. Is het de bedoeling dat ik zelf ook op de foto ga, dat hoeft voor mij niet perse hoor? Of even zonder zadel of zo.

Nu heb ik haar vd week al getoiletteerd voor zondag maar haar manen een beetje veknipt... oeps... zijn knotten ook goed?

De fotograaf geeft meestal aanwijzingen waar die het paard wilt hebben, als je er zelf bij wilt is dat natuurlijk ook leuk, en hoofdstel en touwhalster zou je tussendoor even kunnen wisselen. knotjes zijn mooi :) En prikpaaltjes zijn altijd handig :D

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:27

Tabaluga12 schreef:

Ik zal je even wat uitleg geven

Een fotomeeting werkt als volgt. De paarden worden door alle fotografen op de foto gezet door middel van een schema. Daar hoef je je verder geen zorgen over te maken, de fotografen houden in de gaten waar ze heen moeten ;) En ik begeleid dat ;)

Wisselen tussendoor kan, als dat snel kan. Jij mag zelf ook mee op de foto, dat is geen probleem als je dat wilt. De fotografen geven alles aan ;) Maar als jij graag een soort foto wilt mag en kan je dat tegen de fotografen zeggen, we staan open voor nieuwe uitdagingen!!
Je kan er ook op, het is allemaal mogelijk!!!

We hebben ook nog op het eind tijd om rijfoto's te schieten. Dan zadelen de modellen die willen rijden op en dan kunnen ze een beetje over de heide rond rijden! Fotografen maken dan foto's. Er is daar een watertje, dus je kan bijvoorbeeld keihard door dat watertje crossen <3

Prikpaaltjes mag je meenemen, is heel handig!! :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:38

Super, dank voor jullie uitleg! Uhm ik vind het ook een beetje spannend voor de eerste keer haha! Vandaag heb ik haar tussen de prikpaatjes gezet en dat ging prima.

Verder vind ik het ook leuk om te weten wat voor foto's jullie graag hebben?

Met hoeveel personen zijn we in totaal? Ik neem een paar flessen drinken en wat lekkers mee.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:55

Tabaluga12 schreef:
Super, dank voor jullie uitleg! Uhm ik vind het ook een beetje spannend voor de eerste keer haha! Vandaag heb ik haar tussen de prikpaatjes gezet en dat ging prima.

Verder vind ik het ook leuk om te weten wat voor foto's jullie graag hebben?

Met hoeveel personen zijn we in totaal? Ik neem een paar flessen drinken en wat lekkers mee.

In totaal zijn we ongeveer met 10 mensen
Superlief dat je dat wilt doen!!!

Jij hebt een KWPN toch? Dan is gewoon dressuur wel mooi, mooie knotten in, hoofdstel in, netjes gemaakt enz ;)
Maar je had ook een touwhalster gekocht voor de foto's las ik? Dan zijn losse manen mooier. Als je graag foto's wilt met touwhalster, wat me wel lijkt, zou ik de manen los doen.

Mijn persoonlijke smaak met actiefoto's; Manen los. Ik vind dat meer actie op de foto's, het paard hoort dan echt vrij te zijn. Het mag best een touwhalster/hoofdstel/halster enz om hebben, maar de manen vind ik persoonlijk dat die los horen ;)

blackqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:25

Ik neem ook wat drinken etc mee.en ik heb 6 prikpaaltjes en wat schrikdraad. Misschien is t leuk dat we het stukje bij t water afzetten zodat ze gaaf door t water crossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:33

Ik moet heeeeel misschien afzeggen voor zondag. :-(
Vanmorgen bij de huisarts het advies gekregen om (voorlopig) niet meer paard te rijden ivm geirriteerde zwevende ribben die op mn nieren drukken dus bij elke beweging tijdens het rijden krijgen die een optater.
Ook Vie is al de hele week niet fit.. En aankomende maandag gaan we een midweekje naar de zee.. Als ik daar een btje wil kunnen rijden, tegen het advies van de dokter in, weet ik niet of het heel slim is, om zondag een lange dag te shooten.. Voorbereiding, uur rijdend naar de heide, dan de shoot 2 uur en weer uur naar huis rijden en naverzorging.. Ik zit er iig erg over in dilemma, want heb er gigantisch naar uitgekeken.. Maar als ik nu mijn ribben eens voel.. Vanmiddag op de heide heel dom gevallen toen ik zelf aan het shooten was dus dat werkt ook niet mee.

Tevens is degene die ik vandaag zou shooten door het water heen gegallopeerd, en is met paard en al onderuit gegaan toen ze op het gras kwamen.. ( geen ijzers ) paard boven op haar been.. dus doen jullie ook voorzichtig??

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:59

blackqueen schreef:
Ik neem ook wat drinken etc mee.en ik heb 6 prikpaaltjes en wat schrikdraad. Misschien is t leuk dat we het stukje bij t water afzetten zodat ze gaaf door t water crossen?

Ja, dat doen we. Deden we bij de shoot in September 2012 ook :)

Share schreef:
Ik moet heeeeel misschien afzeggen voor zondag. :-(
Vanmorgen bij de huisarts het advies gekregen om (voorlopig) niet meer paard te rijden ivm geirriteerde zwevende ribben die op mn nieren drukken dus bij elke beweging tijdens het rijden krijgen die een optater.
Ook Vie is al de hele week niet fit.. En aankomende maandag gaan we een midweekje naar de zee.. Als ik daar een btje wil kunnen rijden, tegen het advies van de dokter in, weet ik niet of het heel slim is, om zondag een lange dag te shooten.. Voorbereiding, uur rijdend naar de heide, dan de shoot 2 uur en weer uur naar huis rijden en naverzorging.. Ik zit er iig erg over in dilemma, want heb er gigantisch naar uitgekeken.. Maar als ik nu mijn ribben eens voel.. Vanmiddag op de heide heel dom gevallen toen ik zelf aan het shooten was dus dat werkt ook niet mee.

