Fotomeeting Lelystad - 26 mei 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:06

Bijna helemaal bijgelezen maar moet ff reageren af en toe..

MarianneV schreef:
Frederieke Foei
het is Fotografen niet met een v :')

Ahaha daar is de persoon die dat verkeerd schrijft. Ik kreeg ook al een correctie op de lijst terwijl ik die niet gemaakt had :') Stond ie ook fout!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:07

ja klopt bonny_CT, portret komt sowieso voor losgooien/longeren :j

longeren door het water heen is trouwens niet mogelijk, je hebt namelijk een soort ''afstapje'' van +/-30 cm... er zijn ook plekjes waar het egaal het water in loopt, maar dat is niet breed genoeg om in te longeren, we zijn wel van plan deze winter nog een stukje in te scheppen, dat het nog iets egaler afloopt, maar je kunt er prima in, maar niet in logeren/losgooien

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:08

Als ik met Romana word uitgekozen, als dus... kleine kans nog maar.. dan zou ik het persoonlijk tussendoor losgooien wel prettig vinden. Romana heeft energie voor 10 dus kan meerdere keren rennen.. en is dan wellicht bij de portretfoto's wat rustiger. Als ze gelijk de trailer uitkomt en braaf aan de hand moet stilstaan heb ik mijn handen vol en waarschijnlijk een pony die er vandoor schiet omdat ze niet te houden is. Maar dat is even mijn persoonlijke opinie.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:09

Ok heel oud topic.. bijna 5 jaar oud maar hier krijg je een idee van de omgeving/ water
(denk bij sommige foto's wel kijk me kop, houding, etc :') Heb ze nooit veder met iemand gedeeld maar goed bij deze :P)

Oud Topic plasje
Laatst bijgewerkt door Elmars_Floor op 15-01-13 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:10

Leuk een afstapje het water in. Soort van insprong? Dat vind die van mij gaaf!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:10

Cynn_x schreef:
Als ik met Romana word uitgekozen, als dus... kleine kans nog maar.. dan zou ik het persoonlijk tussendoor losgooien wel prettig vinden. Romana heeft energie voor 10 dus kan meerdere keren rennen.. en is dan wellicht bij de portretfoto's wat rustiger. Als ze gelijk de trailer uitkomt en braaf aan de hand moet stilstaan heb ik mijn handen vol en waarschijnlijk een pony die er vandoor schiet omdat ze niet te houden is. Maar dat is even mijn persoonlijke opinie.

dat had ik ook op de strand meeting, toen was grease ook niet te houden, helaas moest ik me toen ook gewoon aan het schema houden... ik denk dat je dan gewoon het best even zelf haar even los kunt gooien als ze even druk word, want om nu het hele schema dan om te gooien lijkt me niet super handig denk ik... :)

Cynn
Fotograaf

Re: Fotomeeting voor iedereen! In Lelystad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:11

Als ik haar dan 'zelf' even losgooi, gooi ik ook al het schema om.. :')

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:12

Wat een leuke foto's. Toen was azharer nog niet? In de buik van floor neem ik aan :')
Misschien heb ik t ook wel helemaal fout xd

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:13

Ja toen zat Azhar nog in de buik ;) haha

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:15

De keuze van mijn paarden is dus Azhar, Floor en Rameare. Foto's gewoon even kijken in mijn profiel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:29

ohja cynn dat is niet handig nee :') euuh misschien even een half uurtje eerder komen dat je haar dan even losgooit?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:38

ooh ik haak nog even in op het idee om de losgooi in delen te doen. Aan de ene kant denk ik ja dan heb je tenminste verschillende soorten foto's maar aan de andere kant denk ik ja sommige paarden verliezen dan indd hun energie want het is dan waarschijnlijk ook warm. Daarnaast lijkt het me ook niet echt slim aangezien er modellen zijn die voor het eerst op meeting komen dus dan zouden ze 4x 15 of 10 minuten moeten losgooien toch? :P Dus dat zou betekenen dat ze de paarden 30 a 45 minuten langer de kans hebben om te ontsnappen snappen jullie me nog? :') Dat willen we natuurlijk ook niet haha,

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:39

Het grootste nadeel van na de portret foto's 1 voor 1 losgooien en 10 fotografen op een rij dat je 10 keer ongeveer dezelfde foto's krijgt.
Als je tijdens de portret foto's ook een kans hebt om los in een paddock te kunnen levert dat veel meer diverse foto's op.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:44

Nou, mij lijkt een paar minuten lang zat, en als je groepjes van 5 fotografen maakt, dan zijn dat 3 groepjes, dus 3x 5 minuten is 15 minuten ;)

Morgen is mijn toetsweek afgelopen, dan kan ik wel even kijken of ik het in een schema kan zetten, want misschien kan het wel helemaal niet wat ik zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:45

gewoon zonder ze te laten rennen bedoel je jenne?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:48

Mijn model kan ook meerdere keren rennen, die showt wel :) maar is een erg makkelijk dier dus ik vind alles goed, eerst maar hopen dat we mee mogen!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:50

jenne schreef:
Het grootste nadeel van na de portret foto's 1 voor 1 losgooien en 10 fotografen op een rij dat je 10 keer ongeveer dezelfde foto's krijgt.
Als je tijdens de portret foto's ook een kans hebt om los in een paddock te kunnen levert dat veel meer diverse foto's op.

