Ik ben zo blij met de fotos! Ik heb er al een paar gezien die ik wil nabestellen. Echt leuke fotos dames! En ik ga diegene die om tips vroeg vanmiddag/vanavond beantwoorden. Ik ben momenteel 2 weken bij mijn ouders hun paardenbedrijf aan het helpen en hun internet is niet zo goed
Ik ben ook echt super blij met de foto's, na bestellingen en revieuws komen pas als ik alle foto's binnen en bekeken heb.
Geke_Lizzy
Geplaatst: 15-09-16 17:56
Kan het kloppen dat ik geen email adres heb van de eigenaresse van Pico? Al gevonden, Sorry!
en even voor de zekerheid: Linda is van de kleine schattige Pico Andra was het grote paard met stekelharige vacht, Jinx was de dressuur pony met half haflinger bloed Marije was van de haflinger Seline is de bijrijdster van de fjord Maureen eigenaresse van de Fjord (combineer ik even met Seline in de mail) Sauffi, meisje met de lange blonde vader samen met haar vader
ik ben zo slecht in namen..
CookieMel
Geplaatst: 15-09-16 18:06
Geke je lijstje klopt. Tenminste, ik heb nog geen mail gekregen met ''Ik ben ... en niet ...!''
super super leuk!! ik wil heel graag een kleine feedback geven. Fotografie zelf heb ik geen verstand van maar natuurlijk wel van mijn paardje;
FemkeFoto's; Femke heeft de beste "mini-paard-foto" gemaakt! de opstel/standfoto vind ik echt het mooist! Pico toont heel stoer!
GoOut; Heeft Pico echt vast kunnen leggen zoals hij is! De halve steigerfoto en de zwart/wit hoofdfoto zijn echt heerlijk nonchalant.
Jemoza; heeft mijn inziens de mooiste hoofd-foto's waarbij zijn koppie zo mooi op de voorgrond is en de achtergrond vervaagd.
Geke; heeft er een sprookjesachtig tintje aan gegeven en de omgeving het beste benut vind ik.
Het geen ik wel echt heeeeel erg jammer vind is dat er geen enkele goede draf foto is genomen terwijl Pico wel een mooie show weg gaf. Achteraf voel ik me een beetje afgescheept dat ik de paddock snel weer moest afbreken toen 1 van de andere paarden er kennelijk toch niet zo goed tegen kon... Ik heb nog gevraagd of er wel gewenste, goede foto's uit gekomen zijn, maar blijkbaar niet. Erg jammer en zonde van de moeite.
Ik denk alleen dat je wel in je achterhoofd moet houden dat het wel een gratis shoot is en dat als er iets niet naar wens is geweest qua fotos het je eigenlijk niet naar de fotografen kan afschuiven. Ik zou blij zijn met de fotos die je hebt. Je hebt iig een keer de ervaring gehad
Als het nou een betaalde shoot was geweest had ik het zeker gesnapt dat je niet tevreden zou zijn met de fotos.
Ho Maureen ik denk dat je me nu niet helemaal goed begrijpt. Ik ben juist onwijs blij met de foto's! Ik heb er niets op aan te merken. Ik vind het juist heel leuk dat er zo veel verschil in zit. Bij de een heb je een geweldige hoofd foto, de ander een toffe standfoto, de ene geeft een heel andere sfeer dan de ander. Ik dacht ook dat mijn "feedback" juist alleen maar positief is.
Alleen ik kwam van heel ver en heb de moeite genomen om een paddock mee te nemen, op te zetten enzovoort. Ik had natuurlijk geen rijfoto's dus de losgooifoto's waren voor wat de galopfoto's voor jullie waren. En gezien ik al heel snel de boel weer moest afbreken was ik er al een beetje bang voor. Toen heb ik gevraagd "wacht even voordat ik alles weer af breek, heeft iemand iets?!" en als dat dan achteraf niet zo is, mag ik toch wel aangeven dat ik dat heeeel erg jammer vind? Jij zou het toch ook jammer vinden als er nu geen rijfoto's zouden zijn geweest?
Ja snap ik! Ik baalde wel dat natuurlijk iemand te laat was en daarom liep het hele schema uit en konden we niet zo lang in de paddock losgooien en rijden. Mijn vorige reactie doelde ook op je laatste alinea.
Maar wel een stuk rijden zeg! Ik wist niet dat het zo een stuk rijden was ):
En wat fotografen betrefd. Er waren een aantal nog niet zo ervaren dus snap dat het voor hun wat lastiger is om een mooie draffoto te maken die beentjes gaan ook zo snel
Geke_Lizzy
Geplaatst: 16-09-16 11:52
Ik heb zelf besloten om geen draf foto's uit te geven omdat ik alleen de beste aflever. En daar hoorde voor mij de portret foto's tussen, ik heb wel losgooi foto's die ik voor nabestellen beschikbaar stel.
De foto's die je nu hebt, zijn in mijn ogen de beste kwa compesitie kleur kwaliteit enz. de beste
Als ik in de bus zit maak ik mijn bericht af maar anders rijdt die mij zo voorbij, daar ben ik weer.
Wat ik zelf erg jammer vond en ook wel een puntje van kritiek was de krappe planning. Zelfs als iedereen optijd was geweest, was de tijd echt nog krap.
