Fotomeeting Utrechtse Heuvelrug 26 Mei 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jamielee_xxx

Re: Fotomeeting Utrechtse Heuvelrug 26 Mei 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:28

Misschien is het ook handig om even afspraken te maken wie er paaltjes en draad mee neemt ?

jamielee_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:31

Uitleg van een andere meeting ok bij het leersumse veld. Wellicht hebben we hier wat aan?

De straat is de Utrechtse baan maar mocht je tomtom die niet kunnen vinden kan je de Scherpenzeelseweg ingeven. Als het goed is rijd je dan door een dorp heen en zie je op een gegeven moment links Restaurant Bosbad. Daar vandaan is het 1 kilometer rijden, aan de linkerkant is dan de Utrechtse baan. De Utrechtse baan is een soort van zijwegje het bos in dus verwacht geen supergeasvalteerde weg. Voor de utrechtse baan is er nog een parkeerplaats aan de rechterkant maar die moet je dus niet hebben. Die is een stuk kleiner

Edit: Hieronder nog een duidelijkere afbeelding.
Bij B is het Bosbad, daar rij je langs als je het dorp uit komt. Dan rijd je door naar A, daar ga je de Utrechtse Baan op. Dan parkeer je ongeveer bij het groene puntje, daar gaan we het bos in
[ Afbeelding ]

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:05

Na toch wel wat vragen over de dagindeling en planning heb ik tijdens het leren voor mijn tentamens het volgende document gemaakt.

https://docs.google.com/document/d/1YR7 ... sp=sharing

We hebben dus besloten om MAX 8 modellen te doen. Dus aan de fotografen om voor zondag hun top 8 gestuurd te hebben. (let wel op dat een bokker maar een model kan meenemen.

we kunnen niet een indeling maken voor honden en paarden apart omdat ik niet weet hoe de verdeling honden/paarden modellen word voordat de fotografen gestemd hebben. Daarom word onze planning nu zoals in het document staat. (met hier en daar eventueel wat wijzigingen.)

We hebben ook nog een fotograaf nodig omdat helaas xliisaa zich geeft afgemeld. IK heb al een oproepje in mijn onderschrift geplaats, maar misschien kunnen meer dit doen. Als we meer aanmeldingen voor fotografen komen die op de reservelijst te staan.

IK zal bij mij op stal vragen voor prikpaaltjes (1.20m hoog dacht ik) en lint. Ik heb alleen zelf geen stroomapparaat.

Jamielee_xxx, bedankt voor je omschrijving. Ik zit er ook aan te denken om eventueel een bordjes op te hangen bij de ingang van de parkeerplaats.
Laatst bijgewerkt door AmberB_ op 26-03-13 11:47, in het totaal 2 keer bewerkt

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:06

AmberB_ schreef:
Citaat:
Datum meeting: 26 mei 2013
Dagindeling/planning: https://docs.google.com/document/d/1YR7 ... sp=sharing

Modellen:
1. meganproperx – Mica (Hond) - foto - foto
2. Jolijneniris – Jolijn (welshpony) – foto
3. Jolijneniris - Yara (Halflinger) - foto
4. Daiswees – Daisy (Welsh Cob) –foto
5. Daiswees Opa - Jackrussel
6. Marretjuh – Ollie (shetlander) – foto
7. Marretjuh – Evita (hond) – foto
8. Marretjuh – Miss Price – foto
9.Morpheus81 - foto
10. AmberB_ - Calippo (KWPN) - foto
11. Zoeff – Troy (Tinker) - foto foto
12. TroyTroy/AmberB_ – Wizzard (tinker) - foto
13. Roos - Trijntje - foto foto
14. Tooske -Olaf (Hond) - foto

Fotografen:
1. Jamielee_xxx - http://www.fotografiejamie.weebly.com
2. Nicollol
3._Rianna_
4. RdlFoto - http://www.rdlfotografie.weebly.com (ovb)
5. AZNLady
6. xmarajacobs - http://www.marajacobsfotografie.tk
7. Eva - http://www.evaalferinkfotografie.tk
8.

jamielee_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:07

Ik heb ook eventueel paaltjes en draadjes van ongeveer 1 meter hoog. Ik heb ook geenapparaat voor stroom.

