[BESLOTEN] Foto meeting Friesland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:16

Staat nu onweer voor zondagmiddag :=
Overigens was het hier ook de hele dag droog met een zonnetje erbij, maar in Wolvega (hemelsbreed mss 25km verder) regende het stevig.
Ik wacht morgenochtend ook nog wel ff af, maar ik moet het morgenmiddag ook echt weten, want ik heb nog wel ff werk met Bailey :')

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:43

Ik lees het morgenavond wel, ben er pas tegen half 8 weer. :)

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 05:10

Ik moet tot 4 uur werken vandaag, ik lees het wel als ik terug kom of het morgen doorgaat :)

vroli1

Re: [BESLOTEN] Foto meeting Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:17

Als iedereen dat denkt weten we om 6 uur vanmiddag nog niks want ik ben ook pas laat thuis :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:26

Het komt hier nu met bakken uit de lucht vallen := Wie woont daar ook al weer in de buurt? Hoe is het daar? Buienradar en weeronline zijn nog steeds niet positief... :/

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:31

Hier komt het ook met bakken uit de lucht. :=

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:39

En hier ook.. weer voor morgen verwachten ze nog minder volgens buienradar per plaats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:42

Ik woon er niet zo heel ver vandaan, hemelsbreed ongeveer 30 kilometer. En hier regent het helaas ook.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:42

Hier is het nog droog duurt niet lang meer zo te zien, maar het weer voor morgen baart me wel zorgen heb niet zoveel zin om in een onweersbui op pad te zijn om eerlijk te zijn ;(

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:52

Hmm, hier regent het inmiddels ook..

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:55

En een drijfnat veulen fotograferen (met zo'n lekkere veulenvacht) levert ook niet de mooiste plaatjes op.. Ik duim nog steeds voor morgen :))

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:58

Mocht het verzet worden dan hoop ik dat dat niet binnen nu en 2 weken is want dan kunnen we niet van stal weg of iig niet met Sirel want ze hebben net brief van de gemeente gekregen dat de hele weg volledig dicht gaat (erg leuk voor de bedrijfen die aan die weg zitten hoop dat zij dikke schadeclaims gaan indienen)

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:00

Is inventariseren voor een nieuwe datum op korte termijn een idee? Als dezelfde groep niet op een andere datum kan, dan wordt verplaatsen al lastig misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:16

Bren79 schreef:
Mocht het verzet worden dan hoop ik dat dat niet binnen nu en 2 weken is want dan kunnen we niet van stal weg of iig niet met Sirel want ze hebben net brief van de gemeente gekregen dat de hele weg volledig dicht gaat (erg leuk voor de bedrijfen die aan die weg zitten hoop dat zij dikke schadeclaims gaan indienen)

Gemeentes... om te huilen inderdaad. De weg naar de stalling waar ik sta ligt al een half jaar open. Echt vreselijk.

Ik hoop ook dat het morgen toch door kan gaan. Het weerbericht is nu 85% kans op neerslag en dan 2 mm neerslag. Maar 2 mm is echt heel weinig..

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:25

Nou is idd om te huilen, vandaag dus flink inslaan van hooi etc omdat echt hele weg dicht is ook de mensen die eraan wonen kunnen geen kant op..... ik kan nog mazzel hebben dat ik via een laan die kant op kan maar als het nat word ik er met de luxe auto niet meer door en een 4x4 nog wel maar met trailer erachter gaat dat ook niet lukken nemen ook voorzorgsmaatregelen dat iig de trailer niet daar is want stel we moeten met spoed ergens heen heb ik iig de trailer bij huis en kan ik zo dicht mogelijk bij proberen te komen om te laden, maar een prettig idee is het al niet.
De data's mocht het verplaatst worden gaat iig voor mij niet 12/13 mei worden dan zitten we in duitsland en daarvoor zitten we met de weg dan zou ik eventueel Remezida mee kunnen nemen maar wil liever nu Sier mee nemen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:28

Hier regende het vanmorgen stevig maar is inmiddels weer droog.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:35

Afhankelijk wat de eventuele volgende datum wordt wil ik mij graag weer opgeven als fotograaf.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 21-04-12 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:36

Hier nu ook droog, vanmorgen een buitje maar stelde niks voor.
Ik kan morgenvroeg geen paaltjes komen brengen helaas, hoop dat er dan genoeg zijn.
Heb het vandaag nog al druk dus paard wassen gaat niet lukken dus dat doe ik morgenvroeg als het doorgaat en hoop ik dat ze dan op tijd droog is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:39

Zo na een week geen internet snel hier kijken om te zien wat jullie denken over morgen.
Maar zoals ik hier hier lees weten jullie het niet w.b.t. het weer.

Ik heb zojuist even gekeken naar een webcam die online is in appelscha en nu op dit moment is het daar mega grijs bewolkt.
Hier de link http://meteoappelschacentraal.nl/webcam

Om eerlijk te zijn verwacht ik met dit soort weer geen hele mooie foto's meer.
Ik houd toch wel van een beetje blauwe lucht en dat er dan wat bewolking is maakt mij niet uit.
Ik heb de foto's gezien die eerder geplaatst zijn en ik moet zeggen dat die foto waar de spatjes zijn weg gewerkt wel heel mooi is geworden.

Persoonlijk denk ik dat het misschien verstandig is de meeting te verplaatsen.
Aan gezien het weer zo wisselvallig is dat je er niks van kan verwachten(wel droog of niet droog).
W.b.t. het schema is het dan enorm gokken aangezien ik alleen smorgens kan en als het dan net die ochtend plenst dan heb ik dus dikke pech.
Maar andersom is dat ook zo voor de middag ploeg.
Ik kijk vanavond nog even wat jullie beslissen.

Als jullie een nieuwe datum nemen dan zou ik graag met mijn paard nog van departij willen zijn en ik kan zeker de aankomende weekenden nog wel.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:58

En toch is het hier net niet zonnig, het is heel licht buiten maar wel bewolkt.
Ben benieuwd wat er besloten wordt, maar wat mij betreft kan het gewoon doorgaan.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:04

Anders gaan we stemmen? :P of hoe doen we, wie beslist?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:13

Neskolay schreef:
Anders gaan we stemmen? :P of hoe doen we, wie beslist?

Dat is een goeie. wil het wel graag zo weten kan verder vanmiddag niet checken en aangezien ik vanmiddag moet wassen dan weet ik of ik dat kan laten.
Ik heb nl liever wel dat er af en toe een zonnetje doorheenprikt krijg je wel mooiere foto's, dan glimmen de schimpies tenminste ook en ziet het beeld van de omgeving er ook mooier uit omdat nu nog niet alles vollop groen en in de bloei is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:16

Die foto die hier geplaatst is met weg gewerkte regendruppels is wel met een 2.8 lens gemaakt, dus een lichtsterke lens. En wat ik hier lees hebben de meeste fotografen die mee gaan dat niet..

Ik twijfel zelf heel erg, ik laat mijn camera absoluut niet nat regenen want ik heb geen spat dichte camera. En als het dan de hele dag regent.. Lastig lastig

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 11:19

Als er maar 2mm valt zie ik ook geen reden om hwt af te lassen,
Omweer vind ik ook wel wat eng maar dat zal ook wel heel plaatselijk zijn!
Woensdag middag was er bij ons een knal zo 5km verder en daarna ook niks meer
vernomen buiten een kleine hagelbui.
Als mn foto's wel donker zijn bewerk ik ze altijd wat lichter en probeer ik er wel wat zon in te krijgen :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:20

Zoals het hier is en wat de berichten zijn, ben ik ook voor een andere datum :j