Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EmmyJoycee schreef:[ Afbeelding ]
BvanhetB schreef:Ah mèn, ik heb echt zo'n ruzie met Gimp in combinatie met Picasa. Hoezo kan ik een foto die ik in Gimp bewerkt heb niet meer in Picasa bewerken?? Hij wil het dan niet opslaan en geeft schrijffout aan. Grr, moet ik een andere manier gaan bedenken hoe ik dit ga doen.
HijadelaLuna schreef:Converteren? Kan je ze in gimp niet anders op slaan? Of moet je ze voor bewerken in picasa nog in RAW hebben (neem aan dat je daarin schiet?)
Mag ik brutaal vragen wie vandaag met welke camera en welke lens gefotografeerd heeft?
HijadelaLuna schreef:Converteren? Kan je ze in gimp niet anders op slaan? Of moet je ze voor bewerken in picasa nog in RAW hebben (neem aan dat je daarin schiet?)
Mag ik brutaal vragen wie vandaag met welke camera en welke lens gefotografeerd heeft?
KirstenVosje schreef:BvanhetB schreef:Ah mèn, ik heb echt zo'n ruzie met Gimp in combinatie met Picasa. Hoezo kan ik een foto die ik in Gimp bewerkt heb niet meer in Picasa bewerken?? Hij wil het dan niet opslaan en geeft schrijffout aan. Grr, moet ik een andere manier gaan bedenken hoe ik dit ga doen.
Je moet in Gimp even zoeken naar 'exporteren'.
Bestanden hebben altijd .jpg of .jpeg of .tif oid er achter staan. Gimp gebruikt een heel raar 'achtervoegsel' wat je met bijna geen enkel ander programma kan openen. Ik kan je niet vertellen waar je die exporteren knop gaat vinden, want mijn gimp werkt anders. (mac)
Je moet in ieder geval zorgen dat je exporteert naar een 'achtervoegsel' als bijvoorbeeld jpg, want dat kan picasa wel openen.
Ik hoop dat je het begrijpt!
Omg ik lijk echt een gimp nerd zo, maar ik snap zelf ook geen ene drol van dat programma
elisaalovee schreef:Omdat het me opviel dat het wel is gebeurd al.. Het is NIET de bedoeling dat de foto die is gemaakt door een fotograaf met een copyright op de foto, dat de copyright van de foto word afgeknipt. Toch?
Ik ga slapen mensen, ben kapot! Morgen weer een lading foto's haha.