Wat mij betreft zijn 7 fotografen ook wel goed.
Want anders heb je 8 om 8

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:47

7 fotografen kunnen inderdaad ook, alleen het is fijn om reserve fotografen te hebben voor het geval er toch nog iemand zich afmeld.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:45

Ik heb het maar even in mijn onderschrift gezet :)

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:47

meganproperx schreef:

Als er meer dingen duidelijk zijn komen de fotograven ook wel.. Alles is nog zo onduidelijk..
(als het niet duidelijk wordt houd het voor mij ook op als fotograaf..)

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:55

nicollol schreef:
meganproperx schreef:

Als er meer dingen duidelijk zijn komen de fotograven ook wel.. Alles is nog zo onduidelijk..

Ik heb nu een document gemaakt, in de hoop dat het voor iedereen duidelijker word.
https://docs.google.com/document/d/1YR7 ... sp=sharing

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:12

wie woont er in de Hoeksche waard of in rotterdam ?
Haha,
ik moet vervoer :'(

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:24

nicollol schreef:
meganproperx schreef:

Ja dat is waar inderdaad :P

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:15

Ik zal er zo wat meer rescete fotos op zetten

jamielee_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:34

Betreft de planning :

Als ik eerlijk mag zijn vind ik 15 min p fotograaf wel erg lang.
Je kunt ook alle fotografen in 1 groep doen, en iedereen om de beurt laten komen.

Fotografen kun je op verschillende plekken zetten zodat je verschillende foto's hebt.

Zo bespaar je tijd...

Ook vind ik 2 uur p onderdeel wel erg lang,je kunt ook portret en losgooi foto's combineren per koppel.

Maar ik heb het niet voor het zeggen, het is maar een tip.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:35

Ik de planning niet openen vanaf hier, maar als het is wat Jamie zegt dan vind ik dat wel een goede tip. Anders moeten de paarden ook erg lang wachten.

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:22

jamielee_xxx schreef:
Betreft de planning :

Als ik eerlijk mag zijn vind ik 15 min p fotograaf wel erg lang.
Je kunt ook alle fotografen in 1 groep doen, en iedereen om de beurt laten komen.

Fotografen kun je op verschillende plekken zetten zodat je verschillende foto's hebt.

Zo bespaar je tijd...

Ook vind ik 2 uur p onderdeel wel erg lang,je kunt ook portret en losgooi foto's combineren per koppel.

Maar ik heb het niet voor het zeggen, het is maar een tip.

Mm Losgooi foto's en rijfoto's kun je het best in grote groep doen.. en kunnen de andere modellen inderdaad wachten.. ( want als je dit al tussendoor tijdens protret doet.. zijn sommige paarden al vermoeit als jij ze als laast hebt.. ( daar worden fotograven heel jarloers van :+ want dan wilt iedereen het paard wat hij of zij het mooiste vind als eerst voor de lens.. )

Wat ik doorgaans mee maak is dat je in ochtend met 2/3 fotograven per groepje foto's maakt van de paarden in protret met eigenaar etc.. en later in de ochtend.. of begin middag dan losgooi foto's tussen paaltjes of met longeertouw.. en daarna rijfoto's.. ( dit is vaak wel uitgedacht.. )
Maar omdat er nu minder fotograven zijn.. moeten miss aantal mensen alleen fotograveren... Dat kan ook! of idd op delen 4 ochtend en 4 middag!

Ik wil anders van het weekend wel een concept maken? Als jullie de modellen dan uitgekozen hebben.. (pb me dan..)

jamielee_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:56

Ik heb geen voorkeur voor modellen. Wat mij betreft komt iedereen op de foto.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:27

Ik had nog gezegd dat ik nieuwe foto's zal plaatsen dus bij deze:

Deze foto is van een paar dagen terug, door de zon lijkt ze een beetje bruin en in de winter heeft ze altijd een ''minder'' zwarte kleur. In de zomer is ze wel zwart.

