Fotoworkshop beginners in Achterhoek - Nog plaats

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefke85

Re: Beginnende fotografen meeting achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:16

Ik werk ook op zaterdagochtend!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 18:23

Wat mij betreft is zondag prima hoor. 'S avonds kan wat mij betreft maar er komen ook mensen die ver moeten reizen. Dat is dus niet zo handig voor hun denk ik

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:05

ik moet 3 weken van tevoren vrij vragen of ik moet geluk hebben en kunnen ruilen.. Ik weet dus niet hoe ver je in het voren wil plannen? Mijn werktijden zijn namelijk altijd onregelmatig, ook door de weeks..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 22:07

Probeer zo lang mogelijk. Alleen zit je dadelijk wel met de vakanties. Is het handig om na de zomervakantie te gaan plannen? Dan heb je eventueel nog genoeg tijd om vrij te vragen e.d.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:08

Dat lijkt me wel het meest verstandig aangezien er vast mensen op vakantie gaan! Dan is het voor anderen (als dat nodig is) ook zeker mogelijk vrij te vragen/houden :)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 06:56

Ik zou graag alle modules willen volgen - al is dit wel afhankelijk van de kosten
misschien kan ik beter eerst wachten tot die bekend worden per module :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 09:08

Zal ik naar aanleiding van onze PB's je inschrijven voor alle modules?

Willen alle deelnemers mij hun e-mail adres geven? Dan kan ik die gebruiken om je uit te nodigen voor datum prikker o.i.d.

er is 1 module waarvoor de fotograaf nog niet gevonden is. De rest is in principe rond

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:51

pluisje88 schreef:
Zal ik naar aanleiding van onze PB's je inschrijven voor alle modules?

Willen alle deelnemers mij hun e-mail adres geven? Dan kan ik die gebruiken om je uit te nodigen voor datum prikker o.i.d.

er is 1 module waarvoor de fotograaf nog niet gevonden is. De rest is in principe rond

Als het verder rond is. Zou je dan op tijd kunnen aangeven voor de modellen over hoe en wat? In ieder geval al bedankt voor zoiets leuk in de achterhoek. Is nog niet heel vaak geweest.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 14:32

zodra we een datum hebben wat mij betreft wel ja. Maar voor we een datum hebben dat duurt waarschijnlijk nog wel even. Waarschijnlijk vindt het na de vakantie plaats

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:15

pluisje88 schreef:
zodra we een datum hebben wat mij betreft wel ja. Maar voor we een datum hebben dat duurt waarschijnlijk nog wel even. Waarschijnlijk vindt het na de vakantie plaats

Bedankt voor het antwoord. Dat het na de vakantie pas bekent word vind ik niet erg. Ik zal het nog wel even volgen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:10

De workshops zullen na de vakantie gepland worden. Waarschijnlijk wordt er wel eerder bekend welke en hoeveel modellen we nodig zullen hebben

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:16

Hoi, Ik ben ook zeer geinteresseerd in een meeting! ook als beginnend fotograaf. voor mij is ook de locatie en de datum afhankelijk
Het maakt mij niet veel uit welk onderwerp deze heeft. Omdat ik dus net begin, ken ik mijn camera nog niet goed, daarom wil ik graag de beginselen leren, het maakt me dus niet uit over wat voor een foto je het dan hebt.
Wel lijkt mij iets van natuur 'niet zo moeilijk' hiermee bedoel ik dus dat het altijd stil staat het beweegt niet. en daarbij hoef je ook geen paard/hond of iets dergelijks te regelen. ook maakt het niet uit waar je bent omdat het niet verboden is. je mag namelijk op lang niet alle plekken paarden of honden meenemen.

Sorry zie nu pas dat jullie de mensen in principe rond hebben?
als ik nog mee kan doen heel graag!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:18

pluisje88 schreef:
Goedemorgen allemaal!

