MarianneV schreef:Frederieke Foei
het is Fotografen niet met een v
Ahaha daar is de persoon die dat verkeerd schrijft. Ik kreeg ook al een correctie op de lijst terwijl ik die niet gemaakt had

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cynn_x schreef:Als ik met Romana word uitgekozen, als dus... kleine kans nog maar.. dan zou ik het persoonlijk tussendoor losgooien wel prettig vinden. Romana heeft energie voor 10 dus kan meerdere keren rennen.. en is dan wellicht bij de portretfoto's wat rustiger. Als ze gelijk de trailer uitkomt en braaf aan de hand moet stilstaan heb ik mijn handen vol en waarschijnlijk een pony die er vandoor schiet omdat ze niet te houden is. Maar dat is even mijn persoonlijke opinie.
jenne schreef:Het grootste nadeel van na de portret foto's 1 voor 1 losgooien en 10 fotografen op een rij dat je 10 keer ongeveer dezelfde foto's krijgt.
Als je tijdens de portret foto's ook een kans hebt om los in een paddock te kunnen levert dat veel meer diverse foto's op.
jenne schreef:Nee, ook wel met laten rennen.
Het hoeft niet heel lang, maar je hebt dan wel veel meer verschillende foto's.
Ik heb nu 3 meetings gehad waarbij je ongeveer 15 tot 20 minuten per paard had.
En dan werden er zowel portret als losgooi foto's gemaakt.
De eerste meeting was het bloedheet maar iedereen lette wel op de ze de paarden niet te lang lieten lopen.
En dat werkte voor mij erg goed.
Zo had iedereen andere foto's wat het voor de modellen ook leuk maakt.
En persoonlijk als fotograaf vind ik het voor portfolio werk interessanter om niet dezelfde foto erin te hebben als nog 9 fotografen.
Losgooi foto's is vaak toch het spectaculairste voor je portfolio.
Maar goed dit is 1 manier van werken wat ik erg prettig vind, maar misschien werkt iets anders ook wel.
Nicole schreef:Ik ben bang dat de omgeving best krapjes gaat worden.. Je gaat als fotograaf zowel model in de weg staan bij ander mans foto's.. Met de HPE meetings waar Luca aan mee deed was heel veel ruimte je liep elkaar dus totaal niet ik de weg.. (Havelte is ook prachtig om heen te gaan en niet ver weg)