Tevens is degene die ik vandaag zou shooten door het water heen gegallopeerd, en is met paard en al onderuit gegaan toen ze op het gras kwamen.. ( geen ijzers ) paard boven op haar been.. dus doen jullie ook voorzichtig??

Wat balen zeg! Maar je moet natuurlijk doen wat goed is voor jou en je paard ;)
Zou je het een beetje op tijd willen laten weten? Dan kan ik de schema's nog aanpassen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:25

Ja, ik twijfel enorm.. Het liefste zou ik zondag zelf willen kijken hoe het gaat, maar begrijp dat dat lastig is voor jullie ivm het schema..

Had je al wel een indeling gemaakt? En bleven de tijden hetzelfde groep 1 kwart voor 1 en groep 2 kwart voor 3??

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:59

Share schreef:
Ja, ik twijfel enorm.. Het liefste zou ik zondag zelf willen kijken hoe het gaat, maar begrijp dat dat lastig is voor jullie ivm het schema..

Had je al wel een indeling gemaakt? En bleven de tijden hetzelfde groep 1 kwart voor 1 en groep 2 kwart voor 3??

Niet helemaal, maar de tijden blijven hetzelfde

Don Damaro van Angelique gaat nu sws mee heb ik beslist, als jij niet mee gaat in de plaats van jou, en anders hebben we smiddags vier modellen ;)

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 10:13

Dan doen we dat toch? :)
Leuk zo een padock door het water :D

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:23

Beste mensen

Ik heb echt wat vervelends te melden..
Door persoonlijke omstandigheden mag ik zondag niet meer naar deze meeting. Ik zal natuurlijk de schema's maken, maar dan helaas zonder mij en ik kan er morgen dus niet bij zijn
Joy, neem jij dan morgen de organisatie over?

Ik baal er verschrikkelijk van, maar het moet

Ellis kan ook niet meer vanwege haar rug, ik probeer het schema echt nog zo te maken dat het super gezellig kan worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:33

Bij deze meld ik mij ook officieel af.

Is het misschien een idee.. Om een nieuwe datum te prikken? Gezien er ook wat fotograven afvallen?
Of idd, degene die wel graag willen gaan morgen, die gaan en degene die niet kunnen, op de nieuwe datum? Volgende week Zondag wordt het erg mooi weer. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-13 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:35

Balen zeg Share :( Komen je stalgenootjes nog wel?

Maarja, ik maak nog wel eens een afspraak om bij jou te komen ;)

Dan mag Don Damaro in Share's plaats ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:37

Ja vind het zelf ook jammer.
Ik vermoed dat mijn stalgenoten wel gewoon gaan hoor. Zal ze even appen straks.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:22

Jammer Sera.

Zit nog in een dubio, wat denken jullie?
Wel of geen bandages en zoja wit of bruin?!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:41

bamsy schreef:
Jammer Sera.

Zit nog in een dubio, wat denken jullie?
Wel of geen bandages en zoja wit of bruin?!

Idd...

Wat voor dekje heb je? Ik zou denken bruin, heb je een wit dekje, dan wit. Ik vind een kleur dekje met witte bandages nooit echt iets, bij mij moet het matchen :') Maar ik ben er natuurlijk niet, dit zou ik doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:55

Mijn stalgenoten zien er ook vanaf.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:59

Share schreef:
Mijn stalgenoten zien er ook vanaf.

Oh jeetje... Das balen..
Dan is er eigenlijk alleen nog een ochtendgroep ;)

Dan doen we het zo, een groep sochtends met 4 paarden
Ik ga een schema maken

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:30

Jeetje wat jammer allemaal..

Gaat het voor de rest wel door? Wie gaan er nu mee qua modellen en fotografen? Ik heb net het weerbericht gekeken en 's ochtends schijnt het te regenen en 's middags droger.

Jammer yentlShots, ik heb je site bekeken en was erg onder de indruk!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:59

Tabaluga12 schreef:
Jeetje wat jammer allemaal..

Gaat het voor de rest wel door? Wie gaan er nu mee qua modellen en fotografen? Ik heb net het weerbericht gekeken en 's ochtends schijnt het te regenen en 's middags droger.

Jammer yentlShots, ik heb je site bekeken en was erg onder de indruk!

Het gaat gewoon door hoor!
Ik heb het schema klaar, maar moet de tijden ff aanpassen, omdat het nu sochtends is en ik wil het smiddags dan laten plaatsvinden, omdat het dan droog is ;)

Modellen en fotografen staan in het schema ;)

Ja erg jammer ja... Maar wauw, dat vind ik een super leuk compliment!!!

blackqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:42

Fijn dat t doorgaat, wel erg jammer van de afmeldingen zo kortdag.
Bedankt Jentlshots voor alle moeite en organisatie. Wel erg vervelend voor je dat je er niet meer bij kan zijn.

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:55

is morgen al!
misschien dat ik even 'per ongeluk' langsloop met de hond :p

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:59

dinek123 schreef:
is morgen al!
misschien dat ik even 'per ongeluk' langsloop met de hond :p

Haha, dan zal ik zo even t schema geven!
Dan weet je wanneer je moet komen en kunnen de fotografen ook wat foto's van je hond maken :P