Hier even een update. Ik ben druk aan het regelen, informatie aan het inwinnen en aan het nadenken hoe alles geregeld zou kunnen worden. Ik ben bezig om wat fotografen te benaderen, en een aantal hebben hierop al gereageerd. Ik heb ervoor gekozen om professionele fotografen te benaderen. Allereerst heb ik dit gedaan met het oog op de kwaliteit en de kosten daarvan. De gemiddelde hobbyist vraagt een vergoeding die bijna net zo hoog is als een professioneel fotograaf. Voor dit (best hoge) bedrag heb ik dan liever de kwaliteit van iemand van de fotoacademie of met heel veel ervaring. Een tweede reden is om te komen tot andere inzichten. Iedere fotograaf heeft zijn/haar eigen stijl. Als je dan iemand uitnodigt die bijvoorbeeld erg actief is op de fototopics van bokt, dan loop je de kans dat je een soort tweede ... wordt. Dit wil ik graag voorkomen..

Mede om de tweede reden heb ik de opzet bedacht zoals ik deze nu in mijn hoofd heb;

We beginnen met een theoretisch deel, welke voor iedereen verplicht is die mee wil doen aan 1 of meerdere modules. Door deze theorie kunnen we ongeveer op hetzelfde niveau beginnen, wat erg fijn is voor de cursisten, maar ook voor de fotografen die de cursus leiden.

Wat betreft de modules;
Ik stel voor om de fotografie onderwerpen op te delen in modules. Alle cursisten mogen vooraf aangeven welke modules zij mee willen doen.

1. Natuurfotografie/landschappenKlik Klik
2. Gebouwen/objecten Klik Klik Klik
3. Dierlijke modellen Honden/overige dierenKlik
4. Dierlijke modellen Paarden
5. Menselijke modellen (volwassenen)Klik Klik Klik
6. Menselijke modellen (kinderen) Klik Klik Klik
7. Sportfotografie (Paardensport, BMX of andere onderwerpen die snel bewegen)
8. Nabewerking (digitale nabewerking. Wat kun je met je foto, waarom wel/niet, wat versterkt de foto of wat juist niet?)

Om van verschillende stijlen iets mee te snoepen wil ik verschillende fotografen, verschillende modules laten geven. Hierdoor krijg je de verschillende kijk mee en de verschillende inzichten. Dit heeft voor mijn gevoel een toegevoegde waarde. De voorbeeld foto's zijn van fotografen die ik benaderd heb..

Over de kosten kan ik nog niet helemaal uitsluitsel geven. Het is natuurlijk zo dat hoe meer mensen er mee doen, hoe goedkoper het wordt. willen jullie bij mij aangeven welke modules je mee zou willen doen? (via PB) dan kan ik kijken hoeveel mensen er zijn en wat de kosten uiteindelijk zullen zijn. Ik probeer zo veel mogelijk te regelen voor een zo laag mogelijk bedrag.

Als er mensen zijn die nog graag een andere module willen dan kun je dit uiteraard aangeven!

Willen jullie laten weten wat jullie hiervan vinden?

Heb je deze post gelezen Marieke?

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:22

pluisje88 schreef:
pluisje88 schreef:
Goedemorgen allemaal!

Hier even een update. Ik ben druk aan het regelen, informatie aan het inwinnen en aan het nadenken hoe alles geregeld zou kunnen worden. Ik ben bezig om wat fotografen te benaderen, en een aantal hebben hierop al gereageerd. Ik heb ervoor gekozen om professionele fotografen te benaderen. Allereerst heb ik dit gedaan met het oog op de kwaliteit en de kosten daarvan. De gemiddelde hobbyist vraagt een vergoeding die bijna net zo hoog is als een professioneel fotograaf. Voor dit (best hoge) bedrag heb ik dan liever de kwaliteit van iemand van de fotoacademie of met heel veel ervaring. Een tweede reden is om te komen tot andere inzichten. Iedere fotograaf heeft zijn/haar eigen stijl. Als je dan iemand uitnodigt die bijvoorbeeld erg actief is op de fototopics van bokt, dan loop je de kans dat je een soort tweede ... wordt. Dit wil ik graag voorkomen..

Mede om de tweede reden heb ik de opzet bedacht zoals ik deze nu in mijn hoofd heb;

We beginnen met een theoretisch deel, welke voor iedereen verplicht is die mee wil doen aan 1 of meerdere modules. Door deze theorie kunnen we ongeveer op hetzelfde niveau beginnen, wat erg fijn is voor de cursisten, maar ook voor de fotografen die de cursus leiden.

