Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verography schreef:Dat antwoord is simpel. Nee. Het is heel vervelend dat je het geld niet hebt op dit moment, maar als ik een gameconsole wil kopen en ook maar 100 euro te besteden heb (i.p.v. 360 euro) kan ik 2 dingen doen. Of nog even verder sparen of voor iets goedkoper gaan (kleiner formaat), (of helemaal niet. oh wacht dat zijn er 3).
Daar ga ik echt even op mijn strepen staan omdat ik dit nu heel vaak tegenkom (zelfs van medefotografen die toch wel beter moeten weten). De prijzen staan er niet voor niets.
Ter informatie: Een canvas is 50,- verkoop, daar gaat 29,49 euro van naar de productie en 20 procent van het geld dat overblijft naar oypo voor de administratie. Ik verdien er dus welgeteld 13,56 aan. Daar heb ik mijn reiskosten nog niets eens voor uit, laat staat uren die in het fotograferen, het nabewerken en de afschrijvingen van mijn camera zit nog niet eens uit.
Ik fotografeer voor mijn lol en als iemand iets wil bestellen is dat mooi meegenomen, maar ik ben geen 'bijna' gratis weggeef service. Het voordeel van de meeting heeft het model er overigens ook al uit want de eigenaar heeft ongeveer zo'n 30 webformaat foto's ontvangen met logo voor eigen gebruik. Nou dat haal je niet met een geboekte shoot
.
Overigens ben ik niet boos hoor, maar kan wel nogal streng overkomen als ik serieus word.
verography schreef:Jawel hoor, origineel op groot formaat kost het bestand dus 30 euro. Uiteraard verdien ik dan veel meer dan wanneer men via oypo de canvas besteld. Maar het is wel zo dat zodra men het via oypo besteld de kwaliteit altijd goed is en het mooi aan de muur hangt. En zo niet dan heeft de klant recht van spreken om bij mij te klagen.
Maar ik kan soms wel huilen van het feit dat iemand mijn foto via Hema laat afdrukken en Hema er nog een mooie (not) bewerking overheen knalt.
Uhm, Ellis, we kunnen nu alvast wat plannen. Staat het gewoon vast in de agenda. Mocht het tegen die tijd rotweer zijn (kan gebeuren) dan verzetten we de afspraak gewoon.
steefvicky schreef:Veronique, awh, dan ben je toch wel goed voor je klant!![]()
Oh maar dat kost dus 30 euro. Nee dan ben je nog meer kwijt als je dan nog via andere site een canvas laat maken. Dus Sera, het is óf gewoon 50 euro óf geen foto aan de muur.
steefvicky schreef:Nee maar op GIMP, wil ik zegmaar een slagschaduw achter een afbeelding, alleen dan maak ik dus en dan komt ie ervoor -.- dus is de afbeelding helemaal donker..
Nu heeft Fatima nogal wat verstand van GIMP, dus dacht ik misschien weet zij hoe ik dat kan oplossen.
Ik heb heel het internet al afgestruind, maar bij iedere photoshopper is tie dr keurig achter.