Inderdaad, krijg je veel meer diverse foto's. :j
En je hoeft ze inderdaad per keer maar enkele minuten los te gooien.. max 4/5 min ofzo? Ben je alweer klaar, dan ga je weer even portretfoto's maken.. weer wat rust.. Dat is toch niet zo heftig? Is me bij de vorige meeting niet tegen gevallen hoor.. tja, als je ze per keer 10min of langer losgooit... dan kan ik me dat wel voorstellen dat ze na 3x helemaal dood zijn.. :+

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:55

Nee, ook wel met laten rennen.
Het hoeft niet heel lang, maar je hebt dan wel veel meer verschillende foto's.

Ik heb nu 3 meetings gehad waarbij je ongeveer 15 tot 20 minuten per paard had.
En dan werden er zowel portret als losgooi foto's gemaakt.
De eerste meeting was het bloedheet maar iedereen lette wel op de ze de paarden niet te lang lieten lopen.
En dat werkte voor mij erg goed.
Zo had iedereen andere foto's wat het voor de modellen ook leuk maakt.

En persoonlijk als fotograaf vind ik het voor portfolio werk interessanter om niet dezelfde foto erin te hebben als nog 9 fotografen.
Losgooi foto's is vaak toch het spectaculairste voor je portfolio.

Maar goed dit is 1 manier van werken wat ik erg prettig vind, maar misschien werkt iets anders ook wel.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:55

Die van mij vindt ook alles best. Zet altijd zijn beste beentje voor.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:59

jenne schreef:
Nee, ook wel met laten rennen.
Het hoeft niet heel lang, maar je hebt dan wel veel meer verschillende foto's.

Ik heb nu 3 meetings gehad waarbij je ongeveer 15 tot 20 minuten per paard had.
En dan werden er zowel portret als losgooi foto's gemaakt.
De eerste meeting was het bloedheet maar iedereen lette wel op de ze de paarden niet te lang lieten lopen.
En dat werkte voor mij erg goed.
Zo had iedereen andere foto's wat het voor de modellen ook leuk maakt.

En persoonlijk als fotograaf vind ik het voor portfolio werk interessanter om niet dezelfde foto erin te hebben als nog 9 fotografen.
Losgooi foto's is vaak toch het spectaculairste voor je portfolio.

Maar goed dit is 1 manier van werken wat ik erg prettig vind, maar misschien werkt iets anders ook wel.

Dit is dus wat ik ook het fijnste vond werken. :j

Vorige meeting vond ik het allemaal wat minder..
Werden de losgooi foto's op het laatst gemaakt, inderdaad dus per paard. Maar het was prut weer, koud, veel wind.. bah. Als je dan als model zolang moet wachten.. (het moest ook nog éérst worden opgezet, ook dat nog) wordt je ook niet heel vrolijk van op vreemd terrein met je paard. Krijg je ook van 'ja, wie eerst?' ja ikke.. nee ik, want ik moet weg, blah blah.. en dat gezeur. Kan me dat goed voorstellen.

EDIT:
Fotootje van een eerdere meeting. Paardje die ook 4x 4 à 5 minuutjes max is los geweest. Was bij mij als laatste.
Zat ook nog energie zat in. Enige wat jammer was dat er het groepje voor mij foto's onder het zadel ging maken in die 15/20 min. Dat was even niet zo goed afgesproken. Dat kon beter wanneer alle groepjes geweest waren met de portret en losgooi foto's.. en. Dus vandaar kleine zweetplek. Maarja, toen was het al gebeurd.

Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 02:00

Ik ben bang dat de omgeving best krapjes gaat worden.. Je gaat als fotograaf zowel model in de weg staan bij ander mans foto's.. Met de HPE meetings waar Luca aan mee deed was heel veel ruimte je liep elkaar dus totaal niet ik de weg.. (Havelte is ook prachtig om heen te gaan en niet ver weg)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:42

Pamba zou niet haar energie verliezen maar het ligt er denk ik ook aan hoe lang het duurt, in een vreemde omgeving zal ze eerst wel sprongetjes maken maar of ze dat na eventjes nog steeds doet is dan maar de vraag :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:58

Ik zie op de foto geen bokkensprong die het paard misschien de eerste keer wel zou doen.. Ik hou van wilde paarden! :9

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:04

Nicole schreef:
Ik ben bang dat de omgeving best krapjes gaat worden.. Je gaat als fotograaf zowel model in de weg staan bij ander mans foto's.. Met de HPE meetings waar Luca aan mee deed was heel veel ruimte je liep elkaar dus totaal niet ik de weg.. (Havelte is ook prachtig om heen te gaan en niet ver weg)

ik durfde dit in eerste instantie niet te zeggen .. ik dacht ik zie wel.. maar nu nicole erover begint kan niet anders zeggen dan dat ik het met haar eens ben :)

Anissa_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:07

Ik ben het topic kwijtgeraakt, en ik zie dat ik wel op de lijst sta kan iemand mij even vlug op de hoogte brengen??