Wat betreft de modules;
Ik stel voor om de fotografie onderwerpen op te delen in modules. Alle cursisten mogen vooraf aangeven welke modules zij mee willen doen.

1. Natuurfotografie/landschappenKlik Klik
2. Gebouwen/objecten Klik Klik Klik
3. Dierlijke modellen Honden/overige dierenKlik
4. Dierlijke modellen Paarden
5. Menselijke modellen (volwassenen)Klik Klik Klik
6. Menselijke modellen (kinderen) Klik Klik Klik
7. Sportfotografie (Paardensport, BMX of andere onderwerpen die snel bewegen)
8. Nabewerking (digitale nabewerking. Wat kun je met je foto, waarom wel/niet, wat versterkt de foto of wat juist niet?)

Om van verschillende stijlen iets mee te snoepen wil ik verschillende fotografen, verschillende modules laten geven. Hierdoor krijg je de verschillende kijk mee en de verschillende inzichten. Dit heeft voor mijn gevoel een toegevoegde waarde. De voorbeeld foto's zijn van fotografen die ik benaderd heb..

Over de kosten kan ik nog niet helemaal uitsluitsel geven. Het is natuurlijk zo dat hoe meer mensen er mee doen, hoe goedkoper het wordt. willen jullie bij mij aangeven welke modules je mee zou willen doen? (via PB) dan kan ik kijken hoeveel mensen er zijn en wat de kosten uiteindelijk zullen zijn. Ik probeer zo veel mogelijk te regelen voor een zo laag mogelijk bedrag.

Als er mensen zijn die nog graag een andere module willen dan kun je dit uiteraard aangeven!

Willen jullie laten weten wat jullie hiervan vinden?

Heb je deze post gelezen Marieke?

Ja deze heb ik helemaal nagelezen. ik kan dus nog gewoon een pb sturen in welke modules ik mee wil doen?
Maar waar word dit gehouden? en dat theoretische gedeelte waar word dat gehouden?

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:40

pluis als ik me nu inschrijf voor elke module kan ik dan als nog een aantal afmelden als het te duur wordt of door omstandigheden?

mijn mail : yveenvliet@ziggo.nl

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:44

@marieke, ja je kunt je gewoon aanmelden voor de modules waaraan je mee wilt doen. Het wordt gehouden in de achterhoek.

@yvonne, dan meld je maar aan voor wat je zeker weet. Als iedereen dat dan gaat doen dan krijg ik straks de financiën niet rond ;) je mag straks als alles bekend is en er is nog plek, je altijd nog voor extra modlules aanmelden

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:24

ik ben op vakantie in de achterhoek en begrijp niet precies wanneer en wat?
ik zou graag deelnemen maar ben maar 3 weken in Albergen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:26

wanneer ben je in de achterhoek?

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:40

vanaf 5 juni, ik blijf 3 weken.. ik kan nergens vinden wanneer en hoe dit allemaal in zijn werking moet gaan vandaar dat ik even vraag ;)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:42

daniquexx schreef:
vanaf 5 juni, ik blijf 3 weken.. ik kan nergens vinden wanneer en hoe dit allemaal in zijn werking moet gaan vandaar dat ik even vraag ;)

pluisje88 schreef:
De workshops zullen na de vakantie gepland worden. Waarschijnlijk wordt er wel eerder bekend welke en hoeveel modellen we nodig zullen hebben

Ben bang dat het voor jou dus niets gaat worden daniquexx :)

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:43

ah das jammer maar wel bedankt voor de info! :)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:31

dan laat het eerst nog maar zo staan , kan me later altijd nog wel ergens bij aansluiten :P

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:00

Ik heb me ook opgegeven voor modules.
Fotografeer al een tijdje, niet echt een beginner meer.. maar kan nog zat leren :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 13:04

Daniellejody komt ook lekker meedoen met de cursus! leuk hoor.

Denken jullie nog even aan de e-mail adressen? (voor de mensen die nog niks gestuurd hebben)

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:53

emailadressen? Moet ik mijn email pb'en?