Waar ik normaal gerust een uur voor uit trek, moest nu in een kwartiertje. Ik snap dat het voor de paarden dan al snel lang duurt, maar dan had het beter anders ingedeeld kunnen worden. Op deze manier heb ik niet de foto's kunnen maken die ik voor ogen had, gewoon door het gebrek aan tijd.
Ook hadden de modellen beter van te voren aan kunnen geven dat ze hun paarden niet los wilde hebben, dan konden we daar van te voren rekening mee houden en dus meer tijd kunnen nemen voor de kleine Pico.
Kanzi
Geplaatst: 16-09-16 18:22
Linda2008, wat een superleuke complimenten! Fijn dat je onze foto's zo mooi vindt. Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe alle fotografen toch heel andere foto's hebben gemaakt. Misschien is het handig om een volgende keer uit te spreken wat je zelf heel graag zou willen zien. Ik heb er eerlijk gezegd niet echt bij stil gestaan om nette draf-foto's te maken, mijn insteek was juist dat ik graag een stoere actiefoto wilde schieten. Zo zie je maar, iedereen gaat er toch met zijn eigen idee en verwachting in. Voor mij ook een puntje om daar voortaan heel duidelijk naar te gaan vragen.
Liebje_
Geplaatst: 17-09-16 12:26
Ik denk dat het wel goed is om elkaar feedback te geven, zowel naar de fotografen maar ook naar de modellen. We kunnen er denk ik allemaal wat van leren, al is veel feedback wel heel persoonlijk
Misschien een tip voor de fotografen, op het moment dat de teugels/halstertouw niet weggewerkt wordt dat dan te zeggen. Zelf heb ik de teugel aan 1 kant los gemaakt en vaak laten hangen met het idee dat wordt weg gewerkt. Maar als ik dan samen met paard op de foto sta en er hangt dan een teugel stom te bungelen vind ik dat wel jammer. Dan had ik de teugels beter kunnen vasthouden, komt wat anders over op de foto En ik zal het de volgende keer ook even vragen aan de fotografen zelf
En een vraagje voor de fotografen, als ik andra voluit laat galopperen, zoals ik bij de meeting heb gedaan, is dat te snel? Komen daar te weinig mooie foto's uit? Heb nu met andere een paar keer een fotomeeting gehad en krijg hele verschillende foto's mbt het rijden. Vandaar mijn vraag aan jullie!
Nogmaals ik ben heel blij met de foto's, dit was mijn eerste fotomeeting met uffi en het was een super leuke ervaring. Iedere fotograaf heeft uffi weer op een andere manier op de foto weten te zetten. Doordat dit mijn eerste meeting was heb ik niet veel commentaar.
Onze excuses dat we te laat waren. En dat uffi een beetje in paniek raakte van de zweep (mijn fout had ik niet over nagedacht ik weet dat ze daar beetje panisch voor is, weer een leer voor de volgende keer). Het was in eerste instantie ook wel mijn bedoeling haar los te laten in de paddock maar naar haar paniek was ik bang dat ze recht door het draad zou gaan.
Bedankt voor het toffe compliment, Linda!Erg leuk om te horen. Ik snap dat je het erg jammer vindt dat je geen draffoto's hebt. Wat mij betreft: actiefoto's en rijfoto's zijn niet mijn sterkste punt. Dit komt ook doordat ik het minder leuk vind om te doen. Het is misschien een beetje raar (je maakt namelijk zelf foto's die je zelf af moet leveren) maar ik ben er zelf vanuit gegaan dat de anderen wel een toffe actiefoto van Pico hadden geschoten.
Ik ben het met Geke eens dat alles wel redelijk krap ingepland was. Je weer dat je op zo'n dag sneller moet werken maar toch moet het geen haastklus worden.
Ik snap dat je er van baalt Sanne, maar ook zulke dingen gebeuren. Paarden blijven nou eenmaal ook levende wezens en niet poppetjes die je zomaar neer kunt zetten. Volgende keer beter!
Iedereen heeft weer een beetje kunnen leren van deze dag en van hoe dingen zijn gelopen.
CookieMel
Geplaatst: 18-09-16 00:51
Bedankt iedereen voor de feedback, heb er heel veel aan! Ik vond het ook redelijk krap ingepland, maar toch zijn er leuke foto's uitgekomen van de modellen door de fotografen als ik de voorproefjes mag geloven !
En Sanne het belangrijkste is dat iedereen heelhuids aankomt en weer thuiskomt, het was duidelijk te zien dat Uffi het spannend vond.
Deborah ik snap je punt, teugels wegwerken bij de mooie snorhaartjes vind ik het nog best lastig. Bij Andra's standfoto's heb ik ze nu wel weggewerkt. Qua galop moet ik zeggen dat je inderdaad erg hard ging. Daarbij tilde ze ook mooi hoog haar benen op maar dan komen dan inderdaad bij mij iets mindere foto's uit. Susan en Jinx gingen niet zo hard en daar zijn naar mijn idee betere rijfoto's uit gekomen.
Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar (nog meer) foto's van de andere fotografen (ga ik bij jullie afkijken hoe jullie teugels wegwerken ). Gaan jullie ze ook online zetten?