Afbeelding

En deze van december.

Afbeelding

xmarajacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:33

Ik vind persoonlijk dat er nog veel dingen onduidelijk zijn!

Als het niet echt duidelijk wordt, meld ik me helaas af voor deze fotomeeting..

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:15

Misschien is het goed om aan te geven wat er onduidelijk is, Amber heeft aangegeven met het word document meer duidelijkheid te willen scheppen, blijkbaar is dit niet zo.

Dan is het misschien goed om even te laten weten wat er nog geregeld moet worden.

Volgens mij kan er vandaag een lijstje met gekozen modellen neer gezet worden en een goed en duidelijk programma (met tips van Jamie & Nicollol daarin meegenomen)

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:33

Ik heb nog niet van alle fotografen een lijstje gehad, dus kan nog geen modellenlijst maken.

Jammer dat iedereen het document onduidelijk en lastig vind. Het document heb ik bijna letterlijk van een andere meeting overgenomen en niet zelf verzonnen, omdat ik er ook geen ervaring mee heb.
Misschien is 15min per model portretfoto's inderdaad lang, dus zal het veranderen naar 10min.
Bij de losgooifoto's is ook de fotografen in een groep en een voor een de modellen.

Wilt men eigenlijk ook rijfoto's? Of doen we die niet?

Ik doe mijn best om naast school en mijn gezondheid (dat weer zwaar *** is) er een leuke en gezellige meeting van te maken, maar heb het idee dat het nog niet echt wilt lukken helaas...
Na donderdag heb ik geen tentamens meer en ga ik er weer beter naar kijken.

Het lijkt me echt leuk om de meeting te organiseren met TS en het geeft mij ook afleiding van de minder leuke dingen waar ik prive mee te maken heb. Ik kan best tegen kritiek en tips, maar als naar jullie mening het document helemaal niet duidelijk, dan laat ik het misschien toch aan iemand anders over.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:17

AmberB_ schreef:
Ik heb nog niet van alle fotografen een lijstje gehad, dus kan nog geen modellenlijst maken.

Jammer dat iedereen het document onduidelijk en lastig vind. Het document heb ik bijna letterlijk van een andere meeting overgenomen en niet zelf verzonnen, omdat ik er ook geen ervaring mee heb.
Misschien is 15min per model portretfoto's inderdaad lang, dus zal het veranderen naar 10min.
Bij de losgooifoto's is ook de fotografen in een groep en een voor een de modellen.

Wilt men eigenlijk ook rijfoto's? Of doen we die niet?

Ik doe mijn best om naast school en mijn gezondheid (dat weer zwaar *** is) er een leuke en gezellige meeting van te maken, maar heb het idee dat het nog niet echt wilt lukken helaas...
Na donderdag heb ik geen tentamens meer en ga ik er weer beter naar kijken.

Het lijkt me echt leuk om de meeting te organiseren met TS en het geeft mij ook afleiding van de minder leuke dingen waar ik prive mee te maken heb. Ik kan best tegen kritiek en tips, maar als naar jullie mening het document helemaal niet duidelijk, dan laat ik het misschien toch aan iemand anders over.

Erg vervelend.
Misschien is het handig als er dan gezegd word wat er niet duidelijk aan is zodat het veranderd kan worden.

Van mij hoeven er eigenlijk niet perse rijfoto's te zijn, rij toch niet op Trijntje. Ben gewoon echt te groot voor der.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:10

Ik heb een hond dus voor mij ook geen rijfoto's :+

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:19

Als er nog modellen nodig zijn wil ik me wel aanmelden met 1,2 of 3 honden.
Heb een ISSR Shiloh Shepherd, een Chinese Crested en een Portugese zwerver.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:21

De inschrijving is al gesloten, en er zijn door sommige fotograven ook al modellen gekozen..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:23

meganproperx schreef:
De inschrijving is al gesloten, en er zijn door sommige fotograven ook al modellen gekozen..

Ok. :D