Amable schreef:Maar dan kom je terug bij de TFP basis, de modellen worden voor de meetings gevraagd, niet andersom. Als ik een fotograaf in huur dan betaal ik de fotograaf. Maar als de fotograaf een model zoekt dan is het toch raar als het model vervolgens wel voor de plaatjes moet betalen? In de "gewone" fotografen wereld wordt er heel veel op TFP basis gewerkt. De fotograaf wil een mooie plaat maken, zoekt een model, beide komen ze naar de locatie en aan het einde van de rit hebben ze beide mooie foto's voor hun portfolio, met gesloten beurs.
Dat klopt, dat is ook de reden dat er in ieder geval twee foto's worden nabewerkt

Verder krijgen de modellen altijd de selectie van foto's te zien via een klantenpagina. Bij meetings hier op bokt is het vaak zo dat modellen zich zelf aanmelden (hoewel jij zulke fotogenieke dieren hebt staan dat jij vaak gevraagd zal worden).
Voor mij persoonlijk zou ik er voor passen om naar een meeting te gaan waar ik meer dan 2 foto's per model zou móeten nabewerken zonder dat daar een vergoeding tegenover staat. Dan kost het me teveel geld (vanwege de reis die niet vergoed wordt. Dat is natuurlijk logisch bij een meeting en geen probleem) en teveel tijd om nog "rendabel" te zijn om naartoe te gaan. Ik heb maar een bepaalde hoeveelheid vrije tijd en wil niet een maand na de meeting alleen maar bezig zijn met die foto's

Maar dat is natuurlijk een afweging die voor iedere fotograaf anders ligt.
Dus wat dat betreft is het goed als er van te voren afspraken over worden gemaakt voordat de meeting plaats vind. Dan krijg je geen teleurstellingen achteraf bij een of beide partijen