Vealosz schreef:Nou een opmerking van dat ze het te ver vinden om te rijden als het buiten de achterhoek gehouden word, omdat het anders te veel geld kost.. TS heeft eerder vermeld dat meerendeels buiten achterhoek vandaan komen. Dus het is kiezen of delen. Ik wil hierbij trouwens niet zeggen dat ik zo'n opmerking zie staan, maar waar ik wel op doel is dat de meeste modellen zich niet bedenken dat bij fotografen tijd ook geld kost. Bij modellen is het klaar maken, heen rijden, staan, terug rijden. Bij fotografen is het heen rijden, hele dag foto's maken, terug rijden, en nabewerken. Nou is het foto's maken nog niet zo erg. Maar je moet eens bedenken hoeveel tijd erin het nabewerken zit. Dat kost nog meer tijd dan de hele shoot.
Ik wil hier toch even op reageren omdat dit om mijn eerdere bericht gaat.
Ik onderschat het werk van fotografen niet, ik fotografeer zelf, alleen doe ik geen paardenfotografie gezien dat een vak apart is. Ik weet dus heel goed hoeveel werk en tijd jullie erin steken. Maar dat doet niets af aan het feit dat dit in eerste instantie een Achterhoek fotomeeting was. Als ik bereid was een eind te rijden kan ik mij voor legio andere meetings opgeven want het stikt momenteel van de meetings. Maar ik wil niet ver rijden, trailer huren kost zo'n 40 euro, benzine naar Ginkelse Heide is voor mij zo'n 30 euro, dan wil ik nog foto's nabestellen en dan ben ik meer dan 100 euro kwijt. Dan kan ik beter een goede fotograaf bij mij thuis laten komen en dan ben ik evenveel kwijt.
Zowel fotografen als modellen investeren tijd en geld in shoot. Het is een win win situatie en als een groot deel van de mensen voor een locatie buiten de achterhoek kiest, vind ik dat niet erg, het gaat om de meerderheid die stemt.
Dan over andere locaties. Er zijn zat mooie locaties in de Achterhoek (het is niet voor niets het mooiste stukje Nederland