Dat doen ze dus niet meer omdat de fotomeetings niet bij de recreatieve doeleinden van de Duinen passen. En ergens snap ik ze ook wel. Ieder weekend is het zover. Kijk, als het nou 1 keer in de maand was, was het nog te overzien. Nu zijn het er soms 2/3 per week.
Naskapower
Geplaatst: 07-08-13 12:09
Niet elke pensionstalling is lelijk, waar mijn paard staat hebben we grote uitgestrekte weilanden 55 hectare , mooie zandpaden tussen de weilanden en daarachter de bosrand. Als je een uitdaging zoekt, ik heb vast wel stalgenoten die graag hun paard op de foto willen hebben.
Anoniem
Geplaatst: 07-08-13 12:09
Als je dus een fotomeeting in de LDD wil houden zal je een evenementenvergunning moeten aanvragen bij de gemeente. Ik denk zelf dat dat de enige manier is om echt nog daar fotomeetings te mogen houden.
Dat denk ik ook Jans, daar zal dan echter ook voor betaald moeten worden denk ik zo...
fabske
Geplaatst: 07-08-13 12:12
Miss is het een idee om vanuit het forum fotomeetings niet meer door iedereen te laten organiseren ook. tenzij op prive terrein zoals Femke aangaf. dat kan ntl ieder voor zich doen maar bij de natuurgebieden bedoel ik dus echt. ntl kan Bokt niet tegen gaan wat iedereen buiten bokt doet. Maar stel dat het dan per gebied eenmalig per seizoen wordt georganiseerd of kleinschaliger per keer minder modellen minder fotograven dan zal het misschien allemaal wel los lopen.
Zeker als er vaste afspraken en regels voor opgesteld worden. Een natuurgebied is een recreatie gebied en toegestaan voor ruiters. maar het heeft wel regels zolang als we ons daar allemaal aan houden dan moet het vast goed komen en er misschien best iets te regelen zijn.
kans bestaat idd dat het dan wel betaalde meetings moeten gaan worden ipv gratis omdat een gebied betaald moet worden.
Dat vind ik eigenlijk nog best een plan, vaste organisatoren, die er flink veel ervaring mee hebben en alles netjes regelen.
Hoe vaak gebeurd het niet dat door een slechte organisatie de dag ontzettend chaotisch en rommelig verloopt? Als er dan iemand vragen komt stellen maak je ook niet echt een lekkere indruk
nee precies een vaste organisatie die er echt verstand van heeft. zich inleest in wat er wel en niet kan en mag per gebiedt en die tevens de contact persoon is voor de beheerders van een gebiedt en voor de mensen die naar een meeting toe gaan maken vast een betere indruk.
Ook ik heb zelf een meeting georganiseerd en doe dus ook mee aan de mania waar hier over gesproken wordt en het is gewoon niet verstandig idd om het te doen. ik vind het nu te laat om alles nog te cancelen tegenover de modellen dus ga er gewoon voor zorgen dat alles netjes en goed geregeld is en problemen zoveel mogelijk voorkomen.
ik begrijp dat nederland vrij is om te doen en laten wat ze willen Jans en dat jullie er geen regels voor op willen stellen. Maar het is ntl wel een plan om te voorkomen dat het straks op landelijk niveau niet meer mag of kan..
Ik lees de discussie hier graag mee, maar kan het niet laten om hier toch even op te reageren.
Als je mensen het 'alleenrecht' gaat geven om een meeting te organiseren zul je misschien wel een goed georganiseerde meeting krijgen, maar wat is de keerzijde daarvan? Vriendjespolitiek? Geld vragen? Het is niet aan ons om dit op te lossen, maar aan de mensen die er overlast van hebben om de meetings tegen te gaan, hoe sneu ook.
lynndenise daar heb je een punt. En dat is ook zeker zo. Mogelijk komt er nog wel een andere oplossing mettertijd het echte fotoseizoen zit er al weer nagenoeg op nog maar een maand of 2 denk ik dat die extreme drukte is met meetings.
en dan maar weer zien voor volgend jaar
RC86
Geplaatst: 07-08-13 14:10
Ik denk dat het ook wel verstandig is om organisators te hebben die er al verstand van hebben of dat je daar als rookie mee samen gaat werken in ieder geval. Mij lijkt het super leuk om zoiets te organiseren, maar ik heb er nog 0,0% verstand van dus om die reden doe ik het dan ook niet gewoon. Je zou ook met meerdere organisators samen kunnen werken en dat er een uitzoekt wat precies de regels in het gebied zijn, waar je wel of niet mag komen en dat de ander weer een andere taak voor zich opneemt. Misschien zorgt dat er ook weer voor dat er toch minder meetings komen omdat mensen meer gaan samen werken. Maar ja ik roep maar wat
Het zou in ieder geval fijn als er een oplossing voor zou kunnen komen. Ik zou graag ook nog een keer mee doen voor de ervaring en de gezelligheid